اردوی تیم ملی جوانان در آلمان و اوکراین قطعی شد

دوستی‌مهر : ایران در گروه آسانی قرار نگرفته است / مهم‌ترین بازی، پلی‌آف است

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان با بیان اینکه ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گروه آسانی قرار نگرفته تاکید کرد : مهم‌ترین بازی این مسابقات بازی پلی‌آف است که باید با یکی از تیم‌های قدرتمند گروه دوم برگزار کنیم تا مجوز جام جهانی را به دست آوریم.
جمعه، 5 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دوستی‌مهر : ایران در گروه آسانی قرار نگرفته است / مهم‌ترین بازی، پلی‌آف است

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان با بیان اینکه ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گروه آسانی قرار نگرفته تاکید کرد : مهم‌ترین بازی این مسابقات بازی پلی‌آف است که باید با یکی از تیم‌های قدرتمند گروه دوم برگزار کنیم تا مجوز جام جهانی را به دست آوریم.
 

به گزارش راسخون، علی دوستی مهر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تیم ملی فوتبال جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گروه آسانی قرار نگرفته است اظهار کرد: تمام تیم‌های حاضر در رقابت‌های قهرمانی آسیا قوی هستند و ما حریف آسانی نداریم. سال گذشته در تورنمنت چین حاضر بودیم که میانمار را در آنجا تیم بسیار گردن‌کلفتی دیدیم. آن‌ها حتی توانستند به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کنند و اکنون در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم میزبان هستند. بی‌شک جو استادیوم‌ها و حمایت تماشاگران‌ به سود آنهاست. از طرفی تایلند هم تیم قدرتمندی است. الان چندین سال است که مسابقه‌های آموزشگاه‌های دنیا در تایلند برگزار می‌شود و آن‌ها برنامه ویژه‌ای برای فوتبال پایه‌شان دارند. یمن هم که همواره جزو تیم‌های خوب پایه آسیاست.
 
* مهم‌ترین بازی مسابقه‌های قهرمانی آسیا بازی پلی‌آف است

 
سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به اینکه یعنی اگر ایران در سه گروه دیگر قرار می‌گرفت تفاوتی برایتان نمی‌کرد، گفت: هدف تیم‌هایی چون ایران از حضور در بازی‌های قهرمانی آسیا، رسیدن به یک عنوان خوب و گرفتن سهمیه حضور در جام جهانی جوانان است که سال‌هاست به آن نرسیده‌ایم بنابراین مهم‌ترین بازی در این تورنمنت مسابقه پلی‌آف است. صعود از مرحله گروهی اهمیت دارد اما اگر هر سه تیم گروه شما ضعیف باشد و بتوانید با اقتدار به عنوان تیم نخست هم به مرحله بعد راه یابید، باز تفاوتی با تیم‌های صعود کننده دیگر ندارید چون مهم‌ترین بازی شما بازی پلی‌آف است و آنجاست که کار به مشکل می‌خورد. اگر در آن بازی پیروز شوید، به جمع چهار تیم پایانی راه یافته و حضور در جام جهانی قطعی است.
 
دوستی مهر با اشاره به اینکه تیم ایران در صورت صعود از گروه باید با یکی از تیم‌های گروه دوم یعنی استرالیا، ازبکستان، امارات یا اندونزی روبه‌رو شود گفت: امارات در دوره قبلی بازی‌های قهرمانی آسیا توانست قهرمان شود. استرالیا و ازبکستان هم دو تیم از مدعیان همیشگی آسیا هستند که رشد چشمگیری در فوتبال پایه دارند. مهم‌ترین بازی ایران در مسابقه‌های میانمار، احتمالا دیدار با یکی از این سه تیم در صورت صعود ازگروه‌مان است. این وضع نشان می‌دهد کار آسانی نخواهیم داشت.
 
* با اینکه بازی تدارکاتی خارجی نداشتیم اما یک روز هم زمان را از دست ندادیم
 

سرمربی تیم ملی جوانان با بیان اینکه بازیکنانش شبانه‌روز زحمت می‌کشند و تمرین می‌کنند تا به آمادگی هرچه مطلوب‌تر در آستانه بازی‌های میانمار قرار بگیرند گفت: تمرین‌های ما بدون وقفه دنبال می‌شود و با وجود آنکه از سه ماه پیش تاکنون بازی تدارکاتی نداشتیم اما یک روز را هم از دست ندادیم و تمرین‌ها را دنبال کردیم. فدراسیون شرایط ما را می‌داند و مشخصا در فوتبال پایه برای موفقیت در تورنمنت‌های رسمی بین‌المللی، حرف اول و آخر را بازی تدارکاتی با حریفان خارجی می‌زند. اگر بازی تدارکاتی نداشته باشیم هیچ شانسی برای موفقیت نخواهیم داشت.
 
* اردوی 15 روزه تیم ملی، در آلمان اواخر خرداد یا اوایل تیر برگزار می‌شود
 
دوستی مهر از حضور تیم ملی جوانان در آلمان خبر داد و به ایسنا گفت: در جلسه کمیته فنی که دو روز پیش برگزار شد، کفاشیان و آیت‌اللهی حضور داشتند و قرار شد تیم ملی اردوی 15 روزه‌ای را در آلمان برگزار کند و در آنجا 6 تا 7 دیدار تدارکاتی را با تیم‌های زیر 23 سال باشگاهی این کشور انجام دهیم. مهدی مهدوی‌کیا در جلسه حضور داشت و قرار شد شرایط تیم‌های آنجا را بررسی کرده تا در زمان مناسبی به آلمان برویم که بتوانیم با تیم‌های آماده‌ای از این کشور مسابقه دهیم. احتمالا این اردو اواخر خرداد یا اوایل تیرماه برگزار می‌شود.
 
* حضور تیم ملی در تورنمنت چهار جانبه اوکراین از 29 اردیبهشت
 
سرمربی تیم ملی جوانان همچنین از حضور تیمش در تورنمنت اوکراین نیز خبر داد و به ایسنا گفت: 29 اردیبهشت به اوکراین می‌رویم و در تورنمنت چهار جانبه‌ این کشور حاضر می‌شویم و قطعا دو بازی تدارکاتی در آنجا برگزار می‌کنیم که برای تیم ملی بسیار مفید خواهد بود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.