امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (2)

سخنم با شماست! از شما ممنونم و سپاسگزارم این راهی که من آن را پیش گرفته ام اصلاً بازگشتی وجود ندارد؛ چون تبارم به حسین (علیه السلام) می رسد و رهبرم خمینی است. راهمان را علی (علیه السلام) بر صفحه ی تاریخ حک کرده
شنبه، 16 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (2)
 امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (2)

 

نویسنده: رضا شابهاری




 

شهید حشمت الله احمدی (1362-1344 قم)

سخنم با شماست! از شما ممنونم و سپاسگزارم این راهی که من آن را پیش گرفته ام اصلاً بازگشتی وجود ندارد؛ چون تبارم به حسین (علیه السلام) می رسد و رهبرم خمینی است. راهمان را علی (علیه السلام) بر صفحه ی تاریخ حک کرده است. و همراهان و یارانم، رزمندگان؛ هم رکاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند.

شهید حبیب الله احمدی اسفریزی (1362-1340 اصفهان)

و با درود و سلام بر مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آخرین اختر فروزان و دوازدهمین امام از سلسله ی طیبه ی امامت، چهاردهمین معصوم پاک... و بدین سان پرچم حکومت واقعی اسلام به دست امام عصر (ارواح العالمین له الفداء) به امانت سپرده شد. اما هنوز [ در ] غیبت کبرا حتی سایه ای از این حکومت الهی بر آدمیان محقق نشده بود که ناگهان پیری وارسته از دنیا و پیوسته به قرب ربوبیت که درونش از خود تهی شده بود ناگهان (1) فریاد ولایت در زمان غیبت را که باید به دست افقه الفقها و اصلح [ الصلحاء ] (2) ولایت فقیه برقرار شود، نوید داد (3) تا خستگان مبارزه برای تحقق عدل را به قیامی بخواند (4)و حکومتی که در آن (5) حاکم محبوب ترین افراد جامعه بود، ولایتی که با آن نسیم خوشی از حکومت جهانی موعود بر قلب عبور می کند. خمینی رهبر و زعامت جامعه اسلامی را به عهده دارد... ای امام زمان، ای مهدی! مرا ببخش و مرا از زمره ی پاسداران اسلام مقرر فرما. خدایا! می دانی که این انقلاب خونبهای هزاران شهید به خون خفته است که به خاطر این انقلاب و اسلام و امام و ولایت فقیه بوده است.

شهید احمد احمدیان (1363-1327 خراسان شمالی)

رهبر ما چنین سیدی است که به قول شهید بزرگوارمان مدنی عزیز:«او از بقیه الله الهام می گیرد». بلکه برادران قدر چنین رهبری را بدانید که مانند او هیچ جا در جهان ندیده... او آمده است تا زمینه را برای ظهور مهدی صاحب زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و قائم بر حق، مولا و سرورمان آماده سازد. شاید آن جناب به زودی ظهور فرمایند. ان شاء الله.

شهید احمد احمدیان آغمیویی (1361-1342 تهران)

من خودم شاهد بودم که چگونه این ملت در محل های ثبت نام برای اعزام نیرو به جبهه های جنگ صف کشیده بودند؛ جبهه ای که در آن خیلی از برادران با آقای خود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دیدار کرده اند و بسیار دیده شده و حتی از خود دشمن شنیده شده که مردی سوار بر اسب با شمشیر خود به همه ی جبهه ها سرکشی می کند. بله به قول امام عزیزمان ملت، الهی شده است.

شهید جعفر احمدی حمدگو (1362-1342 آذربایجان شرقی)

پیوسته به یاد خدا باشید و خواهش ها و خواسته های ما را به مردم برسانید و از آن ها و نسل آینده بخواهید که انقلاب را تا سپردن به صاحب اصلی اش مهدی (علیه السلام) به رهبری ولایت فقیه ادامه دهند و هرگز ناامید نشوید و صحنه ی انقلاب را خالی و محرومان و مستضعفان را مأیوس نکنید.

شهید حسین احمدی خادر (1362-1342 خراسان رضوی)

فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یادتان نرود و از خداوند خواستارم که هر چه زودتر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور بفرمایند و جهان را پر از عدل و داد بگرداند و تمام مستکبران را برانداخته و دست مستضعفین را بگیرند.

شهید ابوالقاسم احمدی دستجردی (1361-1345 اصفهان)

سلام بر پیغمبری که با رسالت خویش راه آزادی و آزاد زیستن را در عصر خویش برای مردم محروم دنیا به ارمغان آورد و مردم را از بردگی جنایتکاران تاریخ رهایی بخشید و بهترین دین و کامل ترین دین که همان اسلام [ است را ] در جهان پایدار ساخت. سلام و درود بر امامان معصوم (علیهم السلام)، ادامه دهندگان راه حق آن حضرت که با شهادت مظلومانه ی خویش اسلام را برای همیشه آبیاری نمودند. سلام به پیشگاه با عظمت حضرت مهدی، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که جهان امروز در انتظار ظهور آن حضرت می باشد... در ضمن وحدت همیشگی خود را حفظ کنید و به شایعات و دسیسه های ضد انقلاب اصلاً گوش ندهید که خدای ناخواسته منحرف شوید و هر جا که توطئه ای را دیدید به شدت و با عمل انقلابی که توطئه را خنثی کنید که ان شاء الله هر چه زودتر جمهوری اسلامی تحقق یابد و پرچم «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» در جهان به اهتزاز درآید. چنانچه خدای بزرگ می فرماید: «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» (6)؛ یعنی سرانجام زمین به درستی که برای صالحین است.

