مدیر شبکه دو در نشست امروز با خبرنگاران:

«عموپورنگ» و «فیتیله» برندهای شبکه دو هستند

نشست خبری اعلام و تشریح برنامه‌های شبکه دو سیما با حضور مدیر این شبکه و سایر مدیران گروه‌های برنامه‌ساز عصر امروز، 30 شهریور ماه در محل ساختمان شبکه دو برگزار شد.
شنبه، 30 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
«عموپورنگ» و «فیتیله» برندهای شبکه دو هستند

نشست خبری اعلام و تشریح برنامه‌های شبکه دو سیما با حضور مدیر این شبکه و سایر مدیران گروه‌های برنامه‌ساز عصر امروز، 30 شهریور ماه در محل ساختمان شبکه دو برگزار شد.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا ، علی بخشی‌زاده - مدیر شبکه دو سیما - در این نشست ابتدا با معرفی سریال‌های آماده پخش شبکه از نیمه دوم مهر ماه، به خبرنگاران گفت: اولین سریالی که آماده پخش داریم سریال «همه بچه‌های ما» به کارگردانی تاجبخش فنائیان و تهیه‌کنندگی علیرضا سبط احمدی است که در 28 قسمت 40 دقیقه‌ای از 13 مهر ماه به روی آنتن شبکه دو می‌رود. این مجموعه از شنبه تا چهارشنبه تا 20 آبان‌ ماه در کنداکتور پخش شبکه دو قرار دارد.

همچنین سریال «خانه‌ای روی تپه» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی داریوش یاری دومین سریال آماده پخش شبکه دو سیماست که در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای از نهم آذر پخش می‌شود و تا 27 آذر ماه روی آنتن قرار دارد.

همچنین از دیگر سریال‌های آماده پخش شبکه دو، سریالی به تهیه‌کنندگی رامین عباس‌زاده با عنوان «راه شیری»‌ است که به کارگردانی سامان مقدم، حسن برزیده، ایرج کریمی و مونا زندی به صورت اپیزودیک در 24 قسمت 40 دقیقه‌ای تدارک دیده شده که از 26 بهمن تا 22 اسفندماه امسال روی آنتن شبکه دو قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از آماده‌سازی سه سریال دیگر برای شبکه دو سیما خبر داد و گفت: سه سریال جدید دیگر برای شبکه دوم در نظر گرفتیم که تولید آن‌ها منوط به حل مشکلات مالی سازمان صداوسیما می‌شود؛ ضمن اینکه این سه سریال نگارش‌شان قطعی شده و همچنین موافقت ساخت آن‌ها از سوی معاون سیما - جناب آقای دارابی - اخذ شده است.

این سه سریال آماده که برای شبکه دو به قطعیت رسیده، شامل «گندم‌های خیس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین تبریزی در 10 قسمت 45 دقیقه‌ای برای محرم امسال تدارک دیده شده که از 25 آبان از شبکه دو پخش می‌شود و تا ششم آذر ادامه دارد.

همچنین سریال 25 قسمتی «سالار» به تهیه‌کنندگی محمد علی اسلامی و کارگردانی مهدی کرم‌پور برای پخش از 30 آذر در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه سریالی دیگر با عنوان «شکوه یک زندگی» به تهیه‌کنندگی امیرعباس کنی در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ویژه ایام دهه فجر تدارک دیده شده است که از پنجم بهمن ماه تا 23 بهمن روی آنتن شبکه دو قرار می‌گیرد.

بخشی‌زاده تأکید کرد: اجرای این کنداکتور بستگی تام و تمام به ایجاد شرایط مالی دارد و نگارش تمامی آن‌ها انجام شده است و به شرطی که منابع مالی سازمان تامین شود، به زودی کلید می‌خورد.

*** خبرهای خوب درباره کلاه قرمزی

مدیر شبکه دوم در ادامه این نشست از پخش سری جدید «کلاه قرمزی» در نوروز 93 خبر داد و گفت:‌ معمولا همیشه رسم شبکه دوم در پایان سال اینگونه بوده که «کلاه قرمزی» سال گذشته را تکرار کنند و در حال حاضر هم باید اعلام کنم که پیش از این جلسه‌ای با آقایان مدرسی و جبلی برای «کلاه قرمزی» 93 داشتیم که مجوز آن خیلی وقت است صادر شده است. ان‌شاءالله خبرهای خوبی درباره «کلاه قرمزی» 93 خواهیم داشت.

