امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (8)

بار الها! زمانی که به جبهه ها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پا نهادم هدفم کسب رضای تو بود. خدایا! تو خود می دانی که من عاشق تو بودم. می دانی که عاشق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)و امام امت بودم، می دانی که عاشق شهدا بودم.
يکشنبه، 17 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (8)
 امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (8)

 

نویسنده: رضا شابهاری




 

شهید ایرج حوری آباد صبور (1366-1345 تهران)

بار الها! زمانی که به جبهه ها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پا نهادم هدفم کسب رضای تو بود. خدایا! تو خود می دانی که من عاشق تو بودم. می دانی که عاشق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)و امام امت بودم، می دانی که عاشق شهدا بودم.

شهید ایرج حیدرزاده (1367-1348 لرستان)

سلامی بر یوسف زهرا (سلام الله علیها)و منجی دنیا و مهدی منتظر (عجل الله تعالی فرجه الشریف). مگر نه این که شما در احادیث دیده اید که در زمان غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سرپرستی مردم به دست ولایت فقیه است، پس چرا امر ولایت فقیه را که در واقع امر خداوند است، اجرا نمی کنید. آخر چرا این قدر قلب ما سنگ شده که فرمان ولی فقیه را که همانا فرمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آن هم فرمان خداوند است، پشت گوش می اندازیم. بیشتر با خدا و معصومین (علیهم السلام) ارتباط برقرار کنید و دعای توسل و کمیل و زیارت عاشورا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خیلی اهمیت دهید. هر وقت که توانستید نماز شب بخوانید.

شهید ابراهیم حیدری (1361-1335 ایلام)

و از شما می خواهم که راهم را ادامه دهید و هیچ گاه امام را تنها نگذارید؛ زیرا که امام پرچمدار و علمدار و زمینه ساز ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.

شهید احمد علی حیدری (1363-1344 خراسان رضوی)

با درود و سلام فراوان به پیشگاه یگانه منجی عالم بشریت، امید محرومان و یاور رزمندگان، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش... .

شهید اکبر حیدری (1362-1342 تهران)

برادران عزیزم! باید خود را پرورش بدهید تا بتوانید در آینده سربازان لایق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید.

شهید جمشید حیدری (1365-1347 زنجان)

به برادران عزیزتر از جانم عرض می کنم که هر وقت فرصت شد، به جبهه بروید. ولی درس را رها نکنید.
درس هم یکی از فرصت های خداوند رحمان و رحیم است که به ما بندگان داده شده است. آری ما باید از هر نظر رشد کنیم تا بتوانیم سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شویم ما باید از حالا مدار کمال را که اخلاص و ایمان و علم و عشق به خداست، کامل کنیم و آماده نماییم تا ان شاء الله در زمان ظهورش آن حضرت را یاری کنیم.

شهید الله قلی حیدری ارجلو (1363-1346 فارس)

برادران من! فراموش نکنید که امام عصر شما، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است لحظه ای از دعا برای سلامت و ظهورشان غفلت نکنید. از خدا می خواهم که ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را سریع تر گرداند و بر سلامتی نائبش، امام خمینی بیفزاید.

شهید اسماعیل حیدری بنی (1361-1342 اصفهان)

این خطر بزرگی است که الان از آمدن به جبهه سوء استفاده کرده و مراکز دولتی را تسخیر کرده اند و می خواهند انقلاب را از بین برده و می گویند هیچ انقلابی وجود ندارد، هیچ انقلابی به پیروزی نمی رسد مگر انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و می خواهند آگاهانه ذلت و خواری را برای مسلمین بیافرینند تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کنند... .

شهید جواد حیدری پوراحمد آبادی (1361-1334 یزد)

همگی هجوم بیاورید به جبهه ها و این لکه ی ننگ را از این منطقه بردارید و ما به یاری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرچم اسلام را روی کره ی زمین به اهتزاز در می آوریم.

شهید پرویز حیدری چوری (1360-1341...)

ای پیامبر! این ملت از اسلام که تو آورده ای جدا نمی شوند، پس طلب سعادتشان را بکن و ای امام زمان، این سربازان پشت به تو نمی کنند، پس فرماندهی شان کن. این یاران با تو عهد بسته اند پیمان نمی شکنند، پس راهنمایی شان کن.

شهید جواد حیدری فرد (1362-1333 تهران)

قدر نعمت رهبری حضرت امام را بدانید که بعد از 1400 سال احیاء کننده ی اسلام است و ندای حسین (علیه السلام) از گلویش بلند شده که بر علیه ظالمان و مستکبران بشورید که ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک است. ای عزیزان! در خوب ایام و دورانی قرار گرفته اید.
ایام ظهور خود را بسنج که در چه وضعی هستی؟ آیا به طور ظاهر حزب الهی هستی یا رفتار و کردار و گفتار و اعمال تو هم حزب اللهی است... یا صاحب الزمان، ای مهدی عزیز! با لقب سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زندگی کردم، آبروی مرا نریز.
خدایا! از تو می خواهم به حق مقربین درگاهت به رهبرمان تا ظهور ولی خودت، حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) طول عمر عنایت بفرمایی.