شهید حسنعلی احمدی دستجردی (1361-1339 اصفهان)

با خون خود در این مقطع حساس بتوانیم دین و ناموس و کشور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از تجاوز استعمارگران و بی خداها نجات دهیم و پیروزی حتمی است.

شهید احمد احمدی زاده طوزنی (1366-1344 اصفهان)

همه ی ما وظیفه سنگینی در قبال پیروی و اطاعت از ولی فقیه و هدایت همه جانبه از نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داریم که تنها راه برای رسیدن به سعادت و حکومت عدل جهانی مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود که ان شاء الله هر چه زودتر چشم های گناهکارمان بر چهره ی پر نور آن حضرت روشن شود و در رکابش برای تحقق اسلام در جهان، جهاد کنیم.

شهید حسن احمدی شاپور آبادی (1361-1325 اصفهان)

خداوندا! ما را از پیروان واقعی آقا، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده و لیاقت شناخت رهبر کبیر انقلاب، ولی فقیه را به ما عنایت فرما.

شهید حسین احمدی قلعه بالا (1364-1341 قم)

امام ما، خمینی عزیز با امام زمان (علیه السلام) در رابطه می باشد. بدانید که همان گونه که امام حسین (علیه السلام) مسلم را فرستاد تا ببیند چه کسی ندای «هل من ناصر ینصرنی» او را جواب می گوید، امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خمینی را فرستاده است تا ببیند سربازان و فداکاران واقعی او کیانند. اگر لیاقت خمینی را نداشته باشیم یا اگر لیاقت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نداشته باشیم. اگر خودسازی نکنیم. اگر در جهت الله قدم بر نداریم. اگر برای رضای خدای بزرگ حرکت نکنیم. اگر در جهت الله قدم بر نداریم. اگر برای رضای خدای بزرگ حرکت نکنیم. خداوند خمینی را از ما خواهد گرفت. دل امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از ما خواهد رنجید.
پس بدانید که خط خمینی، خط امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خط اسلام است. از او دور نشوید.

شهید ابوالقاسم احمدی کافشانی (1365-1347 اصفهان)

امروز امام امت حبل الله است. حسین زمان خمینی را تنها نگذارید؛ زیرا او سفیر حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد و از شما می خواهم اسلحه ی خونینم را از زمین بردارید و تا پیروزی نهایی راهم را ادامه دهید...

شهید حسن احمدی کافشانی (1365-1341 اصفهانی)

با درود به رهبر انقلاب اسلامی ایران و با امید به اینکه ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زودتر انجام گیرد.
مادر جان!... من در راه خدا به جهاد آمده ام، آمده ام که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را یاری کنم.

شهید ابوالقاسم احمدی کلید بری (1362-1341 گیلان)

بیایید فکر کنید امروز روز امتحان است؛ امتحان الهی. فکر کنید و بهترین مکتب را انتخاب کنید. سخن من با آن برادرانی است که می گویند امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می آید و جامعه را می سازد. ما هم می گوییم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می آید. لابد باید جامعه را مساعد سازیم و می گویند باید فحشاء زیاد شود. شما با این کارهاتان بعضی جوانان ما را فریب داده اید و جلوگیری کرده اید از آمدن به جبهه ها. شما فکر کنید آیا راهی که می روید راه آمریکا و شوروی و اسرائیل هست یا نه؟ شما با این کارهاتان قلب امام عزیز را به درد آورده اید.

شهید جلال احمدی ملک (1362-1336 همدان)

با درود بر امام زمان، منجی عالم بشریت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که جهان در انتظار مقدم مبارک او می باشد تا بیایند و جهان را از نور خود منور سازد و جهان را پر از عدل و داد کند. به امید آن روز و با سلام به نائب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چشم و چراغ ملت ایران مرد شجاعت و سخاوت و شکست ناپذیر با کفر جهانی که بار سنگین انقلاب بر دوش این مرد بوده است و ما مدیون آن مرد بزرگوار هستیم و امیدواریم بتوانیم در زمان این بزرگوار خدمتی به اسلام کرده باشیم.

شهید ابراهیم احمدی نژاد درگاه (1365-1346 تهران)

و اما وای بر آنان که در بند دنیا گرفتار آمدند و مسائل مادی همانند خانه، زندگی، زن، فرزند، وسیله ی نقلیه ی آخرین سیستم و کذا و کذا همانند ریسمان های آهنین اینان را نگاه داشته و قادر به حرکت نیستند. اکنون زمانی است که نشانه های فرج ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به عینه دیده می شود، پس چرا هنوز در خوابیم؟ چرا بی تفاوت هستیم؟ و چرا مظلومیت مستضعفین را می بینیم و سکوت می کنیم؟ خدا شاهد است هر کس این مطالب را درک کند، دیگر این دنیا برایش تنگ می شود و روحش لحظه ای طاقت این دنیا را ندارد و هر لحظه آماده ی پیوستن به لقاء خدا می باشد. همانند طفلی که در رحم مادر است و هنوز از دنیای بیرون رحم، خبر ندارد، ملکی مأمور است و طفل را به بیرون رحم و پا گذاشتن به دنیای دیگر تشویق می کند، ولی چون طفل دنیای دیگر را درک نکرده و به رحم مادر خو گرفته، به رحم دل می بندد و وقتی سرانجام از رحم بیرون آید در مقابلش جهانی عظیم پدیدار می شود و تازه طفل متوجه می شود که در چه جای محدودی می زیسته؟

شهید حسین اخگری (1365-1350 خراسان رضوی)

امیدوارم که حالتان خوب باشد و در پرتو عنایات خداوندی و در زیر چتر ولایت آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) روز به روز ایمانتان بیشتر شود.

