امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (3)

به نام او قدرت مطلق و به نام او که همه چیز از اوست و در تحت اراده و نظر و فرمان اوست و سلام و درود فراوان به محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان نبوت جایگاه و محل فرود آمدن فرشتگان و جایگاه نزول وحی و معدن
شنبه، 16 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (3)
 امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (3)

 

نویسنده: رضا شابهاری




 

شهید امیر حسین اعتماد سعید (1364-1348 تهران)

به امید زیارت قبر شش گوشه ی آن سر جدا و با دعا برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با دعا برای طول عمر امام حتی در کنار مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید ابوالفضل اعظمی نژاد (1364-1342 سمنان)

به نام او قدرت مطلق و به نام او که همه چیز از اوست و در تحت اراده و نظر و فرمان اوست و سلام و درود فراوان به محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان نبوت جایگاه و محل فرود آمدن فرشتگان و جایگاه نزول وحی و معدن رحمت و سلام گرممان به امامان هدایتگر و روشنی بخش تاریکی ها و صاحبان خردمندی و هوشیاری و پناهگاه عالمیان و وارثان پیامبران و حجت های خدا... و درود فراوان به حضرت امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحق آن، حضرت امام خمینی، آن قلب تپنده ی جهان اسلام.

شهید اسماعیل اعلمی (1362-1339 اردبیل)

خدایا!... این عملیات را با نصرت خودت و فرماندهی مولا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به پیروزی برسان که همانا پیروزی در ید قدرت توست، خداوندا! دل های ما را در تمام مراحل عملیات همواره با یاد خود بیدار و ایمانمان را ثابت و استوار نگه دار.

شهید جبار افتخاری (1361-1340 آذربایجان شرقی)

[عزیزانم!] به جای گریه از خداوند متعال بخواهید ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نزدیک فرماید و نیز از خداوند متعال بخواهید که خمینی بت شکن را تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دارد که مرجع و رهبر ماست.

شهید جواد افراسیابی (1362-1337 تهران)

لعنت خدا بر کسی که به نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قصد ضربه زدن به انقلاب خونبار اسلامی را دارد.

شهید ابراهیم افشاری (1361-1336 زنجان)

با سلام و درود فراوان بر مشعل فروزان جهان اسلام و روشنی بخش قلب جهادگران و میدان داران و سنگرنشینان در راه حفظ قرآن، بقیه الله فی الارض، ولی عصر، حجت رحمان المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امام زمان (روحی و ارواح العالمین له الفداء).

شهید اصغر افشاری (1364-1347 اصفهان)

با درود بر آخرین ذخیره ی الهی، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید حسین افشاری (1363-1344 تهران)

هر لحظه انقلابمان به سوی هدف نهایی خود که برافراشته شدن پرچم «لا اله الا الله» در سرتاسر جهان می باشد نزدیک تر می شود تا نویدی از ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سر دهد و تمامی مستضعفان جهان از یوغ بندگی و اسارت نجات یابند. انقلاب کبیرمان چون خدایی است در سراسر جهان نفوذ پیدا کرده و عده ای مردم مستضعف را خوشحال و دل گرم کرده و شروع به مبارزه بر علیه استکبار جهانی کرده اند که ان شاء الله همه ی قدرت های ظالم به زودی با قدرت پر توان خداوند، نابود خواهند شد... این را در نظر داشته باشید که باید در تمام مسائل شما در صحنه باشید و کمک به این انقلاب کنید و بی خیالی را کنار بگذارید و نگویید که خوب حالا که انقلاب شده دیگر کارمان تمام شد، خیر بلکه تازه کارمان شروع شده و باید این انقلاب را به ثمر برسانیم که عاقبت پرچم «لا اله الا الله» را به دست صاحب اصلی این انقلاب که حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد، دهیم که این درست همان صحبت امام امت می باشد که فرموده «جنگ جنگ تا رفع کل فتنه در عالم»... و الان که ما در جنگ با کفر جهانی هستیم اسلام برای پا برجایی و ظهور حضرت بقیه الله (روحی له الفداء)، خون می خواهد و در این جنگ کشتن هست و کشته شدن هم هست، که اگر بکشیم و یا کشته شویم، پیروزیم.

شهید جواد افشردی دیبازر (1364-1346 آذربایجان شرقی)

پشت جبهه را محکم کرده و از طریق توسل بر ائمه اطهار (علیهم السلام) و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیروزی رزمندگان و شفای عاجل مجروحان فداکار رزمنده را خواستار باشید.

شهید احمد افضل (1360-1340 فارس)

به خدا اگر همه مردم از راهی و خمینی از راهی دیگر برود طبق گفته ی پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) دنباله رو فرزند علی (علیه السلام) و یاری کننده ی جانشین امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تا آخرین لحظه هستم و خواهم بود و شما هم اگر اسلام و قرآن و خدا را می خواهید، باید همین کار را بکنید.

