امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (11)

با همه ی عجزم در مقابل شیطان نفسم آمده ام تا در صفوف سربازان مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در گروه مجاهدان خدا به جنگ کفر بروم، ... اکنون که میدان وسیع آزمایش خدا به وجود آمده و اکنون که نعمت جنگ بر ما
دوشنبه، 18 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (11)
 امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (11)

 

نویسنده: رضا شابهاری




 

شهید ارژنگ نادری (1360-1341 اصفهان)

با همه ی عجزم در مقابل شیطان نفسم آمده ام تا در صفوف سربازان مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در گروه مجاهدان خدا به جنگ کفر بروم، ... اکنون که میدان وسیع آزمایش خدا به وجود آمده و اکنون که نعمت جنگ بر ما ارزانی داشته شده، چرا استفاده نکنیم و این ابواب جنت را از دست بدهیم؟ چرا اکنون که دشمنان خدا از همه جا به مرزهای ایران حمله کرده اند و همه جا جبهه است، به فیض شهادت نرسیم؟ با وجود این که مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ترسی در دل هایشان افکنده که به راستی از سایه ی سربازان امام می ترسند و بیست نفر از قشون اسلام دو هزار نفر از کفار را حریف است. چنانچه قرآن می فرماید:« یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ المُؤمِنینَ عَلَى القِتالِ إِن یَكُن مِنكُم عِشرونَ صابِرونَ یَغلِبوا مِائَتَینِ وَإِن یَكُن مِنكُم مِائَةٌ یَغلِبوا أَلفًا مِنَ الَّذینَ كَفَروا بِأَنَّهُم قَومٌ لا یفقهون»(1)

شهید امیر نادعلی جلوخانی (1361-1338 اصفهان)

امیدوارم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از سربازانش از جمله من راضی باشند. خدای عزوجل را سپاس می گویم که این سعادت بزرگ را نصیب من کرد که در رکاب آن فرماندهی باشم که ان شاء الله جهان را پر از عدل کند.

شهید جمشید ناسک جهرمی (1364-1341 فارس)

خدایا! برای یک مرتبه هم که شده وجود مبارک مولا و سرورم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به من نشان ده تا قلبم قوی شود و مرا به آرزوی دیرینه ی خود برسان که آن شهادت در راهت می باشد.

شهید حسین ناصر خاکی (1361-1345 البرز)

مادر گرامی ام! سلام فرزند کوچک خود (حسین) را از سرزمین هایی که در جویبارهایش خون ما جاری است و از آنجا که رنگ آسمان و زمینش سرخ است و آنجا که خدا با چشم جان دیده می شود و از آنجا که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)فرمان می دهد، بپذیرید.

شهید بمانعلی ناصری (1362-1345 فارس)

ای امام زمان، مهدی موعود! بیا بهر دفن شهید راه قرآن بیا.

شهید سید جلال ناصری (1360- 1341 زنجان)

اگر در جبهه های حق علیه باطل به درجه شهادت رسیدم هرگز برایم سوگواری نکنید. فقط و فقط افتخار کنید که فرزندتان را در راه خدا قربانی داده اید و اما بدانید که در تمام جبهه ها حق بر باطل پیروز است و پیروزی از آن ماست و چون خدای تبارک و تعالی با ماست و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، یاور مستضعفان است و همچون امام رهبری داریم، همه ی آن ها را زیر رگبار « الله اکبر» تار و مار خواهیم کرد.

شهید اسماعیل ناطق بادیه نشین (1360-1343 فارس)

امیدوارم خدا من را به آرزوی خود برساند تا پیش محمد و آل محمد امت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) رو سفید بمانم. امیدوارم اسلام پیروز و پیروزمندتر شود و امام ما را از ما نگیرد. طول عمر امام را به درازی آفتاب بگرداند و ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تعجیل نماید...

شهید ابراهیم ناطقی (1365-1343 البرز)

با سلام و درود به پیشگاه یگانه منجی عالم بشریت، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، نائب امام روح الله الموسوی الخمینی ... و با سلام بر امت ایثارگر که با جان و مال خویش در راه اهداف جمهوری اسلامی ایران به پا خاسته اند و تا برقراری حکومت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از پا نخواهند نشست ... «لبیک یا خمینی!» ای امام عزیز! امروز روز امتحان الهی است. خدایا! تو را شکر می کنیم که ما را لیاقت دادی از سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم و با نثار جان بی ارزش خویش اسلام و انقلاب را یاری نماییم.

شهید اکبر ناطقی (1339-1339 تهران)

من در اینجا باید بگویم به خدا عشق می ورزم و به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دوست دارم روحم از این قفس بدن رها شود و به خدا بپیوندم ... .

شهید حسین ناظرزاده (1361- 1337 تهران)

از امت شهید پرور می خواهم که همیشه امام را یاری دهند تا انقلاب اسلامی، به راهی که می رود - تحویل دادن آن به صاحب اصلی انقلاب، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) - ادامه داده تا ان شاء الله تمامی کاخ های ظلم و ستم را واژگون کرده و پیروزی مستضعفین بر مستکبرین که خداوند در قرآن مجید وعده داده، تحقق یابد.