شهید حسین اخلاصی زنگنه (1361-1338 کرمانشاه)

خداوند تبارک و تعالی چه نعمتی از این بالاتر به ما بدهد که نوری از پاکی ائمه اطهار قبل از ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای ما فرستاد که ما را از اوج حیوانیت به اوج انسانیت رساند؛ کسی که به کمک خداوند متعال ما را از ظلمت ها به روشنایی وارد کرد و مقدمه ی ظهور ان شاء الله فراهم شده است....حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید:«هر کسی امام زمان خود را نشناسد در زمان جاهلیت مرده است» برای شناخت امام زمانتان اول باید امام خمینی را بشناسید، هر وقت با تمام وجود این نور الهی را به اندازه (7) درکتان شناختید آن وقت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خود را شناخته اید.

شهید حسن اخلاقی (1360-1342 آذربایجان شرقی)

می خواهم به جبهه ی حق علیه باطل اعزام شوم؛ به جبهه ای که عشق است و شهادت، به جایی که عاشقان شهادت، مختار و به نوبت ایستاده اند تا به معبود خویش بپیوندند. می خواهم به جایی بروم که آنجا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پشتیبان ماست و بالاخره می خواهم به جایی بروم که خداوند می فرماید«وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ»(8)... چون ما خودمان را سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می دانیم و سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نباید در مقابل تجاوز دشمن ساکت بنشیند و بایستی جهاد فی سبیل الله کند و در راه خدا با مشرکان و متجاوزان بستیزد.

شهید انور اربابی زلو (1362-1345 تهران)

درود و سلام بر گمشده ی زهرا (سلام الله علیها) درود بر او [ مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)] که همه ی جهانیان منتظر اویند که ظهور نماید و تمام جهان را پر از عدل و عدالت گرداند. درود و سلام بر نائب برحقش، امام عزیز، رهبر کبیر انقلاب که با قیام حسین گونه و رهبری پیامبر گونه اش بار دیگر بعد از چهارده قرن اسلام را زنده کرد و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (ارواحنا له الفداء) در جهان آماده کرد. درود و سلام بر یاران باوفای امام که ایشان را در این زمینه یاری کردند. مهدی جان! نائبت، پیر جماران و عاشقانت، پیروانت، یارانت، سربازانت، سپاهیانت، بسیجیانت، لشکریانت و مستضعفین جهان همه در انتظار هستند. مهدی جان! بیا.

شهید اسماعیل اردستانیان (1362-1342 تهران)

ان شاء الله امید است با تبعیت از بزرگ آیت خدا و ولی امر خود و به یاری منجی بشریت، امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، زمین را از لوث مستکبرین و جباران پاک و پرچم عدالت گستر توحید را بر تمامی قله های جهان به [اهتزاز درآوریم].

شهید پیروز اردلان (1362-1331 تهران)

مادرم و همسرم! امام را دعا کنید و در راه شهادت که من انتخاب کرده ام، مرا یاری کنید. فقط و فقط امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را صدا بزنید. تو را به خدا، تو را به جان مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هرگز در شهادت این هدیه ی خداوندی برای من گریه نکنید.

شهید حسن اردلان (1361-1343 اصفهان)

[خواهرم!] حجاب خود را نگه دار و بدان که بهترین فرزندان و بهترین سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از دامن شما زن ها بیرون می آید.

شهید اردشیر ارژنگ (1365-1341 کهگیلویه و بویراحمد)

سلام بر رهبران توحید از آدم تا خاتم و از محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) تا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)... و شهادت می دهم بعد از حضرت علی (علیه السلام) یازده امام برحق جانشین حضرت بودند که در حال حاضر آخرین امام ما یعنی امام دوازدهم، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از دیده ها غایب است. این را هم بگویم که یک پرده ای وجود دارد که نمی گذارد ما امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ببینیم، ولی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما را می بیند. خدایا! من از تو خواهش می کنم. خواهش من این است. که دیده ی ما را به جمال مبارک این آقای بزرگ، مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منور بفرما... خداوندا! برای رضای تو و اطاعت از تو، نه برای کینه توزی و آدم کشی، بلکه به منظور اثبات دینم و پایداری انقلابم لباس رزم پوشیده ام و اسلحه به دست گرفته ام و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش را به یاری می طلبم.

شهید حسن ارشدی مشکانی (1362-1344 اصفهان)

ای مردم مسلمان! از تمام شخصیت ها که برای اسلام کار می کنند، دفاع کنید و آنان را یاری نمایید تا قلب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از شما راضی و خشنود گردد.

شهید ابراهیم ارقند (1365-1345 تهران)

با سلام به پیشگاه مقدس یگانه منجی عالم بشریت، آخرین حجت خدا بر مردم روی زمین، فرمانده ی جبهه های نور علیه ظلمت، حضرت بقیه الله الاعظم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید احمد علی ازگلی (1360-1338 تهران)

مادر گرامی! تو باید چون زینب کبری (سلام الله علیها) رشید و بردبار باشی و چون کوه استوار. تو باید چنان روحیه ای از خود نشان دهی که زنان دیگر از تو درس شهامت بیاموزند. تو باید پیام رسان خون شهدا باشی و گوش به فرمان رهبر انقلاب و به انتظار مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بنشینی و دل و جانت را تسکین بخشی و تو ای خواهر من! حجاب را برگیر و در خط امام قدم بردار و یک لحظه از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) غافل مباش... ثابت قدم باشید و راهی را جز راه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قبول ننماید. همه ی شما باید امام زمانی باشید و در راه او بکوشید.. در دعای ندبه و کمیل شرکت نمایید... برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زیاد دعا کنید.