شهید حسین خاتونی خادر (1362-1345 خراسان رضوی)

در پایان از شما می خواهم که پانصد تومان رد مظالم دویست و پنجاه تومان برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و 250 تومان برای طول عمر امام صدقه بدهید.

شهید حسین خادم الرضا (1361-1340 تهران)

الان در میان جوانان و سربازان اسلامم و در کربلایی از کربلاهای همیشه خونین تاریخ اسلام. این ها هم بچه های امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند که به دیدار کربلای حسین (علیه السلام)، برای فتح پیروزی نهایی آمده اند و افتخار ما این است که فرمانده مان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. همه بدانند که ما این راه را دانسته و با رضای خود انتخاب کرده ایم، همه بدانند که تنها برای خدا آمده ایم که ما برای اسلام و قرآن آمده ایم؛ که ما برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران به رهبری نائب الامام زمان، آیت الله العظمی امام خمینی و به دنبال عشق و ایمان به راهش و برای نجات همه ی عالم از زیر بار کفر والحاد و ظلم و ستم و استکبار جهانی (در همه ی زمان ها و همه ی مکان ها) آمده ایم و اینجا میدان جنگ اسلام علیه تمامی کفر و تمامی ظلم و استکبار است و اینجا میدان نبرد حق علیه تمامی باطل به هر شکلش می باشد.

شهید حجت الله خادمی مشکنانی (1362-1335 اصفهان)

در پایان از درگاه باعظمتش، فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خواستارم و از او می خواهم بر ما منت های خود را افزون نماید و مولا و سرور جهانیان را رخ بنمایاند و اگر صلاح دانست و لیاقت آن را در ما نمی داند، از رحمت واسعه اش طول عمر پر برکت نائب آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)را و رهبر عزیز انقلاب کبیر اسلامی را تا انقلاب مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مستدام و منصور بدارد. خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی را نگه دار.

شهید جعفر خاکپای (1360-1344 آذربایجان شرقی)

بار الهی، پروردگارا! این هدیه ی ناقابل «خون ما » را به حق محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و فرزندش خمینی کبیر بپذیر و ما را از سربازان ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده و آرزوی ما را که همان شهادت است، برآورده ساز و این بنده حقیرت را جزو غلامان سرور شهیدان حسین بن علی (علیها السلام) قرار بده.

شهید احمد خاکسار کهنه شهری (1361-1346 آذربایجان غربی)

اگر بخواهیم در جهان حق را جانشین باطل کنیم و ظلم را در تمامی جهان از بین ببریم و من در این [راه] که امام نیز دستور جهاد می دهد به جبهه آمدم تا وظیفه ی خود را و دین خود را ادا کنم تا از سربازان واقعی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم و اکنون که لیاقت داشتم در راه خدا شهید شوم، شاید خونم برای اسلام مفید باشد.

شهید احمد خالصی (1364-1325 یزد)

پس از شهادت به یگانگی خداوند متعال و نبوت حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم) و اینکه وی خاتم پیامبران است و شهادت به ولایت حضرت امیرمؤمنان (علیه السلام) و یازده فرزند گرامی ایشان (علیهم السلام) و این که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زنده و در غیبت به سر می برد و روزی ظاهر و دنیا را پر از عدل و داد خواهد فرمود.

شهید احمدرضا خالصی (1362-1340 سمنان)

به امید آن روز که همه ی امت ما سربازان و یاران حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشند که قیام به قسط می کند.

شهید ابوالقاسم خالصی دوست (1362-1336 سمنان)

خوشحالم که تا این اندازه آگاهی پیدا کرده ام که در رکاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحق او، امام خمینی بجنگم، من این شهادت و یا مرگ را مثل عسلی می دانم که مادر در کام فرزندش می ریزد و فرزند احساس گوارا می کند و می داند که مادر وجودش را می خواهد.

شهید احمد خالق زاده (1364-1343 تهران)

... درخت اسلام خون می خواهد تا پایدار گردد و به دست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسد.

شهید حسین خالقی اصفهانی (1365-1342 اصفهان)

برادران عزیزم! بیایید از این لذایذ زودگذر غیرالهی دست بردارید و با عشق الهی به ندای امام عزیز لبیک گویید. اگر یک لحظه سست بجنگید و از اسلام و قرآن و امام عقب بیفتد تا آخر عمر در پیشگاه مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شهدای انقلاب خجل خواهد بود. با جان و مال ایستادگی کنید در مقابل جنایتکاران.