شهید جواد ناظری (1362-1345 خراسان رضوی)

به هوش باشید که این سرمایه های الهی اسلام که به خاطر وجود مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری امام امت و تلاش مسئولان و خون شهداء و مقاومت دیگر برادران و خواهران به دست ما و شما رسیده، به آسانی از دست ندهیم و این دشمنان از خدا بی خبر از دست ما نربایند ... شما ای برادران! برای دنیا و آخرت خود بکوشید تا ذخیره هایی برای لشکر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و برای استقرار حکومت اسلامی در سراسر هستی باشید.

شهید بهروز ناظم الرعایا سده (1365-1345 اصفهان)

با سلام به حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به امید ظهورش و با سلام به نائب برحقش که گوش همه ی منتظران و روی همه ی پاکان و عشق همه ی مستضعفان جهان به سوی اوست و خنجری است الهی بر چشم مستکبران جهانی و نوری از منبع انوار الهی.

شهید احمدرضا ناظمی (1365- 1348 اصفهان)

با درود بر مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرزند زهرا (سلام الله علیها)، فرمانده ی مسلمین جهان ... امام فرمودند:« تا دست خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر سر این ملت است، هیچ آسیبی نخواهید دید» و جای دیگر فرمودند: «بکشید ما را ملت بیدارتر می شود.» اما سفارشم: مردم به یاد روز قیامت باشید، پیرو ائمه اطهار (علیهم السلام) باشید. امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراموش نکنید ... آرزویم، پیاده شدن احکام اسلام و بیداری مسلمین و گسترش حکومت اسلامی و سرنگونی مستکبران، فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، زیارت آن حضرت و شهادت در رکابش.

شهید حسین ناگلیانی (1366-1345 اصفهان)

خدا را شکر می کنم که در این موقع حساس توانستم (2) همراه سربازان آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به جبهه بیایم و مال و منال دنیا مرا گول نزند و توانستم که اسم من در اسماء یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ثبت شود هر چند که قلباً صلاحیت سربازی آن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ندارم... امیدوارم که با ریخته شدن خون ما درخت اسلام و پرچم اسلام به زودی به دست رهبر و راهنمای این انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سراسر گیتی به اهتزاز درآورده می شود... شما باید جبهه ها را خالی نکنید تا اینکه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند و شما هم یاران او باشید و با او شمشیر برکشید و دشمنان اسلام را نابود کنید.

شهید جمال نامدار محمدی (1366-1347 تهران)

با نام خدا آغاز می کنم نامه ی آخرم را که وظیفه ی خودم می دانم این نامه را بنویسم؛ اول از همه شهادت می دهم که خداوند الرحمن و الرحیم هست و خدا یکی است و هیچ شریکی هم ندارد و حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم) بنده و فرستاده ی اوست و شهادت می دهم که خداوند 124 هزار پیامبر را برای راهنمایی بشر فرستاده که اولین آنان حضرت آدم و آخرین آنان حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم) است و بعد از ایشان 12 معصوم به عنوان امام و رهبر برگزیده شدند که اولین ایشان حضرت علی (علیه السلام) هست و آخرین ایشان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هست که ایشان غایب هستند و روزی خواهند آمد و تمام مستضعفان و مظلومان را از شر ظالمان نجات خواهند داد.

شهید اسمعیل نائب زاده (1362-1336 تهران)

مادرم! به شما گفته بودم که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جبهه هاست؛ چون اینجا یک حال و هوای دیگری دارد.

شهید اسماعیل نبی خرزوقی (1364-1346 اصفهان)

امروز که خدا توفیق داده است که در جبهه شرکت کنیم، او را شکر می کنیم و از او می خواهیم که مرا هم جزء سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاران واقعی امام حسین (علیه السلام) قرار دهد.

شهید ابوالفضل نبئی قهرودی (1365-1343 تهران)

خدایا! به حق امام حسین (علیه السلام) و به حق تمام معصومین و مقربین و به حق پدر و مادرهای مؤمن از سر تقصیرات من بگذر ... به من نیرو بده که در راهت خدمت کنم و کارهایم را خالص کنم. خداوندا! به حق امام امت، پیر جماران ما را به حب خودت و رسولت و به حب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امام امت بمیران.

شهید اسدالله نجارپاریزی (1361-1341 کرمان)

من که خدا را انتخاب کرده ام و هدفم که همان الله است و بالاترین سرمایه ام را برای او (خدا) فدا می کنم. ان شاء الله شما بدانید که من در جنگی رفته ام که فرمانده ی آن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید براتعلی نجاریان (1361- 1339 اصفهان)

من که ادعای انقلابی بودن می کنم، مدعی اسلام هستم دیگر در یک محیط محدود نشستن و در منزل خوابیدن و بی تفاوت بودن برایم حرام است، پس (3) باید هجرت کرد [ ه ] و به ندای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) لبیک بگویم.
ای انسان های خداجو! بدانید و آگاه باشید که امروز خداوند تعالی ما را سخت در معرض امتحان و آزمایش قرار داده است. اکنون که ما در سرنوشت اسلام سهمی داریم، باید بدانیم که اسلام هرگز با کفر سازش و مصالحه ندارد. جنگ ما امروز تنها با صدام نیست بلکه با کفر جهانی است... شما ادامه دهنده ی راه و هدف شهدا باشید؛ آنان هستی خود را فدای اسلام کردند. چشم به راه هستند که از کربلا و از قدس ندای اسلام سر داده شود و زمینه ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم شود و آن جا [ است که ] خود حضرت حکومت اسلام را بر عهده می گیرند.

