رئیس بنیاد بین‌المللی علوم اسرا:

داعشی‌ها معرفی ناصحیحی از اسلام دارند | قرآن راه و اهل بیت راهنما است

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اعلام اینکه قرآن راه و اهل بیت(س) راهنما هستند، گفت : امروزه داعشی‌ها با نام اسلام و دین دست به معرفی ناصحیح آن می‌زنند.
سه‌شنبه، 11 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
داعشی‌ها معرفی ناصحیحی از اسلام دارند | قرآن راه و اهل بیت راهنما است

ویرایش عکس شهریور 99

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اعلام اینکه قرآن راه و اهل بیت(س) راهنما هستند، گفت: امروزه داعشی‌ها با نام اسلام و دین دست به معرفی ناصحیح آن می‌زنند.

 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی صبح امروز در آیین روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان این شهرستان در مرکز فرهنگی و قرآنی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) اظهار داشت: مسئله زیارت ائمه و امامزادگان بحث جدی و اساسی در فرهنگ تشیع بوده و این مهم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پیروان اهل بیت مسئله فرهنگ زیارت است زیرا تفکرات و اندیشه‌های ناصحیحی که برخی از مسلمانان به امر زیارت دارند نسبت به آن یک مسئله تلخ و ناگواری را مطرح کرده‌اند.
 
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اعلام اینکه وهابیت که جریان حاکم بر فضای اهل تسنن است همه جریان‌های دینی را به انحراف کشانده و فرهنگ زیارت را خدشه‌دار کرده است، اذعان داشت: آنها با افرادی که به زیارت پیامبر اسلام می‌روند به زشتی رفتار می‌کنند و تمسک، توسل و واسطه فیض قرار دادن اهل بیت در نظرشان پسندیده نبوده و نسبت به آن بی‌اعتنا هستند و کج‌فهمی، کج فکری و کج‌خلقی خود را اصل قرار می‌دهند.
 
جوادی آملی با تاکید اینکه با عنایت اهل‌بیت مردم‌مان مسیری را انتخاب کردند که راه عزت و سربلندی است و جامعه اسلامی نیز به زودی به عزت خود خواهد رسید، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات آیت‌الله جوادی آملی بر ما دو حق حیات و تعلیم دارند و باید موقعیت امامزادگان و حرم آنها بزرگ داشته شود زیرا امامزادگان حق حیات بر ما داشته و بزرگان دینی حق تعلیم بر ما دارند.
 
وی با اعلام اینکه بسیار بین حق تعلیم و حق حیات تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: ما حیات طبیعی، انسانی، نباتی و حیوانی را مشاهده می‌کنیم که این سطح از حیات در بین همه موجودات وجود دارد و هر موجودی به نوبه خود از آن برخوردار است.
 
مسئول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسگری(ع) آمل خاطرنشان کرد: حیات و شرافت انسان از جمله حیاتی است که از ناحیه اسلام راستین و دین حقیقی به ما رسیده است که هم‌اکنون با بیانات پیامبر اسلام، تنها در گرو حدیث ثقلین و قرآن است.
 
وی قرآن را راه و اهل بیت را راهنما عنوان کرد و گفت: اگر المیزان در 20 جلد و تفسیر تسنیم در بیش از 70 جلد به چاپ رسیده است برای آن بوده که راه را برای ما ترسیم کند.
 
جوادی آملی با تاکید اینکه متاسفانه امروزه داعشی‌ها با نام اسلام و دین دست به معرفی ناصحیح می‌زنند، اذعان داشت: اگر روزی از قرآن دور بمانیم راه را از دست داده و اگر از راهنمایان جدا شویم به بیراهه می‌رویم.
 
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اعلام اینکه جدا شدن از راه و راهنمایان، وهابیت را در بین کشورهای عربی و بهاییت را در ایران به وجود آورده است، گفت: امامزادگان مسلمانان را راهنمایی و هدایت کردند و به این مسیر توجه دارند پس بر ما حق حیات دارند.
 
وی اضافه کرد: اگر راه و راهنمایان مشخص نبودند امروزه مدعیان و منکران امام زمانی که تعدادشان در جامعه کم نیست داعیه‌دار و زمامدار مردم می‌شدند.
 
این مسئول با اعلام اینکه امامزادگان نقش اساسی در بین مسلمانان دارند و در توجه دادن به راه و راهنما تلاش زیادی داشتند، متذکر شد: در زمینه زیارت، زیارت‌نامه، فلسفه، تفسیر و تبیین آن کار علمی در جامعه انجام نشده است.
 
جوادی آملی در پایان گفت: جامعه دینی در سایه امامزادگان و نوادگان اهل بیت احساس امنیت و آرامش روانی دارد و باید بیش از گذشته قدر این آرامش و آسایش را بدانیم.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.