امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (9)

ولایت فقیه، یکی از اصول اساسی و پایه ی اسلام و استمرار حکومت انبیاء است، پیرو بی چون و چرای او باشید. سخنش را بشنوید و دقیقاً به آن عمل کنید، در غیر این صورت هلاک خداوندی به سراغمان خواهد آمد و بدانید امام عزیز به طور مستمر
دوشنبه، 18 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (9)
 امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (9)

 

نویسنده: رضا شابهاری




 

شهید حیدر سلیمیان (1365-1341 لرستان)

ولایت فقیه، یکی از اصول اساسی و پایه ی اسلام و استمرار حکومت انبیاء است، پیرو بی چون و چرای او باشید. سخنش را بشنوید و دقیقاً به آن عمل کنید، در غیر این صورت هلاک خداوندی به سراغمان خواهد آمد و بدانید امام عزیز به طور مستمر و مستقیم در ارتباط با مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد... چه زیبا است به فرمان امام ، اسلحه بر دوش گرفته و عازم میدان نبرد و جهاد با کفار بعثی صهیونیستی هستم (الحمدلله رب العالمین) تا به جهانیان نشان دهم که فرزند اسلام، از جنگ و شهادت نمی هراسد و [با] توانایی « هل من ناصر ینصرنی » حسین زمان خود، خمینی ، این روح خدا در بین مسلمانان را لبیک گفته و جان بی ارزش خود را فدای اسلام عزیز کنم و به شرافتمندانه ترین مرگ ها (شهادت) نائل گردم... و در این راه بتوانم رسالت انقلاب اسلامی را که بیان آزادسازی کلیه ی انسان ها در تمامی جهان به دور از مرزهای ساختگی و پوچ از بند تمامی زنجیرهای بردگی و تنها پذیرش بندگان کامل است را به رهبری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به مرحله ی عمل درآوریم.

شهید غلام حسین سلیمانی (1361-1338 مرکزی)

تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نهضت ادامه دارد.

شهید محمدرضا سلطانی (1361-1339 قم)

خدا را شکر می گویم که در دورانی زندگی می کنم که حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در شرف تکوین است. خدا را شکر می گویم که سر تعظیم به سوی حکومتی فرود آوردم که خمینی کبیر و یاران مؤمن و وفادارش بر مسند آنند... .

شهید سید محمد رضا سلطانی (1367-1342 مرکزی)

به مقاومتتان در برابر ابرجنایتکاران جهان شرق و غرب ادامه بدهید که آن ها جز حبابی بر روی آب نیستند. ای بازوان انقلاب! بخروشید که خون شما تداوم بخش انقلاب است. ای اسلامیان! برخروشید و به رهبری این رهبر کبیر اسلام، پرچم خونین اسلام را در سراسر جهان برپا کنید.

شهید فریدون سلمانی قیچاق (1362-1339 آذربایجان غربی)

(رزمندگان ) بی باکانه بر بساط سست پایه ی کفر می تازند و کاخ های ظلم را بر ظالمان جهان فرو خواهند کوفت و زمینه ی ظهور آقا و مولایمان ، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را آماده می کنند تا او جهان را از ظلم و غارتگری پاک سازد وهمه جا را از نور عدالت پر کند و ما همه، به این امید می جنگیم و می رزمیم و به پیش می رویم و به این امید هم، طالب شهادت هستیم که بعد از شهادت، آقایمان بر سر بالینمان خواهد آمد.
آری آمریکا با تمام توطئه هایش ... قصد نابودی اسلام را دارد و در این میان ما مسلمین تنها هستیم، اما خدا را داریم و فرمانده ای چون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داریم و از هیچ قدرتی هراس نخواهیم داشت، ما را از شهادت نترسانید.

شهید سید ناصر سیاهپوش (1361-1337 قزوین)

شهادت می دهم که خمینی ، این مرد خدا و فرزند پاک فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) که از سلاله ی پاک انبیاست، پرچمدار خط سرخ و خونین ولایت فقیه است و اوست که نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بوده. اطاعتش را بر خود واجب می دانم و مقلد اویم.

شهید قربان علی شرف خانلو (1362-1338 آذربایجان شرقی)

همواره دست به دعا برای طول عمر امام [بردارید] و فرج حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و اتصال انقلاب اسلامی ایران به انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) [از خدا درخواست کنید] . با امید روزی که حمله ی سراسری در تمام جبهه ها شروع و ان شاء الله تا آزادی قدس و شکست آمریکا به پیش رفته و انقلاب را به تمام جهان صادر کنیم.

شهید محمد حسن شرفیان (1363-1340 قم )

اکنون که امام ما، مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، در غیبت کبری به سر می برد، باید بنا بر احادیثی که آمده، یک فرد را که دارای مشخصاتی است که ائمه (علیهم السلام) فرموده اند به عنوان فقیه برای رهبریت خود برگزینیم و در این زمان تمامی خصوصیات یک فرد فقیه در وجود امام امت، خمینی کبیر می باشد.

