پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت

آیا تا کنون به این فکر افتاده‌اید که دندان پزشکتان برخی نکات را تا به حال به شما نگفته و احتمالاً هم هرگز نخواهد گفت؟ خوب، حقیقت این است که، یک دندانپزشک ممکن است اطلاعات خاصی را از شما مخفی نگه دارد، لیکن در
دوشنبه، 15 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت

 

مترجم: حمید وثیق زاده
منبع: راسخون




 

آیا تا کنون به این فکر افتاده‌اید که دندان پزشکتان برخی نکات را تا به حال به شما نگفته و احتمالاً هم هرگز نخواهد گفت؟ خوب، حقیقت این است که، یک دندانپزشک ممکن است اطلاعات خاصی را از شما مخفی نگه دارد، لیکن در اینجا تمامی آنها را به شما می‌گوییم.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت
چیزهایی که دندانپزشک به شما نمی‌گوید

دندانپزشک شما ممکن است به شما نگوید...
... که دندان مصنوعی آسیب دیده و یا فرسوده می‌تواند موجب آپنه خواب (وقفه تنفسی هنگام خواب) و سایر مشکلات تنفسی شود.

فکر می‌کنید هنگامی که وقت ملاقات با دندان پزشکتان می‌گذارید، چه چیزهایی را به شما خواهد گفت؟ خوب، یک دندانپزشک به ما اطلاعات عمومی در مورد راههایی برای حفظ بهداشت دهان و مراقبت مناسب از دندانها و لثه‌ها می‌گوید. با این حال، گاهی اوقات، دندانپزشک شما ممکن است موارد خاصی که نیاز به دانستن دارید را به شما نگوید. در حالی که برخی از اطلاعاتی که به عمد محرمانه نگه داشته می‌شوند، چیزهایی هستند که اگر شما اهمیت داده و بپرسید، می‌توانید نسبت به آنها آگاهی بدست آورید. قبل از رفتن به دندان پزشکی توصیه می‌شود لیستی از سؤالاتی که می‌خواهید بپرسید را آماده کنید. برای کمک به شما در این امر، تلفیقی از چیزهایی که باید بدانید، اما دکترها خیلی مشتاق نیستند آنها را با شما درمیان بگذارند، آورده شده است.