شهید حسین اقدامیان (1361-1337 همدان)

خداوند است که پشتیبان این انقلاب است و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که نگهبان آن است که این تلاش های مذبوحانه از جمله حرکت های نظامی، سیاسی و فرهنگی و شایعه سازی های مخالفین راه به جایی نخواهد برد و مردم ایران این موضوع را بارها با دادن خون و ایثارگری ها به اثبات رسانیده اند و امیدوارم همچنان محکم و استوار به راه خود ادامه دهند؛ زیرا که چشم حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به این انقلاب دوخته شده است.

شهید اکبر اکبرپور (1364-1341 فارس)

درود بر مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی عالم بشریت و بر پاکننده ی پرچم حق و عدالت و درهم کوبنده بساط ظلم و ستم.

شهید ابوطالب اکبرپور رودبنه ای (1361-1341 گیلان)

ای اولین و ای آخرین پناهگاه، ای معبود الله من عاشقانه قدم در راه تو بر می دارم؛ زیرا عاشق تو هستم و از تو می خواهم؛ از گناهانم درگذر و محبت خودت را از سرم کم مگردان و از تو می خواهم این امام عزیز، قوت قلبم را طول عمر با سعادت بفرما و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را هر چه زودتر نزدیک بگردان و از تو می خواهم که انقلاب اسلامی ما را به انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک و متصل بگردان.

شهید احمد اکبر زاده (1362-1337 خراسان شمالی)

اکنون که قدم در عرصه ی پیکار با خصم زبون گذارده ام و افتخار حضور در کنار رزمندگان پر توان اسلام را پیدا کرده ام، امیدوارم بتوانم به زیارت ابا عبدالله (علیه السلام) برویم و راه مسدود شده کربلا را با توفیق الله برای امت حزب الله و مادران و پدران پیر و چشم به راه زیارت قبر شش گوشه ی امام حسین (علیه السلام) بگشایم (1) زیارتگاه مقدس (کربلا) و قدس عزیز را از چنگال بعثیون و صهیونیست جنایتکار نجات دهیم و پرچم پر افتخار «لا اله الا الله» را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآوریم و انقلاب کوچکمان را به انقلاب بزرگ حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیوند دهیم...«جنگ جنگ، تا پیروزی» را فراموش نکنید و تا نابودی استکبار جهانی به مبارزه خود ادامه دهید.

شهید جعفر اکبر زاده (1365-1345 فارس)

از شما می خواهم که پشتیبانی خود را از این دولت و حکومت اسلامی هر چه بیشتر از پیش ادامه دهید و عملاً به آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ثابت کنید که لیاقت سربازی آن حضرت را دارید و به آن سرور با زبان عمل بگویید که این ملت با اهالی کوفه فرق دارند.

شهید الیاس اکبری (1362-1343 آذربایجان شرقی)

سلام بر مهدی، سلام بر صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سلام [ بر ] قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) امید و پناه مؤمنین... .
با سلام و درود به رهبر رهبران، به تنها منجی عالم بشریت، آقا امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاور مستضعفان جهان و یاوران سنگرنشینان اسلام که در جنوب تا غرب کشور در قلب دشمن می جنگند.

شهید بهرام اکبری (1364-1339 سمنان)

به امید جهانی شدن انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پیروزی تمام مستضعفان جهان بر ستمگران و به امید پیروزی نهایی رزمندگان.

شهید حجت الله اکبری (1363-1346 اصفهان)

ای برادران عزیز! راه خدا بهترین راه هاست، پوینده و کوشنده ی این راه باشید. ان شاء الله که فرزندان خود را طوری تربیت کنید که همه سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شوند.

شهید حسن اکبری (1362-1342 مرکزی)

امت حزب الله! بدانید که با این ایثارهایتان قلب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امام امتمان را شاد کنید و رضایت خداوند را به دست آورده اید.

شهید حسین علی اکبری (1362-1340 اردبیل)

بپذیر پدر جانم از این که سال ها زحمت مرا کشیده اید و به اینجا رسانیده اید که سربازی برای امام امت و سربازی برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم. این افتخار بزرگی برایم می باشد.

شهید ابراهیم اکبریان (1366-1346 تهران)

پیام شهیدانی است که من رسالت رساندن پیام آن ها را به دوش خود احساس کرده و می نویسم. هدف تمام شهیدان و بنده ی حقیر که می روم؛ برپایی حکومت عدل الهی {بر} روی زمین و در آخر سپردن حکومت الهی از ولی فقیه به دست مولایم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است... .
ای مردم مسلمان، برادران! در امام بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم وی سازید. به فرامین او گوش دهید. او نائب آقا صاحب زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. ببینید چه می گوید و به دستوراتش عمل کنید که رستگار می گردید. من آنقدر به جبهه می روم تا شهید شوم و به سوی معبودم رهسپار گردم... با ضد انقلاب و کسانی که قصد سرکوبی اسلام و انقلاب را دارند جدی و با کمال خشم و غضب رفتار کنید که خشم شما خشم خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید حسین اکبری باصری (1363-1343 فارس)

ای جوانان، ای کسانی که امام در گهواره شما را یار خواند، اکنون زمان آن رسیده که به یاری شتابید و لبیک گویان پرچم اسلام را تا برافراشته شدن حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بلند نگه دارید... ای مردم! بدانید که این کشتیبان نوحی است که در دریای تلاطم امواج، کشتی اش را به صاحب اصلی آن؛ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد سپرد. لحظه ای از آن دور نشوید و هرگز از او دست برندارید که جز ضلالت در دنیا و آخرت نصیبتان نخواهد شد. همه چیزتان را به راه او فدا کنید تا او از شما راضی باشد که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) راضی و خدا نیز از شما راضی خواهد بود.