شهید محمدتقی شرعی (1365-1340 تهران)

سلام... بر آخرینشان بقیه الله فی ارضه و حجت علی عباده، مولای دو جهان، ارباب رعیت نوازهای مؤمنین، شفیع مذنبین، قیم ایتام آل محمد، منتظر موعود، منتقم معهود، عدالت گستر حقیقی، معرفت معنا، حقیقت عدل، امام حجت بن الحسن المهدی ( روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء)(1)...
برادران عزیز طلبه! طولانی بودن درس ها و عذر کمبود وقت، نمی تواند علتی موجه جهت هر نوع تغییر و تحول در دروس حوزه باشد. اگر هدف حوزه، ابلاغ پیام انبیای الهی و ترسیم صحیح مسیر ائمه ی هدی (علیهم السلام) و جهانی نمودن انقلاب اسلامی و مضمحل نمودن استکبار جهانی و دفاع از حریم ارزش ها، در مقابل هجوم های سهمگین فرهنگی دشمن و نجات مستضعفین در بند ستمگران و هدف های والای دیگر است باید بدانیم که دسترسی به این اهداف گرانسنگ، جز با تهذیب نفس میسر نمی گردد.

شهید وحید شریف زارع سفید دارینی (1365-1347 قم)

سلام بر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، سلام بر فرمانده ام، سلام بر عشاق دلم، سلام بر کسی که انتظارش بر دلم نشسته و سلام بر عزیز از نظرها غایب، حجت ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید مصطفی شریفی (1366-1343 مرکزی)

شهادت می دهم که خمینی وارث بحق حسین (علیه السلام) است و شهادت می دهم انقلاب خمینی سرچشمه از انقلاب حسینی دارد و تنها برای احیای اسلام است و شهادت می دهم که خمینی نائب بحق ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و اطاعت از او اطاعت از خداست و ...
شهادت می دهم که این انقلاب برای بار دوم بعد از هزار و چهارصد سال در قالب یک حکومت اسلامی به وجود آمده و می رود تا در تمام جهان پراکنده شود، ان شاء الله.

شهید سید مرتضی شریفی قمی ( 1365-1348 قم)

چون من سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستم، باید به خاطر ظهورش زمینه را آماده کنم و در آن راه شک و تردیدی نیست و اگر شهید بشوم بیهوده نیست و اگر این راه را نرویم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از ما شاکی و ناراضی می شود. باید همه از جان خود، دریغ نکنیم تا ان شاء الله آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هر چه زودتر ظهور کند و شما باید جبهه ها را گرم نگه دارید و همچنین پشت جبهه ها را ...

شهید محمد علی شفیع زاده برمی (1362-1345 سمنان)

خدا را شکر و سپاس که به من این سعادت عظیم را عطا فرمود و به من این توفیق را داد که در کنار سربازان امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) با کفار بجنگم و به درجه ی رفیع شهادت برسم.

شهید محمد علی شکراللهی (1361-1345 قم )

سلام بر تو ای مهدی، ای کسی که در شب ها به سنگرهای سربازانت سرکشی می کنی و در حین شهادتشان بر بالین سرشان می روی و آن ها را نوازش می کنی؛ ای کسی که می توانی انتقام خون جدت، حسین (علیه السلام) و دیگر شهدای کربلا و شهیدان کربلای ایران را از ظالمین بگیری؛ این را بدان که با تو و با خدای تو پنهان بسته بودیم، که تا پایان راه برویم و بر پیمان خویش همچنان استوار ماندیم.
شهید احمدرضا شکوری (1363-1345 سیستان و بلوچستان)
سلام بر مأمور رهایی بخش جهانیان که خدا هر چه سریع تر ظهورش را نزدیک گرداند و چشم ما را به دیدنش ، منور سازد.
شهید طهماسب شیخ حسنی (1364-1335 قزوین)
ادامه ی این انقلاب نیز به تحقیق انقلاب اسلامی و راستین دین عصر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به حمد الله خواهد بود، وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر و فزاینده ی تری، با هدایت خدا و ادیانش، به دشمنان اسلام و خویش چیره شوید تا ان شاء الله زمینه ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و انقلاب جهانی حضرتش مهیا شود.

شهید قدیر صابری (1365-1346 گلستان)

و این انقلاب ما، انقلابی است که از زمان ابراهیم (علیه السلام) شروع شد و تا زمان مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه خواهد داشت و این انقلاب، ادامه دهنده انقلاب حسین (علیه السلام) در صحرای کربلا است و اگر در جبهه هم شهید بدهیم، این افتخار ما است و انبیاء و امامان در حال مبارزه بوده اند تا به درجه ی رفیع شهادت رسیده اند و اگر راه انبیاء را می رویم، پس شهادت یکی از راه های انبیاء و ائمه معصومین (علیهم السلام) ما است و این ها بوده اند که اسلام را برای مردم روشن کرده اند و مردم را از بت پرستی و شرک نجات داده اند و وظیفه ی خودشان را انجام داده اند و حالا ما هستیم که باید اسلام را تا ظهور حضرت مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) زنده نگه داریم تا قسط و عدل الهی، در سایه ی توحید برگزار گردد. این انقلاب را تا ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زنده نگه داریم و این انقلاب را به انقلاب مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل کنیم، ان شاء الله...

