10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه

حقیقت این است که شما برای ادامه زندگی خود لزوماً نیازی به یافتن «شغل واقعی» ندارید. راه های زیادی برای تأمین معاش در خانه (بسیار بیشتر از آنچه مردم فکر می‌کنند) وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با توجه به شرایط خود انجام دهید. در ادامه 10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه را به شما معرفی خواهیم کرد.
شنبه، 27 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه

10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه

ارقام اخیر اداره مشاغل خرد و کوچک نشان می دهد که با اعلام اضطراری کووید- 19، میزان اشتغال کلی تا 15 درصد کاهش یافته است، بااین وجود اشتغال در مشاغل کوچک با 17 درصد کاهش بالاتر روبرو شد. نرخ بیکاری با ادامه روند همه گیری کرونا، همچنان در نوسان است.

حقیقت این است که شما برای ادامه زندگی خود لزوماً نیازی به یافتن «شغل واقعی» ندارید. راه های زیادی برای تأمین معاش در خانه (بسیار بیشتر از آنچه مردم فکر می کنند) وجود دارد که می توانید آن‌ها را با توجه به شرایط خود انجام دهید.  (1)

10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه

نقش کسب وکارهای خانگی در اشتغال ­زایی

بر اساس برآوردهای جدید سازمان بین المللی کار، مشاغل خرد و کوچک در تأمین مشاغل نقش بسیار مهمی دارند. اطلاعات جمع آوری شده نشان داد که این واحدهای به اصطلاح «کوچک اقتصادی» 70 درصد از کل اشتغال را تشکیل می دهند. این یافته ها برای سیاست ها و برنامه های مربوط به ایجاد شغل، کیفیت شغل، شرکت های نوپا، بهره وری شرکت و رسمیت شغلی دارای پیامدهای «بسیار مرتبط» است که با توجه به آمار، نیاز به تمرکز بیشتر بر روی این واحدهای کوچک اقتصادی احساس می‌شود.

آمارها نیز نشان داد که در کشورهای با درآمد بالا، 58 درصد از کل اشتغال در واحدهای اقتصادی کوچک است، درحالی که در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​این نسبت به طور قابل توجهی بیشتر است. این گزارش می گوید، در کشورهایی که کمترین سطح درآمد را دارند، نسبت اشتغال در واحدهای اقتصادی کوچک تقریباً 100 درصد است.

این گزارش توصیه می کند که حمایت از واحدهای کوچک اقتصادی باید بخش اصلی از استراتژی های توسعه اقتصادی و اجتماعی باشد. این امر اهمیت ایجاد فضایی برای چنین مشاغلی را برجسته می کند. سایر توصیه هایی که سازمان بین المللی کار ارائه کرده است، عبارت اند از: درک نحوه بهره وری شرکت توسط «اکوسیستم» گسترده تر، تسهیل دسترسی به منابع مالی و بازارها، پیشرفت کارآفرینی زنان و تشویق انتقال به سمت اقتصاد رسمی و پایداری محیط زیست و...(2)
 

نقش کسب وکارهای کوچک در توسعه اقتصادی

در این بخش به بررسی 7 نقش عمده کسب و کارهای کوچک در توسعه اقتصادی پرداخته می شود. این 7 نقش عبارت اند از: 1. پتانسیل اشتغال 2. استفاده از منابع نهفته 3. برابری در توزیع درآمد 4. توسعه منطقه ای 5. انعطاف پذیری 6. تقاضای محدود 7. تأمین نیازهای شرکت­های بزرگ
 
پتانسیل اشتغال
ظرفیت تولید اشتغال در مشاغل کوچک به دلیل عوامل زیر بسیار بیشتر از مشاغل بزرگ است:

الف. تجارت کوچک عمدتاً پرکار است و اشتغال زیادی نسبت به صنایع بزرگ که سرمایه بسیاری دارند فراهم می کند.

ب. مشاغل کوچک باعث اشتغال زایی در بین افراد تحصیل کرده و طبقه حرفه ای می شود.

ج. مشاغل کوچک اشتغال کشاورزان را که در بخشی از سال بیکار می مانند فراهم می کند.
 
