ابراهیم‌زاده‌ : با شفاف‌سازی موافقم، با انتشار قراردادها نه!

مربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت : نمی‌توان جلوی رشد اقتصادی در فوتبال را گرفت اما با شفاف‌سازی می‌توانیم اگر بازیکنی بازدهی خوبی نداشت از قراردادش کسر کنیم.
چهارشنبه، 10 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ابراهیم‌زاده‌ : با شفاف‌سازی موافقم، با انتشار قراردادها نه!

مربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت : نمی‌توان جلوی رشد اقتصادی در فوتبال را گرفت اما با شفاف‌سازی می‌توانیم اگر بازیکنی بازدهی خوبی نداشت از قراردادش کسر کنیم.
 
به گزارش راسخون، منصور ابراهیم‌زاده‌ در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا موافق منتشر شدن قراردادهای بازیکنان هست یا نه، اظهار کرد: به نظر من باید قراردادها شفاف شود، اما منتشر نه! شفاف بودن هم به این معنی است که قراردادها معلوم و بدون هیچ حاشیه‌ای باشد و به نظرم اگر این گونه شود بهتر است و به نظر من صحیح نیست که قراردادها منتشر شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم حق ندارند که از قراردادهای بازیکنان مطلع شوند، ادامه داد: مگر مردم اجازه خرج پول بیت‌المال را می‌دهند؟ ببینید مردم به مسئولان اعتماد کرده‌اند و پول در اختیار نماینده مردم قرار می‌گیرد و در مواردی که صلاح ببینند خرج می‌کنند. مگر در بقیه موارد مشخص می‌شود که چقدر از پول نفت خرج پروژه‌ها شده است؟ مطمئن باشید اگر استقلال و پرسپولیس قهرمان می‌شدند مردم می‌گفتند مبالغی که گرفتید نوش جانتان!
 
ابراهیم‌زاده با بیان این که موافق شفاف‌سازی است تا کاری به صورت فرمالیته انجام نگیرد، افزود: شاید فوتبالیست‌ها راضی نباشند که قراردادشان منتشر شود. مسلما هیچ کسی از این که دستمزدش انتشار پیدا کند راضی نخواهد بود؛ چرا که این مسئله خصوصی است. به هر حال در اروپا هم چنین مبالغی به بازیکنان داده می‌شود. چه کسی با بازیکن قرارداد می‌بندد؟ مگر غیر از مدیرعامل است؟ مدیرعامل می‌تواند چنین قراردادی را با بازیکن‌ها نبندد و در قبال تلاش‌شان دستمزدی را برایشان درنظر بگیرد.
 
ابراهیم‌زاده با اشاره به چرایی رفتن نکونام‌ها از ایران ادامه داد: وقتی اعتقاد داریم که فوتبال ایران بالاتر از کویت و قطر است پس چرا برخی بازیکنان بازی در چنین کشورهایی را به ایران ترجیح می‌دهند؟ مگر غیر از پول است؟ باید قبول کنیم که نمی‌توانیم جلوی خواسته‌های بازیکنان را بگیریم ولی یک مدیر ورزشی می‌تواند برنامه‌ریزی کند و اگر بازیکنی مطابق با قراردادش بازدهی نداشت از قراردادش کسر کند. ما نمی‌توانیم جلوی بستن قراردادهای بازیکنان در خارج را بگیریم. نمی‌توان جلوی رشد اقتصادی در فوتبال را گرفت اما با شفاف‌سازی می‌توانیم اگر بازیکنی بازدهی خوبی نداشت از قراردادش کسر کنیم. مطمئنا کسانی که باید قراردادهای بازیکنان را بدانند می‌دانند. هم فدراسیون و هم دارایی از قراردادهای بازیکنان مطلع هستند و احتیاجی نیست تمام مردم بفهمند که هر بازیکنی چقدر دستمزد دریافت می‌کند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.