شهید ابراهیم صادق زاده (1361- 1335 آذربایجان غربی)

تا آخرین قطره ی خونم در این بیابان گرم، از دین اسلام و قرآن دفاع می کنم و دشمنان دین و قرآن را ان شاء الله به فرماندهی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نابود می کنیم...
از این انقلاب، دست نکشید. این انقلاب عدل الهی است و نشانه ی انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید حمیدرضا صحرایی (1366-1343 ایلام)

تا آخرین لحظه، پشتیبان انقلاب باشید و از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نگهبانی و پشتیبانی کنید که تا انقلاب را به دست صاحب اصلی اش که حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد، واگذار کنید و بدانید که این انقلاب مقدمه ی انقلاب و حکومت جهانی حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.

شهید نصرت الله صفری (1365-1343 مرکزی)

من راهم را شناختم و این راهی است که انبیاء و امامان (علیهم السلام) پیمودند و ما وارثان عاشورای حسینی هستیم، درس گرفته از مکتب سید الشهداء که استاد ما جوان ها در این مکتب جناب علی اکبر (علیه السلام) و باید در زندگی و مرگمان به آنان اقتدا کنیم، آن ها همه در راه هدفشان که احیای اسلام بود ندای مولایشان حسین (علیه السلام) را با جان ودل لبیک گفتند و سرانجام با خونشان درخت اسلام را آبیاری کردند.

شهید محسن صفری (1365-1347 مرکزی)

خدایا! دوست دارم با ریختن خونم، این مکتب اسلام آبیاری شود و در کل جهان گسترش یابد و دوستان تو و دوست دوستان تو، به پیروزی برسند و دشمنان تو و دوست دشمنان تو نابود بشوند و از زمین محو بشوند. خدایا! دوست داریم که با ریختن خونم به زمینه سازی ظهور حضرت آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کمک شده باشد...
وقتی اسلام وجود نداشت، دنیا هم بی معنی و بی مفهوم می شود. پس ما و امثال ما باید برویم تا اسلام زنده بماند و پایدار بماند تا به دست منجی عالم بشریت و برپا کننده ی عدالت در جهان برسد، که او حافظ اسلام خواهد بود و او دوازدهمین اختر تابناک امامت، مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید علی صفی نیا ( 1366-1343 خوزستان)

.... اگر انقلاب ما و راه ما و مکتب ما و آرمان مقدس ما پیروز نشود مگر با ریختن خون ما، پس ای شمشیرها و ای گلوله ها و ترکش ها مرا دریابید که ما عاشقان شهادتیم ...

شهید رمضان صنایع پر کار (1362-1332 گیلان )

سلام بر شهیدان راه حق و اسلام عزیز که با نثار خون خود پرچم خونرنگ کربلای امام حسین (علیه السلام) را یک لحظه به زمین نگذاشته و در برپایی قوانین الهی بر جور و ستم تاخته اند، آن ها که دنیا و هر چه در آن است را پشت سر گذارده و برای به دست آوردن رضای الهی بی تابانه تلاش کردند، ... امروز وظیفه ی هر مسلمانی است که هر چه در توان دارد برای تحقق آرمان شهیدان بکوشد و در حفظ و گسترش این انقلاب اسلامی و الهی که لطف خدا با آن است و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پشتیبان این انقلاب و رهبری.

شهید رضا صیادی (1366-1337 سیستان و بلوچستان)

دعا برای امام امت و صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که یاری کننده ی رزمندگان در جبهه ی حق علیه باطل می باشد، بکنید.

شهید غلام رضا طادی بنی (1365- 1344 چهارمحال و بختیاری)

ربنا! ای پرورش دهنده ی روح الله، امام امت ما را تا ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از جمیع بلایای ارضی و سمایی مصون و محفوظ بدار. ایشان را مؤید و منصور بدار.
امت شهید پرور و یاوران روح الله! بر شما باد اطاعت از فرزند پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و زاده زهرا (سلام الله علیها) که صراط مستقیم امروز، امام امت است؛ زیرا که مولایش مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است (کتاب الله و عترتی) و همه شما را سفارش می کنم برای فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنید ...
خداحافظ تا دیدار در ظهور دولت جهانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

شهید حمید طاهری خراسانی (1365-1339 خوزستان)