شهید حسن خالقی پرست (1365-1347 البرز)

بارالها! تو را شکر می کنم که مرا در وضعی قرار دادی که جنگی میان حق و باطل در گیرد و من در جنگ شرکت کنم و با یاران آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همسنگر باشم. خدایا! مرا یاری کن که در همین راه کشته شوم و در زمره ی شهدای راه تو قرار گیرم.

شهید احمد خان بابایی (1361-1338 تهران)

چندی قبل بود که خواب دیدم و صبح که تعبیرش را از قرآن یافتم همراه با کارهای خیر و خوشبختی هایی بود که نصیب من شده بود. شب های بعد از این جریان بود که من کاملاً به وجود آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)پی بردم و هر شب در راز و نیازهای خود وجود مولای خودم را حس می کردم و کاملاً وحی الهی در گوش من زمزمه می کرد و شب موعود فرا رسید.

شهید اسمعلی خان بابایی (1361-1337 آذربایجان شرقی)

امیدوارم این قطره خون بی ارزش برای باروری انقلاب اسلامی جهانیان مورد پذیرش آقا ولی عصر (علیه السلام) و نائب او، امام خمینی قرار گیرد.

شهید احمد خانبان قزوینی (1365-1343 تهران)

به نام او شهادت می دهم که جز او خدایی نیست و محمد (صل الله علیه و آله و سلم) فرستاده و بنده ی اوست و علی (علیه السلام) ولی او و جمیع مرسلین از آدم (علیه السلام) تا خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) و از خاتم (صل الله علیه و آله و سلم) تا به امام معصوم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که امیدوارم خود دست ما را گرفته و برای نصرت اسلام از خداوند طلب نصر و پیروزی نماید. ان شاء الله.

شهید اسماعیل خان بیگی (1362-1342 گلستان)

سلام بر دوازدهمین پیشوای جهان، منجی انسان ها، مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف). سلام بر سربازان و یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف). سلام بر خمینی، این قلب تپنده و نائب برحق مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)... خدا را سپاسگزارم که بر ما منت نهاد و این نعمت عظیم را به ما عطا نمود تا بتوانیم از سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاران امام خمینی، نائبش باشیم.

شهید حسین خانزاده (1365-1349 مازندران)

با درود و سلام بر مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی عالم بشریت، یگانه مصلح کل جهان، عدالت گستر گیتی... خدایا! از تو می خواهم، اگر گناهی دارم این بنده را ببخشی و از مخلصان درگاهت و از سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یکی از کسانی که به خونخواهی برادران دین برخاسته است، قرار بدهی. خدایا! مرا یکی از منتقمان خون حسین (علیه السلام) بدان.

شهید احیا محمد خانکلابی (1365-1338 خراسان شمالی)

و تو ای همسر عزیزم!.... از تو می می خواهم در تربیت فرزندانمان حد اکثر تلاش خودت را انجام دهی تا در آینده از سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاران نائبش، امام خمینی باشد.

شهید حسن خان محمدی (1363-1344 مرکزی)

خدایا! تو خود می دانی که من برای پاسداری این راه را انتخاب کرده ام؛ پاسداری امام زمانم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، پاسداری آن کسی که خواهد آمد و کاخ های ظلم و ستم را ویران خواهد ساخت، پاسداری آن کسی که جهان در انتظار ظهور اوست، پاسداری فرزند فاطمه (سلام الله علیها)، امام دوازدهم، حجه ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف)... اجر همه ی شما با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید ابراهیم خانی (1361-1339 مرکزی)

همسرم! اگر من شهید شدم، برای رضای خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به حال من گریه نگن و مرا حلال کن. در خاتمه پدر و برادر جانم! اگر دلتان به حال من می سوزد، راه مرا ادامه دهید. نمی گویم همه ی شما به جبهه بیایید بلکه می توانید با کمک های خود به جبهه راه مرا ادامه دهید. به امید برافراشته شدن پرچم اسلام در تمام دنیا.
شهید حبیب الله ختوانی (1361-1343 زنجان)
از تبار حسین (علیه السلام) هستیم، تن به ذلت نمی دهیم، انتقامگران تاریخ می باشیم. باید انتقام خود را هر لحظه و هر آن بگیریم، پس به این راه قدم گذاشتیم و راهبر این راه، پوینده ی این راه، خمینی عزیز است و راه احکام شرعیه ی اسلام می باشد و می گویند احکام اسلام مو به مو باید اجرا شود. در هر زمان و در هر مکان که باشد و اسلام مرز و بوم نمی شناسد و ما سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشیم که زمینه را برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده می کنیم، پس من بر حسب وظیفه به این راه قدم گذاشتم، حتی اگر به خونبهای خودم تمام بشود از راه خود بر نمی گردم.