شهید حجت الله اژدری اسفندآبادی (1363-1340 یزد)

سلام بر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و حجت خدا و ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که یاری کننده ی مستضعفان جهان است و حامی ستمدیدگان است... ما باید کاری بکنیم که اسم خود را در دفتر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بنویسیم.

شهید حسین اسپنوی (1366-1344 فارس)

[خدایا!] چشم انتظار ظهور هر چه سریع تر آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشم و آرزو دارم که به جوانان ما روحیه ی شهادت طلبی و ایثار و گذشت، استقامت و پایداری در راه اسلام و قرآن و در رکاب آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عطا فرمایی.

شهید ابراهیم اسپید (1361-1343 خوزستان)

بارخدایا! به من چنان قدرتی ده که بتوانم مصلحی مسلح، عابدی مجاهد و مجاهدی غیور و سنگرنشینی آگاه و بنده ای خاضع و فروتن و جهاد گری با نفس و سربازی مطیع در رکاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش، امام خمینی باشم. بار خدایا! شیرینی شربت شهادت را اگر لایق باشم در کام من بنوشان و شهادت در راهت را وسیله ی تقربم به درگاهت قرار ده... آری خدا تمام انسان ها را در هر زمان و مکان مورد آزمایش های متعدد و گوناگون قرار می دهد تا به گفتارشان جامه ی عمل پوشد. باز در قرآن آمده است: «و البته شما را به سختی ها چون مرگ و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات در زراعت بیازماییم و بشارت و مژده ی آسایش از آن سختی ها، صابران است.» (9) بله بهشت را به بها می دهند نه به بهانه، انسان باید کار و تلاش و نیت خود را در جهت خدایی سوق دهد، تا بتوانند آن روح معنوی و پاک خدایی را به دست آورد.
برادران و خواهران عزیز! من راهی را که انتخاب کرده ام با آگاهی و شناخت و تلاش زیاد برای شناختن این راه طی کرده ام که همان راه اولیاء الله است... ولایت فقیه مکتب اسلام است،پس ولایت را باید سالم نگه داشت تا اسلام جانش سالم باشد. برادران و خواهران عزیز! تا زمانی که حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زمان ظهورش فرا نرسیده است. ولایت فقیه است که مسئولیت امامت جامعه را بر عهده دارد... ولایت فقیه چیزی جز ادامه ی امامت و مسئولیت های سنگین آن در عصر غیبت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیست.

شهید ابراهیم استادیان (1361-1336 فارس)

به امید خداوند متعال برای فتح کربلا خود را آماده می کنم و به یاری خدا و به رهبری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای نابودی لشکر کفر صدامی و آزاد کردن مردم مستضعف عراق می رویم تا به آمریکا این جرثومه ی فساد قرن بفهمانیم که هیچ غلطی نمی تواند بکند.

شهید حبیب الله استکی (1365-1349 اصفهان)

حمد و سپاس خدای را که شرکت در جهاد فی سبیل الله را عطایم کرد. درود بر امام زمانی که (10) لیاقت همراهی با سربازانش را عطایم نمود.

شهید براتعلی استیری (1361-1336 خراسان رضوی)

این بود که من از زن و بچه های خود... گذشتم و [ آن ها را ] به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سپردم و آمدم به جبهه ی حق علیه باطل.

شهید میرزا احمد استیری (1362-1343 خراسان رضوی)

با سلام بر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که خداوند هر چه زودتر در فرجش تعجیل فرماید که در جبهه ها به یاری رزمندگان می شتابد و در سخت ترین مواقع به یاری رزمندگان و مدد آنان می پردازد و همگی ما باید از خدا بخواهیم که در ظهور آن حضرت تعجیل فرماید.

شهید حسن استرون (1366-1347 ایلام)

بنده به ملت ایران وصیت می کنم که همیشه... از خدا بخواهند که علمای اعلام و فقهاء شریف و متعهد اسلام را تا انقلاب امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دارد و همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید... پروردگارا، معبودا، معشوقا! امام امت ما را تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای پیشبرد اهداف عالی اسلام نگه دار.

شهید حسن اسحاق دواتگر (1361-1345 اصفهان)

پدر و مادر! اگر لیاقت شهادت داشتم و در این راه به شهادت رسیدم، هیچ موقع راضی نیستم بر من گریه [ کنید ] که هیچ حتی سیاه بپوشید، (11) چون فرزندتان به پیش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حسین علی (علیهما السلام) رفته است و چه افتخار از این بزرگ تر که انسان به لقاء الله برسد.

شهید جواد اسحاقی جرودی (1365-1350 خراسان رضوی)

آیا در این زمان که اسلام عزیز از هر سو مورد هجوم کفار و منافقین قرار گرفته است، نباید از جا برخاست و پشت پا به تمامی آمال و آرزوها [ زد ] و به قیمت جان هم که شده از اسلام عزیز دفاع کرد. مگر ما عاشق مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیستیم، مگر ما مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را صدا نمی زنیم و مگر ما نمی خواهیم که مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ببینیم، چرا ما همه عاشق مولا و آقایمان هستیم و ما به جبهه آمده ایم تا مولایمان را در همین جبهه ها ملاقات کنیم. ما عاشق خدا شدیم و خدا هم عاشق ما شده و ما را به سوی خود فرا می خواند تا جان ما را بگیرد.

شهید ابراهیم اسداللهی (1362-1333 لرستان)

با سلام به فرمانده ی جبهه های جنگ حق علیه باطل حضرت مهدی، امام زمان، یاور مظلومان (علیه السلام).