شهید اکبر اکبری جونی (1363-1343 اصفهان)

درود بر فرمانده ی کل مستضعفین جهان حضرت مهدی المنتظر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش، امام خمینی (روح له الفداء).

شهید حسین علی اکبری زیاری (1365-1348 اصفهان)

اینک در جامعه ی ما حضرت امام خمینی به عنوان سمبل این اجتهاد هر گونه حکم و فتوایی را صادر کند بلادرنگ و سمعاً و طاعهً باید پذیرفت و به دلیل اینکه امر ولایت فقیه، امر ولی عصر زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است سرپیچی و خودداری از اوامر ایشان صددرصد خلاف شرع و خلاف نص صریح قرآن است... هر کس امید به جایی دارد و پناهگاهی را برای خود انتخاب می کند و شما هم پناهگاه تان خداوند و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. هر گاه برای شما مشکلی پیش آید با حضور قلب مشکل خود را پیش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ببرید و از او طلب کمک کنید که حتماً او به شما کمک خواهد کرد.

شهید احسان اکبری شاه نجفی (1362-1347 چهارمحال و بختیاری)

درود فراوان و سلام خدا و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بر تو ای پدر و مادر مسلمان که تنها جگر گوشه ی خود را به یاری اسلام (2) می فرستی تا با نثار قطره ای از خون خود پرچم توحید را در سرتاسر جهان به اهتراز درآورد... [شما] تحت فرماندهی و رهبری امام زمان و نائب برحقش، مرجع بزرگوار، زعیم عالی قدر، امام خمینی [هستید].

شهید جعفر اکبری فرتخونی (1365-1347 اصفهان)

اینان که از جبهه های غرب کردستان گرفته تا صحراهای سوزان خوزستان و آب های جنوب در طول جنگ تحمیلی صدام آمریکایی، آن چنان مبارزه کردند و رشادت به خرج دادند که فرشتگان آسمان بر آنان تکبیر می گویند و امام زمانشان همراهشان است و امام امتشان، دست با قدر و کفایتشان را می بوسد.

شهید اسماعیل اکبری ناصری (1360-1337 گیلان)

از مردم مسلمان می خواهم که هر گونه اختلافی را کنار گذاشته، پشتیبان رهبر انقلاب و روحانیت مبارز و متعهد باشند (3) و لحظه ای در جنگ کوتاهی نکنند تا بتوانند در جنگ پیروز شده و این انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی اش، آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهند.

شهید حسن اکرمی ابرقویی (1362-یزد)

قرآن مجید می فرماید: «الم یعلم بان الله یری» (سوره علق؛ آیه 14)؛ یعنی خداوند تمام اعمال انسان را می بیند.
پس بنابراین سعی کنید کاری انجام دهید که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از دست شما راضی باشد و همچنین خداوند متعال... امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)را از یاد نبرید که نامه ی اعمال ما هر هفته به دست آقا می رسد یعنی کلاً نگذارید گناه کنید که نامه اعمالتان جلوی آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سیاه باشد و پرونده تان در پیشگاه خداوند پر از گناه باشد.

شهید حسن البرز پاچه کناری (1367-1349 گیلان)

نگذارید که منافقین در شما رخنه کند و شما را نسبت به اسلام و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بدبین کنند.

شهید امیر الفت (1362-1344تهران)

به خانواده های شهدا نیز سر بزنید که نکند خدای نکرده کمبودی داشته باشند و از عمق دل به این خانواده ها که گل های خود را به خاطر خدا تقدیم انقلاب کردند، احترام بگذارید و با مهر و محبت با آن ها رفتار کنید و نکند آن ها را برنجانید که رنجاندن آن ها رنجاندن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است،... بخوانید و یار و یاور این امام باشید و نکند او را تنها گذارید که تنها گذاردن او تنها گذاردن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، دعا به جانش کنید که خدا عمر او را زیاد کند و تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) او را نگه دارد.

شهید احمد الفتی اول (1367-1345 تهران)

سلام بر دوازده امام معصوم به خصوص بر دوازدهمین امام، امید بشریت مظلوم و درودی بی حد بر امام امت، خمینی و رهروان او... هر کس که دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش، از طرفی بسیار علاقه به ماندن و سپس اصلاح امت و آرزوی ظهور و خدمت در دولت «امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» را دارم تا ناظر وعده ی الهی باشم که فرمود:«ما اراده کردیم تا بر مستضعفان منت نهیم و آنان را امامان و وارثان زمین قرار دهیم» و از طرفی دیگر علاقه به بازگشت... دوست دارم که از من فقط به نام یک سرباز «امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» یاد شود.