شهید حسین خبری (1367-1350 یزد)

و تو ای برادرم! مگذار که سلاح من بر زمین بیفتد و شما باید قدر این امام را بدانید که نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مملکتی همچون مملکت ما آمده و نباید که پرچم اسلام لحظه ای هم بیفتد.

شهید حسین خدابخشی تربتی (1361-1340 تهران)

به سوی جبهه ی حق علیه باطل حرکت کردم با این امید که بتوانم با فرماندهی (1) امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با سلاح خویش قلب صدام و صدامیان را نشانه بروم... [ خدایا ! ] انقلاب اسلامی را تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پایدار بفرما.

شهید یوسف دانشیان بناب (1367-1347 آذربایجان شرقی)

آقاجان، مولاجان، ای امید شیعه، ای پناه بی پناهان! چهار سال از عمر من در سرباز خانه ی شما گذشت. درست است که به من نمی توان اسم سرباز را اطلاق کرد و به هر حال لااقل مردم فکر می کنند که من سرباز تو هستم و ریزه خور [سفره ی] تو هستم، می دانم که وقتی اعمال من روزهای دوشنبه به دستت می رسد، افسرده خاطر می شوید و من هم قبول دارم که معصیتکارم، ولی از دست شیطان و نفسم به شما شکایت می کنم...

شهید عباس علی داورزنی (1362-1343 خراسان رضوی)

درود به پیشگاه رهبر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی، آن پیر جماران و قلب تپنده ی ملت ایران که ان شاء الله تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از وجود شریف ایشان متنعم باشیم، ان شاء الله.

شهید حسین دباغی (1360-1342 آذربایجان شرقی)

در آخر از امت مسلمان ایران می خواهم که با حضور همیشگی خود در صحنه از رهبر عزیز، از نعمتی که خدا به ما ارزانی داشته، پشتیبانی کرده و انقلاب عزیزمان را تا ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیش ببرید.
«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (2)؛ « به ریسمان خدا چنگ بزنید و متفرق نشوید.»

شهید احمد درتومی (1360-1336 خراسان شمالی)

ما گل نوچیده ها می رویم تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما آماده شود و بعد با همراه وی یک دست قرآن و دست دیگر شمشیر از کفار حساب خودمان را جدا خواهیم ساخت.

شهید افراسیاب درخشان (1361-1315 اصفهان)

ان شاء الله این قیام و انقلاب به رهبری امام خمینی ادامه یابد تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امروز روزی است که ندای «هل من ناصر ینصرنی» فرزند زهرا (سلام الله علیها) از زبان امام امت به گوش می رسد.

شهید آیت الله درخشنده (1362-1338 لرستان)

سلام و درود بر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی بشریت و برقرار کننده ی عدل در سرتاسر جهان ... سخنی هم با پدر و مادرم و برادرانم و خواهرانم دارم که زیاد برای من گریه نکنید و شما در پیشگاه خدا مقام پیدا کرده اید؛ چرا که فرزندت را به عنوان سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به جبهه فرستاده ای... و [این سربازان] ان شاء الله با فرماندهی امام عزیزمان این انقلاب اسلامی را به کشورهای دیگر صادر خواهند کرد و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده خواهند کرد.

شهید کاظم درویشی (1362-1339 کرمانشاه)

حمد و ستایش خدای سبحان را که بر کالبد انسان، روح دمید و قوه ی تفکر و شعور به انسان بخشید و پیامبران گرامی خود را برای هدایت انسان یکی پس از دیگری به پیامبری برگزید. تا حال که نوبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز برای رهایی انسان های ستمدیده ی جهان، امام امت را به رهبری و هدایت انتخاب نمود. پس باید خدای را بر چنین اشخاصی، شکرگزار باشیم و همواره احکام این امام برحق را اجرا نمود... پس از حمد و ستایش خدای عزوجل که بر کالبد انسان روح بخشیده و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را برای نجات انسان ستمدیده نگه داری نموده و به این جانب توفیق داد تا بار دیگر در کلاس درسی که استاد آن امام امت و کتاب آن قرآن و بیانات پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) و امام حسین (علیه السلام) است، فراخواند و این بار درسی را به من آموخت که امید است این درس را بتوان با خون خود برای همکارانم تعریف نمایم.