امروز در تداوم رسالت حسین (علیه السلام) و دین محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) ای توپ ها، خمپاره ها، تیربارها، تانک ها و کلیه ی اسلحه های سرد و گرم، پیکر یاران حسین (علیه السلام) را ذوب کنید و محو و نابود و مفقود سازید؛ چرا که آنچه باید بماند تداوم رسالت الهی حسین (علیه السلام) و دین جدش، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است.
لبیک گویان تا پای جان ایستاده ایم و با قلبی مالامال از نفرت به آمریکای جنایتکار و شوروی تجاوزگر و اسرائیل غاصب که نمونه های عینی استکبار جهانی می باشند و دیگر ایادی آن ها می گویم که تا این انقلاب فرمانده ای چون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائبی چون امام خمینی دارد تا حق مظلومان را از شما دیوصفتان نگیرد و تا برپایی حکومت الله در انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به این جهاد، ادامه خواهد داد...
خدایا! از تو می خواهم که امام امت را تا ظهور انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حفظ کنی تا انقلاب اسلامی همچنان استوار به پیش رود.

شهید سید مرتضی طباطبایی (1362-1345 سیستان و بلوچستان)

دنیا بدانید که ما از امام عزیزمان تا آخرین قطره خون خود دست برنخواهیم داشت؛ زیرا راه او راه حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فریاد امام حسین (علیه السلام) است.

شهید پنجعلی طهاسب پور (1361-1341 مازندران)

سلام بر شهیدان گلگون کفن، از هابیل تا جنگ بدر و خیبر و احد ... تا به شهدای کربلای امام حسین (علیه السلام) که فرمان پیامبران و امامان (علیهم السلام) را اطاعت کردند که اطاعت از خداوند است و درود بر شهداء و رزمندگان انقلاب اسلامی ایران که به ندای خمینی کبیر لبیک می گویند و تا آخرین لحظه ی زندگانی شان فرمان او را که فرمان صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و فرمان صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمان خداوند است، اطاعت می کنند و همچنان انقلاب اسلامی را تداوم می بخشند.
در پیش خداوند سوگند یاد می کنم و به امام خمینی، روح و قلب و امید خود می گویم؛ ای امام! تا لحظه ای که خون در رگ ما جوانان که ادعای اسلامی بودن می کنیم، باشد، لحظه ای از پای نمی نشینیم و نمی گذاریم که خط پیامبرگونه ی تو که به انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وصل است به انحراف کشیده شود و با جان و خون و مال خود، از آن پاسداری می کنیم ...

شهید سید احمد طیبی بافقی (1361-1342 یزد)

ارواح همگی شهدا وقتی آرام خواهند گرفت که اسلام در ایران و سپس در جهان مستقر شود و امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرچم اسلام را در جهان مستقر و به اهتزاز درآورد و امیدوارم که عزیزمان و نزدیکان، آن روز را ببینند و از سربازان امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشند.

شهید علی رضا عابدی (1364-1340 کرمان)

شهادت می دهم که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عزیز زمینه ساز انقلاب جهانی یعنی ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد و نباید نشست تا جامعه را فساد فرا گیرد تا امام معصوم، ظهور نماید بلکه باید در راه و هدف حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قدم [گذارد] و زمینه ای فراهم کرد تا ظهور ایشان صورت گیرد.

شهید رضا عالی (1367- 1346 سیستان و بلوچستان)

دوستان! امروز لبیک به امام امت، خمینی بت شکن، لبیک به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است، لبیک به مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، خوشا به حال کسانی که این ندا را بشنوند و گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

شهید محمد حسین عامریان (1363-1339 سمنان)

سلام بر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و عاشقان مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، از آنان که به فوض عظیم شهادت رسیدند تا آنان که در انتظار موعود، تشنه لبان روزگار می گذرانند، و سلام بر منتظران حقیقی مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مستضعفان جهان [ و ] امت اسلامی ایران.

شهید حبیب الله عبدالهی دیم (1363-1341 کهگیلویه و بویراحمد)

حمد و سپاس پروردگار عالم، پروردگاری که ما را در این برهه ی زمان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی، بت شکن در این عصر، یعنی عصر حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به وجود آورد و ما را در این راه و چنین مؤمنانی به وجود آورد و درست کرد.

شهید محمد تقی عبدی قویدل (1364- 1339 قم)

«السلام علیک یا معزالاولیاء و یا مذل الاعداء»؛ ای ناموس دهر، ای فرزند زهرا (سلام الله علیها)، سال هاست که در پی وصال تو سوختم، درست است که بنده سرباز لایقی نیستم ولی مشتاق دیدار جمال دلربای تو هستم که شاید ولو در آخرین لحظات عمرم، چشمان عصیانگرم به جمال نورانی تو، منور گردد.

شهید اصغر عرب سرهنگی (1379- 1326 سمنان)

با سلام به مهدی موعود (علیه السلام)، امام زمان، فرمانده تمامی رزمندگان و رهبر مسلمانان.

