لیگ جهانی والیبال؛

تیم ملی والبیال در دومین بازی هم مغلوب ایتالیا شد

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در لیگ جهانی سال 2014 مغلوب ایتالیا شد تا از دو بازی خود در این کشور هیچ امتیازی به دست نیاورد.
دوشنبه، 12 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تیم ملی والبیال در دومین بازی هم مغلوب ایتالیا شد

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در لیگ جهانی سال 2014 مغلوب ایتالیا شد تا از دو بازی خود در این کشور هیچ امتیازی به دست نیاورد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، لیگ جهانی والیبال سال 2014 از دوم خردادماه در سه دسته آغاز شد که هشت تیم برتر جهان در دسته اول این رقابت ها با هم مسابقه می دهند.
 
تیم ملی والیبال ایران که در گروه نخست دسته اول این رقابت ها با تیم های برزیل، لهستان و ایتالیا همگروه است، روز جمعه در نخستین بازی خود که در شهر کریسته برگزار شد، مغلوب ملی پوشان ایتالیا شد و امشب (یکشنبه شب) در دومین بازی نیز در شهر ورونا به مصاف لاجوردی پوشان ایتالیا رفت و سه بر صفر مغلوب شد.
 
اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این بازی از سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و عبدالرضا علیزاده استفاده کرد که یک تغییر نسبت به بازی قبل با تیم ایتالیا بود و عادل غلامی به جای سامان فائزی بازی کرد.
 
تیم ملی والیبال ایران در این بازی در سه ست متوالی و با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 18 و 25 بر 22 مغلوب میزبان خود شد تا از دو بازی خود با تیم ملی والیبال ایتالیا هیچ امتیازی به دست نیاورد.
 
ملی پوشان ایران در این بازی همانند بازی اول در دریافت اول سرویس های محکم ایتالیا مشکل داشتند و بازیکنان توپ گیر عقب زمین خوب کار نکردند. البته بلند زن های ایتالیا نیز اسپک های خوبی و بالاتر از دست های مدافعان ایران زدند. اشتباهات در امتیازهای حساس بازیکنان ایران در این بازی هم ادامه داشت و این موضوع عصبانیت سرمربی تیم ملی والیبال ایران را نیز در برخی مواقع به همراه داشت. البته جنگندگی نیاز تیم ملی والیبال ایران بود که تا حدودی در ست نخست این بازی به آن دست یافت.
 
جوسمر پرز از پرتغال و هرنان کاسا نیکولا از آرژانتین به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضات دیدار دوم تیم های ایران و ایتالیا را در سالن پالا المپیای شهر ورونا بر عهده داشتند.
 
ورونا یکی از شهرهای شمال ایتالیا محسوب می شود اما ایرانی های ساکن این شهر و دیگر شهرهای این کشور خود را به ورونا رسانده اند تا تیم ملی والیبال ایران را تشویق کنند.
 
سالن پالا المپیای شهر ورونا ظرفیت 6200 تماشاگر دارد که ایرانی ها یک ضلع آن را به طور کامل به خود اختصاص داده اند و با وجود کمتر بودن نسبت به تماشاگران ایتالیایی به شدت تیم ملی کشورمان را تشویق می کنند.
 
کنسول ایران در ایتالیا و روبرتا برنوبی همسر خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران از جمله تماشاگران ویژه این بازی بودند.
 
همچنین عده ای از هواداران تیم والیبال پروجا با حضور در سالن محل برگزاری دیدار تیم های ایران و ایتالیا پلاکاردهایی برای حمایت از سرمربی سابق تیم خود در دست داشتند.
 
با وجود اینکه پروجا حدود 700 کیلومتر با ورونا فاصله دارد اما یک اتوبوس از هواداران این تیم در سالن مسابقه ایران و ایتالیا حضور پیدا کرده اند و تصاویر اسلوبودان کواچ را در دست دارند.
 
روی یکی از پلاکاردهایی که پروجایی ها در دست داشتند نوشته بود: همیشه در قلب مایی بوبو.
 
اسلوبودان کواچ به همراه پروجا عنوان دوم جام حذفی و سری آ ایتالیا در سال 2014 و عنوان بهترین مربی لیگ این کشور در سال 2013 را به دست آورد.
 
قبل از این بازی رییس فدراسیون والیبال که برای امضای تفاهم نامه با مدیر باشگاه ورونای ایتالیا به این شهر سفر کرده است، در دیدار با بازیکنان ایران گفت: شما نشان داده اید که با تعصب بازی می کنید و برای هر امتیاز می جنگید.
 