شهید حسین الله یاری (1365-1339 زنجان)

ای کاش! خفتگان سیاه دل و آلودگان به مادیات و اسیران هوای نفس توفیق می یافتند تا از نزدیک با فضای ملکوتی جبهه های نور و معنویت رزمندگان اسلام آشنا می شدند، اینجا دل سنگ آب می شود و انسان هر چه هم آلوده باشد، منقلب می شود و در عالمی دیگر پا می گذارد، ولی کسانی هستند که [اگر] امام زمان هم ظهور کند، با او مخالفت می کنند. این ها دیگر به گفته ی قرآن کریم قلبشان کور است و هرگز هدایت نمی شوند، ولی بدانند حرکتی که در ایران آغاز شده یک حرکت الهی است.

شهید بهمن الله وردی دشت ارژنه (1359-1337 فارس)

امیدوارم که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مهدی هادی (علیه السلام) هر چه زودتر ظهور کند تا همه ی ضعیفان نجات یابند. امیدوارم این رهبر بلند اندیشه مان در پناه الله محفوظ و روسفید و پیروز در هر دو جهان بماند.

شهید احمد الله وردی زاده (1363-1343 آذربایجان شرقی)

امروز جنگ یک مسئله ی اصلی ما است. باید به جبهه ها کمک کنیم تا به یاری خداوند متعال و به فرماندهی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش امام خمینی ضربه ی نهایی را بر پیکر صدامیان بزنیم و سر سپرده ی شرق و غرب را به زباله دان تاریخ بسپاریم و درسی برای تمام دنیا بدهیم. ملتی که ایمان راسخ به خداوند متعال دارد هرگز تسلیم ابر قدرت ها نخواهند شد و هر شهیدی که از تبار امام حسین (علیه السلام) می رود وحدت و انسجام ملت بیشتر می شود و مسئولیت در قبال شهیدان هم زیاد می شود باید پیام شهیدان را به مستضعف ترین نقطه جهان برسانیم تا آن ها هم قیام کنند و جنایتکاران را از کشورشان بیرون کنند و پرچم پر افتخار «لا اله الا الله» و محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) را بر میهن اسلامی شان به اهتزاز درآورند.

شهید حسن الله یاری (1363-1343 فارس)

با درود فراوان بر یگانه منجی عالم بشریت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش روح الله بت شکن که بحق بت شکن است و می شکند بت های جهالت و ضلالت را، تا این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گردد.

شهید حسن امام بخش (1362-1344 خراسان رضوی)

الحمدلله که توفیق الهی شامل حالم شد و در زمان ولایت و امامت نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خمینی بت شکن توانستم در جنگ سپاه اسلام، مقابل سپاه کفر تحت فرماندهی مولایم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شرکت کنم... خدایا! خودت روح الله، این مظهر پاکی و شهامت، این نشانه ی اسلام راستین، این فرزند پاک محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و این امید مستضعفان جهان را تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای ما نگه دار.

شهید حسن امامی (1362-1344 تهران)

اکنون پس از سال ها انتظار و تحمل درد فراق بازگشت بنده ای حقیر و گنهکار بسیار نزدیک شده و سرگردانی او رو به اتمام گذارده است. از طرفی بسیار علاقه داشتم که در موقع ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در این دنیا باشم و در دولت آن امام بزرگوار خدمت کنم و از طرف دیگر سخت علاقه به بازگشت.

شهید حسین امامیان (1361-1335 سمنان)

اکنون که اسلام برای زنده ماندن خود احتیاج به خون شما دارد و زنده بودن اسلام را به زنده بودن خود ترجیح دهید و از خون دادن نهراسید. شما حرکت کنید، مطمئن باشید خداوند شما را تا آخر راه خواهد برد. مطمئن باشید امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پشتیبان شما خواهد بود. آنچه مهم است حرکت اول است. بیایید زندگی را با همه ی پیرایه هایش جلوی پای اسلام قربانی کنید، جلوی پای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قربانی کنید.

شهید احمد امامی بافرانی (1361-1342 اصفهان)

امت اسلامی، پیکارگران راه حق و حقیقت، راست قامتان مکتب اسلام، امید دهندگان محرومین جهان، نابود کنندگان بت های پوشالی قرن! رحمت و بشارت خدا بر شما باد که به فرمان الهی و چراغ راه قرار دادن دستورات نجات بخش ائمه اطهار (علیه السلام) و پیروی از ولی فقیه توانستند در قرن حاکمیت ستمگران و جباران مشعلی فروزان در ظلمت حاکم بر جهان روشن کرده و روزنه ی امیدی برای ستمدیدگان و محرومان جهان به وجود آورید و حاکمیت سردمداران فساد را به خطر اندازید و چنان کنید که امام عزیزمان بگویند؛ این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است... مکتبی که به نیکان وعده ی حکومت جهانی واحد به امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)می دهد چنین مکتبی می تواند تضمین کننده ی بشریت باشد.... زیر آسمان کبود غوغایی برپاست. نسیم الهی همه جا را معطر کرده، چهره های دوستان نورانی است [ و ] با قامتی استوار انتظار می کشند. آتش عشق، وجودشان را می سوزاند و دیدار معشوق آرامش خاطرشان می دهد، بر لب نغمه ی الهی دارند و صدای «یا مهدی» شان سکوت حاکم را درهم می شکند.

