ظرفیت‌ کم‌نظیر گردشگری مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد با 296 بقعه متبرکه ظرفیت‌های زیادی برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی دارد.
سه‌شنبه، 27 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ظرفیت‌ کم‌نظیر گردشگری مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد

ویرایش عکس شهریور 99

کهگیلویه و بویراحمد با 296 بقعه متبرکه ظرفیت‌های زیادی برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی دارد.

 
به گزارش راسخون، استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت 16 هزار و 264 کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران واقع شده که از شمال به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از شرق با فارس، از جنوب با فارس و بوشهر و از غرب با خوزستان همسایه است.
 
این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که می‌توان با به فعلیت درآوردن آن نهایت بهره را از آن‌ها برد و در ایام تعطیلات نوروز که خیل عظیمی از هموطنان به دلیل آب و هوای مساعد به استان وارد می‌شوند؛ می‌طلبد از تمامی ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری مذهبی استفاده کرد.
 
کهگیلویه و بویراحمد 296 بقعه متبرکه دارد که به گفته مسئولان اوقاف و امور خیریه استان 86 امامزاده آن در حال بازسازی و مرمت است.
 
امامزاده بی‌بی حکیمه (س) گچساران
 
مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی‌بن‌کاظم(ع) در 81 کیلومتری جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.
 
این مرقد مقدس در فضایی تقریبا دایره‌ای شکل قرار گرفته است که در اصل فضایی باز و طبیعی بوده که در عمق کوهستانی صعب‌‌العبور و منحصر به فرد ایجاد شده است به گونه‌ای که سقف آن به شکل ناهمواری سنگ‌تراشی شده و دیواره‌های آن با سیمان زبره‌کاری شده است.
 
آرامگاه بی‌بی حکیمه (س) دقیقا در نقطه مرکزی و وسط دایره قرار نگرفته و بیشتر به سمت شمال رفته است که در کنار این آرامگاه، قبر دیگری وجود دارد که بر اساس روایات معتبر این محل به گل‌گل خاتون کنیز با نجابت و وفادار بی‌بی حکیمه (س) است.
 
در نزدیکی آرامگاه بی‌بی حکیمه (س) درب کوچکی به نام«باب‌المراد» وجود دارد که به روایات متعدد ورودی غاری بوده که بی‌بی حکیمه (س) به همراه کنیز خود در آن پناه گرفته و از دست دشمنان پنهان شده بودند.
 
بی‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) یکی از پرآوازه‌ترین و امامزاده‌های جنوب کشور است که همه ساله پذیرای زائران زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس مانند کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.