شهید بهرام اسدپور (1362-1336 گیلان)

بعد از من اسلحه ی من و سلاح هایی که از دست دیگر رزمندگان می افتد، شما بردارید مانند بنیان مرصوص، سد محکم آهنی در مقابل دشمنان (12) بایستید و آماده ی دستور امام باشید. با اولین دستور بر دشمنان زبون بتازید تا تمامی کفر از روی جهان رخت بربندد [تا] زمینه ی ظهور حضرت مهدی، آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم شود. به امید فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و طول عمر امام عزیزمان، حضرت امام خمینی.

شهید امرالله اسدی (1367-1348 تهران)

از بستگان و دوستانم می خواهم که خط امام را رها نسازند که همانا در پوچی و بی راهی مخفی گرفتار می شوند. حزب الله! همیشه بیدار باشد همان طور که تا کنون بوده و قدرت خود را از دست ندهد همان طور که نخواهد داد، زیرا لشکر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همه جا هستند و خداوند به همه ی برادران پاسدار و جهاد و انجمن های اسلامی و حزب الله توفیق سعادت بدهد.

شهید اسد قلی اسدی (1366-1334 فارس)

... فقط یک چیز همراه دارم، لباس سبز همراه با اسم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پاسداری از خادمین حسین (علیه السلام)... و تو ای همسر گرامی، از روزی که لباس سبز پاسداری به تن کردم این آرزو را داشتم که لیاقت سربازی در لشکر ولی الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را پیدا کرده و خدا توفیق شهادت در راه خودش را که به سربازانش وعده داده، نصیبم کند.

شهید اکبر اسدی (1364-1343 تهران)

با سلام و درود بی پایان به حضور مبارک و مقدس آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرمانده ی تمام رزمندگان... با سلام و درود بی پایان به حضور مبارک و مقدس آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرمانده ی تمام رزمندگان.

شهید حسین اسدیار (1361-1343 همدان)

امید آن دارم که در آخرین لحظات، سر بر بالین مولایمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داشته باشم. او از من راضی باشد. مواظب باشید که هر شب دوشنبه و پنجشنبه نامه ی اعمال را نزد او می برند. بکوشیم تا رضایت او را به دست آوریم. ان شاء الله در پیروزی اسلام بر کفر در شب های جمعه در دعای کمیل، نماز جمعه در هنگامی که آسمان در طلوع و غروب خونین می شود به یاد شهدا باشیم دعا کنید تا ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک شود، دار عمل اینجاست.

شهید اسحاق اسدی جیزآبادی (1363-1332 خراسان رضوی)

خواهش دارم تا آخر عمر بر این امام وفادار بمانید تا پرچم «لا اله الا الله، محمد رسول الله» را به دست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بسپارید... قدر این رهبر را بدانید، امر او را اطاعت کنید، جنگ را از یاد نبرید تا این انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانید، ان شاء الله.... و تو ای همسرم!... فرزندان مرا که از محبت پدر محروم هستند تا وقتی که به محبت تو نیاز دارم آنها را سرپرستی کرده، دست نوازش به سر آنها بکش، آنها را به مدرسه بفرست و با احکام دین مبین اسلام آشنایشان ساز، آنها را با عاشورای حسینی پرورش بده؛ چون دلها با برگزاری مراسم عزاداری حسینی زنده می ماند. به آنها بگو درس دینداری، درس وفاداری را از مکتب حسینی بیاموزند، به آنها بگو در زمان حال، امام حاضرشان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)است و در غیبت و برای ظهورش دعا کنند.

شهید حسین اسدی کرم (1362-1337 کرمان)

الحمدلله که توفیق الهی شامل حال من شد که در زمان حسین زمانمان، خمینی بت شکن نائب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جنگ سپاه اسلام با سپاه کفر و با فرماندهی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)راه حق و حقیقت را انتخاب کرده... دعا کنید که هر چه زودتر خدا فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نزدیک کند تا پرچم اسلام در سرتا سر جهان برافراشته شود.

شهید ایوب اسراری فتح آبادی (1362-1345 آذربایجان شرقی)

خداوندا! تو هم آگاه هستی که من با آگاهی تمام این راه را انتخاب کردم و برای محکم شدن پایه های دین تو (خدا) و آماده شدن راه ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جانم را قربانی می کنم. خداوندا! از تو می خواهم که بر خانواده ی عزیزم صبر و شکیبایی عطا فرمایی.

شهید احمد اسفندانی (1345-1365 مرکزی)

خدایا! به ما توفیق بده در راه تو به همراه ولی تو کشته بشویم و به فیض شهادت نائل گردیم.

شهید حاتم اسفندیاری بیات (1360-1340 فارس)

خدایا! خیلی دوست دارم که سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم و بتوانم او را ببینم، اما نمی دانم از این جنگ جان سالم به در خواهم برد و یا نه، ولی آرزوی دیدارشان را زیاد دارم. دوست دارم که در آزاد کردن بیت المقدس شرکت کنم و این جهان خواران را که چندین سال است که خون ما را مکیده و خون تمام مستضعفین را، آنان را به سزای این بی دینی شان و ظلم هایشان برسانیم. البته با یاری تو و به رهبری امام خمینی و ظهور حجت بر حقت، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شهادت را خیلی دوست دارم.

شهید احمد اسکندری (1362-1345 قم)

هرگز هیچ کدام از ابر جنایتکاران هیچ غلطی [نمی توانند بکنند و] به این ملت حزب الله و به این کشور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمی توانند آسیبی وارد کنند.

شهید اصغر اسکندری (1367-1348 خراسان رضوی)

هم اکنون که جهاد بر من حقیر واجب گشته است به عشق و رضای خویش قدم در این راه می نهم تا شاید به هنگام شهادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خویش را زیارت کنم.