شهید احمد نجاریان کرمانی (1365-1320 خراسان رضوی)

با سلام بی منتهی به ولی الله الاعظم، حجت ابن الحسن (ارواحنا له الفداء) و با درود بی پایان به پیر جماران، رهبر عزیز ایران و جهان، امام خمینی ... همه ی شما را به یاری قرآن و یاری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاری نائب برحق آن، امام خمینی عزیز سفارش می کنم.

شهید آقامعلی نجفی (1360-1340 زنجان)

سلام بر صاحب عصر این جهان، حضرت مهدی (سلام الله علیه)... امیدوارم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما را در لشکر خود به سربازی قبول کرده باشد.

شهید حسین نجفی (1364-1336 خراسان رضوی)

سعی کنید در برابر این انقلاب که به خاطر دین اسلام است، پایدار بمانید که این انقلاب راهگشای حکومت مطلوب امام زمان (علیه السلام) است، ان شاء الله.

شهید حسن نجیبی کتایونچه (1361-1331 اصفهان)

امیدوارم که در سایه ی آقا ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیشتر بتوانید به اسلام و مسلمین خدمت نمایید ... خدایا! از تو می خواهم که این رهبر مستضعفان و محرومین جهان را نگه داری و شعار مردم ما را به شعور برسانی که خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی را نگه دار و تمام رزمندگان راهش را که یاوران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشند، در هر کجا که هستند نصرت و یاری بنما.

شهید احمد نریمانی (1362-1337 خراسان شمالی)

از خودمان بپرسیم چرا ابرقدرت ها و تمامی قدرت های جهان در مقابل ما ایستاده اند؟ آیا دلیل این نیست که این ها از حکومت و مکتبی که در پیش داریم هراس دارند؟ آیا برای این نیست چون ما حکومت الله را می خواهیم در تمام جهان گسترش دهیم؟ و این ها از اسلام و حکومت الله خوف دارند... شما خوشحال باشید؛ چون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جبهه همسنگر فرزندان شما [ست] و آنان را یاری می کند.

شهید جمال نژاد جواد (1365-1343 تهران)

خدای را سپاس فراوان که اگرچه در زمان حسین (علیه السلام) نبودم تا ندای «هل من ناصر ینصرنی» او را لبیک گویم [ولی] در زمان خمینی، فرزند حسین (علیه السلام) هستم و خدای را شکر کرده و بر خود می بالم که فرماندهی چون آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارم و باز سپاس بیکران خدای را که توفیق خدمت در کردستان عزیز، این خطه ی مظلوم را به من عطا کرد ... من خوشحالم و به داشتن چون تو مادری مفتخر. تو نیز بر خود ببال که فرزندت از سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بود و از برای دین خدا جان داد.

شهید اصغر نصرآبادی (1360-1338 خراسان رضوی)

آگاه باشید که اگر امروز دیر بجنبیم نه دنیا و نه آخرت نخواهیم داشت و تمام محرومان جهان که در زیر ظلم و ستم و بند خدایان دروغین اند، چشم امید به ایران اسلام و انقلابمان دوخته اند و بدانید چقدر افتخارآفرین است برای خانواده ی رزمنده اسلام که فرمانده اش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید ابراهیم نصر اصفهانی (1360-1335 اصفهان)

درود و سلام بر برادران و خواهرانم. بعد از سلام امید است که پیوسته رهرو راه شهیدان، این حسینیان زمان باشید و در نماز دعایمان کنید که شهیدان زنده افتخارآفرین امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم.

شهید جواد نصرالدینی (1361-1341 زنجان)

خدایا! تو را سپاس که به من این لیاقت دادی که در جبهه ی حق علیه باطل باشم و اگر تو قبول کنی، جزء سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم.

شهید ابراهیم نصرالهی (1362-1342 اصفهان)

شما باید این را بدانید اگر کسی شوق خدا در قلب او راه پیدا کرد و اگر عشق خمینی و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در قلب او نقش بست چه حالتی دارد؟! حالتی به او دست می دهد که خیال می کند دیگر در این دنیا نیست و در عالم دیگر است و این دنیا برای او همچون قفس تنگی می شود و همیشه ناراحت است مثل اینکه یک چیزی را گم کرده و به دنبال گم کرده ی خود می گردد و شهدا گم کرده ی خود را پیدا کرده اند و به سوی او رفته اند.

شهید پرویز نصرالهی (1361-1343 لرستان)

بارالها! تنها آرزویم از تو این است که هرگز در بستر نمیرم؛ هر کجا که می میرم شهید شوم، اگر شهید نشوم رویم در پیش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سیاه، در پیش دوستان رویم سیاه، پس با چه رویی با آنان برخورد کنم؟!

شهید احمد نصرالهی زاده (1363- 1344 تهران)

خواهر مهربانم! امیدوارم که در فراغ برادرت دلتنگی نکنی؛ چون برادرت پیش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) رفته و در آنجا منتظرت می باشد ... ای ملت! این اسلام و امام بودند که به ما عزت دادند و ما را در دنیا سربلند کردند و این نیز وظیفه ی ماست که آن ها را همچون جان حفاظت کنیم که در غیر این صورت ضرر و خسران نموده ایم و خشم خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را برای خود خریده و عذاب آخرت را مهیا کرده ایم.