شهید ابوالفضل امامی میبدی (1364-1344 یزد)

با درود و سلام بیکران به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)و نائب برحقش، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی و با درود و سلام به حسین شهید (علیه السلام) و به امید آمدن مهدی فاطمه (سلام الله علیها) که همه ی مسلمانان و رزمندگان [در] انتظار دیدن مهدی فاطمه (سلام الله علیها) هستند... .

شهید حسین امینی مقدم (1365-1336 خراسان رضوی)

«إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ»(4)؛ اکنون که به برکت جمهوری اسلامی و حکومت الهی توفیقی حاصل شد که در لشکر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خدمت و با دشمنان خدا و اسلام و مسلمین مبارزه کنیم و در این راه جان ناقابل را به پیشگاه الهی تقدیم کنیم... ما ایمان داریم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داریم، خداوند قادر متعال داریم و ایمان و عشق به این ها داریم و لذا پشت ما گرم و محکم است و از هیچ چیز جز از خداوند ترسی نداریم.

شهید ابوالقاسم امجدی (1363-1332 خراسان رضوی)

ما هم مثل دیگر برادران در چکمه با دستی قرآن و با دستی دیگر سلاح و به فرماندهی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متجاوزان بعثی را از سرزمین مقدس ایران به عقب برانیم... ای همسرم! اگر از طرف من کوتاهی شده مرا ببخش؛ چون من ندای رهبرم را ترجیح دادم به زندگی چند روزه ی دنیا و تو هم زینب گونه از بچه های من سرپرستی کن و آن ها را تربیت اسلام بیاموز، که در آینده ادامه دهنده ی راه شهدا و پیرو قرآن و در خط امام و ولایت فقیه و از سربازان واقعی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشند.

شهید اصغر امیرفقر دیزجی (1362-1332 آذربایجان شرقی)

الهی! برادرانم را پیروز گردان تا بر لشکر کفار غالب گردند. چقدر شهادت در راه خدا زیبا است و مانند گل رز، خوشبو. در این سرزمین همانند جنگ های بدر و خندق اسلام، احساس می کنم که در کنار پیامبرم و هر لحظه در جلوی چشمانم امام زمانم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را می بینم و چشمم در تاریکی به جمالش افتاده است. اگر لیاقت داشتم که در رکابش شهید شوم و به این مقام رفیع نائل آیم...

شهید ایرج امیری سامانی (1366-1347چهارمحال و بختیاری)

خدایا! دشمنان اسلام بسیج شده اند علیه کشور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، می تازند و خبر از عقیده ی ما ملت ندارند و نمی دانند که امروز امت باطن گرای ایران سلاح عشق و معنویت دارد. دوستان روحانی ام در صحنه ی نبرد حق علیه باطل و در عرصه ی تلاقی سپاهیان اسلام و لشکریان صدام حضور یافته که حضور و جهاد و خون روحانیون و طلاب عزیز و گرانقدر را جلوه ای جلادار است و این جلوه که به هزاران می رسد نوید ظهور همدم محرومان، حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به امیدی یقین واصل می کند.

شهید امیر امیرگان (1366-1350 همدان)

سعی کنید که موجبات خشنودی آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امام خمینی را فراهم کنید.

شهید ابراهیم امینی (1362-1346 آذربایجان شرقی)

سپاس خدای را که ما را در زمان رهبر عظیم الشأن، خمینی بت شکن، ابراهیم زمان، زمینه ساز انقلاب و ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار داد... خدایا! اگر با شهامت من مستضعفان جهان به حق خود خواهند رسید؛ گلوله ها مرا پاره پاره کنید.

شهید احسان امینی (1361-1344 اصفهان)

... امیدوارم که در پناه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیروز بوده باشید.... شهادت راهی است که انسان را از ظلمت دنیا به سوی روشنایی می کشاند. من از تو می خواهم که با صبر خود پشت دشمنان اسلام را به خاک مالیده و هیچ وقت از یاری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مأیوس نشوید.

شهید امرالله امینی (1364-1341 اصفهان)

شهادت می دهم به وحدانیت خدای قادر متعال و شهادت می دهم که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) رسول اوست و حضرت علی (علیه السلام) وصی رسول و جانشین اوست و دوازده امام هادیان جامعه بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشند و در این زمان که امام زمان (ارواحنا لمقدمه الفداء) در حالت غیبت هستند، رهبری جامعه به عهده ی ولی فقیه می باشد که امروزحضرت امام خمینی (مد ظله العالی) این ولایت را به عهده دارند.... برادران روحانی و طلبه! آنچه قرآن گفته برای مردم بگویید. آنچه که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه (علیهم السلام) فرمودند برای مردم بیان کنید. اگر چه شخصیت شما از بین برود روز قیامت پیامبر (صل الله علیه و آله وسلم) در پیشگاه خداوند از آن اشخاصی که حق را نگفتند برای آنکه در جامعه تضعیف شوند، شکایت می کند. امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شکایت می کند که ای شخصی که خودت را به عنوان سرباز می دانستی چرا به عملت عمل نکردی؟ چرا در برابر ناحقان مقاومت نکردی؟ یک روحانی باید توجه کند که اسلام از او چه می خواهد. نه مردم چه می خواهند. ان شاء الله مردم آن را می خواهند که اسلام می خواهد.