شهید امیر اسکندری (1365-1346 فارس)

و از خداوند متعال می خواهم که ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را هر چه زودتر میسر بگرداند و به امام عزیزمان طول عمر عطا کند و سایر مسئولین که برای رضای خدا کار می کنند را در پناه خود حفظ کند. خدایا! این جمهوری اسلامی را به دست مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بسپار. رهبر عظیم الشان اسلام را تا انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای حفظ اسلام محافظت بفرما ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به تعجیل بینداز....

شهید حجت الله اسکندری (1362-1339 همدان)

ما امیدمان به خداست و برای رضای او قدم بر می داریم و هر لحظه انتظار امام زمانمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را می کشیم و از خداوند متعال می خواهیم که فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را هر چه نزدیک بگرداند.

شهید اسماعیل اسکندری بروجنی (1361-1344 چهارمحال و بختیاری)

امام زمان شما، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، لحظه ای از دعا و عزاداری برای سلامتی و ظهور ایشان غفلت نکنید. گرفتاری ها و مشکلات خود را به واسطه ی آن حضرت حل و رفع کنید.

شهید احمد اسماعیل پور (1366-1340 همدان)

با سلام به آقا امام زمان، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، این ذخیره ی عالم تشیع و یادگار حضرت زهرا (سلام الله علیها) و با درود بیکران بر امام امت، این مرد خدا و عدالت خواه که با قیام پیامبر گونه ی خود جوانان جهان بالاخص جوانان ایرانی را جهت زمینه سازی ظهور آقامان فراهم می کند و با آرزوی همنشین شدن شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ائمه معصومین (علیهم السلام) و با آرزوی شفای عاجل تمام مجروحین و معلولین اسلام و با آرزوی پیروزی سریع اسلام بر کفر جهانی و به اهتزاز درآمدن پرچم پر عدل و عدالت «لا اله الا الله» در سراسر گیتی و توفیق روز افزون تمام خادمین به اسلام... به امید زیارت کربلای معلای حسینی و به اهتزاز در آمدن پرچم سبز محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در سرتاسر گیتی و به امید ظهور هر چه سریع تر آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خدا نگه دار شما.

شهید حسن اسماعیل زاده (1362-1345 آذربایجان شرقی)

حال سخنی به برادران و خواهران و خانواده عزیزم دارم که دست از دامن پر برکت امام امت برنداشته و راه وی که همان راه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تا آخرین نفس ادامه دهند تا این انقلاب را به صاحب اصلی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهند.

شهید اسدالله اسماعیلی نویسی (1364-1329 قم)

خداوند این نعمت بزرگ یعنی قلب همه ی ملت های مسلمانان و امت شهید پرور ایران را تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حتی در کنار آن حضرت برای ما نگه دارد... در سر نماز، همه ی سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را دعا کنید.

شهید ابراهیم اسماعیلی (1362-1344 آذربایجان شرقی)

ای امت مسلمان ایران! ما در یک زمانی قرار گرفته ایم که تمام جنایتکاران خواه شرقی باشد و یا غربی. سعی و کوششان بر این است که این انقلاب نوپا را که با از دست دادن هزاران شهید و مجروح - که هر کدام آن ها برای این ملت عزیز و گرانقدر بودند- به دست آمده است، در نطفه خفه نمایند و نگذارند رشد نماید و به سایر کشورها بکشاند، اما آن ها باید بدانند که با یاری خداوند یگانه، این انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه خواهیم داد و آن عده از مردم که همیشه آرزو می کنند کاش ما هم در روز عاشورا در کربلا می بودیم و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسینی جواب مثبت می دادیم، الان فرزند آن بزرگوار در جماران صدای «هل من ناصر ینصرنی» را سر داده و تمام سرزمین ایران همانند دیار کربلا می باشد و حالا زمان آزمایش رسیده و همه ی ملت ایران در حال آزمایش می باشند، امیدوارم که خداوند یگانه در این آزمایش ما را یاری نموده تا بتوانیم با چهره ی سفید در محضر خداوند قرار گیریم، اگر کسی در این برهه از زمان خویش را به گوشه ای بکشد و به مسائل بی تفاوت باشد حتماً در برابر خون شهداء و در برابر خداوند یگانه مسئول بوده و جوابگو خواهد بود... امیدوارم پرچم «لا اله الا الله» در تمامی جهان برافراشته شود به امید هرچه سریع تر پیروزی رزمندگان اسلام و آزادی کربلا و قدس عزیز از چنگ کفار.

شهید بهرام اسماعیلی (1363-1343 مرکزی)

سلام و درود فراوان بر مهدی صاحب الزمان، فرمانده ی نیروهای اسلام «عجل الله تعالی فرجه الشریف)... رزمندگان اسلام همیشه ی آماده رفتن به میدان های جهاد علیه کفر جهانی می باشند تا ضربات کوبنده ی خود را با یاری خداوند تبارک و تعالی به فرماندهی مولایشان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر پیکر تمامی دشمنان اسلام وارد آورند.

شهید پرویز اسماعیلی (1363-1343 مرکزی)

در نمازهایتان دعا به جان امام نمایید تا زمان پیوستن انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی (روحی فداه).

شهید ابراهیم اسماعیلیان (1365-1343 گیلان)

سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خود را آماده می کنند تا بار دیگر بر بعثیان سیه روز تیرده دل بتازند و لحظاتی بیشتر و شاید هم برای همیشه قلب امام عزیز و خانواده ی شهدا را شاد کنند.