2. استفاده از منابع نهفته
منابع نهفته کشور مانند پس انداز اندک افراد فقیر، مهارت های کارآفرینی مردم و غیره از طریق ایجاد مشاغل کوچک پیشرفت می کند. در غیر این صورت، این منابع ممکن است بدون استفاده باقی بمانند و از بین بروند
 
3. برابری در توزیع درآمد
تجارت کوچک تمایل به توزیع برابرتر درآمد و ثروت در جامعه دارد؛ زیرا از طریق مشاغل کوچک بخشی از درآمد ملی به کارآفرینان کوچک و طبقه کارگر شاغل در مشاغل کوچک منتقل می شود. مشاغل کوچک، روندهای انحصاری کسب و کارهای بزرگ را کنترل می کنند و از تمرکز قدرت اقتصادی جلوگیری می کنند
 
4. توسعه منطقه ای متوازن
مشاغل کوچک به دستیابی به توسعه منطقه ای متعادل در اقتصاد کمک می کنند. درواقع، مشاغل بزرگ در چند شهر بزرگ واقع شده اند. درحالی که مشاغل کوچک به ویژه در مناطق روستایی در سراسر کشور گسترش یافته است. به همین ترتیب، مشاغل کوچک منجر به توسعه مناطق روستایی کوچک و افزایش سطح زندگی مردم آن مناطق می شود.
 
5. انعطاف پذیری
مشاغل کوچک ماهیتی انعطاف پذیر دارند و می توانند به راحتی با توجه به تغییر شرایط محیط تنظیم شوند. دلایل انعطاف پذیری در مشاغل کوچک عبارت اند از:

الف. بیشتر مشاغل کوچک از طریق مالکیت اداره می شوند و می توانند به سرعت تصمیم بگیرند.

ب. فناوری مورد استفاده در مشاغل کوچک بسیار ساده است و امکان انعطاف پذیری عملیات را با سهولت بیشتری فراهم می کند
 
6. تقاضای محدود
در برخی از خطوط فعالیت های تجاری، تقاضا محلی و محدود است. در چنین خطوطی، مشاغل بزرگ هیچ فرصت سرمایه گذاری باارزشی پیدا نمی کنند. اقلام فاسدشدنی (به عنوان مثال میوه، سبزیجات)، مشاغل رستوران و غیره برخی از خطوطی هستند که در آن ها مناسب ترین مشاغل کوچک قابل یافتن هستند.
 
7. تأمین نیازهای شرکت­های بزرگ
مشاغل کوچک از بسیاری جهات از شرکت­های بزرگ پشتیبانی می­ کنند؛ مانند:

الف. آن ها ابزار، لوازم جانبی، قطعات یدکی، قطعات و غیره مورد نیاز تجارت های بزرگ را تولید می کنند.

ب. مشاغل کوچک کالاهای تولید شده توسط همتایان بزرگ تر خود را توزیع می کنند.

ج. مشاغل بزرگ بسیاری از خدمات را از طریق مشاغل کوچک برون سپاری می کنند. (3)

10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه

ایده های مختلف برای ایجاد کسب وکارهای خانگی

شروع یک کسب و کار خانگی می تواند سودآور و سرگرم کننده باشد. در زمانه ای که فاصله اجتماعی ممکن است مهم باشد، افرادی خوشحال تر هستند که برای کار در خانه می مانند. خوشبختانه ایده های زیادی در زمینه مشاغل خانگی وجود دارد که می تواند تفکر شما را برانگیزد. در این بخش، چند مورد ایده برای ایجاد کسب و کار خانگی ارائه می گردد: (4)
 
خدمات ترجمه
اگر به چندین زبان مسلط هستید، می توانید با راه اندازی تجارت ترجمه از مهارت های خود به خوبی استفاده کنید. خدمات ترجمه، مطالب نوشتاری را از یک زبان به زبان دیگر تبدیل می کنند. برای شروع کار فقط یک کامپیوتر نیاز دارید. شما می توانید با کسب گواهینامه انجمن مترجمین، اعتبار کسب و کار خود را به دست آورید.
 
تجارت مشاوره آنلاین
دانش و مهارت هایی که در حرفه خود کسب کرده اید ممکن است یک دارایی قابل فروش باشد. شما می توانید از تخصص خود برای ایجاد یک شرکت مشاوره آنلاین استفاده کنید که از خانه خود کار می کنید. نقش شما به عنوان مشاور، کمک به صاحبان مشاغل دیگر در حل مشکلات است.

برای شروع، فهرستی از مهارت ها و توانایی های خود و انواع مشاغلی را که می توانید به آن ها کمک کنید، تهیه نمایید. شبکه سازی برای جذب مشتری ضروری است. با خرید بیمه نامه مسئولیت، از تجارت مشاوره خود در برابر دعاوی محافظت کنید.
 
نوشتن محتوا
مشاغل نوشتن و کار مستقر در خانه انعطاف پذیری قابل توجهی را ارائه می دهد. شما گزینه های زیادی ازجمله کتاب، مقاله، وبلاگ، دستورالعمل، کتابچه راهنمای فنی و نسخه تبلیغاتی دارید. برای یک نویسنده موفق بودن نیازی به مدرک روزنامه نگاری ندارید اما به مهارت نوشتاری خوب و البته رعایت نظم نیاز است.
 
