پای پیشنهاد 500هزار دلاری در میان است

یکی از منابع آگاه به ما خبر داد که پای یک پیشنهاد 500 هزار دلاری از آذربایجان وسط است و بنا می‌خواهد این بار بر خلاف دفعات قبل به آذربایجان برود.
دوشنبه، 15 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پای پیشنهاد 500هزار دلاری در میان است

یکی از منابع آگاه به ما خبر داد که پای یک پیشنهاد 500 هزار دلاری از آذربایجان وسط است و بنا می‌خواهد این بار بر خلاف دفعات قبل به آذربایجان برود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایران اسپورت، وقتی رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی شد، کسی در بازگشت بنا شک نمی‌کرد. آنهایی که در حوزه کشتی صاحب‌نظر هستند هم می‌دانستند رسول خادم با بازگشت آقای خاص کشتی ایران مشکلی ندارد. هر چند محمد بنا پیش از بازگشت به تیم ملی کشتی فرنگی، علیه رسول خادم هم صحبت کرد و همکاری او با فدراسیون کشتی دوران حجت‌الله خطیب را دلیل این حملات و انتقادها دانست اما رسول خادم در یک حرکت جالب توجه او را سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کرد. پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی، تیم ملی کشتی فرنگی نتوانست با محمد بنا، نتایج قابل توجهی بگیرد. در حالی که خود بنا پیش از اعزام مسابقات اعلام کرده بود که می‌خواهد با کشتی‌گیران جوان پا به رقابت‌ها بگذارد و به فکر نتیجه‌گیری نیست، اما وی در بازگشت از رقابت‌های قزاقستان در فرودگاه حرف‌های عجیب و غریبی بر زبان آورد که حالا همه منتظر واکنش رسول خادم و فدراسیون کشتی هستند. بنا در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرده که قصد دارد خارج از فرآیند انتخاب کشتی‌گیران تیم ملی عمل کند، و اگر این کار صورت پذیرد شاید تیم ملی را رها کند.
 
صحبت‌های عجیب و غریب بنا
 
صحبت‌های بنا در فرودگاه امام(ره) همه را متعجب کرد چراکه هیچ‌کس انتظار نتیجه‌گیری از محمد بنا در این رقابت‌ها را نداشت. اما انگار محمد بنا توقع سوم شدن را هم نداشته است. صحبت‌های او را بخوانید: «همه کسانی که کارشناس کشتی هستند می‌دانند که هرکس غیر از ما بود با این تیم یک مدال برنز هم در آسیا نمی‌گرفت. هنوز شرایط من برای ادامه کار مشخص نیست. باید امروز و فردا با مسئولان فدراسیون صحبت کنم تا تکلیف من مشخص شود. 
 
اگر قرار باشد من برای جام جهانی باشم باید ترکیب را کاملا خودم انتخاب کنم و کسی در کارم دخالت نکند. اگر این چنین نباشد کس دیگری سرمربی شود! البته وضعیت من پس از جام جهانی هم مشخص نیست. حالا شرایط برای من ایده‌آل نیست و من قهر قهرو هستم!» نکته عجیب این صحبتها این است که محمد بنا در روزهای ابتدایی حضورش در تیم ملی کشتی فرنگی کاملا متناقض است. محمد بنا همه چیز را اول قبول کرده بود، اما درنهایت اعلام می‌کند که کشتی‌گیران را به او معرفی کرده‌اند.
 
اینکه چرا حاضر نیست طبق فرآیند انتخاب تیم‌های ملی، برای انتخاب ملی‌پوشان جهانی و بازی‌های آسیایی مسابقه انتخابی برگزار کند، ماجرا را عجیب‌تر هم می‌کند چراکه در ابتدای بازگشتش به تیم ملی مسابقات انتخابی را در مذاکرات با رسول خادم پذیرفته بود. 
 
اما حرف‌های بنا در گفت‌وگو با خبرنگاران حکایت از مسائل دیگری دارد: «این تیم تحمیلی نبود و زمانی که فدراسیون می‌گوید فرآیند باید رعایت شود باید این‌گونه شود و من فرآیند را کامل رعایت کردم. این چیزی است که در کشتی آزاد هم کامل رعایت نشده ولی من آن را رعایت کردم تا حرف و حدیثی به وجود نیاید. در کشتی آزاد گفته شد که ترکیب جام جهانی هم تاثیرگذار بود اما من دست به ترکیب نزدم. من از خداحافظی بدم می‌آید اما مردم باید بدانند که نمی‌توان دست کسی را بست و داخل دریا انداخت تا شنا کند. به ما کوچک‌ترین امکاناتی ندادند. با نداری‌ها می‌توان ساخت اما برخی از مسائل قابل هضم نیست. برای من تفکرات خودم مهم است و با آن زندگی می‌کنم.
 
از سوی دیگر مسئولان فدراسیون نمی‌توانند از قانون عبور کنند و به تمام قوانین جامه عمل می‌پوشانند؛ پس با من نمی‌توانند کنار بیایند. البته من نمی‌توانم بگویم قهر می‌کنم و تنها روش این افراد را قبول ندارم. اگر آنها بتوانند با رویه من کار کنند حرفی نیست و نظر نهایی را آنها خواهند داد. این تیم برای من استرس زیادی داشت و اکنون مغز من نمی‌کشد. اگر مسئولان دوست داشتند خواهم ماند. خیلی وقت است می‌گویم انتخاب نهایی من با این افراد متفاوت است و من هم نمی‌توانم در چنین شرایطی کشتی‌گیران را برای حضور در انتخابی تیم ملی آماده کنم.
 