شهید نوذر دهقان (1365-1339 فارس)

هر کس خدا و پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) را و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را قبول دارد، واجب است از اوامر امام خمینی نیز اطاعت کند و در غیر این صورت باید در مسلمان بودن خود شک کند ... رزمندگان همچون سرور شهیدان، امام حسین (علیه السلام) و در مقابل همه ی رؤسای ظالم و جور و ستم، همچون ائمه اطهار (علیهم السلام) خود زندگی می کنند و موضع گیری می نمایند و به رهبری امام خمینی می سوزند و می سازند و می جنگند تا ان شاء الله این انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را به دست ولی عصر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بسپارند.

شهید محمد دهقانی (1360- 1343 فارس)

سعی کنید با اعمال و کردار خوب خود مرا شاد کنید، سعی کنید خود را بسازید و وجود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درک کنید تا این که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شما را یاری کند و برای این که خط سیر تکاملی انسان را به سوی الله فراموش و گم نکنید، حرف های امام خمینی، این منبع علم و آگاهی را به خاطر بسپارید تا ان شاء الله بتوانید مسئولیتی را که خداوند به انسان ها داده، انجام دهید.

شهید عین الله دهراب پور ( 1362-1345 کهگیلویه و بویراحمد)

خداوندا! اگر با ریختن خونم، فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک می شود، پس خونم را بریز. خداوندا! این انقلاب را به انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل بگردان و امام را تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دار.

شهید محمدرضا ذنوبی (1368-1343 فارس)

اگر هر یک از ما، هر چند نقشی کوچک را به همان اندازه ی خود در جامعه و کشورمان ایفا کنیم آن گاه [است] که مملکتمان هیچ مشکلی از هیچ بابتی نخواهد داشت، آن موقع است که آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که خود در ظهورشان بیشتر از مردم تعجیل دارند برای آمدن، ظهور خود را اعلام خواهند کرد و پشت خود را بر خانه ی خدا زده و زمین و زمان را به لرزه درخواهد آورد و عدل و داد را برپا خواهند کرد و در آن موقع است که مملکت ما هم، امامی دارد و صاحب اختیاری.

شهید صافی راستین (1364-1341کهگیلویه و بویراحمد)

شما یاوران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستید و دست خدا، بالای سر شماست. کسانی که می توانند به جبهه بروند واجب کفایی است و رفتن آن ها، لازم است و دیگران که پشت جبهه هستند به شما رزمندگان غیور کمک می کنند. امیدوارم که جبهه را ترک نکنند تا به صاحب اصلی اش تحویل دهید ان شاء الله.

شهید احمدرضا رجایی (1365-1345 گلستان)

به توطئه دشمنان این مملکت و اسلام گوش نداده و فرمایشات امام و نمایندگان والامقامش را به جان و دل خریده و عمل کنید و بدانید در جهت سرنگونی کفر و ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) راه طولانی و دراز [ی] در پیش داریم و این مسیر پر پیچ و خم، نیاز به تقوا و تزکیه نفس دارد.

شهید محمد رخشانی (1365-1345 سیستان و بلوچستان)

با سلام بی شمار به تمامی رزمندگان جان برکف سلحشور، این زاهدان شب و شیران روز و این جان برکفان خود باخته، این سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، این از خود رسته ها و به خدا پیوسته ها و این یاوران قرآن و امام.

شهید مرتضی رزازیان (1362-1341 قزوین)

گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی باشید که نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد که اگر به خلاف حرف های ایشان حرکت کنید مثل این است که بر خلاف امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حرکت کردید؛ چون حرف ایشان، عمل ایشان، همان حرف و عمل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید محمدتقی رزمجویی (1366-1343 فارس)

ای ایثارگران راه خدا، ای کسانی که وعده ی تخلف ناپذیر وراثت مستضعفین به همت دل های مؤمن و بازوان توانایتان به تحقق می پیوندد که «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»(3)
همرزمان! به آفاق خونبار از تاریخ بنگرید و به دورنمای سقوط قطعی کفر و استیلای حق نظر بیندازید. امروز، ایمان در قامت های شما به زبانی جهانی و همه فهم، متعالی شده است. پایان سلطه ی طاغوت ها را فریاد می زند، امروز امپریالیسم جهانخواران از تصور پا گرفتن یک ارتش مکتبی در منطقه به خود می لرزد و وحشت فزاینده ی خویش را از کابوس با تحریک نوکرانی همچون صدام نمایان می نماید، ولی غافل است که شوق و علاقه ی امت ایران به اسلام و پایبندی ارتش اسلام به دین خدا علاقه ای است که با شیر اندرون شده و با جان به در می شود.

شهید حسین رستم لو (1361-1344 آذربایجان غربی)

گوش به فرمان ولایت فقیه باشید و تا جان در بدن دارید او را یاری کنید تا این که پرچم اسلام را به دست امام عصر، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانید. گول منافقین را نخورید که منافقین را حجت ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به خاک و خون خواهد سپرد.