او همچنین در پی نشستی که با خبرنگاران داشت با اشاره به پروژه در حال توقف «دولت مخفی» توضیح داد: سریال «دولت مخفی» در 26 قسمت برای پخش از شبکه دوم تولید می‌شود و جا دارد در اینجا اعلام کنم موانع مالی این پروژه کم‌کم در حال حل شدن است و به امید خدا از اواسط مهرماه تصویربرداری قسمت‌های نهایی این سریال انجام خواهد شد.

بخشی‌زاده همچنین درباره انصراف برزیده از کارگردانی «دولت مخفی» خاطر نشان کرد: آقای برزیده به خاطر طولانی بودن کار و همچنین شروع یک پروژه سینمایی از ادامه کارگردانی در «دولت مخفی» انصراف دادند که در حال حاضر ما در حال رایزنی هستیم ولی به احتمال قوی راما قویدل کارگردانی ادامه «دولت مخفی» را بر عهده بگیرد.

او درباره سریال در حال نگارش «کیمیا»‌ که بناست در 100قسمت برای ماه رمضان سال آینده از شبکه دوم به روی آنتن برود، گفت:‌ سریال «کیمیا»‌ که پیش از این هم اطلاع‌رسانی شده است، به کارگردانی جواد افشار قرار است با محوریت ویژه سبک زندگی و خانواده ایرانی باشد. در این مجموعه نشان می‌دهیم که یک زن ایرانی همواره زنی مدیر و مدبر است.

مدیر شبکه دوم با اشاره به انتخاب بازیگران سریال جواد افشار، یادآور شد: در حال حاضر انتخاب بازیگران سریال «کیمیا» در حال قطعی شدن است. همچنین همزمان گروه در حال انتخاب و قطعی کردن لوکیشن‌های متفاوت در جنوب کشور هستند و باید اعلام کنم که تصویربرداری این سریال 100 قسمتی به زودی آغاز می‌شود؛ ضمن اینکه این مجموعه از اول ماه رمضان 93 در کنداکتور پخش شبکه دو قرار می‌گیرد.

بخشی‌زاده در این نشست از نگارش حدود 30 سریال دیگر برای پخش از شبکه دوم خبر داد و گفت: برای شبکه دوم بین 30 تا 32 سریال در نظر گرفتیم که نگارش آن‌ها به اتمام رسیده اما به خاطر مشکلات مالی حال حاضر کمی از تولید صرف نظر کرده‌ایم ولی از میان آن‌ها ساخت چهار سریال دیگر را در دستور کارمان نیز داریم.

وی با معرفی ساخت سریال‌های جدید شبکه دو، ادامه داد: سریال‌هایی که نام می‌برم از جمله مجموعه‌هایی هستند که نگارش آن‌ها به اتمام رسیده است. سریالی با عنوان «سرپناه» با درون مایه طنز در 30 قسمت به تهیه‌کنندگی امید نجیب‌زاده. همچنین سریال «گاهی به پشت سرت نگاه کن» به تهیه‌کنندگی رضا انصاریان در 26 قسمت و سریال «خونه باغ» به نویسندگی سپهر محمدی در 26 قسمت و آخرین مجموعه با عنوان «هم سفره» با درون‌مایه‌ای طنز و داستانی کمدی به تهیه‌کنندگی افشین صادقی و نویسندگی اصغر عبداللهی تدارک دیده شده است.

مدیر شبکه دو در نشستی که با خبرنگاران داشت با اشاره به فیلم‌های تلویزیونی شبکه دوم که قرار است به زودی در کنداکتور قرار بگیرد، اعلام کرد: «ماه تلخ»، «آخرین زمزمه»، «فریادهای خاموش»، «پنجره»، «زیارت»، «بهترین همسایه دنیا» و... از جمله فیلم‌های تلویزیونی هستند که برای شبکه دوم تدارک دیده شده‌اند.

او در ادامه درباره سریال سازی در حوزه فرهنگ و تاریخ شبکه دو به خبرنگاران گفت: سریالی با عنوان «اسیر» در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای با موضوع دفاع مقدس قرار است ساخته شود و در حال حاضر برای ورود اسپانسر به این مجموعه در حال رایزنی هستیم تا کار با اسپانسر پیش برود.

همچنین در این حوزه سریالی دیگر با عنوان «هانیه»‌در 10 قسمت با موضوعیت انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که در این حوزه بیش از 20 فیلم تلویزیونی در مرحله نگارش داریم.

بخشی‌زاده با ورود به بخش کودک و اعلام خبرها و برنامه‌های گروه کودک در نیمسال دوم ادامه داد: باید بگویم خبرهای خوبی در این حوزه داریم و قرار است در پاییز امسال رنگ‌آمیزی خاصی برای گروه کودک داشته باشیم.