شهید محمد عزتی (1363- 1344 قم)

ولی امر مسلمین، نیابت از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و میزان و سنجش صحیح حق از باطل است و طغیان و سرپیچی از قبول ولایت او، طغیان در میزان الهی است.

شهید سید علوم عزیزی (1362- 1341 اردبیل)

مبادا در به پایان رساندن بار مسئولیتتان و ادای وظیفه تان سستی و کوتاهی کرده باشید و تا جهانی شدن این انقلاب و آزادی تمام مردم مظلوم جهان و جاری شدن تمامی احکام قرآن و اسلام از مبارزه و جنگ و جهاد باز ایستید، که ان شاء الله این همه مهدی صدا زده؛ این همه در انتظار و التهاب به سر برده اید و این قدر از خدا خواسته اید که در ظهورش تعجیل نماید، ظهور می کند و جهان را پر از عدل و داد می نماید، ان شاء الله.

شهید عیسی عسگری (1362- 1346 سیستان و بلوچستان)

بشتابید به سوی جبهه ها که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمام نعمت های خدا در جبهه است.

شهید بایرامعلی عطاری (1368- 0000)

ما با خدا عهد و پیمان بسته ایم تا راه سرخ حسین ابن علی (علیهما السلام) را ادامه دهیم و انقلاب را به صاحبش که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، تحویل دهیم.

شهید اسدالله علی اکبری کندسر (1365-1319 مازندران)

پیرو اولوالامر که فعلاً تحت ولایت مطلقه ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیاء و اولیاء می باشد، باشید و در هیچ یک از امورات زندگی فردی و اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی و سیاسی جز پیرو ولی فقیه زمان که پیروی از ولایت مطلقه ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اولیاء و انبیاء و خدا می باشد، نباشید.

شهید هوشنگ علی جانی (1361-1336 گیلان)

ای پدر و مادر عزیزم! من به راهی رفتم که راه انبیاء و سرور شهیدان، امام حسین (علیه السلام) هم، راهش همین بود... آری! برای پیروزی مستضعفان جهان در روی زمین دعا کنید ... .
بار الها، پروردگارا! این هدیه (خون ناقابل پیروان فرستاده ات محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و فرزندش خمینی) را بپذیرد، ما را از سربازان ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده و آرزوی ما [ را ] که همان نعمت پر لطف شهادت می باشد برآورده ساز و این بنده حقیرت را، جزء غلامان سرور شهیدان، حسین بن علی (علیها السلام) قرار بده ...
خود را مهیای سفر آخرت کنید، فراموش نکنید امام زمان شما، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. لحظه ای از دعا برای سلامتی و ظهور ایشان، غفلت نکنید. گرفتاری ها و مشکلات خود را به واسطه ی آن حضرت حل و رفع کنید.

شهید عادل علی زاده (1366-1348 آذربایجان غربی)

من می روم تا به یزید و یزیدیان بفهمانم که شهادت، بالاترین آرزوی ماست. می روم تا نینوایی را بیابم تا بتوانم هدیه ی ناقابلی در راه حق علیه باطل و اسلام بر کفر در پیشگاه مولایم مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تقدیم نمایم و به پروانگان شمع ولایت بپیوندم.

شهید مسلم عین علیان (1363-1344 سمنان)

از خدا بخواهید که هر چه زودتر فرج امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منتقم حقیقی را نزدیک کند و نائب او را تا انقلابش حفظ فرماید.
دعا برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حضرت حجه ابن الحسن العسکری، یادتان نرود که یگانه منجی عالم است و از خداوند بخواهید که هر چه زودتر، فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نزدیک کند.

شهید حسن علیایی (1363- 1340 آذربایجان غربی)

باشد که با پیروزی رزمندگان، کربلا و نجف را مادران شهیدمان زیارت کند و سپاه اسلام تا بیت المقدس بروند و دنیا را برای ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده کنند.

شهید کیخسرو علی نجفی (1366- 1346 کردستان)

انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی به عنوان ادامه ی حرکت انبیاء [ و ] ائمه اطهار (علیهم السلام) و در زمان غیبت به عنوان یگانه حکومتی است که در جهت تحقق آرمان اسلام و و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تلاش می کند ... خدا را شکر می کنم که مرا در این برهه از زمان قرار داد و به من توفیق داد در خدمت اسلام باشم، حمد می کنم او را که به من شرکت و حضور در جبهه را عنایت فرمود و به من درک و فهم این مسئله را داد.

شهید عطا الله غریبی (1361- 1343 کهگیلویه و بویراحمد)

خداوندا! ما را از سربازان ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده، شاید که این خون ناقابل ما وسیله ای باشد برای رسیدن به الله و برای تداوم انقلاب و شکوفایی اسلام.

