گامی استوار در تحقق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح

شنبه، 17 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سایت فرهنگی اطلاع رسانی راسخون 6 سال پیش به همت مسئولین سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور مقابله موثر با جنگ نرم دشمن در فضای مجازی با رویکرد فرهنگی، علمی و دینی با اهداف ذیل فعالیت خود را شروع نمود:

1. کار فرهنگی موثر جهت اشاعه ارزش‌های اصیل اسلامی

2. جلوگیری از ابطال‌گردی و هرزگردی در اینترنت

3. آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با معارف دین و مطالب فرهنگی و جهت‌دهی به آنان در مسایل مختلف کشور 

4. مرکزی برای ارتباط سالم و پاسخگو بودن نیازهای همه اعضای یک خانواده در فضای مجازی

و در یک جمله سایتی برتر برای ایده‌های برتر

بحمدلله در این 6 سال فعالیت در فضای مجازی، این سایت در راستای تحقق اهداف خود توفیقات روزافزونی داشته است و با عنایات الهی و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله العالی و همچنین تلاش مستمر و مجدانه قشر تحصیل کرده حوزه و دانشگاه به یک پایگاه جامع فرهنگی، علمی و دینی تبدیل شده و توانسته در تحقق واقعی و حقیقی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح، گامی استوار و پرثمر بردارد و امروز به عنوان دومین سایت فرهنگی کشور توفیق خدمت به نظام مقدس اسلامی را دارد که رسیدن به این جایگاه جز با همت کارمندان دلسوز سایت، مسئولین انجمن‌ها و همراهی کاربران عزیز میسر نبود.

آن زمان که سایت راسخون را راه اندازی کردیم، سایت‌های مختلفی در فضای سایبری موجود بود. ولی سایت جامعی که یک بانک اطلاعات جامعی در زمینه علوم اسلامی و علوم انسانی و از آن طرف دسترسی آسان به مطالب در زمینه‌های مقالات علمی، صوت، فیلم، پاسخ به شبهات دینی و آنچه که یک نفر کاربر ایرانی مورد نیازش باشد، در فضای اینترنت نبود. البته سایت‌های متعددی مثل سایت تبیان یا نورپرتال یا سایت‌های مشابهی وجود داشت ولی ما فکر می‌کردیم که بعضی از این سایت‌ها اولاً جامعیت ندارند یا اگر جامعیت دارند، دسترسی به مطالبشان بسیار پیچیده است و یا احیاناً از مطالبی استفاده کرده­اند که بعضاً مطالب مفید و موثری در فضای جامعه نیست. به همین خاطر به فکر افتادیم که سایتی راه اندازی کنیم که دسترسی به مطالبش راحت‌تر و جامعیت داشته باشد. البته هنوز با هدفی که مد نظرمان بوده فاصله داریم ولی امید داریم که تا چند سال آینده به این هدف دسترسی پیدا کنیم.

توصیه من به همه کاربران عزیز این است که سایت راسخون را از خودشان بدانند و برای پویا شدن و پیشرف آن تلاش کنند.

در پایان از همه این عزیزان تشکر می‌نمایم و موفقیت روزافزون در پرتو عنایات خاص حضرت ولی عصر علیه السلام را از خداوند متعال مسألت دارم.

سید احمد سجادی

92/12/17



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.