شهید ولی رسولی (1366-1347 قم)

ای مردم قهرمان و شهیدپرور ایران! در امام بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید؛ زیرا همه ی گفتار و دستورات او، دستورات قرآن و اسلام می باشد. او تا زمانی که آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در غیبت می باشد بر ایران و جهان حکومت دارد؛ زیرا او نائب و جانشین صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.

شهید خورشید رضایی (1362-1342 فارس)

من به مدرسه ام می روم که معلمش امام حسین (علیه السلام) و فرمانده اش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. چرا به این مدرسه نروم و از آن درس نیاموزم؟ این برای من افتخار است. من به عنوان یک پاسدار اسلام و قرآن به جبهه آمده ام تا از خون شهیدان، حفاظت کنم و هدفم این است که شب و روز برای خدا و دین اسلام، کار کنم و هیچ منظوری از این دنیای پست و بی ارزش ندارم، تا زنده هستم و در حیاتم با این کافران صدامی می جنگم، تا لحظات آخر، به آن فیض بزرگ یعنی شهادت که آرزویم هست، برسم.

شهید محمد رضایی (1369-1336 فارس)

هر کس زندگی در حکومت جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی برایش مشکل است، بداند که زندگی در حکومت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برایش غیرممکن است.

شهید محمد رضا روحانی نژاد (1361-1342 قم)

ما باید به پشتیبانی از امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همه چیزمان را در راه خدا بدهیم تا در مقابل خدا، سربلند باشیم.

شهید قدم علی رئیسی اردلی (1361-1343 چهارمحال و بختیاری)

با سلام بر شهیدان اسلام از آدم تا کربلای حسینی و کربلاهای ایران که با نثار خون پاکشان درخت اسلام عزیز، این تنها مکتب رهایی بخش و انسان ساز را بارورتر و تنومندتر کردند ... ان شاء الله، خداوند بزرگ فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نزدیک فرموده و با ظهورش دنیا را پر از عدل و داد کند. از خداوند منان می خواهم که فرج مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، یگانه اختر آسمانی و تنها قدرت خدایی و تنها پناهگاه مسلمین را نزدیک تر و عمر با عزت امام عزیزمان، خمینی کبیر را تا انقلاب جهانی اش طولانی و سلامتی عاجل عطا فرماید. ان شاء الله تعالی.

شهید حمید زاهدی (1366-1346 چهارمحال و بختیاری)

از همه ی شما خانواده ام می خواهم که صبور باشید و ان شاء الله که هرگز منتظر من نبودید و منتظر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید و هرگز گریه نکنید و از خدا فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بخواهید، که رضای خدا در آن است.

شهید هادی زاهدی تیر (1365- 1346 مازندران)

یا رب، خالقا! با من آن گونه باش که به هر کجا می روم، میزبانم شهادت و میهمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم و هر چه ندا می دهم، « الله اکبر» باشد.

شهید فرهاد زرجولچه گورایی (1365-1344 گیلان)

شهدا و رزمندگان ما فقط برای یاری اسلام و تثبیت نظام جمهوری اسلامی مبارزه می کنند و بر شما واجب است که سلاح های بر زمین افتاده ی شهدا را به دست گیرید و با الهام از امام حسین (علیه السلام) به مبارزه ادامه دهید تا زمینه ی ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم کرده و تکلیف الهی خود را انجام داده باشید.

شهید سید محمود زرگر (1362-1338 سمنان)

زیباترین دوران زندگی انسان دوران جنگ و جهاد بر علیه کفر جهانی است، به خصوص در زمان حاضر که تمام اسلام در برابر تمامی کفر جهانی قرار دارد. زیباتر از این هم هست و آن زمانی است که با بدن خونین روی زمین قرار گیری و فرمانده ات بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را صدا می زنی، چه زیباست انسان با حالتی و چهره ای به طرف معشوق برود که معشوق آن را دوست داشته باشد، چه چهره ای زیباتر از چهره ای خونین و چه عطری بهتر از عطر خون، چه زیباست مرگی که آبستن زندگی جاوید باشد ... تنها افتخارم این است که به عنوان یک سرباز اسلام و در جبهه ی نبرد حق علیه باطل می جنگم، تنها افتخارم این است که به عنوان یک سرباز حزب الله که پیش مرگ روح الله است، تحت فرماندهی بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با یاری ونصرت الله هستم و مقلد روح الله ... آن زمان که با بدن خونین روی زمین قرار گیری و فرمانده ات بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را صدا می زنی، چه زیباست ... برادر و خواهر حزب الله! باید بدانید که همواره، تحت رهنمودهای روح الله با فرماندهی بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با یاری و کمک و نصرت الله به دشمن خدا می تازید و انقلاب اسلامی را در سرتاسر جهان تحقق می بخشید.