وقتی 10 اسفند 92 مصاحبه کرد

 
بنا معمولا کم مصاحبه می‌کند. کمترین کسی آخرین مصاحبه بلند او را به یاد دارد. اما مصاحبه 10 اسفند با رادیو ورزش دیروز از سوی چند سایت مرتبط با کشتی و چند خبرگزاری منتشر شد. 
 
در این مصاحبه بنا در پاسخ به سوالی درباره اینکه با برگزاری مسابقات انتخابی مشکل دارد یا نه، گفت: «من مشکلی با این موضوع ندارم. فدراسیون یک فرآیندی را تعریف کرده که طبق آن مسابقات مرحله اول 15 اسفند و مسابقات مرحله نهایی تیم ملی در خرداد ماه برگزار می‌شود و من مشکلی با آن ندارم و تابع تصمیم فدراسیون هستم.» 
 
اما در یک چرخش جدید بنا در آستانه جام جهانی تهران می‌گوید: «باید ترکیب را کاملا خودم انتخاب کنم و کسی در کارم دخالت نکند. اگر این چنین نباشد کس دیگری سرمربی شود. » پیش از رقابت‌های جام جهانی تهران، رقابت‌های جهانی ازبکستان پیش روست و جالب این است که محمد بنا از همین الان به‌طور غیرمستقیم می‌گوید برای مسابقات جهانی ازبکستان می‌خواهد بدون مسابقه انتخابی تیمش را مشخص کند.
 
در فرودگاه امام(ره) او در حالی که سگرمه‌هایش درهم بود بازهم جملاتش را به شیوه دیگری تکرار می‌کند. آنجا از او می‌پرسند بالاخره چه می‌شود و او آیا به اردوی تیم ملی رود یا نه: «معلوم نیست چه زمانی به اردو بروم؛ البته این به معنای خداحافظی و قهر من نیست اگر چه فرد «قهرقهرو»‌یی هستم! من هم مانند سایر مربیان 48 ساعت استراحت می‌کنم و پس از آن اگر مسئولان بتوانند با شرایط من کنار بیایند اعلام می‌کنند در غیر اینصورت شاید استراحت من طولانی شود.» برخی خبرنگاران در همان لحظه گفتند بنا عصبانی بوده و به قول و قرارهایش وفادار است و این حرف‌ها به این دلیل است که از سومی تیم ملی کشتی فرنگی ناراضی است و کمی احساساتی شده است.
 
احضار دستیار بنا به کمیته انضباطی
 
البته این فقط محمد بنا نبود که مصاحبه تندی داشت. دستیاران او هم مصاحبه‌های تندی با خبرنگاران و دوربین‌های تلویزیونی کردند و به همین دلیل یکی از آنها به کمیته انضباطی فدراسیون کشتی احضار شده است.
 
رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای اثبات ادعاهای خود که در مصاحبه با رسانه‌ها بیان کرده بود به کمیته حقوقی و انضباطی فدراسیون کشتی فراخوانده شد. آن‌طور که فدراسیون کشتی اعلام کرده رسول جزینی باید در مدت چند روز آینده با حضور در کمیته حقوقی و انضباطی دلایل خود را در مورد ادعای مطرح شده در مصاحبه‌هایش اعلام کند در غیر این صورت باید پاسخگوی مصاحبه‌های خارج از چارچوب ضوابط سازمانی خود باشد. رسول جزینی پس از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی 2014 بزرگسالان آسیا در مصاحبه‌های خود از اجرا نشدن قانون فرآیند انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد انتقاد کرد و گفته بود که انتخابی‌ها فقط برای کشتی فرنگی است و به نوعی رسانده بود که چون رسول خادم خودش آزادکار است فدراسیون بیشتر به کشتی‌گیران آزادکار اهمیت می‌دهد.
 
پای آذربایجان وسط است
 
یکی از منابع آگاه به ما خبر داد که پای یک پیشنهاد 500 هزار دلاری از آذربایجان وسط است و بنا می‌خواهد این بار بر خلاف دفعات قبل به آذربایجان برود. البته همه اینها بستگی به جلسه‌ای بین خادم و بنا خواهد داشت که بااین شرایط به نظر می‌رسد خادم هر چه زودتر این جلسه را برگزار کند. چراکه خود رسول خادم انتظار نداشت تا بنا این‌گونه همه چیز را زیر سوال ببرد. البته همیشه بحث حضور بنا در ترکیه و آذربایجان مطرح بوده اما همیشه به صورت رسمی تایید نشده است. به هر جهت آذربایجانی‌ها پس از اینکه سامان طهماسبی کشتی‌گیر فرنگی‌کار را به خدمت گرفتند یا جمشید خبرآبادی دستیار محمد بنا را به تیم ملی آذربایجان بردند، سعی کردند سراغ دیگر کشتی‌گیران ایرانی بیایند. بنای کار آذری‌ها هزینه کردن است اما این تیم با همین سامان طهماسبی ناکام بود و پارسال طهماسبی در مسابقات جهانی در فینال کشتی را به کشتی‌گیر ایرانی، طالب نعمت‌پور واگذار کرد.
 
کارشناسان عقیده دارند که طهماسبی افت شدیدی کرده و حتی پارسال در رقابت‌های اروپایی به کشتی‌گیری از ترکیه در فینال باخت. در هر حال باید منتظر روزهای آینده ماند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.