شهید حشمت الله امینی (1366-1346 کرمانشاه)

خانواده عزیزم، پدر و مادر و برادران و خواهران عزیزم! خدمت همگی شما سلام عرض می کنم و امیدوارم که بتوانید در خدمت به اسلام و جامعه ی اسلامی موفق و مؤید باشید که در پیشگاه آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همیشه روسفید و سربلند بوده و باشید و از بهر این بنده ی بی لیاقت و بی سعادت دعای خیر بنمایید... برایم دعا کنید که به آرزوی خودم برسم. دعا کنید عند الحسین شرمنده نباشم. دعا کنید که خدا مرا قبول کند. دوست دارم که نزد مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) رو سفید باشم، پس شما هم دعا کنید.

شهید احمد رضا امینی کهریزسنگی (1361-1346 اصفهان)

ای خواهران و برادران عزیز! شما باید هر چه بیشتر بیدارتر و مستحکم تر شوید برای برقراری کامل جمهوری اسلامی و برای آماده سازی حکومت حجه ابن الحسن، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نباید یک لحظه بی تفاوت نشست تا دشمنان جمهوری اسلامی و بلکه دشمنان قرآن و اسلام کار خودشان را بکنند.

شهید آیت الله امینی نوگورانی (1365-1344 اصفهان)

وصیتی برای فرزند محبوبم، یادگار و امید آینده ام دارم؛ اینکه از مادرش تقاضا دارم همان طوری که تذکر می دادم یعنی علی اکبر گونه، قاسم گونه او را برای رضای خدا و خدمت به اسلام تربیت کند طوری که بتواند در آینده یک سرباز واقعی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد... .

شهید امیر هوشنگ انصاری (1362-1345 فارس)

بار الها! به بزرگواری خودت قسمت می دهم که پدر و مادر مرا بیامرز و جزو بخشندگی خودت قرار بده و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از آن ها خشنود بگردان.

شهید اکبر انصاری بارده ای (1363-1324 چهارمحال و بختیاری)

رزمندگان اسلام یادتان نرود که همگی سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم و سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید تزکیه ی نفس داشته باشد که «قد افلح من زکاها»(5) را مجاهدان فی سبیل الله به مرحله ی اجرا در می آورند... اللهم انصر (6) الاسلام و المسلمین، اللهم عجل فی فرج (7) مولانا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اللهم احفظ امام الخمینی حتی ظهور المهدی، اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و فی سبیلک. خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی را نگه دار.

شهید حجت الله اینانلو (1365-1340 قزوین)

و با سلام و صلوات خدمت جانشینان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و دوازده امام معصوم (علیهم السلام) به ویژه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منجی عالم بشریت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که ان شاء الله با ظهورش قسط و عدالت را در سرتاسر گیتی طنین افکن خواهد کرد و با درود و سلام خدمت نائب برحقش، حضرت امام خمینی، امید مستضعفان جهان... .

شهید امیروحید ایرانفرد (1366-1342 البزر)

شهادت می دهم به یگانگی خدای متعال که از اوییم و به سوی او می رویم و شهادت می دهم به نبوت و خاتمیت پیغمبری که اسلام را رهبری کرد و انسان را از ضلالت و گمراهی نجات بخشید. گواهی می دهم که حضرت علی (علیه السلام)، امیر المؤمنین مظلوم، امام برحق و جانشین مطلق حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) است و امامت مسلمین بعد از پیغمبر مرسل با اوست و فرزندان او که آخرین آنان حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد. گواهی می دهم بر حقانیت راه مقدس مولا و مرادم، رهبر و امام، حضرت روح الله خمینی.... شهادت عشق من است، نهایت آرزوی من است، خدایا! یا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را برسان و دنیا را امام زمانی کن، یا شهادت را نصیبم گردان؛ زیرا این دنیا دیگر برایم قابل تحمل نیست، می ترسم که این دنیا مرا هم مثل خودش کند و مورد غضب تو واقع شوم.

شهید برات امینی خانلوک (1362-1338 خراسان رضوی)

دوستانم و رفقایم! هم اکنون که ندای حسین زمان از گوشه ی جماران بلند است:«هل من ناصر ینصرنی». بشتابید و لبیک گویید و تا آنجا پیش بروید که دیگر در روی زمین هیچ یک از این جنایتکاران نتواند سربلند کند، آن وقت است که زمینه برای ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده می شود.

شهید بهرام انزلچی (1364-1344 مرکزی)

ان شاء الله که این جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به زودی به نفع اسلام و مسلمین تمام شود و شما خانواده های عزیز و محترم شهدا، مفقودین، اسراء [ و ] جانبازان بروید. کربلا کنار قبر شش گوشه ی ابا عبدالله (علیه السلام) و بگویید ابا عبدالله! اگر تو علی اکبر وعلی اصغر (علیهما السلام) دادی ما هم این پاسدار کوچک امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در راه رضای خدا دادیم.