شهید احمد اسماعیلی رنانی (1362-1337 اصفهان)

این را بدانید که این جنگ تا به حال به فرماندهی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دعاهای شما مرده بوده است، پس دعاهای کمیل و توسل و نمازهای جمعه و جماعت را فراموش نکنید.

شهید حسن آقا اسماعیلی عقدا (1361-1340 یزد)

در موقعیتی حجت خداوند و صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، امامت و رهبری این امت از بند رسته را توسط نائب برحقش امام خمینی به عهده دارد، مسئولیتی بس سنگین بر گردن معتقدین راه خدا و مشتاقان به لقاء الله و شیفتگان راه ائمه اطهار (علیهم السلام) نهاده شده است و این به منزله ی آزمایشی است.

شهید اصغر اسماعیلی لمجیری (1362-1346 اصفهان)

امیدوارم که راه شهیدان را ادامه دهید و نگذارید که خون شهیدان ما را در جهان به دسیسه های منافقین و آمریکا پای مال کنند تا به یاری خداوند اسلام واقعی در ایران و سپس در جهان مستقر شد و امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرچم اسلام را در جهان به اهتزاز درآورده و امیدوارم که شما جزء سربازان آن حضرت باشید. دیگر عرضی ندارم به جز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین جهان.

شهید حسین اسماعیلی نودولقی (1361-1341 تهران)

برادران، مادر جان و پدر جان! در هنگام ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) من هم یکی از سربازان او خواهم بود و انتقاممان را خواهیم گرفت.

شهید امیر اشتیاقی (1363-1346 تهران)

درود و سلام بر امام امت، رهبر مستضعفین جهان، رهبر دردمندان و مصیبت دیدگان و رهبر زحمتکشان و رنجبران و مظلومین جهان؛ چرا که این طبقه دل به او بسته اند و امیدوارند که رهبری او به رهبری و قیام حضرت امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منتقل گردد.
خدای بزرگ به من توانایی بده که بتوانم آرمان های حکومت اسلامی را در حدود اختیارات و وظایف خودم در سپاه اسلام به انجام رسانم. افسوس که یک جان بیشتر ندارم که در راه نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و راه اسلام که بر پا شدن حق و عدالت است، هدیه نمایم.

شهید جواد اشراقی (1362-1345خراسان رضوی)

با عرض سلام خدمت آقا و مولایمان، امام زمان (علیه السلام) که با حضورشان در جبهه های حق علیه باطل موجب پیروزی اسلام می شوند.

شهید حاج علی اشرف (1366-1310 خراسان رضوی)

در مورد جنگ برایتان باید عرض نمایم که طبق حکم قرآن و طبق فرمان حضرت امام خمینی جنگ را تا رفع فتنه از جهان ادامه دهید تا ان شاء الله فتح و پیروزی نهایی و روز عظمت اسلام و حکومت جهانی بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برقرار گردد، همیشه سعی در تقویت انقلاب اسلامی داشته باشید و با همه ی مشکلات مبارزه کنید که ان شاء الله پیروز بوده و هستید و خواهید شد.

شهید حسین اشرفی (1365-1337 خراسان رضوی)

پدر و مادر عزیزم! اینجا سرزمین من است، اینجا یک سرزمین مقدس است، اینجا سرزمینی است که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در این سرزمین است.

شهید احمد اشرفی پور (1362-1345 خراسان جنوبی)

امام دفاع از حریم اسلام را واجب کفایی دانستند و از جوانان خواستند تا به میدان نبرد روند. جوانان استقبال از مرگ کردند، در این بین من هم بر آن شدم تا در سرزمین مقدسی که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آن به رزمندگان خوش آمد می گوید، قدم بگذارم. سرزمینی که مرز بین مرگ و زندگی است و احتمال می رود که انسان برنگردد.

شهید حسن علی اشکستان پور (1361-1337 تهران)

با آغوش باز سختی ها و مشقت ها را در راه اعتلای اسلام به رهبری امام خمینی تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پذیرا هستم. در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نخواهم کرد.(13)

شهید ابوالقاسم اصغر زاده (1365-1310 خراسان رضوی)

درود و سلام بیکران بر پیامبر خاتم، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و بر دخت بزرگوار و گرامی اش، فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، صلوات و تحیت (14) بر مولی امیرالمومنین (علیه السلام)، جانشین و وصی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و بر یازده اولاد شریف و بزرگوارش و به خصوص بر خاتم و قائم آن ها، حضرت حجه ابن الحسن عسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف)... حال که به فرمان امام امت لبیک گفته ام، با تمامی توان و قدرتم و به بهترین وجه انجام وظیفه نموده و قلب آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بی بی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را شاد می کنم و خدا را شکر می کنم که در چنین سنی که از عمرم می گذرد و به خوب و بد به نسبت خودم آگاه هستم، توانستم با کمال ایمان و اعتقاد و در نهایت آزادی و اختیار، این راه مقدس و این جبهه ی پر برکت را انتخاب کنم... دشمنان خارجی هم بدانند تا زمانی که ما کتاب مقدس قرآن در دست داریم و تا هنگامی که امام امت رهبر و راهنمای ماست، هر چه بیشتر توطئه کنند ایمان و اعتقاد ما به ایستادن در مقابل آن ها بیشتر خواهد شد و به زودی زود ان شاء الله، با فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرونده ی کثیف جنایتکار [ی] آن ها بسته خواهد شد.