شهید عبدالله غفوری (1362-1343 قزوین)

زمان، زمان امام حسین (علیه السلام) است و ایام، ایام عاشورا. امروز حسین زمان و فرزند فاطمه (سلام الله علیها) در برابر سپاهیان کفر و ابرجنایتکاران شرق و غرب ایستاده، باید او را یاری کرد. امروز کربلاهای ایران رزمنده می طلبد و من می روم تا به یزیدیان بفهمانم که شهادت، آرزوی ما است. شاید سعادت یافته و در عاشورای زمانمان، هدیه ی ناقابلی در راه پیروزی حق علیه باطل و اسلام بر کفر به پیشگاه مولایم آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم ... خدایا! خدایا! تو را به جان مهدی، تو را به حق مهدی تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی را نگه دار.

شهید اکبر غلامی (1361-1343 قم)

همیشه ی خدا، معجزات الهی او را می بینم آن زمان که انسان در این سنگرها دعای توسل، دعای کمیل و نماز شب را می خواند، شب، امام امت را به خواب می بیند که در کنار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، لحظه ای از دعا برای سلامتی و ظهور حجه ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دست برندارید، از تمام ملت به عنوان یک برادر کوچک می خواهم که قدر نائب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بدانید و او را دعا و یاری کنید که یاری کردن از او، یاری کردن از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، همیشه از او تبعیت کنید.

شهید رضا غلام رضایی علوی (1365-1346 قم)

ما الان اگر با چشم بصیرت بنگریم تاریخ تکرار می شود؛ تاریخی که هزار و چهارصد سال، پیش مبدأ و آغاز آن بوده، یعنی زیر بار ظلم نرفتن و تسلیم ظالم شدن، الان که ما انقلابمان را به این شکوه رساندیم باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم این انقلابمان را به دست مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منتقل کنیم.

شهید اسدالله فرحناک (1365-1345 قم)

نباید غافل شویم و در پی آن باشیم که در عمل نشان دهیم از منتظران و یاران او هستیم. البته بی تردید انقلاب ما به لطف خدا به دست صاحب اصلی اش حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داده خواهد شد ... اگر می خواهید از یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید تا اندازه ای که در توان دارید به جبهه، بیایید و اگر نمی توانید به جبهه بیایید این سنگرنشینان را فراموش نکنید و بدانید مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آن قدر که در پیش یارانش در جبهه می باشد، در شهرها نمی باشد.

شهید کمال قاسمی فراحسنلوا (1363-1342 آذربایجان غربی)

از امام امت که قربان قدم هایش گردم، قدردانی و برای ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فتح کربلا و سلامتی امام امت و بقاء و حفظ اسلام و روحانیت عزیز، در همه حال دعا کنید.

شهید مجتبی قاضی زاده (1364-1346 قم)

خدایا! به من آن چنان توفیقی عطا کن که در قبال اعلام نماز جماعت در اول وقت، سر از پا نشناسم؛ چرا که می دانم در آن لحظه اقتدا بر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)کرده ام.

شهید حکمت الله قربانی زهرایی (1362-1341 قزوین)

من تا آخرین قطره ی خون ناقابل خود، بر علیه دشمنان انقلاب عزیز خواهم جنگید تا با کمک برادران جان برکف، مؤمن و متعهدمان، دشمنان اسلام را در تمام جبهه ها نابود و قلع و قمع کنیم و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم نماییم.

شهید فهیم قویدل اردستانی (1364-1351 قزوین)

پروردگارا! وقت مردن، مرگم را در راه خودت قرار بده، ولی چشمانم را باز گذار تا همه بدانند که منتظر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بودم. مشت هایم را گره کرده بگذار تا همه بدانند که در راه اسلام باز هم حاضرم جانفشانی کنم. با لب هایی باز که همه بدانند تا آخرین لحظات می گفتم: خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی را نگه دار.

شهید ناصر کاظمی (1361-1335 تهران)

تنها مکتب رهایی بخش مستضعفین از دست مستکبرین مکتب انقلاب اسلامی می باشد... جهت ادامه ی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و متصل شدن به انقلاب جهانی، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همیشه سرا پا گوش به فرمان امام و یاران صدیق و مقدس امام که عملاً در خدمت انقلاب و اسلام عزیز بوده اند، باشید.

شهید حسین کردی نژاد (1365-1337 سیستان و بلوچستان)

خدایا! تو را به ذات اقدس پاکت قسمت می دهم که ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما را نزدیک و رهبرمان را تا ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در پناه خودت محفوظ فرما.