شهید فیض الله زنگارکی فراهانی (1362-1340 قم)

خدا را شکرگزارم که مرا سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار داد و امیدوارم که سربازی و پاسداری از دین و قرآن و اسلام و کشور اسلامی را که به خاطر خدا است، از ما قبول فرماید.

شهید ابراهیم سالمی (1365-1343 آذربایجان غربی)

با سلام و درود فراوان به یگانه منجی عالم بشریت، حضرت قائم المنتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ... .

شهید روح الله سپهوند (1365-1344 لرستان)

پس چه باید کرد که امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) از ما راضی باشد؟ معلوم است اطاعت از فرمان حق تعالی و از قرآن کنیم. پیرو ولایت فقیه باشیم. ای عزیزان! حرف های امام را، به دل پذیرا باشید. توجه کنید به فرمان امام، گروه گرایی و باندبازی نکنید.

شهید احمد سعیدی گراغانی (1362-1344 کرمان)

... ای مردم! کشور اسلامی ما در مقابل تمام کفر ایستاده است. واجب است که در این زمان حساس، اسلام را یاری کنیم. آری آمریکا با تمام توطئه هایش ... قصد نابودی اسلام را دارد. در این میان، ما مسلمین تنها هستیم اما خدا را داریم و فرمانده ای چون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داریم و از هیچ قدرتی، هراس نخواهیم داشت، ما را از شهادت نترسانید.
خدایا! اکنون که توانسته ام و توفیق یافته ام که به جبهه بیایم و در عرصه ی جهاد در تحت فرماندهی حضرت صاحب الزمان (روحی و ارواحنا [له] الفداء)، به مبارزه علیه کفر و نفاق و شرک و الحاد برخیزم، از تو کمک می خواهم ای ارحم (4) الراحمین...
ای دنیای ظلم و جنایت! بدان که من آگاهانه و با چشمانی باز و پاهای استوار و بازوانی نیرومند و عزمی جزم و اراده ای پولادین، در این راه مقدس قدم گذاشته ام و آماده ام که با نثار خونم زمینه ی انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم کنم.

شهید عبدالکریم سفیدزاده (1366-1343 خوزستان)

شما عزیزانم با این سن و سال کم، تخم انتظار ظهور فرج مولا، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در دل خود کاشته اید، این لاله های انتظار را در دل هایتان شکوفا کنید و به خوبی از آن ها مواظبت کنید تا موقعی که آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور فرمایند. آن وقت این لاله ها را بچینید و به حضورش هدیه کنید.
برادران عزیزم! روزهای جمعه که متعلق به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد نماز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بخوانید و برای فرجش، دعا کنید و در دعاهایتان، من حقیر گنهکار را هم فراموش نکنید.
برادرانم! با محبت اهل بیت (علیهم السلام)، زندگی کنید و هر هفته حداقل یک بار در گوشه ای در خلوت بنشینید و در فراق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشک بریزید و از این راه، دل هایتان را صاف و پاک نگه دارید، اگر می خواهید در دنیا دل به محبوبی بدهید، دل به مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بدهید...
شهادت هدیه ای است که خداوند به محبانش می دهد، پس نباید از شهادت بگریزیم. شما شهیدان بسیاری را به اسلام هدیه داده اید، پس از این که فرزندان خردسالتان و نوجوانان و جوانان و پیرمردانتان در راه خدا شهید شوند، هراسی نداشته باشید. مگر نه این است که گلوی بریده ی علی اصغر (علیه السلام) سندی بر اثبات مظلومیت حسین (علیه السلام) شد، پس باید خردسالانی همچون آنان که زیر حملات توپخانه ی موشکی دشمن تکه تکه شوند، باشند تا با پیمودن راه علی (علیه السلام)، امام حسین (علیه السلام) پیام مظلومیت شیعه را تا زمان ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، آن کسی که انتقام خون شهیدان را خواهد گرفت ، ادامه دهند و باید پیرمردانی باشند تا تداوم دهنده ی راه حبیب ابن مظاهر باشند، تا با خون خود، چهره ی پلید یزیدیان زمان را به جهان بشناسانند. باید جوانانی باشند تا با الهام از فرزند امام حسین (علیه السلام)، علی اکبر (علیه السلام) تداوم دهنده ی راهش باشند. باید نوجوانانی همچون آن 12 ساله باشند تا تداوم دهنده ی راه قاسم بن الحسن (علیها السلام) باشند و باید همچنان شهید داد تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور فرماید و حکومت الله را حاکم گرداند. پس از دادن شهیدان، هراسی نداشته باشید. در خط امام باشید و از تفرقه و جدایی بپرهیزید. برای رسیدن به پیروزی همه با هم دست به دست هم دهید.
اگر خداوند شهادت را نصیبم کند باشد تا مدال شهادتم بر سینه ی تو (مادر) نشانه ی قدردانی من و نشانه ی افتخار شما باشد. برایم دعا کنید و از خدا برایم آمرزش طلبید، خداوند شما را در تحت توجهات و الطاف خاصه ی ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بهره مند گرداند...
برادران عزیز! در مشکلات به خدا پناه ببرید و در حل مشکلات امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را واسطه قرار دهید... در دعای کمیل و در دعای ندبه هر گاه حالی پیدا کردید، مرا هم دعا کنید. در ضمن این بچه های کوچک را با عشق به مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تربیت کنید. خداوند ان شاء الله همه ی شما را تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای اسلام نگه دارد...
همیشه در مشکلات فقط از خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کمک بگیرید و به یاد خدا باشید و ذکر خدا را بسیار کنید که «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ » (5)
خود را مقابل خدا و دین خدا، مسئول و متعهد بدانید. خود را در قبال خون شهیدان، متعهد ببینید، تا پاسدار و نگهبان تلاش ها و مجاهدت های ایشان باشید. برای فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنید تا بیاید و ظلم و ستم را ریشه کن کند.
در فراق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشک بریزید و از این راه ، دل هایتان را صاف و پاک نگه دارید. اگر می خواهید در دنیا، دل به محبوبی بدهید دل به مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بدهید.

