لیگ جهانی والیبال 2014

ایران - برزیل؛ نبرد تفکرات تاکتیکی برناردینیو و بوبان در سرزمین قهوه

تیم ملی والیبال ایران روز جمعه در هفته سوم رقابت‌های لیگ جهانی 2014در خاک برزیل به مصاف تیم ملی این کشور خواهد رفت.
پنجشنبه، 15 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایران - برزیل؛ نبرد تفکرات تاکتیکی برناردینیو و بوبان در سرزمین قهوه

تیم ملی والیبال ایران روز جمعه در هفته سوم رقابت‌های لیگ جهانی 2014در خاک برزیل به مصاف تیم ملی این کشور خواهد رفت.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2014 و پس از قبول دو شکست برابر ایتالیا در هفته دوم باید به مصاف برزیل برود؛ برزیل تیمی قدرتمند است که البته امسال تاکنون نتایج خوبی کسب نکرده است. این تیم در دو بازی اول و دوم خود در لیگ جهانی سال 2014 در بازی خانگی مغلوب ایتالیا شد و در دو بازی بعدی نیز تنها یک پیروزی برابر لهستان به دست آورد.
 
* برزیل؛ پرافتخارترین تیم لیگ جهانی

 
تیم ملی والیبال مردان برزیل 54 مدال رنگارنگ در مسابقات مهم جهان از جمله بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی، جام قهرمانان جهان، لیگ جهانی، بازی‌های پان‌آمریکن و یونیورسیاد در پرونده کاری خود دارد. مردان ملی‌پوش برزیل در دوره‌های گذشته لیگ جهانی والیبال 17 مدال شامل 9 طلا، 4 نقره و 4 برنز کسب کرده‌اند و عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها را در اختیار دارند؛ تیم ملی والیبال برزیل در 9 دوره از 24 دوره گذشته لیگ جهانی والیبال یعنی در سال‌های 1993، 2001، 2003 تا 2007، 2009 و 2010 مدال طلای لیگ جهانی والیبال را به دست آورده است. همچنین در سال‌های 1995، 2002، 2011 و 2013 مدال نقره لیگ جهانی والیبال به تیم ملی والیبال مردان برزیل رسید و در سال‌های 1990، 1994، 1999 و 2000 این تیم به مدال برنز اکتفا کرد.
 
* نبرد تفکرات تاکتیکی برناردینیو و بوبان
 
حالا شاگردان کواچ پس از قبول دو شکست برابر ایتالیا باید برابر تیم زخم‌خورده برزیل بروند و در خاک این کشور برابر طلایی‌پوشان صف‌آرایی کنند. تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل پیش از این 4 بار برابر هم به میدان رفته‌اند که در هر 4 مسابقه پیروزی با تیم قدرتمند برزیل بوده است و آخرین جدال این دو تیم هم مربوط به مسابقات قهرمانان قاره‌ها بود.
 
دیدار تیم‌های والیبال ایران و برزیل به نوعی نبرد تفکرات تاکتیکی سرمربی باتجربه و بزرگ برزیل یعنی برناردو رِزِنده ملقب به "برناردینیو" با اسلوبودان کواچ ملقب به "بوبان" است. رزنده همان کسی است که از وقتی به سرمربیگری برزیل برگزیده شد با کسب عناوین متعدد بین‌المللی، تمام رکوردهای ولاسکو را شکست و حالا "پرافتخارترین مربی والیبال جهان" است. برناردینیوی 54 ساله که از سال 2001 هدایت برزیلی‌ها را بر عهده گرفته و حالا سیزدهمین سال حضورش در این سمت را پشت سر می‌گذراند (که این سنوات مداوم حضور در راس کادر فنی یک تیم ملی نیز به نوعی یک رکورد محسوب می‌شود) تاکنون 3 مدال طلای قهرمانی جهان، یک طلا و 2 نقره المپیک، 8 طلا و 2 نقره لیگ جهانی، 2 طلا و یک برنز جام‌جهانی، 2 طلا و یک نقره جام قهرمانان قاره‌ها را بر گردن آویخته و در 427 بازی رسمی سرمربیگری برزیل را بر عهده داشته است. او خود از ملی‌پوشان والیبال کشورش در دهه 1980 بود که برنز جام‌جهانی 1981 و نقره قهرمانی جهان 1982 و المپیک 1984 را تصاحب کرد، اما در مقابل وی مربی جوان و با انگیزه‌ای قرار می‌گیرد که نخستین تجربه‌های مربیگری در رده ملی را تجربه می‌کند.
 