برنامه جدیدی با عنوان «سلام، صبح، مدرسه» برای بچه‌ها در نظر گرفتیم که از اول مهرماه قرار است از شش الی هفت صبح روی آنتن شبکه دو قرار بگیرد. همچنین سری جدید از برنامه «خاله شادونه با پرندگان» روزهای فرد بین ساعت 9 تا 10:30 دقیقه ویژه خردسالان تدارک دیده شده است. برای روزهای زوج برنامه «اردشیر و چقا» در نظر گرفته شده است. همچنین قرار است بعدظهرها برنامه «عمو مهربان» با عنوان «با ما بیا»، «خبرگزاری سنجد» به کار خود ادامه دهند ضمن اینکه در تلاشیم تا گروه فیتیله علاوه بر روزهای جمعه روزهای پنج‌شنبه هم اجرا داشته باشند و لازم به ذکر است که برنامه عمو پورنگ به کار خود ادامه می‌دهد.

جا دارد در اینجا درباره برنامه عمو پورنگ بگویم که حدود یک هفته است که شماره پورنگ به بینندگان برای ارتباط بیشتر داده شده که تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار دقیقه تماس گرفته‌اند که این اتفاق، نشان از استقبال بی‌شمار علاقه‌مندان دارد.

مدیر شبکه دو در ادامه صحبت‌های خود درباره برنامه «عمو قناد»‌ که با عنوان «جمعه به جمعه، خونه به خونه» در حال پخش است، گفت: این برنامه با تغییرات دکوری قرار است همچنان مهمان خانه‌ها باشد؛ ضمن اینکه برنامه «شکرستان» را برای روزهای جمعه و ایام تعطیل در نظر گرفتیم تا در روزهای جمعه و تعطیلات رأس ساعت 13:30 به روی آنتن برود. از دیگر برنامه‌های جدید عروسکی می‌توان به برنامه «کارا و کوشا» به تهیه‌کنندگی عطیه شهیدی و کارگردانی سمیه عبدالهی زاده اشاره کرد که قرار است در 130 قسمت 30 دقیقه‌ای به زودی به پخش برسد.

ضمن اینکه از نیمه دوم مهرماه برنامه جدیدی با عنوان «دردونه‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شاه محمدی به روی آنتن می‌رود.

***

در ادامه این نشست مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دوم طی سخنان کوتاهی با اشاره به برنامه‌های امسال شبکه دو در روز کودک یادآور شد: امسال قرار است هفته کودک نسبت سال‌های گذشته پرشکوه‌تر برگزار شود. بر این اساس یک برنامه‌ریزی مفصلی انجام شده تا یک نشست خبری ویژه‌ای در هشتم مهر ماه به مناسبت روز جهانی کودک انجام شود و در این نشست به تشریح برنامه‌های کودک بپردازیم.

زارعان گفت: همچنین قرار است 16 مهرماه همزمان با روز کودک تولد 20 سالگی کلاه‌ قرمزی را جشن بگیریم که در آن قرار است همه صداپیشگان، عروسک‌ها و عوامل مجموعه کلاه قرمزی حضور داشته باشند.

بخشی‌زاده در پی صحبت‌های زارعان با اشاره به فرارسیدن اول مهرماه و ویژه برنامه‌های شبکه دو توضیح داد: جشن شکوفه‌ها با حضور عمو قناد قرار است یکشنبه، 31 شهریورماه در اسلامشهر اجرا شود و عمو قناد به همراه گروه برنامه‌سازش زنگ یکی از مدارس اسلامشهر را به صدا دربیاورد. ضمن اینکه روز اول مهرماه از چهار نقطه کشور برنامه ویژه خواهیم داشت. ضمن اینکه اول مهرماه روز دوشنبه قرار است خاله شادونه از ارومیه،‌ عمو مهربان از خوزستان،‌ عمو قناد از مشهد برنامه زنده داشته باشند، ضمن اینکه در تهران به احتمال زیاد عمو پورنگ برنامه زنده از یکی از مدارس داشته باشد که این اقدام در حال هماهنگی است و اجرای آن منوط به دفتر ریاست محترم رییس جمهور است.

