آشنایی با نرم افزار ادونس گت (Advanced Get) برای تحلیل تکنیکال بورس

تحلیل تکنیکال را می توان یکی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع تحلیل در بازار بورس دانست که با استفاده از نمودار و بررسی الگوهای قیمت، تغییرات و فعالیت های آینده بازار را پیش بینی می کند. سرمایه گذاران و معامله گران باید نسبت به ابزارهای لازم برای تحلیل مانند نمودار تغییر قیمت آگاه باشند زیرا بدون دانش و ابزار نمی توان در اتاقی پُر از داده به نتیجه مناسبی رسید. در این مقاله به تشریح مفهوم تحلیل تکنیکال و مزایای آن پرداخته و سپس به بررسی نرم افزار ادونس گت (Advanced Get) برای تحلیل تکنیکال بورس می پردازیم.
چهارشنبه، 2 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با نرم افزار ادونس گت (Advanced Get) برای تحلیل تکنیکال بورس

نرم افزار ادونس گت (Advanced Get)

در بازار بورس دو تحلیل بنیادی و پرکاربرد وجود دارد که ما در این محتوا به اهمیت و مزایای تحلیل تکنیکال می پردازیم؛ در تحلیل تکنیکال الگوهای رفتاری در بازار اهمیت ویژه ای دارند و یکی از اهداف مهم در این تحلیل پیش بینی روند قیمت ها در آینده است.

ورود به دنیای بورس و بازار سهام مستلزم داشتن دانش و اطلاعات لازم است تا افراد بتوانند با درک بهتری به بررسی نمودارهای قیمت و تحلیل آن ها بپردازند.

در واقع شما در بازار بورس نیازمند استفاده از روش های مختلف تحلیلی هستید تا بتوانید نسبت به وضعیت سهام و حوادثی که در جریان معاملات خرید و فروش اتفاق می افتد، با آگاهی بیشتری عمل کنید. (1)

آشنایی با نرم افزار ادونس گت (Advanced Get) برای تحلیل تکنیکال بورس

الگوهای رفتار و تغییرات روند نمودار قیمت ها از مهم ترین عوامل در تحلیل تکنیکال هستند که با توجه به حجم معاملات و بررسی رفتار بازار، افراد به ارزیابی موقعیت های مختلف می پردازند و با کمک گرفتن از این استراتژی مسیر موفقیت خود در بازار سهام و بورس را هموار می کنند. (1)

در تحلیل تکنیکال مباحثی وجود دارند که پایه های این تحلیل را تشکیل می دهند که در ادامه به شرح مختصری درباره آن ها می پردازیم.
 
  • اهمیت قیمت؛ بر اساس نظریه «چارلز داو» پدر تحلیل تکنیکال، همه چیز در بازار به قیمت منتهی می شود. چارلز داو بر این باور بود که قیمت از مهم ترین اصول در تحلیل تکنیکال است و همه چیز از فاکتورهای جغرافیایی گرفته تا امور سیاسی بر روی قیمت تأثیر می گذارد. اهمیت قیمت به این شکل تعریف می شود که تحلیل تغییرات قیمت از عواملی است که در بازار به آن احتیاج داریم. (1)
در تحلیل تکنیکال تغییرات قیمت بر اساس عرضه و تقاضا شکل می گیرد؛ به این شکل که اگر تقاضا در بازار از عرضه بیشتر باشد به همان نسبت قیمت روند صعودی پیدا می کند و در مقابل اگر عرضه از تقاضا بیشتر باشد با روند نزولی قیمت روبرو خواهیم بود. با این تفاصیل پایه پیش بینی های اقتصادی و مالی در بازار، عاملی به نام تغییرات قیمت است. (1)

تحلیلگر تکنیکال می تواند با توجه به تغییرات قیمت و کمک گرفتن از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال مانند اندیکاتور، زمان مناسب و دقیق معامله «خرید و فروش» سهم را تشخیص بدهد و بر اساس آن عمل کند.
 