* ایران می‌تواند برزیل را شکست دهد، اگر...
 
با این شرایط حداقل روی کاغذ کمتر کارشناسی برای شاگردان کواچ مقابل برزیل شانس موفقیت قائل است؛ برزیلی‌ها در تمامی فاکتورهای فیزیکی و تکنیک فردی و تاکتیک گروهی یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر جهان به شمار می‌روند. به باور بسیاری از کارشناسان سیستم برزیلی در دنیای والیبال همچنان پیشتاز است. با این همه بلندقامتان والیبال ایران که در سال‌های اخیر همواره شگفتی‌ساز مسابقات بین‌المللی بوده‌اند برای هیچ حریفی دست و پا بسته نیستند. بعید نیست که شکست شاگردان کواچ با برد برزیل تمام معادلات را بهم برزید.
 
در برابر تیم سرعتی و بازی ترکیبی و برق‌آسای برزیل تمرکز در دفاع روی تور اهمیت ویژه‌ای دارد؛ فاکتوری که به پشتوانه حضور محمد موسوی بهترین مدافع لیگ جهانی و همچنین عادل غلامی و آرمین تشکری تا حدی خیال کواچ را راحت کرده است، هرچند که در دو بازی نخست برابر ایتالیا ملی‌پوشان ایران عملکرد خوبی نداشتند. از سوی دیگر حضور دو پاسور باهوش با دو سیستم کار متفاوت همچنین بهره‌گیری از دو قطر پاسور قدرتی و تکنیکی در حمله نیز کارایی تیم ایران را بالا می‌برد. به نظر می‌رسد دریافت کننده‌ها و توپ گیر‌های ایران در برابر سرویس‌های خطرناک برزیل کار دشواری داشته باشند. بازیکن جوانی مانند عبادی‌پور که کواچ ظاهرا بیش از حد به وی اطمینان دارد و در بازی برابر ایتالیا دریافت‌های خیلی خوبی نداشت کار دشواری در پیش خواهد داشت.
 
* اسامی بازیکنان برزیل و ایران
 
برونو رزنده، ایساک سانتوس، والاس دسوزا، ادر کربونه‌را، سیدنی دوس سانتوس، لیندرو ویسوتو، ویلیام آرجونا، موریلیو اندرس، تئو لوپز، ریکاردو لوکاره‌لی، فلیپه سیلوا، لوییز فونته‌لس، مائوریسیو سوزا، رافائل آرائوجو، گوستاوو بوناتو، لوکاس ساتکمپ، موریلو رادکه، مائوریسیو سیلوا، ماریو دا سیلوا، رافائل اولیویرا، داگلاس سوزا و لوکاس ادواردو بازیکنان تیم ملی والیبال برزیل در لیگ جهانی 2014 هستند؛ هدایت این تیم را برناردو رزنده بر عهده دارد.
 
همچنین سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، عبدالرضا علیزاده، علیرضا مباشری، عادل غلامی، آرمین تشکری، فرهاد قائمی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، سامان فائزی و میلاد عبادی‌پور اسامی بازیکن ایران برای سفر به برزیل و برگزاری سومین دیدار در لیگ جهانی والیبال در سال 2014 هستند.
 
تیم ملی والیبال ایران که تجربه دو شکست در برابر ایتالیا در هفته دوم لیگ جهانی را در پرونده خود دارد، روزهای جمعه و شنبه 16 و 17 خردادماه از ساعت 17 به مصاف برزیل خواهد رفت. 
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.