شهید بهرام ایزدی (1363-1345 اصفهان)

ای کسانی که می خواهید با نفستان مبارزه کنید! بیایید به دانشگاه الهی که بهایش برابر با خون هزاران شهید و سابقه اش 1400 سال و رهبرش خمینی و هدایت کننده اش امام زمان (علیه السلام) و حرکتش به سوی الله است.... به درگاه خداوند شکر می کنم که قابلیت فرزند چنین مادری را داشتم و چنان شیر پاکی به دهانم گذاشتی که در پستی و بلندی ها و انحرافات فکری و اخلاقی غرق نشدم و به عنوان یک رزمنده ی کوچک توانستم تا آن حد که توانایی ام بود در کنار سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وظیفه ام را اداء کنم.

شهید بهمن امیری (1367-1345 فارس)

پس از شهادت به یگانگی خداوند متعال ونبوت تمام پیامبران تا رسد به خاتم انبیاء (صلی الله علیه و آله و سلم) و شهادت به امامت و ولایت علی (علیه السلام) و یازده فرزندش و اعتقاد به عدل خداوند و حسابرسی در روز جزا و ایمان به ولایت فقیه در زمان غیبت که جانشین امام زمان (علیه السلام) است.

شهید بیژن انصاری (1365-1341 خراسان شمالی)

برادر جان! از کمک به فقیران و مستضعفین و رزمندگان دریغ نکنید و از یاد خداو آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فرمانده ی رزمندگان در جبهه غافل نشوید.

شهید جلیل امانی اختصار (1359-1336 زنجان)

بدانید راهی را که انتخاب نموده ام با آگاهی و شناخت کامل و برای اعتلای کلمه «لا اله الا الله» و تحقق آیه «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ»(سوره قصص؛ آیه 5) زمینه برای ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بوده و لا غیر.

شهید جواد امیدی (1365-1334 همدان)

به امید زیارت کربلای حسینی و قدس و ظهور هر چه زودتر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید حبیب الله امیر سرداری (1364-1344 لرستان)

خدای بزرگ را بسیار شاکرم و سپاسگزارم که به من توفیق داد تا در میان لشکریان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حضور یابم و در جهاد با کفار این سرسپردگان استکبار جهانی شرکت جویم. به امید دستیابی به یکی از دو پیروزی بزرگ فتح یا شهادت.

شهید حبیب الله امینی نودهی (1365-1329 خراسان رضوی)

خدایا! تو گواه باش اگر لحظه ای از عمرم باقی مانده بردار و بر عمر امام عزیزم بیفزای تا انقلاب اسلامی را در جهان گسترش دهد و این اسلام امانت است در دست ما، با جان و خون حراست می کنیم تا ان شاء الله به صاحب اصلی اش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بسپاریم.

شهید حسن انبری (1363-1339 خوزستان)

با عرض سلام به پیشگاه حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی انسان ها و درهم کوبنده ی رژیم های طاغوتی و آورنده ی عدالت و گیرنده ی حق... طرفداران انقلاب اسلامی؛ باید با هم آن چنان برخورد اسلامی داشته باشیم که شیطان در بین ما رخنه ای برای نفوذ و تفرقه پیدا نکند؛ زیرا انقلاب را با وحدت کلمه و وحدت عمل می توانیم به پیروزی نهایی [ برسانیم و ] به صاحبش یعنی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهیم.

شهید حسین انصاری (1365-1339 مرکزی)

سلام بر حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر او که سال ها منتظر زیارت جمال نورانی اش هستم و امیدوارم در آخرین لحظات عمرم بتوانم امام زمانم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را زیارت کنم.

شهید حسین علی انصاری جابری (1362-1341 فارس)

خدایا! جایی بهتر از جبهه و در سنگر ندیده ایم؛ چون سنگرها محلی است که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آنجا زیر نظر دارد و طوری انسان با خدا نزدیک می شود مثل اینکه انسان خدا را با چشم می بیند.

شهید حسین انگشترساز (1361-1343 اصفهان)

همه واقعاً در جبهه می توانند خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ببینند.

شهید جواد اویسی (1362-1344 البرز)

در هر لحظه و هر مکان هستید به یاد و نام خداوند متعال باشید و همیشه به یاد معبود خود باشید و دعا کنید که هر چه زودتر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند و ما را نجات بخشد.

شهید احمد اهرایی (1363-1341تهران)

خدایا! نصرتم ده تا سرباز رشیدی باشم که از خیل دشمن نهراسم و از جمله سربازان شمشیر زن در رکاب امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم. من این راه را آگاهانه و به اختیار خود انتخاب کردم و خونم را در راه آزادسازی کربلا هدیه می کنم.

شهید حسن ایران منش (1362-1344 کرمان)

همان طور که تا به حال ملت ایران از دادن شهید نهراسیده اند. هم اکنون نیز بایستی از دادن شهید و مجروح و اسیر نترسیم و این قدر شهید می دهیم تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاید. دست از یاری امام که نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، برندارید و در راه اسلام از دادن هیچ چیز مضایقه نکنید که امروز هر گونه سستی خیانت بزرگ به اسلام است....