شهید ابوالفضل نصیری (1367- 1346 اصفهان)

سلام و درود بر رزمندگان ایثارگر که جانشان را کف دست گذاشته و به سوی دشمنان اسلام روانه تا اینکه به یاری خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ریشه ی فساد و ظلم را بکنند.

شهید بیوک آقا نصیری (1365- 1346 اردبیل)

خداوندا! ما را از پیروان و یاران واقعی آقا امام حسین (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار بده. پروردگارا! این خدمت کم ما را در درجه ی عالی از بنده ی حقیر قبول کن و بر ما منت گذار (4) که از لشکر شهدای اسلام باشیم.
پروردگارا! ما را از سربازان آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده ... خداوندا! انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی نهایی برسان و این انقلاب عظیم را مقدمه ی انقلاب آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده.

شهید جلال نصیری (1363- 1347 خراسان رضوی)

پروردگارا، معبودا! لباس فرج به قامت آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بپوشان. عمر پربرکت رهبر کبیر انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و در کنار آن حضرت زنده و محفوظ بدار.

شهید حسین نظافتی (1364-1338 قزوین)

فرزندان خود را دین و دانش و تقوا بیاموزید و برای ساختن جامعه ی بهتر اسلامی و آینده آماده نمایید، تا ان شاء الله زمینه ی ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حکومت جهانی آن امام عدالت گستر را مهیا سازید.

شهید براتعلی نظرزاده عمارت (1365-1323 خراسان رضوی)

از شما می خواهم که در تربیت فرزندانم کوشا باشید و به اسلام و قرآن و نماز جماعت آن ها را یاری نمایید تا در آینده سرباز جامعه نباشند بلکه سرباز خوبی برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب [او]، امام امت، خمینی کبیر باشد و راه مرا ادامه دهند.

شهید حسین نظرکرده ها (1361-1340 اصفهان)

خدایا! هرچه در زندگی خواستم به من دادی حتی شهادت در راه خودت را. شکر، اما افسوس که فقط یک جان در کالبد خود بیشتر ندارم که در راه تو که راه اسلام و راه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و راه نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خمینی عزیز است فدا کنم.
خدایا! باز هم شکر که سرباز اسلام هستم، سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و در ارتش حکومت اسلامی خدمتگزارم، پروردگارا چگونه بتوانم از عهده ی شکرت برآیم؟

شهید چنگیز نظرعلیان (1365-1345 اردبیل)

من از موقعی که انقلاب اسلامی به امامت خمینی کبیر و بت شکن زمان و با یاری حجه ابن الحسن العسکری، آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به پیروزی رسید و از هنگامی که عراق کافر به ایران حمله کرد، خیلی دوست داشتم به جبهه بروم ... همان طوری که آرزوی همه ی ماست این انقلاب را به رهبری امام عزیز به انقلاب حضرت بقیه الله الاعظم، امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیوند خواهیم زد که انقلاب جهانی اسلام می باشد. ما می توانیم با نثار خون- خونی که در مقابل اسلام ناچیز است - زمینه ی حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم نماییم.

شهید احمد نظری (1361-1336 تهران)

سلام و درود بی حد بر لشکر جند الله و سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و سلام بر خانواده ی عزیزم، پدر و مادری که در پناه اسلام و حمایت از قرآن این اجازه را به من دادند که همراه با لشکر جندالله به جنگ با کفر به پاخیزم.

شهید احمدرضا نظری (1361- 1342 اصفهان)

پروردگارا! امام عزیزان! این یاور مستضعفین جهان، این نائب بحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در پناه خودت مؤید و منصور و عمرش را تا ظهور مولایش طولانی بگردان.

شهید حبیب نظری (1364-1324 فارس)

شما ای برادران باصفا و ای سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)! بدانید که با پوشیدن این لباس مقدس و این زره محکم الهی و آیه ای که به سینه دارید وظیفه و مسئولیت شما بس سنگین و سنگین تر شده است و شما به عنوان الگو و اُسوه در این جامعه هستید. خدای ناکرده عملی از شما سر نزند که باعث خدشه دار شدن خط انقلاب اسلامی بشود.

شهید براتعلی نظری طوفان (1362-1342 خراسان رضوی)

نخست حمد و سپاس پروردگار توانا و حکیم که به جا می آورم که توفیق عنایت فرموده در زمان بلوغ حکومت اسلامی تحت قیادت نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خمینی عزیز در مصاف با احزاب ملحد (چون خوارج نهروان) تحت زعامت مولای مؤمنان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با کمال آگاهی و عشق به اسلام بپردازم و نتیجه ی کارم یکی از این دو راه خواهد بود.
1-پیروزی: که با کمال مسرت تحت پرچم ولایت فقیه و استمرار حکومت اسلام تا ظهور مهدی موعود (ارواحنا له الفداء) جهت اعتلای اسلامی، باقی عمرم را که به سر ببرم.
2-شهادت: که فیض بس عظیم و سعادت جهان که در آن نهفته است نائل گردم و در نزد مولایم حسین (علیه السلام) روسپید و با توشه ی بهتر به لقاء الله بپیوندم ... بار پروردگارا! رهبر عزیزمان را، این مظهر شهامت و صداقت و شجاعت و پاکی را تا ظهور حضرت قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) حتی در کنار حضرتش حفظ بفرما.