شهید الیاس اصغرزاده مرغملکی (1363-1346 چهارمحال و بختیاری)

قدر این رهبر عزیز را بدانید. قدر این فرزند حسین (علیه السلام) و نائب بر حق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بدانید و او را تنها نگذارید و نکند خدای ناکرده مانند مردم کوفه، حسین (علیه السلام) را تنها بگذارید. این را بدانید که اگر کسی این روح الله عزیز را تنها بگذارد، به عظمت خداوند قسم شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی جلویتان را می گیرند و بازخواست می کنند. به خدا قسم امام حسین (علیه السلام) جلویتان را می گیرد. حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) جلویمان را می گیرند. آن وقت چه جوابی داریم به آن ها بدهیم.

شهید ابراهیم اصغری (1365-1336 زنجان)

سلام بر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آنکه انتظارش اعتراضی است بر هر چه ظلم و جور و استکبار و بی عدالتی است... من سرباز حقیر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ... من، با آگاهی کامل این راه را که ثمره ی هزاران گل نورسته پرپر شده ی انقلاب اسلامی است، انتخاب کرده ام و می دانم که این راه سختی و شکنجه و معلولیت و شهادت واسارت دارد، ولی من از صلب مردانی، متولد شده ام که قرن ها می گفتند:«حسین جان! اگر در کربلا بودیم، نمی گذاشتیم دست نامحرمان به خیام اطفال مظلومت برسد» و من هم در ادامه ی راه آن ها لبیک گویان، به آن ها پیوسته ام، اگر چه دیر بیدار شدم... اماما! کاش می شد در عشق تو، هزاران بار می کشتنم و قطعه قطعه ام می کردند، تکه های تنم را می سوزاندند و خاکسترم را به باد می دادند و باز زنده می شدم و تو خمینی جان، جان جانانم، روح و روانم، مگر نعمتی بالاتر از وجود سرا پا مهر تو هست؟ بگو تا همه از پیر و جوان و مرد و زن کفن پوشان، شویم و غسل شهادت را که یادمان داده ای از آب های اقیانوس عشقت بگیریم و زمین را بر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرشی گلگون تدارک ببینم.

شهید اکبر اصغری (1365-1341 قم)

با سلام خدمت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی عالم بشریت و بنیانگذار عدل الهی در جهان... همیشه در عبادات خواستار فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید تا بلکه خدا فرجش را نزدیک گرداند. امام را دعا کنید که او بنیانگذار حکومت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.

شهید ابوالقاسم اصغری مونقی (1361-1335 آذربایجان شرقی)

الله اکبر- شهادت می دهم نیست خدایی به جز الله و محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرستاده اوست و علی (علیه السلام) اولین امام ما و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و علی(علیه السلام) اولین امام ما و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آخرین امام ما است... من به خاطر رضای خدا و برای پیروزی اسلام و به خاطر عشق به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و انقلاب و امام خمینی این راه را با آگاهی و با عشقی پاک و با امید بر این که بتوانیم به اسلام و انقلاب کمک کنم، انتخاب کرده ام.

شهید اکبر اصغری ها (1360-1342 قزوین)

خواهران و برادران! این را بدانید که حق پیروز است و ما اگر میلیون ها شهید هم بدهیم، باز پیروزی از آن ماست، چون خداوند پیشتیبان ماست؛ چون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما را یاری می کند.

شهید ایوب اصلاحی (1361-1341 تهران)

سلام به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمانده جبهه های حق.

شهید اکبر اصلانی چقورتی (1361-1341تهران)

مادرم!.... من اگر در راه دین و اسلام شهید می شوم غم مخور؛ چون این درس را از حسین که خط سرخ شهادت را به وجود آورد و با خون خود اسلام را پابر جا نگه داشت. من هم با خون خود این نهال انقلاب که به رهبری نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به وجود آمده آبیاری می کنم.

شهید جواد اصل کیوانی(1364-1345 آذربایجان شرقی)

الهی! مرا از بندگان خاص خود قرار ده تا توفیق شرکت در جهاد فی سبیل الله را پیدا کنم هر چند که بسیار گناهکارم و سرتاسر وجودم نافرمانی توست، اما رحم کن و شهادت خالصانه ای را نصیبم گردان بدان گونه که تکه تکه بدنم و رگ های بریده ام در آخرت باعث شوند که امام علی (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) به فریادم رسند و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مرا جزو غلامان خویش [ به شمار ] آورد.

شهید جمشید اصلیان (1364-1340همدان)

سلام بر روح خدا، نائب برحق حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، کسی که مردم خداجو را به طرف تکامل پیدا کردن سوق می دهد و باکی از هیچ چیز به جز خدا ندارد. اوست که به ما هم آموخت که باکی از جهانخواران شرق و غرب نداشته باشیم و ما هم فریاد می زنیم که تا ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در برابر ظلم و ستم ایستادگی خواهیم کرد. ننگ بر ما که در برابر ظلم سر فرود آوریم. هیهات که ما زیر بار ذلت نمی رویم... به امید برافراشته شدن پرچم «لا اله الا الله، محمد رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم)» در تمام نقاط جهان و نابودی دشمنان اسلام.

پی‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصیت: که ناگهان فریاد...
2. در اصل وصیت: ناخوانا
3.در اصل وصیت: را نوید داد
4.در اصل وصیت: به قیامی اگر بخواند...
5.در اصل وصیت: ناخوانا
6.سوره انبیاء؛ آیه 105
7.در اصل وصیت: و به اندازه ی...
8.سوره نساء؛ آیه 75
9.اشاره به «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ»؛ سوره بقره؛ آیه 155
10.در اصل وصیت: درود بر امام زمانی را که...
11.در اصل وصیت: بپوشند
12.در اصل وصیت: ناخوانا
13.در اصل وصیت: نخواهم بود
14.در اصل وصیت: تحیات

منبع مقاله :
شابهاری، رضا؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (15)، تهران: نشرشاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.