  • اصل دیگر در تحلیل تکنیکال، روند حرکت قیمت است؛ به طور کلی در بازار بورس یک روند به راه خود ادامه می دهد و تلاش می کند تا موقعیت فعلی خود را حفظ کند مگر اینکه عاملی از بیرون بر روی آن تأثیر بگذارد. (1)
در واقع نمودارهای قیمت بر اساس روندهای موجود به حرکت خود ادامه می دهند و تا وقتی که در شرایط فعلی روند عاملی بازدارنده وجود نداشته باشد، قیمت ها در همان شرایط سابق خود باقی می مانند.
 
  • اصل آخر در تحلیل تکنیکال، تکرار تاریخ است؛ روانشناسی بازار به ما نشان می دهد که اگر الگوی رفتاری در گذشته به شکلی مؤثر نتیجه داده است در آینده نیز پیش بینی می شود که این روند تکرار شود، در واقع این اصل امکان پیش بینی آینده را امکان پذیر می سازد. (1)
 

مزایای تحلیل تکنیکال در بورس

 
  • تمرکز بر روی قیمت
توجه به تغییرات قیمت بازار این امکان را به تحلیلگران می دهد تا نسبت به پیش بینی قیمت در آینده نیز آگاه باشند و این پیش بینی نیازمند تمرکز بر روی قیمت و تغییرات آن است. (1)
 
  • سازگار با بازارهای مختلف
تحلیل تکنیکال یکی از مهم ترین تحلیل ها در بازار است که با انواع معاملات سازگاری دارد و می توان با استفاده از این تحلیل بازارهای مختلف معاملاتی را مورد بررسی قرار داد. (1)
 
  • ارائه اطلاعات دقیق و روزانه
هر سهم به نسبت اطلاعاتی که از آن منتشر می شود، ارزش پیدا می کند. تحلیل تکنیکال این امکان را فراهم می آورد تا تحلیلگران اطلاعات دقیق و به روزی از نوسانات قیمت و پیش بینی موقعیت های مختلف به دست آورند. (1)

آشنایی با نرم افزار ادونس گت (Advanced Get) برای تحلیل تکنیکال بورس
 
  • تشخیص زمان مناسب
یکی دیگر از مهم ترین مزایای تحلیل تکنیکال مشخص شدن بهترین زمان برای انجام معامله است؛ در واقع تحلیل تکنیکال زمینه مناسب برای به کارگیری سرمایه و انجام معامله را فراهم می سازد. (1)
 
  • عرضه و تقاضا
در میزان حداکثر قیمت و حداقل قیمت یک سهم اطلاعاتی وجود دارد که با توجه به آن ها تأثیر عرضه و تقاضا بر روی قیمت مشخص می شود؛ تحلیلگران با استفاده از تحلیل تکنیکال از میزان عرضه و تقاضا و نقش آن در تغییرات قیمت مطلع می شوند. (1)
 
  • زمان مناسب برای خرید
تحلیلگران برای تشخیص زمان مناسب عرضه و تقاضا از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند و همچنین می توانند با استفاده از این تحلیل زمان مناسب برای خروج از بازار را نیز تشخیص دهند. (1)
 
  • مشاهده تغییرات به وسیله نمودار
به طور کلی استفاده از نمودار برای نمایش اطلاعات روشی پیشرفته و جامع نسبت به جدول است؛ در تحلیل تکنیکال برای به نمایش گذاشتن روند قیمت سهام، حجم معاملات، موقعیت معاملات پیشین، تغییرات قیمت، نوسانات موجود، وضعیت یک سهم در برابر دیگر سهام و بازار، تأثیر وقایع مهم بر روی روند بازار و... از نمودارهای قیمت استفاده می شود. (1)
 
  • حمایت و مقاومت
در تحلیل تکنیکال، نقاط حمایت و مقاومت اهمیت زیادی دارند و در واقع این تحلیل محدوده ای از قیمت را که در آن عرضه و تقاضا به یک تعادل نسبی رسیده اند، مشخص می کند، با توجه به این ویژگی و تحلیل نمودارهای قیمت تشخیص نقاط حمایت و مقاومت آسان می شود. (1)

به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا این مفهوم را می رساند که به هنگام خارج شدن قیمت از محدوده مشخص شده عرضه یا تقاضا رشد می کنند و بر یکدیگر برتری پیدا می کنند، در مقابل اگر قیمت از محدوده بالاتر باشد، تقاضا بر عرضه پیشی گرفته و اگر پایین تر باشد این معادله برعکس می شود.