شهید اروجعلی نظری قارخونی (1360-1329 قزوین)

با عرض سلام به ساحت مقدس ولی عصر، امام زمان (روحی و ارواح العالمین له الفداء) و درود بر منجی انسانیت. از خدا می خواهم که از عمر من بکاهد و بر عمر پربرکتش بیفزاید ... خدایا! .. با یاد تو به جبهه می روم نه برای انتقام بلکه به منظور احیای دینم و تداوم انقلابم پای در چکمه می کنم، خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحق او را به یاری می طلبم.

شهید ابوالفضل نظری قراگوزلو (1362-1343 آذربایجان شرقی)

می روم تا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سرور شهیدان (علیه السلام) لبیک بگویم. مدت هاست که به انتظار شهادت نشسته ام. از شهرمان هجرت می کنم. از جایی می روم به جایی که یاران حسین (علیه السلام) عاشقانه و با نیتی پاک جان خود را فدای الله و قرآن و اسلام می کنند؛ جایی که مردان حق از تمام وابستگی های دنیوی چشم پوشی کرده اند. از زن و فرزند و خانواده و پدر و مادر دور شده اند، تا به حق بپیوندند. می روم تا با قطره ای از خونم خدمت کوچکی به اسلام و دینم کرده باشم که اسلام به خون احتیاج دارد تا آبیاری شود، تا تمام مستضعفین جهان از [دست] جهانخواران مستکبر نجات یابند. از مردم انقلابی و مسلمان می خواهم که همواره پشت سر امام حرکت کرده و تا پیروزی کامل اسلام دست از مبارزه علیه کفر و نفاق برندارند. آرزویم این است که در راه مکتبم کشته شوم و اگر خداوند مرا بپذیرد، شهید شوم. امیدوارم خونی که از من ریخته می شود در راه اسلام و مکتب و پیروزی مستضعفان جهان باشد. من آرزو داشتم در این دنیا و در حال این زندگی فانی و فنا شدنی حداقل برای بکبار هم که شده امام زمان، حجه ابن الحسن عسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ملاقات نمایم، ولی نشد و امیدوارم در هنگامی که آخرین قطره ی خونم در این دشت کربلای کرخه می ریزد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ملاقات نمایم.

شهید امین نعمت الهی (1361-1343 فارس)

ای امت اسلام! این را بدانید که انقلاب ما قائم به شخص نیست. همان طور که در صدر اسلام با مرگ حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) اسلام و انقلاب اسلامی از بین نرفت و محصور به مرزهای جغرافیایی نیست، همان طور که در صدر اسلام محصور به مرز نبود و فقط در محدوده ی مکه و مدینه نبوده بلکه جهانی بوده و محصور به ملیتی خاص نیست و نژاد معنایی ندارد، بلکه ملاک ارزش ها تقوی است؛ « ان اکرمکم عند الله اتقیکم» (5) و استمرار این انقلاب به خاطر همین خصوصیات فوق می باشد به این امید که تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این نهضت ادامه داشته باشد.

شهید احمد نعمتی (1365-1347 تهران)

در اول گواهی می دهم به وحدانیت پروردگارم و به این که حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم)، آخرین فرستاده ی اوست و گواهی می دهم به امامت دوازده امام معصوم (علیهم السلام) از حضرت علی ابن ابی طالب (علیه السلام) تا امام آخرالزمان، حجت ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به حقانیت نائب برحقش، امام خمینی ... بار خدایا! تو شاهدی که هدف من از رفتن به جبهه به جز تو نبوده و نیست و تو شاهدی که هدف من از شرکت در این جهاد بزرگ و پاسخ به ندای نائب بحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فقط با افراشتن پرچم «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)» بر تمام جهان است و بس ... ای عزیزانم! از شما عاجزانه تقاضا می کنم که درباره ی این انقلاب فکر کنید تا به عظمت آن و مرحمتی که خداوند تبارک و تعالی به ما کرده پی ببرید. انقلابی که پس از گذشت 1400 سال و اندی از حکومت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) و (6) به رهبری امام عزیزمان آغاز شد و به خواست پروردگار متعال نقشه های آنان نقش بر آب شد و این انقلاب اسلامی همچنان پابرجا ماند و همان طور که می بینید بعد از گذشت چند سال از آن هر روز استوارتر از روزهای قبل به طرف اهداف اصلی خود که مهم ترین آنان برقراری کلمه ی توحید در سرتاسر جهان است، به پیش می رود و ان شاء الله تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این نهضت ادامه دارد.