صنایع دستی
آیا ساخت کاردستی خانگی سرگرمی موردعلاقه شماست؟ در این صورت، می توانید آن سرگرمی را به یک کار صنایع دستی در خانه تبدیل کنید. اولین قدم شما این است که مطمئن شوید بازار صنایع دستی شما وجود دارد. با مراجعه به نمایشگاه های صنایع دستی و بازارهای صنایع دستی آنلاین، می توانید تقاضای احتمالی خود را ارزیابی کرده و رقبا را بررسی کنید. می توانید از راهنمایی های مربوط به ایجاد خط تولید، تهیه منابع باکیفیت، ایجاد شناخت برند و موارد دیگر در مورد راه اندازی تجارت صنایع دستی استفاده کنید.
 
فروشگاه حمل و نقل
با توجه به اینکه همه مردم به صورت آنلاین خرید می کنند، زمان مناسبی برای شروع یک کار حمل و نقل وجود دارد. با تمرکز بر روی محصولاتی که از طریق سایر خدمات تحویل به راحتی در دسترس نیستند، می توانید به برجسته بودن تجارت خود کمک کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک سیستم تحویل بیش ازحد محلی ارائه دهید که کارآمدتر و ارزان تر از خدمات اصلی در منطقه شما باشد. مزیت عمده در راه اندازی تجارت حمل و نقل این است که دیگر نگران ذخیره سازی، بسته بندی و... نیستید.

10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه

طراحی وب سایت
امروزه بیشتر مشاغل به وب سایت نیاز دارند و بسیاری از آن ها برای ایجاد یک وب سایت، طراح استخدام می کنند. اگر شما دارای رگه های هنری، درک رنگ و شناخت خوبی از ابزار طراحی وب سایت هستید، تجارت طراحی وب سایت می تواند گزینه خوبی باشد. هزینه راه اندازی کم است و در هر مکانی که اینترنت پرسرعت داشته باشید می توانید کار کنید. طراحی وب سایت یک صنعت کاملاً رقابتی است، بنابراین شما باید راهی برای برجسته کردن تجارت خود پیدا کنید.

معلم خصوصی
تدریس خصوصی یک ایده عالی در خانه برای هر کس است که از تدریس و کمک به یادگیری مردم لذت می برد. خدمات خود را می توانید به صورت حضوری یا از راه دور از طریق رایانه ارائه دهید. درحالی که برای تدریس خصوصی به گواهی تدریس نیاز ندارید، باید حداقل در یک زمینه خاص دانش گسترده داشته باشید. شما همچنین باید بتوانید دانش خود را به دیگران منتقل کنید.

طراح گرافیک
اگر می توانید بروشورها، سربرگ ها و آرم هایی با ظاهری حرفه ای ایجاد کنید، یک کار طراحی گرافیک مستقر در خانه را در نظر بگیرید. بسیاری از مشاغل به هنر گرافیک نیاز دارند اما کارکنانی برای تولید آن ندارند. مهارت های خود را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که چه محصولی می خواهید تولید کنید. بازار هدف خود را شناسایی کرده و رقبا را مطالعه کنید. شغل طراحی گرافیک بسیار رقابتی است، بنابراین شما باید تخصصی داشته باشید تا تجارت خود را منحصر به فرد کنید.
10 ایده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی با کمترین سرمایه
 
مشاور بازاریابی دیجیتال
بسیاری از مشاغل به دنبال راه هایی برای ارتباط آنلاین با مشتریان هستند. اگر در مواردی مانند بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارید، می توانید یک تجارت دیجیتال بازاریابی را شروع کنید. بازاریابی دیجیتال یک مقوله نسبتاً گسترده است، بنابراین شما باید یک حوزه تمرکز ایجاد کنید. سعی کنید بازاریابی متناسب با مهارت ها و علایق خود پیدا کنید و سپس با شبکه سازی، تجارت خود را ارتقا دهید.

دستیار مجازی
آیا شما تجربه انجام وظایف اداری را برای صاحبان مشاغل یا مدیران دارید؟ در این صورت، یک کسب و کار دستیار مجازی می تواند مناسب باشد. دستیارهای مجازی خدمات گسترده ای را از طریق رایانه از قبیل برنامه ریزی، ارسال ایمیل، نگهداری سوابق و پشتیبانی از مشتری ارائه می دهند. آن ها می توانند با به عهده گرفتن وظایف زمان بر، قرار دادن فرایندهای جدید و ضبط و سازمان دهی داده ها، به مشاغل کوچک کمک کنند تا بهره وری خود را بهبود بخشند. (4)
پی نوشتها
  1. www.goodfinancialcents.com
  2. www.ilo.org
  3. www.yourarticlelibrary.com
  4. www.thebalancesmb.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.