آشنایی با نرم افزار ادونس گت (Advanced Get) برای تحلیل تکنیکال بورس

استفاده از ابزار در تحلیل تکنیکال بورس

افراد بدون دانش و ابزار مناسب نمی توانند به تحلیل بپردازند و تنها زمان زیادی را در جریان مرتب کردن داده ها و اطلاعات از دست می دهند. به همین منظور کارگزاری ها و شرکت ها شروع به ساخت و ارائه نرم افزارهایی کردند که افراد بتوانند با کمک گرفتن از آن ها تحلیل های مختلف را انجام دهند.

در حال حاضر یکی از بهترین نرم افزارها در تحلیل تکنیکال بورس، نرم افزار ادونس گت است؛ این نرم افزار از ابرازهایی بهره می گیرد که در هیچ نرم افزار دیگری شما آن ها را پیدا نمی کنید. اگر به دنبال برنامه ای جامع برای تحلیل تکنیکال بورس هستید استفاده از ادونس گت بهترین انتخاب است.

این نرم افزارها در تحلیل تکنیکال بورس بازوی مهمی برای سرمایه گذاران محسوب می شوند تا بتوانند سیگنال هایی که از روش های تحلیلی به وجود می آیند را به شکلی دقیق و منظم شکل دهند. (2)

نرم افزارهای تخصصی بورس با هر سیستم عاملی سازگاری ندارند و مشکلات زیادی بر سر راه نصب و راه اندازی آن ها به وجود می آید؛ سیستم عامل ویندوز 7 بهترین سیستم عامل برای نصب نرم افزارهای بورس است. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که نرم افزاری مانند ادونس گت هزینه بسیاری بالایی دارد، هزینه هر اشتراک سالیانه آن ممکن است به چند هزار دلار برسد. شما می توانید با استفاده از نسخه کِرَک آن از امکانات و مزایای آن استفاده کنید. (2)

آشنایی با نرم افزار ادونس گت (Advanced Get) برای تحلیل تکنیکال بورس

امواج الیوت و نرم افزار ادونس گت

یکی از ویژگی های این نرم افزار، کاربرد آن در موج شماری الیوت است که در ادامه اشاره کوتاهی به مفهوم موج شماری الیوت نیز خواهیم داشت.

پیدایش امواج الیوت به قرن بیستم برمی گردد؛ در واقع شخصی به نام الیوت نظریه امواج الیوت را ارائه کرد، الیوت معتقد بود که در صنعت  و بازارهای بزرگی مانند بازار بورس که مردم در آن به فعالیت مشغول هستند؛ مشارکت ها و فعالیت ها بر اساس قاعده و نظمی طبیعی انجام می شود که الیوت آن را امواج الیوت نام گذاری کرد. (2)

الیوت تحقیقات گسترده ای راجع به بازارهای مالی و سرمایه انجام داد و با توجه به شرایط این بازارها و نحوه مشارکت مردم به این نتیجه رسید که تمام تغییرات و اتفاقاتی که در این جریان به وقوع می پیوندد از نظم و قاعده خاصی بهره می گیرد. در واقع بر اساس این تحقیقات و نتایج فرایندی شکل گرفت و با کمک آن الیوت موفق شد تا حرکات و امواج قیمت  سهم های مختلف را در آینده دور و نزدیک پیش بینی کند و این موضوع را نیز ثابت کرد که این فرایند بر اساس الگوهای تکرارشونده در بازار سهام انجام می شود. (2)

تغییرات قیمت و الگوی رفتاری افراد نقش مهمی در پیش بینی جریان بازار بورس و سهام دارد و موج شماری الیوت و نرم افزارهایی مانند ادونس گت به سرمایه گذاران کمک می کند تا آینده خود در بازار سهام را پیش بینی کنند. (2)
 