شهید حامد نعمتی (1362- 1344 البرز)

می بینیم در این برهه از زمان دشمنان اسلام در پی آنند که مانع شوند تا این انقلاب که سرمنشأ انقلاب خونبار حسین (علیه السلام) است و مقصدش ظهور آیین اسلام به دیگر ملل جهان صادر گردد، و این چراغ هدایت انسان ها از ظلمت و جهل به روشنایی و کمال را خاموش گردانند و همچنان ملل جهان را در زیر ظلم و فساد خویش نگه دارند و به خیانت ها و تجاوزات خود بر مردم باقی بمانند، ولی ما به آنان می گوییم که دیگر تن به ذلت نخواهیم داد و تسلیم شما نمی شویم بلکه با ایمان خداوند متعال و یاری امام زمان (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و رهبری نائب برحقش خمینی کبیر به جنگ با شما آمده ایم و آماده ی هر گونه سختی ها و محاصره ها و مشکلات هستیم ... پس از فتح کربلای حسین (علیه السلام) و مرقد ائمه اطهار (علیهم السلام) تا قدس عزیز پیش خواهیم رفت و [ تلاش خواهیم کرد ] این مکتب انسان ساز را به رسالت برسانیم و این امانت را به صاحب اصلی خود، امام زمان (ارواحنا له الفداء) تحویل دهیم.

شهید حسن نعمتی (1361-1345 تهران)

در روز اول قبرم برای من فاتحه بخوانید و امام را دعا کنید و دست های خود را رو به آسمان بلند کنید و از خدای خود طلب مغفرت و رساندن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بکنید.

شهید احمد نعیمی (1361-1335 مرکزی)

برای حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و زمینه سازی حکومتش و سلامتی امام خمینی دعا کنید.

شهید اردشیر نقدی (1366- 1345لرستان)

آگاهانه با چشمان باز و دلی مطمئن، این راه را انتخاب کردم. سرباز اسلام و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستم، از دشمن باکی ندارم و تا آخرین نفس با آن می جنگم و از بذل جان خویش دریغ نمی کنم.

شهید حسین نقدی پور (1361-1340 اصفهان)

و هر روز می شنیدم که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرماندهی جنگ را به عهده دارد، ساعت شماری می کردم که نوبت به ما هم برسد که به جبهه برویم و با سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دست به دست همدیگر بدهیم و با یاری خدا با دشمنان اسلام بجنگیم تا وقت آن رسید و به جبهه رفتیم... .

شهید حسن نقدی جوشقانی (1364-1342 اصفهان)

ای نسل های آینده، ای نغمه گران استقلال، پیام رسانان خون هزاران شهید! پاس بدارید این خون ها را، به طور کلی خود را جهت ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده سازید.

شهید امیرحسین نقیان فشارکی (1362-1337 تهران)

اینجا کربلای حسین، دشت عاشقان حسین (علیه السلام) و مهدی فاطمه (سلام الله علیها) است؛ عاشقانی که در بین نماز مغرب و عشاء آن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را می بینید، عاشقانی که در دل شب به یاد مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مناجات سر می دهند ... من فقط به عشق پیروزی اسلام عزیز و دیدار کربلای حسین (علیه السلام) و دیدار روی یوسف فاطمه، مهدی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به جبهه آمده ام، آمده ام تا به خودسازی درونی و تکمیل معنویات اسلام و در مراحل آخر اگر لیاقت داشتم پر کشیدن به سوی معبود و معشوقم ان شاء الله ... به امید پیروزی رزمندگان سلحشور اسلام در سراسر جهان بشریت و ظهور و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید علی فتح نکویی قهفرخی (1366-1350 چهارمحال و بختیاری)

ای حسین عزیز! ما در کربلا و در آینده در قدس ندای فرزندت و وارث به حقت، روح خدا را پاسخ می گوییم و زمینه را برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده می سازیم و از خدای بزرگ سپاسگزاریم.

شهید بهزاد نگهداری (1365-1346 فارس)

در اندیشه ی یک معامله بودم؛ جان دهم جانان بگیرم، قدمی بردارم که حق پذیرا باشد. مدت ها بود که به میدان کارزار می آمدم. عده ای از بهترین یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهید شدند. من با شرمندگی برمی گشتم هر چه جستجو می کردم و زحمت می کشیدم موفق به رفع نواقص نمی شدم گاهی اوقات به خود می گفتم عقب ماندم، شتاب کن، برسان خود را، ولی موفق نبودم.

شهید احمد نهاوندی (1361-1339 تهران)

شما که این افتخار را پیدا کرده اید که در سایه ی نائب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حضرت امام خمینی، این رهبر شکست ناپذیر و دشمن شکن زندگی کنید باید چون امام عزیزمان در برابر ظلم و استکبار جهانی و صهیونیسم جهانخوار و دشمنان اسلام ایستاده و مبارزه کرده و پوزه ی آن احمقان تاریخ را به خاک مالیده و ریشه ی کثیف آنان را از دل زمین کنده دور افکنید.

شهید جواد نوبختی (1361-1341فارس)

ما امشب به فرمان خدا بر تجاوزگران حمله می بریم، مسلماً فرمانده ی عملیات، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و ما تحت فرماندهی او پیش خواهیم رفت تا راه کربلا را بر تمامی مسلمین باز کنیم... .

شهید اسماعیل نوذری (1365-1345 خوزستان)

بارخدایا! چشم ما را به جمال نورانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منور بگردان و ظهور آن حضرت را نزدیک بفرما.