شهید محبت الله کرمی (1365-1347 کهگیلویه و بویراحمد)

خدایا! می خواهم علی (علیه السلام)، فاطمه (سلام الله علیها)، حسن (علیه السلام) و حسین (علیه السلام) و ثامن الائمه (علیه السلام) را بشناسم و گرد راه حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر دیدگان مرده ی خویش مالیده، تا آتش گناهانم را خاموش کنم. خدایا! می گویند که راه خانه ی فرزند فاطمه (سلام الله علیها) را پیدا کردن و در کوی عشق او سوختن و او را خواندن و آمدن او یک راه دارد. می گویند باید پا جای پای امام خمینی گذاشت تا قدمی به سوی هدایت برداشته و به فرزند فاطمه (سلام الله علیها) رسید و در خانه ی او را پیدا کرد. پس خداوندا! عاجزانه از تو می خواهم که کمکم کنی تا هر چه بیشتر خمینی را بشناسمش و رهرو او باشم و از عاشقان او.

شهید عیدی محمد کریمی (1365-1342 سمنان)

آینده ی اسلام را خدای بزرگ و متعال به دست نعمت بزرگی چون امام و ولایت فقیه و شما داده که تحت رهبری حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سپرده و همین شما هستید که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ»(2)؛ « اگر دین خدا را یاری کنید همانا که خداوند شما را یاری می کند و قدم هایتان را استوار می دارد.»

شهید شیر محمد کریمیان (1361- 1337 چهارمحال و بختیاری)

خدا سرانجام ذخیره ی خود را، خمینی بت شکن را مأمور ساخت تا رهبری انقلاب و اسلام را بپذیرد و انقلابی برپا کند که در آن مردم مسلمان زیر بار ظلم و ستم نروند و بر پا خیزند و حکومت خویش را به دست گیرند و ان شاء الله این انقلاب را تا ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دهند ...
انقلاب برای پیروزی نهایی، نیاز به خون و مجاهده و تلاش و کوشش دارد و با توجه به این که هر لحظه ی او، عاشورا و هر جای ما کربلاست تا وقتی که حق، جهان را فرا بگیرد باید در راه انقلاب، خون داد. خونتان را اهداء کنید برای انقلاب، تا حکومت حق مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهان را فرا بگیرد و نائب او را برپا دارنده ی این حکومت و زمینه ساز آن باشد.

شهید علی رضا کشاورز محمدیان (1360-1333 قزوین)

امت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی زمینه ی مساعدی را برای ظهور منجی انسان ها، مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ختم اوصیاء آماده خواهند ساخت و در رکاب او تمام مستکبرین را نابود و پرچم پر افتخار اسلام را بر بلندترین نقاط جهان و بر بالای کاخ هایی که از نو به جای کاخ های ظلم و ستم ساخته، به اهتزاز درخواهند آورد و چه زیباست زندگی در زمان حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آنگاه که تمامی باطل ها و زائدها به کنار خواهند رفت؛ آنگاه که همه راه الله را می پویند؛ آن گاه که دیگر مرزی بین شهرها قرار ندارد، همچنین مرزبانی.

شهید محمدرضا کشاورزیان (1360- 1341 سمنان)

مطمئنم که این انقلاب تا انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دارد و هیچ نیرویی قدرت ساقط کردن آن را ندارد.

شهید بهرام کمرخانی (1364- 1332 ایلام)

ما در عصری زندگی می کنیم که ظلم سراسر جهان را فرا گرفته است و باید خون بدهیم تا اسلام عزیز با ظهور مهدی عزیز (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیروز شود.

شهید سید ناصر گلستانه (1365- 1342 قم)

از امام و انقلاب اسلامی و دولت حمایت کنید تا پیروزی کامل نه تنها در عراق بلکه « الله اکبر» را در تمام کشورهای دنیا مخصوصاً کشورهای اسلامی که حکام آن ها فقط دم از اسلام می زنند برافراشته کنیم و زمینه را برای ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده سازیم.

شهید اکبر معاصری (1363-1314 زنجان)

سلام و درود بر تمامی پیغمبران از آدم تا خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله و سلم) و اقرار می کنم به وحدانیت خداوند تبارک و تعالی و به امامت دوازده امام معصوم (علیهم السلام)؛ اول آن حضرت علی (علیه السلام) و خاتم آن ها امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

شهید بایرامعلی معاشری (1363- 1345 آذربایجان شرقی)

باید خودمان را بسازیم. مواظب باشیم که شیطان پلید و نفس اماره نتواند در ما مؤثر باشد. جبهه ی حق و سنگرهای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عالی ترین کلاس تربیت و خودسازی و رشد معنوی و آموزشگاه معارف قرآن و محل برگزاری مناجات های و خلاصه خداگونه شدن است.