دانلود دیتای نرم افزار ادونس گت

متأسفانه نرم افزار ادونس گت این قابلیت را ندارد که به صورت آنلاین، دیتاهای مورد نیاز خود را دانلود کند و به همین دلیل در بازار بورس ایران برای استفاده از ادونس گت باید از اندیکاتورهای کانورتر دیتا استفاده شود. کار کردن با نرم افزارهای تخصصی بورس مانند ادونس گت نیاز به انتقال دیتا دارد؛ در واقع به دلیل عدم دانلود آنلاین دیتا، شما مجبور هستید دیتا را از متاتریدر به نرم افزار خود انتقال دهید. (3)

در این خصوص اندیکاتورهای متفاوتی مانند اندیکاتور کانورتر دیتا برنامه نویسی شده اند تا این کار به وسیله آن ها انجام شود. متاتریدر نیز به سرمایه گذاران و فعالان در بازار بورس این امکان را می دهد تا به بازارهایی مانند فارکس برای انواع معاملات خرید و فروش دسترسی داشته باشند. (3)
 

نصب و راه اندازی نرم افزار ادونس گت

قبل از نصب ادونس گت باید یک دیتا دانلودر معتبر مانند TSE Client نصب کنیم که با استفاده از آن بتوانیم کار انتقال دیتاها را به راحتی انجام دهیم؛ از آنجا که ورود دیتا به این نرم افزار آسان نیست و مشکلات بسیاری برای این منظور وجود دارد، لزوم وجود اندیکاتورهایی برای انتقال دیتا احساس می شود. (3)

توجه داشته باشید که در مورد این نرم افزار باید داده های خام داخل نرم افزار وارد شوند که این دیتاها یا از طریق شرکت های تأمین کننده دیتا و یا توسط نرم افزار سازمان بورس خریداری شده و انجام می شوند.

آشنایی با نرم افزار ادونس گت (Advanced Get) برای تحلیل تکنیکال بورس

امکانات نرم افزار ادونس گت

همان طور که ذکر کردیم این نرم افزار پیشرفته شمارش امواج الیوت را به خوبی انجام می دهد پس درباره امکانات آن باید به موارد زیر اشاره کنیم: (3)
 
  • شمارش اتوماتیک و دقیق امواج الیوت
 
  • رسم چنگال اندروز با کمترین خطا
 
  • شماره گذاری های مختلف
 
  • شناسایی انواع پیوت مینور و ماژور؛ نقطه پیوت نمادی در تحلیل تکنیکال است که توسط آن جریان کلی بازار در زمان های مختلف تشخیص داده می شود، در واقع این نقطه سطحی از قیمت است که سرمایه گذاران و معامله کنندگان به وسیله آن نقاطی که تغییرات و فعالیت های مهم بازار در آن ها شکل گرفته است، پیدا می کنند.
 
  • پیوت مینور به نوسانات جزئی در تغییرات قیمت گفته می شود و در مقابل پیوت ماژور نوسانات قیمت مهم و بزرگی هستند که می توانند جهت یک روند را تغییر دهند. (3)

در واقع نکته مهمی که در ویژگی های نرم افزار ادونس گت وجود دارد، شناسایی خودکار پیوت است که کار معامله کنندگان را آسان می کند، ابزارهایی مانند Mob و Elipse نیز در ادونس گت نقاط و سطوح قابل بازگشتی که در بازار وجود دارد را شناسایی و بررسی می کنند.
 
نتیجه گیری و جمع بندی
در بازار داده ها افراد نیاز به علم روز و ابزارهای مختلف دارند تا بتوانند در مسیری به سمت پیشرفت قدم بردارند، ابزارهایی که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرند به سرمایه گذاران کمک می کنند تا با دانش بیشتری به تحلیل داده ها و موقعیت ها بپردازند، نرم افزارهایی مانند ادونس گت نمونه ای از این ابزارها هستند که هر کدام کاربرد خاصی دارند و به افراد در بازار بورس کمک می کنند.

پی نوشتها
  1. www.warriortrading.com
  2. www.overcharts.com
  3. www.ensignsoftware.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.