مدیر شبکه دو در ادامه با معرفی برنامه‌های شبکه دو در حوزه نوجوان ادامه داد: در حوزه نوجوان چهار برنامه با عنوان‌های «کندو»، «تلاش ماندگار»، «هزار توپ» و «مهباک» تدارک دیده شده است. همچنین یکسری برنامه‌های روتین همچنین «کافه سپید» از نیمه دوم مهرماه با موضوع فرهنگ، ادب و هنر ایرانی، اسلامی به روی آنتن می‌رود. برنامه دیگری تحت عنوان «سپید پررنگ» به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی در هفته سه روز پخش می‌شود که تا پایان سال پخش آن ادامه دارد. برنامه دیگری با عنوان «فرش سپید» هفته‌ای دو روز به روی آنتن می‌رود.

بخشی‌زاده در ادامه این نشست از تغییر یک برنامه تاریخی خبر داد و گفت: برنامه در حال پخش زنگ تاریخ در آینده‌ای نزدیک به کتاب تبدیل می‌شود.

وی همچنین با معرفی دیگر برنامه‌های شبکه دو در حوزه خانواده یادآور شد: سه برنامه خاص در این حوزه آماده داریم که به ترتیب با عناوین «زنده باد زندگی»‌ که سری جدید آن قرار است از هفتم مهرماه به روی آنتن برود. همچنین برنامه در حال پخش «خونه زندگی» تا 18 مهر ماه روی آنتن است. برنامه دیگری تحت عنوان «عصر خانواده» همچنان پخش می‌شود. ضمن اینکه یک مجموعه نمایشی در 40 قسمت 20 دقیقه‌ای برای پخش در نظر گرفته‌ایم که در این برنامه درباره مواد مخدر و آسیب‌شناسی رفتار خانواده به گرایش و عدم گرایش به مواد مخدر می‌پردازد.

***

در ادامه این نشست مدیر گروه خانواده شبکه دو که حاضر شده بود در تشریح برنامه‌های بخش خانواده توضیح داد: شبکه دو، شبکه کودک و خانواده است که روحش در خانواده است و رویکرد اصلی خانواده است. یکسری برنامه‌های محتوایی در این حوزه انجام دادیم و مقرر شده که در این حرکت سند خانواده معاونت سیما طراحی شود که زحمت آن را مدیر شبکه دو سیما متحمل شده است. ضمن اینکه گروه خانواده در هفته خانواده کارهای ویژه‌ای تدارک دیده و یکسری برنامه‌های مناسبتی تدارک دیده است که قرار است روی آنتن ببریم.

مریم جلالی در ادامه صحبت‌های خود گفت:‌ همچنین باید اعلام کنم که ما از نقد برنامه‌ها استقبال می‌کنیم.

بخشی‌زاده در پی صحبت‌های مدیر گروه خانواده به معرفی برنامه‌های گروه مستند پرداخت و ادامه داد: سعید اشناب که متولی گروه مستند شبکه دو سیما هستند از زمانی که وارد این حوزه شده‌اند 127 مستند را سامان دادند که من در همیجا از تلاش ایشان تشکر می‌کنم. مستندهایی همچون «همراهان»، «ما متهمیم»،‌ »دوست خوب بچه‌ها»، «بچه‌های روستا»، «مرزنشینان»، «خانه نو مبارک»، «آرام و خروش»، «حیاط خانه ما» و... از جمله مستندات جدید شبک دو سیما هستند.

*** «ورزش از نگاه دو» شخم زده شد

مدیر شبکه دو در ادامه درباره برنامه‌های جدید شبکه در حوزه گروه اجتماعی تصریح کرد:‌ در این حوزه 11 برنامه جدید تدارک دیده شده است که از جمله برنامه‌های روتین می‌توان به «روز از نو»‌، «از آسمان» اشاره کرد. همچنین سری جدید «ورزش از نگاه دو» که به نوعی می‌توان گفت جناب آقای آذرمکان به این برنامه شخم زده‌اند و آن را به طور کلی تغییر داده‌اند در حال آماده سازی است.

همچنین «سفر ایمن»، «آهنگ توسعه»، «همت ماندگار»، «باز هم زندگی»، «راه سوم»، سری سوم از مسابقه «نشان برتر»، سری جدید «خانومی که شما باشید» از جمله برنامه‌های جدید گروه اجتماعی هستند ضمن اینکه لازم است اعلام کنم سری جدید از برنامه «خانومی که شما باشید» به تهیه‌کننده آزاده نامداری از هفتم مهر ماه به روی آنتن می‌رود.

او در ادامه در معرفی بخش گروه معارف شبکه دوم به خبرنگاران گفت: «پابوس»، «بچه‌های مسجد»، «گنجینه حکمت»، «ذکر عاشوراییان»، «بوی حکمت»، «فصل عاشقی»، «مستندهای امام رضا(ع)»، «آیینه خانه»‌و... از جمله برنامه‌های جدید حوزه معارف شبکه دو سیما هستند.