شهید احمد نورانی (1365-1343 سمنان)

.. شب اگر رخ مهتاب نبیند سخت است مهدی جان / لب تشنه اگر آب نبیند سخت است مهدی جان / نوکر، من و ارباب، تویی مهدی جان/ نوکر اگر رخ ارباب نبیند سخت است مهدی جان /..
خدایا! تو را شکر که این نعمت جنگ را به ما عنایت فرمودی تا بتوانم در (جو) جبهه که واقعاً فقط نور قرآن حاکم است و نور امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و چهره های نورانی و بشاش رزمندگان آدمی را بی اختیار به یاد یاران امام حسین (علیه السلام) می اندازد و محیطش را مثل صحرای کربلا [ ست ] درک کنیم ... « اللهم انصر الجیوش المسلمین / واخذل جیوش الکافرین/ فی بلاد امام زماننا».

شهید اسد نوراللهی (1367-1350اردبیل)

با آرزوی پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل و ظهور هر چه سریع تر آقا امام زمان، صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید بهبود نورعلیی (1365-1345 همدان)

شما را سفارش می کنم به عدالت اجتماعی در ادارات، در ارگان ها و سایر بخش های دولتی. این را بدانید که پایداری جمهوری اسلامی در گرو عدالت اجتماعی علی (علیه السلام) است. به جای شعارهای زیاد دست به عمل بزنید تا مقدمه ی ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم کنید.

شهید اذن اله نور محمدی (1361-1344 اردبیل)

با سلام و تهنیت بر حسین (علیه السلام)؛ اولین منادی عملی شهادت و سعادت و سلام بر دوازدهمین کوکب فروزان آسمان ولایت، امام منتظر، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، سلام بر خمینی، نائب برحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ... پدر و مادر گرامی ام! اکنون به ندای «هل من ناصر ینصرنی » قائد و رهبر و مرجع یگانه ام لبیک می گویم. با اذن شما از سنگر مقدس کلاس و مدرسه، به یاری لشکریان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می شتابم. باشد لطف خداوند شامل حال بنده شرمنده گردد.

شهید اصغر نوروزی (1365-1324 قم)

امیدوارم که پرچم انقلاب جمهوری اسلامی ایران به پرچم انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بپیوندد و حکومت عدل الهی در تمام جهان بر سر مظلومان سایه گستراند و سربلند و استوار باشد.

شهید حسین نوروزی (1365-1343 تهران)

پدر و مادرم! شما قلب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شاد کردید؛ چرا که به ندای امام عزیزمان لبیک گفتید. بدانید قیامت در حضور پروردگار رو سفید هستید. من از شما ممنونم که در دامن پاک خود مرا پروراندید تا این راه را بیابم و در چنین زمانی به یاری دین بروم و جان خود را بدهم.

شهید ایرج نوروزی فر (1362-1344 سمنان)

خداوند حکومت امام عصر، مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را هر چه زودتر بر تمام جهان سایه گشا بفرماید.

شهید اصغر نوری (1367-1346 گیلان)

خداوندا! دشمنان ما را کور و ذلیل بگردان و اسلام را تحقق ببخش. نهضت پاک اسلام را تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پایدار بگردان.

شهید اکبر نوری (1361-1342 اصفهان)

ای برادرانم و خواهرانم! پیروی از امام خمینی پیروی از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، پس از او پیروی کنید تا رستگار شوید.

شهید بختیار نوری (1361- اردبیل)

امید است با یاری الله و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر این دشمن پیروز گردیم و راه کربلا را بر مسلمانان ایران بگشاییم.

شهید حبیب الله نوری (1361-1338 خراسان رضوی)

تا بانگ «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» بر جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا در هر کجای جهان که مبارزه هست، ما هستیم و حالا که این نهال نوپای اسلامی با خون سرخ من آبیاری می شود، ای گلوله ها به سویم بشتابید و قطعه قطعه ام کنید؛ زیرا که بر خود می بالم که پاسدار اسلامم و در راه اسلام جان خود را فدا می کنم ... و اما شما ای جیره خواران شرق و غرب و ای منافقان بدتر از کفار! لحظه ای به خود آیید و به این انقلاب اسلامی که مقدمه ی انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است بیندیشید؛ زیرا که « جاء الحق و زهق الباطل»(7) پس هنوز که راه توبه باز است به درگاه خدای متعال روی آورده و خود را از گمراهی و بدبختی نجات دهید.

شهید حسین نوری دهنوی (1362-1346 اصفهان)

از مردم شهیدپرور ایران می خواهم که خداوند شما را انتخاب کرده و بر شما منت گذاشته تا دین او را روی زمین حاکم و زمینه را برای ظهور ولی الله الاعظم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده سازید تا مستضعفان را بر مستکبران پیروز گردانید. شکر این نعمت بزرگ را به جای آورید و بدانید که این قیام شما دنباله ی قیام کربلا می باشد و چون برای رضای خداوند می باشد، از هیچ قدرتی نترسید.

شهید ابراهیم نوری کفترودی (1365-... گیلان)

خواهشی که از شما دارم گوش به شایعات ندهید. کشور ما امام زمانی شده و مسئولین کشور صادقانه کار می کنند، قدرشان را داشته باشید... .

شهید ابراهیم نوری کوهانی (1361-1343 اصفهان)

ای ایزد یزدان! انقلاب اسلامی ما را به دولت جهانی مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل بگردان. خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی را نگه دار.