شهید ابوالحسن ایرانی (1366-1340 کرمانشاه)

برادران و خواهران حزب الله، عاشقان خدا و دوستداران اسلام، یاران قرآن و حامیان امام! شما را به اطاعت از اوامر بی چون و چرای امام عزیز دعوت می کنم. مطیع باشید در برابر فرمان او که مطیع بی چون و چرای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید اسدالله ایزد پناه (1364-1344 فارس)

سلام به یگانه منجی عالم بشریت و امید منتظران، حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و درود بی پایان به حضرت امام امت و امید محرومان و نائب برحق امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید احمد ایزدی لای بیدی (1365-1348 اصفهان)

به راستی که قلبم روشن است و بشارت می دهد که اسلام چون گذشته پیروز است و باید این پیروزی را تا انقلاب ولی عصر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه داد... ای پدر! وقتی خبر شهادتم را شنیدی وضو بگیر و نمازی از برای شکر بخوان و افتخار کن فرزند ناقابلت سرباز، یاور و از خدمتگزاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائبش بوده و راه حسین (علیه السلام) را ادامه داده و آخر نمازهایت طول عمر امام، فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پیروزی همیشگی رزمندگان اسلام را از خدای متعال طلب کن.

شهید ابوالقاسم ایماندوست (1361-1342 خراسان رضوی)

بعد از هر نماز برای نابودی کفر جهانی به سرکردگی امپریالیسم و برای برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروزی مسلمانان جهان و برای فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنید.

شهید جهانگیر ئیل گلی (1361-1342 همدان)

با عرض سلام خدمت خانواده گرامی ام. امیدوارم که در پناه ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زندگی را به خوبی و خوشی بگذرانید... من و همه ی رزمندگان اسلام صحیح و سالم هستیم و هیچ کم و کسری نداریم. فقط در انتظار شهادت تنها آرزوی تمام رزمندگان و در انتظار ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پیروزی حق بر باطل در این سنگرها نشسته ایم. امیدوارم شما خانواده عزیز در زیر سایه ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائبش امام خمینی به تلاش و کوشش در راه خداوند جهانیان، زندگی روزمره ی خود را بگذرانید و کسالتی نداشته باشید.

شهید اکبر باباجانی (1365-1341 اصفهان)

بار پروردگارا! بنا به صلاح تو و به خاطرت در زمانی که تشخیص دادم که باید جبهه روم، عازم شدم و به امید پروردگار و توفیق خداوند که نصیب این بنده گردانید از این بابت شکر می کنم و سپاسگزارم و از خداوند می خواهم که هر چه گناه در این مدت حیات کرده ام، مرا به بزرگواریت و به کرامتت و به رئوفیت ات و مقامت، ببخشی و با ائمه معصوم (علیهم السلام) محشور گردانی و مرا یکی از سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بگردانی.

شهید ایرج بابانژاد (1363-1337 چهارمحال و بختیاری)

سلام بر امام عصر، بزرگ منجی عالم بشریت (عجل الله تعالی فرجه الشریف)؛ آنکه قلب ها با نام مقدسش آرام می گیرد و مظلومان و ستمدیدگان چشم بر قدوم مبارکشان دوخته اند و دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) کویر دل را با دریای معرفتش سیراب می کنند و فرمانده ی رزمندگان و خصم کافران است و سلام بر نائب عزیزش، فرشته ی نجات امت اسلام... پدر عزیزم و مادر ارجمندم! شما خوب می دانید که من اگر شما را ترک کردم و عازم میدان شدم تنها و تنها به خاطر رضای خدا و مصلحت جامعه بود. من نمی توانستم در خانه بنشینم و شاهد به شهادت رسیدن برادران دیگر باشم. امر، امر امام و اطاعتش واجب. برای شما این سند افتخار می ماند که تمام فرزندانتان را به یاری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرستادید و آنچه از دستتان بر می آمد، تقدیم کردید. این راه را آگاهانه انتخاب کرده ام.

شهید احمد بابایی (1362-1343 تهران)

هر شب جمعه صدقه ای برای سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بدهید و به جمیع اموات دعا کنید.

شهید اسدالله بابایی (1363-1337 خراسان شمالی)

سلام و درود خداوند به امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرمانده و یاور مظلومان و سنگرنشینان، ... باید از امام حسین (علیه السلام) پیروی کنیم و با طاغوت و ظلم و متجاوز با یزیدیان زمان با رهبری حسین زمان، امام عزیزمان مبارزه کنیم و این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش یعنی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهیم.

پی‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصیت: ناخوانا
2.در اصل وصیت: اسلامی
3.در اصل وصیت: باشد
4. سوره توبه؛ آیه 111
5.سوره شمس؛ آیه 9
6.در اصل وصیت: النصر
7.در اصل وصیت: فرجه

منبع مقاله :
شابهاری، رضا؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (15)، تهران: نشرشاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.