شهید امیر علی صیاد شیرازی

دوشنبه، 18 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

براى ترقى و رشد در ابعاد معنوى و دینى نگاه به زندگى و رمز و راز موفقیت افراد موفق مى‌‏تواند بر سرعت حرکت انسان در ادامه مسیر بیفزاید. تاریخ جنگ تحمیلى پر است از رشادت‌‏ها و ایثارگرى‏‌هاى مردان خدایى که بدون هیچ ادعایى با همه وجود در راه اعتلاى نظام اسلامى جان به جان آفرین تسلیم نمودند. اخلاص، زهد، تعهد دینى، دشمن‏ شناسى، خدا محورى، و تکلیف محورى، ولایت پذیرى، از ویژگى‏‌هاى بارز این مردان الهى بوده است، امروز ما نیازمند تأسى به این الگوهاى آسمانى­؛ به شهیدان پاکی چون شهید امیر سپهبد صیاد شیرازى هستیم1.

 امیر سپهبد صیّاد شیرازى شخصیتی است که براى ایجاد وحدت سپاه و ارتش بسیار تلاش کردند، که آثار و برکات آن در دوران جنگ تحمیلی، و پیروزى‏‌هاى افتخارآفرین عملیّات‏‌هایى مانند فتح‏‌المبین و بیت‌‏المقدس نمایان گشت.

نقش آفرینی او در مقاطع مختلف دفاع مقدس خصوصاً در عملیات مرصاد زبانزد عام و خاص است.

امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق، فداکار دین و قرآن سپهبد على صیاد شیرازى، جانشین ستاد کل نیروهاى مسلّح، خود را سرباز اسلام و تابع ولی فقیه زمان خود می‌دانست و همیشه تبعیت از ولی فقیه را اطاعت از امام زمان (علیه السلام) برمی شمرد و در ای راه جان خود را تقدیم نمود.

او پس از سال‌ها تلاش در سرزمین‌های داغ جنوب و گردنه‏‌هاى برافراشته غرب، در بامداد 21 فروردین 1378 آماج گلوله‌‏هاى منافقین خود فروخته قرار گرفت و در اعلى علیین مأوی گزید. با تقدیر از زحمت‏‌هاى طاقت‏‌فرساى شهید صیاد شیرازى که با تعهّد کامل به اسلام و جمهورى اسلامى در طول دفاع مقدس، از هیچ ‏گونه خدمتى به کشور اسلامى خوددارى نکرده است2.

از خداوند منان رحمت بی­‌منتها و مغفرت برای این بزرگ مرد صحنه مبارزات تاریخ ایران را خواستاریم.

سید احمد سجادی

پی‌نوشت‍ها:

1) نقد و بررسى دیدگاه مخالفین در مسائل اعتقادى، جمعی از نویسندگان، ج 1، ص 192

2) ایام در نگاه آیت الله خمینی (رحمت الله علیه)، پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه، ج 1، ص 29



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.