شهید حسین نوش آبادی (1362-1342 تهران)

مادرم! به خدا من آرزویی غیر از شهادت نداشتم که هم اکنون ناکام از دنیا بروم. من کامم شهادت بود، که از دست مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اگر لیاقتش را داشتم، بنوشم.

شهید اسرافیل نیازآذری (1365-1346 مازندران)

[خدایا] امام زمان ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از ما راضی و خشنود بگردان.

شهید بهرعلی نیازی (1363-1345 همدان)

ای مسلمانان! امامتان را خوب نگه دارید که به خدا قسم در زمان غیبت امام بهتر از او نخواهید یافت. او را دعا کنید و همواره در خط او گام بردارید که خط امام زمان (علیه السلام) و در نهایت خط خداست... امیدوارم که به یاری خداوند این انقلاب شکوهمند اسلام را به پیروزی برسانیم و این انقلاب را که امانتی است در دست ما ملت مسلمان ایران به دست آن بزرگ مرد الهی بسپاریم که آن امام زمان حجه ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.

شهید ابراهیم نیازیان (1362-1343 تهران)

... شهادت می دهم که برای برقراری نظام [الهی] بر روی زمین ولی از طرف پیامبر معرفی شد (8) که از حضرت علی (علیه السلام) شروع می شود تا به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که جهان در زیر سایه ی این دوازده امام معصوم (علیهم السلام) می باشد که اگر این دوازده تن نبودند جهان بدون ولی می بود و از هم می پاشید و از بین می رفت... دیگر در این دنیا هیچ چشم داشتی ندارم جز به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب او، دنیا در پیش چشمانم مانند زندان است و من هم زندانی این زندان و شهادت هم وسیله ی رهایی و رسیدن به وصال دوست که همین شوق وصال به من قوت قلب می دهد.

شهید احمدرضا نیکبخت (1364-1348 سیستان و بلوچستان)

اینجا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همه را رهبری می کند. همه تحت امر اوییم... به امید برافراشته شدن پرچم «لا اله الا الله» در سراسر جهان.

شهید بهزاد نیک پرور (1360-1340 تهران)

پدر جان! من با تمام وجودم این موضوع را دریافته ام که این انقلاب با این رهبری راه خود را تا متصل شدن به انقلاب بزرگ و جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) طی خواهد کرد. اگرچه دشمنان سعی بر ضربه زدن بر آن را داشته باشند ... مادر جان! مرا ببخش و برایم دعا کن که خداوند مرا و تمام کسانی که در این انقلاب برای حفظ اسلام کشته می شوند جز سربازان شهید امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محسوب بگرداند.

شهید جمشید نیکخواه باغبادرانی (1365-1346 اصفهان)

با درود و سلام بر منجی عالم بشریت، علمدار جبهه های حق علیه باطل، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید حسن نیک رفتار (1365-1343 خراسان رضوی)

در تمام مسائل مسئولین را یار و یاور باشید و کمتر مشکلات را به رخ بکشید که خدا شاهد است. همگی مسئولید برای آن ها محروم راز باشید نه اینکه خودتان برملا کننده ی مشکلات و کمبودها باشید. به طور کلی خودتان را آماده ی ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سازید... بشتابند به سوی جبهه ها، که جایی باصفاتر و روحانی تر از سنگرهای خط مقدم نیست. خود را برسانید به سنگرهای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که این افتخار را نصیب خود کنید... لحظه ای از مبارزه و کوشش در راه خدا که همان منتظر واقعی امام زمان (علیه السلام) بوده است، دست برندارید. بدان امید که روزی [ پرده از ] رخش زدوده شود و دیده ها به جمالش منور شوند.
به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی و با آرزوی فتح کربلا و قدس عزیز که منزلگاه عاشقان و عارفان سوخته دل است.

شهید امیرحسین نیکوروش (1364-1347 قم)

... در نیمه ی شعبان اگر بودجه داشتید چراغانی کنید که روز تولد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید جواد نیکویی (1365-1345 فارس)

اول سلام بر اسلام که پیامبری چون محمد (صل الله علیه و آله و سلم) و امامی چون علی (علیه السلام) و ذخیره ای چون مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فروع دینی چون جهاد دارد و ... سلام بر رزمندگانی که بعد از ما خواهند جنگید. شاید در رکاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شاید برای آزادی قدس و سلام و درود بر پدر و مادرانی که فرزندان خویش را برای عشق و شمشیر تربیت می کنند نه برای نام و نان و خدایا! ایمانی ده تا نام و نان خود را فدایش کنیم نه نام و نانی که ایمانمان را فدایش کنیم. و پروردگارا! چشمانم را به دیده ی امام مهدی و امام خمینی روشن گردان تا قبل از شهادت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ببینیم؛ چرا که در هنگام شهادت خواهم دید.

پی‌نوشت‌ها:

1.سوره انفال؛ آیه 65
2.در اصل وصیت: که توانستم
3.دراصل وصیت: سپس
4.در اصل وصیت: منت نما
5.سوره حجرات؛ آیه 13
6.در اصل وصیت: ناخوانا
7.سوره اسراء؛ آیه 81
8.در اصل وصیت: فرستاد

منبع مقاله :
شابهاری، رضا؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (15)، تهران: نشرشاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.