در پی صحبت‌های بخشی‌زاده دکتر حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دو طی سخنانی کوتاه خاطرنشان کرد: برای نوجوانان قرائت قرآن را ترتیب داده ایم که در برنامه‌ای با عنوان «نسیم وحی» قرار است هر روز قبل از خبر ساعت 16 در یک تایم 8 دقیقه‌ای دو صفحه از قرآن قرائت شود.

مدیر شبکه دو در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های بخش تأمین این شبکه به خبرنگاران گفت: برنامه های خوبی در این حوزه تدارک دیده‌ایم که طی یک نشست مفصل قرار است آن‌ها اعلام کنیم و به تشریح آن‌ها بپردازیم.

*** عموپورنگ و فیتیله برندهای شبکه دو هستند

مدیر شبکه دوم در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در مقام یک مدیر چقدر به تولید و پخش برنامه‌هایی که برای شبکه‌تان برند و پرمخاطب شوند، فکر می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: طبق مراجعه به مرکز تحقیقات ما برنامه‌ای داریم که بالای 80 درصد رضایت و بیننده دارد و آن برنامه عمو پورنگ است، یا به عنوان مثال برنامه فیتیله و ...؛ بر همین اساس در ساخت برنامه‌های برند باید همیشه اینطور به قضیه نگاه کنیم که آیا در حوزه مأموریتی شبکه برنامه‌هایش را عملی می‌کند یا نه. و باید به این نکته توجه داشته باشیم که پایمان را فراتر نگذاریم.

بخشی‌زاده گفت: شبکه دو سیما مأموریت ویژه خودش را دارد که باید در همان حوزه‌ها فعالیت کند.

وی در این نشست در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر درباره حضور پررنگ و بیش از حد اسپانسر در برنامه‌های کودک شبکه دو توضیح داد: در حال حاضر شرایطی فراهم شده است که باید از پتانسیل رسانه بیشتر استفاده کنیم. در اینجا سوال من این است که آیا این مساله اشکال دارد؟ در زمینه اسپانسر برنامه‌های کودک از جمله فیتلیه باید بگویم ما به سمت تبلیغ کالایی رفتیم که ضرری برای مردم نداشته باشند و قصد دیگری نداشتیم و زمانی که کالایی را تبلیغ می‌کنیم که وزارت ارشاد روی آن مهر تأیید زده است دیگر هیچ مشکلی نیست. البته این را می‌پذیرم ما می‌توانیم در تبلیغ اسپانسرها کمی زیرپوستی‌تر عمل کنیم. در حال حاضر ما بودجه آنچنانی از دولت دریافت نمی‌کنیم و در این شرایط اگر به اقتصاد رسانه توجه نکنیم باید کم‌کم جایمان را در کنداکتور به دیگران بدهیم.

در پی این نشست پرسش دیگری از سوی یکی از خبرنگاران درباره ضبط و پخش مستندی با موضوعیت خانواده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری بازگو شد که مریم جلالی، مدیر گروه خانواده شبکه دو این گونه پاسخ داد: ما این برنامه‌ها را با حضور خانواده‌های کاندیداها ضبط کردیم و در حال حاضر هم آماده است اما از بهار پخش آن گذشته است و ما باید بهانه‌ای دیگر پیدا کنیم تا بتوانیم در یک فرصت خیلی مناسب در موقعیت‌های استثنایی آن را پخش کنیم.

مدیر شبکه دو در پایان سخنان خود درباره سریال نوروزی 93 به خبرنگاران گفت:‌ برای سریال نوروز 93 درحال رایزنی هستیم اما هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم.

در این نشست مدیر گروه نوجوان و مسؤول گرافیک شبکه دو نیز حاضر شده بود و توضیحاتی را درباره گرافیک و استفاده از رنگ‌های گرافیک شبکه دو ارائه داد و گفت: از اول پاییز با رنگ‌های جذاب تری می‌آییم و شبکه دو را با نشاط بیشتری خواهید دید چرا که گرافیک ما دیگر تقلیدی نیست.

وی گفت: طی جلسات و صحبت‌هایی که انجام شد، تصمیم گرفتیم شبکه دو گرافیک هویت‌مندی داشته باشد تا اینکه در نهایت سعی کردیم گرافیک متناسبی را برای این شبکه در نظر بگیریم تا از این پس با گرافیکی جدید برای بینندگان ارائه دهیم.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.