پی‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصیت: فرمانده ای
2.سوره آل عمران؛ آیه 103
3. سوره قصص؛ آیه 5
4.در اصل وصیت: الرحم
5. سوره رعد؛ آیه 28

منبع مقاله :
شابهاری، رضا؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (15)، تهران: نشرشاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
چرا جنگ هشت ساله آغاز شد؟
چرا جنگ هشت ساله آغاز شد؟
اژه ای: انسان از جنایت صهیونیست‌ها و شهامت حزب‌الله لبنان متعجب می‌شود
play_arrow
اژه ای: انسان از جنایت صهیونیست‌ها و شهامت حزب‌الله لبنان متعجب می‌شود
بیش از هفتصد هزار آواره در لبنان وجود دارد
play_arrow
بیش از هفتصد هزار آواره در لبنان وجود دارد
حزب‌الله پیروز است
play_arrow
حزب‌الله پیروز است
پزشکیان: رژیم صهیونیستی و حامیانش، بزرگ‌ترین تروریست‌ها هستند
play_arrow
پزشکیان: رژیم صهیونیستی و حامیانش، بزرگ‌ترین تروریست‌ها هستند
قالیباف: رزمندۀ بسیجی، طی چهارماه آموزش، به یک افسر زرهی تبدیل شد
play_arrow
قالیباف: رزمندۀ بسیجی، طی چهارماه آموزش، به یک افسر زرهی تبدیل شد
رئیس دستگاه قضا: در دفاع مقدس همه اقشار مردم در صف اول جهاد حاضر شدند
play_arrow
رئیس دستگاه قضا: در دفاع مقدس همه اقشار مردم در صف اول جهاد حاضر شدند
عراقچی: شورای امنیت به تجاوزات اسرائیل در لبنان پاسخ دهد
play_arrow
عراقچی: شورای امنیت به تجاوزات اسرائیل در لبنان پاسخ دهد
سرلشکر سلامی: برای کنترل یک بحران همۀ زیرساخت‌ها از قبل باید فراهم شود
play_arrow
سرلشکر سلامی: برای کنترل یک بحران همۀ زیرساخت‌ها از قبل باید فراهم شود
فرودگاه بن‌گورین و خروج گسترده اشغالگران از فلسطین اشغالی
play_arrow
فرودگاه بن‌گورین و خروج گسترده اشغالگران از فلسطین اشغالی
استقبال و وداع با پیکر ۳۴ شهید گمنام دفاع مقدس
play_arrow
استقبال و وداع با پیکر ۳۴ شهید گمنام دفاع مقدس
اتحادیه اروپا: ما خواهان برقراری آتش‌بس میان لبنان و اسرائیل هستیم
play_arrow
اتحادیه اروپا: ما خواهان برقراری آتش‌بس میان لبنان و اسرائیل هستیم
ساختمان سازی در گوانژوی چین
play_arrow
ساختمان سازی در گوانژوی چین
پزشکیان: ما هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای نخواهیم بود
play_arrow
پزشکیان: ما هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای نخواهیم بود
گزارشی از عملیات جستجو در حادثه معدن طبس
play_arrow
گزارشی از عملیات جستجو در حادثه معدن طبس