محمدرضا داورزنی خطاب به ملی پوشان افزود: اگر ما در دسته دوم لیگ جهانی قرار گرفته بودیم همه به به و چه چه می کردند و اگر یک یا دو مسابقه را هم می بردیم همه می گفتند عالی است اما کسی به این موضوع توجه نمی کند که تیم های بزرگ دنیا در گروه ما قرار دارند و قرار گرفتن در این گروه نیز یک پیروزی محسوب می شود.
 
وی ادامه داد: فشار زیادی روی فدراسیون و بازیکنان وجود دارد و مردم توقع دارند همیشه تیم های بزرگ را شکست دهیم، چون قبلا این کار را انجام داده ایم اما تیم ملی نیاز به زمان دارد تا تیم ما قدم به قدم بهتر شود.
 
تیم ملی والیبال ایتالیا با این پیروزی همچنان در صدر جدول گروه اول باقی ماند. این تیم در هفته نخست دو پیروزی در برزیل برابر ملی پوشان این کشور به دست آورده بود و با دو پیروزی متوالی در برابر ایران 12 امتیازه شد. تیم های لهستان و برزیل نیز با سه امتیاز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند و ملی پوشان ایران بدون امتیاز در جایگاه چهارم جدول گروه جای دارند.
 
سومین و چهارمین بازی لیگ جهانی تیم ملی والیبال ایران در برابر برزیل برگزار خواهد شد که ملی پوشان کشورمان روزهای جمعه و شنبه 16 و 17 خردادماه در برابر پرافتخارترین تیم لیگ جهانی صف آرایی خواهند کرد.
 
گزارش کامل ست های بازی دوم ایران و ایتالیا به قرار زیر است:
 
** ست نخست (ایران 25 – ایتالیا 27)
 
در آغاز این بازی هم مانند بازی قبل، ضعف دریافت مشکل اصلی ایران بود. ایتالیایی ها دو امتیاز در آغاز ست با سرویس به دست آوردند تا این ضعف در تیم ایران بیشتر به چشم بیاید. وقت استراحت فنی اول این ست در امتیاز 8 بر 5 به سود ایتالیا اعلام شد. در ادامه مسابقه بازیکنان ایران در دفاع روی تور هم عملکرد خوبی نداشت. ایتالیا نیز در این ست بازی پر اشتباهی به نمایش گذاشت و چندین بار سرویس های بازیکنان این تیم خطا شد اما بازیکنان ایران از این فرصت ها به خوبی استفاده نکردند تا وقت استراحت فنی دوم هم در امتیاز 16 بر 14 به سود ایتالیا اعلام شود. به همان نسبت که ایتالیایی ها سرویس های بدتری نسبت به بازی قبل می زدند بازیکنان ایران در زدن سرویس عملکرد بهتری داشتند. دو سرویس موجی خوب از سعید معروف زمینه کسب دو امتیاز برای ایران را فراهم کرد تا سرانجام تیم ملی والیبال برای نخستین بار در این مسابقه در امتیاز 18 بر 17 از حریف پیش بیفتد و مائورو برتو سرمربی این تیم نخستین وقت استراحت بازی را درخواست کند. پس از ورود دو تیم به زمین چند اشتباه از بازیکنان ایران باعث شد ایتالیا سه امتیاز پیاپی کسب کند و این بار اسلوبودان کواچ در امتیاز 20 بر 18 به سود ایتالیا درخواست وقت استراحت کند. نتیجه این وقت استراحت تغییر روند بازی و تساوی دو تیم در امتیاز 20 بود. بازی در ادامه به صورت پایاپای پیش رفت تا اینکه در تساوی 22 برای هر دو تیم مهدی مهدوی به جای سعید معروف به میدان آمد تا در دفاع روی تور ایران را تقویت کند. در این امتیاز شهرام محمودی در خط سرویس قرار گرفت و بر خلاف بیشتر مواقع به جای سرویس پرشی، سرویس موجی زد و یک امتیاز حساس کسب کرد تا ایران یک بار دیگر از حریف پیش بیفتد. معروف پس از کسب یک امتیاز دیگر برای ایتالیا به جای خود بازگشت. لوکا وتوری هم برای ایتالیا به جای متیو پیانو وارد میدان شد اما سرویس این بازیکن با دریافت و اسپک خود بازیکنان ایران پاسخ داده شد. در حالی که دو تیم در امتیاز 24 مساوی بودند کواچ دومین وقت استراحت خود در این ست را درخواست کرد. دو اشتباه از بازیکنان ایران در زدن سرویس و دریافت توپ این فرصت را به ایتالیا داد تا ست نخست را با امتیاز 27 بر 25 به سود خود رقم بزند. در این ست ایتالیا بازی پر اشتباهی داشت و 10 امتیاز ایران با اشتباهات حریف به دست آمد اما ملی پوشان کشورمان نتوانستند از اشتباهات این تیم برای رسیدن به پیروزی استفاده کنند. جیری کوار دریافت کننده ایتالیا در این ست هم مانند بازی قبل عملکرد خیره کننده ای داشت و از هشت اسپک خود شش امتیاز گرفت. این بازیکن یک امتیاز با دفاع روی تور و یک امتیاز نیز با سرویس کسب کرد.
 