شهید جواد معبودی موخر (1367-1348 همدان)

خداوند مرا به گرد و غباری که بر صورت بسیجیان در میادین نبرد می نشیند؛ ببخش. شاید خداوند به احترام زائران به خون خفته ی حسین (علیه السلام) بر من هم رحم کند. شاید وقتی از زیر پای بسیجیان، این یاوران مخلص امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گرد وغبار برمی خیزد و بر صورتم می نشیند دریای رحمت الهی به جوش آید و این بنده ی گناهکار را به احترام آن ها ببخشد؛ زیرا که خداوند بر خاک زیر پای مجاهدان هم حرمت قائل است که فرموده است : «وَالْعَادِیَاتِ ضَبْحًا. فَالْمُورِیَاتِ قَدْحًا. فَالْمُغِیرَاتِ صُبْحاً . فَأَثَرْنَ بِهِ نَقْعاً فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً ...»(سوره والعادیات؛ آیات 1 تا 5)

شهید جواد معتمدی محمدآبادی (1362-1340 اصفهان)

خداوندا! گواهی می دهم که جز تو خدایی نیست و تو یگانه بی شریک هستی و گواهی می دهم که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بنده و فرستاده ی تو برای هدایت مردم است و علی و حسن و حسین (علیهم السلام) و نه امام معصوم دیگر از نسل حسین (علیه السلام)؛ ولی و جانشینان پیامبر تو هستند و نهمین آنها حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از نظرها پنهان است تا به دستور تو ظهور کند و جهان را پر از عدل و داد کند و گواهی می دهم که بهشت و جهنم و حشر و حساب و کتاب و میزان و صراط و کوثر حق و برقرار هستند... پدر و مادر عزیزم! همیشه این گفته ی امام صادق (علیه السلام) را که فرمود:
« کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً » (3)« ای اصحاب من! برای ما مایه ی زینت و افتخار باشید و مایه ی ننگ و عار نباشید» در نظر داشته باشید و خوشحال باشید که توانستید فرزندتان را طوری تربیت کنید که مایه ی افتخار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائبش باشد نه مایه ی ننگ و عار آن ها.

شهید امین معروف (1365- 1349 همدان)

خدایا! به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بگو که یاورانت آماده برای ظهور تواند و راه را برای ظهور تو آماده می کنند. خدایا! بگو به تمامی امامان که عزیزان به خاطر دین تو چه جانفشانی ها که نکردند و چه از خود گذشتگی ها که انجام ندادند، پس عزیزان من! اگر سعادت پیدا کنم می خواهم من هم [ در این خیل ] یک لبیک گوی باشم می خواهم بگویم که امام زمانم، خدایا! من در دنیا که برای تو کاری انجام ندادم، پس بگذار خدایا! مرگم راهگشای کاری برای تو باشد. من با کمال آگاهی تمام ای عزیزان این راه را انتخاب کردم.

شهید ابراهیم علی معصومی (1362- 1337 تهران)

ای دوستداران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)! بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شد. ای رهبر عزیزم! اگر من نتوانستم سرباز خوبی باشم، امیدوارم بچه هایم و برادرانم سربازان خوبی در خدمت به اسلام و فرمانت باشند و امیدوارم به کوری چشم دشمنانت از خون هر شهیدی چندین سرباز به قشونت اضافه شود و عمرهای ما همه برای لحظه های عمرت، افزون گردد تا خداوند شما را تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و برافراشته شدن پرچم اسلام در سرتاسر دنیا در پناه خودش نگه دارد.
خدایا! همه ی ما را از قشون خودت قرار بده؛ زیرا که قشون تو پیروزند و همه ی ما را از حزب خودت قرار بده که حزب تو رستگارند و ما را از دوستان خود قرار بده؛ زیرا که دوستان تو نه می هراسند و نه اندوهگین می شوند.
ای برادران و خواهران و ای یاران باوفای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)! امیدوارم که ان شاء الله دنیای ابدی آخرت را به این دو روز زودگذر دنیا نفروشیم و با اطاعت از خدا و رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه (علیهم السلام) که نور هدایت بشر از جانب خدا هستند و اطاعت از رهبری آگاهانه ی حسین زمان که پیروزی ما فقط در گرو عمل کردن مو به موی دستور ایشان است ... اما یا رسول الله! ما هیچ کس را نداریم. آقا جان! ما هم مثل حسینت غریب هستیم. دنیا به ما هجوم آورده است. از شما می خواهیم که از خدا بخواهی هر چه زودتر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به یاری ما بفرستد تا انتقام حسینت گرفته شود.

شهید جعفر معصومی (1364-1342 همدان)

ما سرنوشت سازان اسلامیم که باید ادای وظیفه نماییم تا [ با ] چنین انقلاب گران مایه زمینه را برای (4) انقلاب حضرت حجت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده سازیم، پس در این عصر وظیفه ی ما امت حزب الله اجرای برنامه های اسلام و تقویت تبلیغات و کمک به ملل مستضعف جهان و پیاده نمودن برنامه های اسلام و اطاعت از اولیاء الله است.

پی‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصیت: الفداه
2. سوره محمد؛ آیه 7
3.سفینه البحار؛ ج1، ص 730
4.در اصل وصیت: تا چنین انقلاب گران مایه را برای زمینه انقلاب ...

منبع مقاله :
شابهاری، رضا؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (15)، تهران: نشرشاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.