مسائلی که دندان پزشکتان به شما نمی‌گوید

پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت تنفس از طریق دهان می‌تواند موجب بروز مشکلاتی برای بهداشت دهان و دندان شود.
اکثر دندانپزشکان این حقیقت را نمی‌گویند، بدان علت که این مسئله یک مشکل عمومی است و به ندرت آن را جدی می‌گیرند. با این حال، حقیقت این است که، این کار می‌تواند شما را مستعد ابتلا به کرم خوردگی دندان کند.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت فلوراید بیش از حد می‌تواند به دندان‌های شما آسیب برساند.
این روش معمول دندانپزشکان است که برای داشتن دندانی قوی‌تر و سالم‌تر مکمل‌های فلوراید را تجویز کنند. با این حال، حقیقت این است که، مقدار بیش از حد فلوراید بیشتر از آنکه مفید باشد می‌تواند آسیب بیشتری وارد کرده و موجب شود دندان‌های شما ضعیف شده و مینای آن از بین برود.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت سفید کردن می‌تواند به دندان شما صدمه بزند.
اکثر دندانپزشکان این شیوه‌ی گران را بدون آنکه به آگاه ساختن شما از عوارض جانبی آن اهمیتی دهند، توصیه می‌کنند. سفید کردن دندان‌هایتان به طور مرتب، می‌تواند موجب تحریک و ناراحتی لثه شود.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت مسواک زدن و استفاده از نخ دندان تنها یک بار در روز کافی است.
تقریباً همه‌ی دندانپزشکان شما را تشویق می‌کنند دو مرتبه یا سه بار در روز مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید، تا از ایجاد پلاک یا جرم دندان جلوگیری شود. اما، حقیقت این است که مسواک زدن مکرر می‌تواند برای دندان‌ها ناخوشایند باشد و موجب آسیب رساندن به مینای دندان و سوزش لثه‌ها شود.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت تنها قند موجود در نوشابه‌های گازدار نیست که مضر است.
دندان پزشکتان احتمالاً به شما خواهد گفت که بایستی از نوشیدن نوشابه‌های گازدار، به دلیل در صد بالای قند موجود در آن خودداری کنید، این تصور در شما ایجاد می‌شود که نوشیدنی‌هایی که حاوی شیرین کننده‌های غیرطبیعی هستند، موجب هیچ آسیبی نمی‌شوند. اما، حقیقت این است که، نوشابه چیزی جز یک محلول آبی از دی اکسید کربن نبوده و قدرت اسیدی آن می‌تواند در طول زمان موجب خوردگی مینای دندان شود.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت نبایستی به روی شکم بخوابید.
اکثر مردم طرز و حالت خوابیدن را جدی نمی‌گیرند، و گاهی اوقات، حتی متخصصان سلامت فراموش می‌کنند در مورد آن با بیمار صحبت کنند. خوابیدن به روی شکم، مانع تنفس آزادانه شما می‌شود، و این می‌تواند در درازمدت موجب مشکلات تنفسی شود. همیشه باید مطمئن شوید که به پشت یا به طرفین می‌خوابید.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت چهره‌ای به بازسازی لبخند نیاز ندارد.
با ظهور فن آوری‌های جدید در زمینه دندانپزشکی زیبایی، دندانپزشک شما ممکن است پیشنهاد گرانقیمتی جهت بازسازی لبخندتان بدهد. با این حال، ارزشش را دارد که بدانید، گاهی اوقات، تمام چیزی که نیاز داریم کمی متقارن و ردیف ساختن دندانهاست تا زیبایی مرواریدهای سفید را بیشتر کند. اگر در واقع مشتاق یک لبخند زیبای خیره کننده هستید، پس با دکتر خود صحبت کنید تا بررسی کند چه کاری برای شما بهتر است.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت جویدن آدامس می‌تواند باکتری‌های مضر را کاهش دهد.
باید توجه داشت که این موضوع ممکن است موردی باشد که دندانپزشکتان اهمیت ندهد که آن را برایتان بازگو کند، اما حقیقت این است که جویدن آدامسی که حاوی زایلیتول که یک ماده شیمیایی بوده و به عنوان جایگزین قند استفاده می‌شود، می‌تواند از رشد باکتری در دهان ممانعت کند.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت ضروری است که به مدت بیش از پنج دقیقه مسواک بزنید.
برای سلامت دهان و دندان مناسب، باید حداقل 5 تا 10 دقیقه در روز مسواک بزنید. هر اندازه‌ کمتر از آن، باعث لطمه خوردن به بهداشت و سلامت دهان و دندانتان می‌شود. اکثر دندانپزشکان این موضوع را بسیار پیش پا افتاده می‌دانند که بخواهند با شما مطرح کنند.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت دندان درد می تواند دلیل واقعیِ ناتوانی کودک شما در تمرکز کردن، باشد.
چنانچه کودکتان بی قرار بوده و قادر به تمرکز در مطالعه نیست، این امکان وجود دارد که او از دندان درد رنج می‌برد.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت سوراخ کردن زبان می‌تواند خطرناک باشد.
چیزی که دندان پزشکتان احتمالاً اهمیتی بدان نمی‌دهد تا به شما بگوید این است که این کار می‌تواند منجر به عفونت شدید شود.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت دندان‌های نامرتب Misaligned teeth می‌توانند موجب میگرن شوند.
دندان‌های نامرتب نه تنها به لحاظ زیباشناختی از زیبایی کمتری برخوردار است، بلکه می‌تواند منجر به فشار بیش از حد به ماهیچه‌های صورت نیز وارد کرده و موجب میگرن شود.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت پرکننده‌های فلزی با دوام‌تر هستند.
اکثر دندانپزشکان توصیه می‌کنند از پرکننده‌های کامپوزیت (مواد ترمیمی همرنگ دندان) برخلاف پرکننده‌های آمالگام فلزی استفاده شود که در مورد آخری یعنی آمالگام فلزی گزینه‌ی ارزانتری است. اما بهتر است که بدانید، پرکننده‌های فلزی نسبت به آسیب بسیار مقاومتر هستند.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت می‌توانید از دندان پزشکتان پرونده‌های خود را طلب کنید.
ممکن است هیچ وقت دندان پزشکتان این را به شما نگوید. با این حال، اگر زمانی احساس می‌کنید به نظر شخص دیگری هم نیاز دارید، از دندانپزشک خود بخواهید، پرونده‌ی دندانپزشکی‌‌تان را که حاوی تمام سوابق و گزارشهای مربوط به دندانهایتان است را به شما بدهد.
پانزده نکته‌ای که دندان پزشکتان به شما نخواهد گفت ممکن است دندانپزشک شما به دستیاران خود که موجزی ندارند،اجاز‌ه‌ی انجام مراحل کار را بدهد.
باید توجه داشت که این اطلاعات اندک را دندان پزشکتان هرگز به شما نمی‌گوید. چنانچه می‌خواهید مطمئن شوید که به شخص مطمئنی مراجعه کرده‌اید، کمی در مورد دندانپزشک یا کلینیک مربوطه تحقیق نمایید.
حالا که از اسرار مربوط به محافظت از دندان‌ها که ممکن است دندان پزشکتان هرگز به شما نگوید، آگاهی یافته‌اید، بفرمایید و از آنها استفاده کنید تا صاحب مرواریدهای سفید درخشان و سالمی باشید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.