** ست دوم (ایران 18 – ایتالیا 25)
 
در آغاز ست دوم ایوان زایتسف عملکرد بسیار خوبی داشت و امتیازات حساسی را از توپ های بسیار مشکل به دست آورد. در مقابل، بازیکنان ایران در دریافت و توپ گیری بسیار ضعیف عمل کردند تا وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 6 به سود ایتالیا اعلام شود. اشتباهات ایران فاصله میان دو تیم را به تدریج بیشتر کرد تا کواچ در امتیاز 14 بر 9 به سود ایتالیا درخواست وقت استراحت و در امتیاز 14 بر 10 به سود این تیم دست به تغییر مهدی مهدوی و امیر غفور به جای شهرام محمودی و سعید معروف بزند اما این اقدامات نیز نتیجه نداشت و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 10 به سود ایتالیا اعلام شد. کواچ در امتیاز 17 بر 11 یک تعویض دیگر داشت و این بار سامان فائزی را به جای عادل غلامی به بازی فرستاد. چهارمین تعویض کواچ در این ست در امتیاز 21 بر 12 بود که مجتبی میرزاجانپور به جای میلاد عبادی پور وارد میدان شد. در حالی که تقریبا تیم ذخیره ایران در حال بازی بود چهار امتیاز پیاپی برای کشورمان به دست آمد تا مائورو برتو برای جلوگیری از نزدیک شدن امتیازات ایران درخواست وقت استراحت کند. ادامه مسابقه نیز با بازی برتر ایتالیا همراه بود تا ست دوم نیز با امتیاز 25 بر 18 به سود این تیم به پایان برسد. ایوان زایتسف ستاره میدان در این ست بود و از 9 اسپک به 6 امتیاز رسید.

** ست سوم (ایران 22 – ایتالیا 25)
 
در ست سوم معروف، محمودی و عبادی پور به جای خود بازگشتند اما فائزی به جای غلامی در میدان باقی ماند.
 
زمانی که ایتالیا با ضربه ایوان زایتسف به امتیاز 6 رسید، تیم ایران به رای داور اعتراض کرد اما بررسی فیلم بازی با سیتم ویدئو چلنج هم با وجود اینکه زمان زیادی برد، نتوانست رای داور را عوض کند. با این وجود پس از این اتفاق روند بازی تغییر کرد و ایران با به دست آوردن چند امتیاز از حریف پیش افتاد. وقت استراحت فنی اول این ست هم با نتیجه 8 بر 7 به سود ایران اعلام شد، اتفاقی که برای نخستین بار در این مسابقه رخ داد. پس از ورود دو تیم به میدان ایتالیایی ها بازی برتری ارائه کردند تا فاصله امتیازی خود را با ایران بیشتر کنند. در امتیاز 14 بر 11 به سود این تیم، عادل غلامی به جای سامان فائزی به میدان آمد اما سرویس او به تور خورد تا مشکلی بر مشکلات تیم ایران اضافه شود. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 12 به سود ایتالیا اعلام شد. دو خطا در زدن اسپک از بازیکنان ایران، دو امتیاز دیگر به حریف تقدیم کرد تا اسلوبودان کواچ برای تغییر در روند بازی درخواست وقت استراحت کند. پس از ورود دو تیم به میدان، سرویس های خوب شهرام محمودی و درخشش محمد موسوی در دفاع روی تور چهار امتیاز برای ایران به ارمغان آورد تا سرمربی ایتالیا در امتیاز 18 بر 17 به سود این تیم درخواست وقت استراحت کند. در ادامه مسابقه ضعف دریافت و عملکرد پر اشتباه در زدن اسپک یک بار دیگر کار دست بازیکنان ایران داد تا فاصله امتیاز دو تیم بیشتر شود. کواچ در امتیاز 22 بر 18 به سود ایتالیا یک وقت استراحت دیگر درخواست کرد تا آخرین تلاش های خود برای فرار از شکست را به کار برد اما این اقدامات نیز نتیجه نداد و در نهایت ست سوم نیز با پیروزی 25 بر 22 ایتالیا به پایان رسید.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.