برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)

هدف دشمن، ایجاد خطوط دروغین

از شیاطین غافل نباشید. این شیاطین به هر چیزی كه می‌توانند متشبث می‌‌شوند و به هر راهی می‌‌خواهند در دل این ملت رخنه كنند. قضیه حمله نظامی آن قدرها مهم نیست، جوابش را بحمدالله سلحشوران اسلام می‌‌دهند و داده‌اند. رسانه‌های
پنجشنبه، 22 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هدف دشمن، ایجاد خطوط دروغین
 هدف دشمن، ایجاد خطوط دروغین

 






 

برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)

از شیاطین غافل نباشید. این شیاطین به هر چیزی كه می‌توانند متشبث می‌‌شوند و به هر راهی می‌‌خواهند در دل این ملت رخنه كنند. قضیه حمله نظامی آن قدرها مهم نیست، جوابش را بحمدالله سلحشوران اسلام می‌‌دهند و داده‌اند. رسانه‌های گروهی هم دیگر حرفهایشان تأثیری ندارد در دنیا، برای این كه معلوم شده است كه اینها چكاره‌اند و مسائل‌شان یك مسائلی است كه باور نمی‌كنند، نمی‌توانند بازی بدهند ملتهای ما را. آنچه كه امروز آنها دست به آن زده‌اند قضیه‌ی ایجاد- به خیال خودشان-تفرقه است، مثلاً می‌‌گویند فلان مقام، خط فلان مقام چی است و خط فلان مقام هم مقابل اوست. دو مقامی كه هر دو و سایر مقامات همه با هم هستند و در همه چیزها با هم دوست و برادر هستند، و آنها خودشان می‌‌دانند كه راهی جز همان راهی كه همه دارند ندارند، لكن ساده دلها ممكن است كه گاهی باور كنند. راه فلان حوزه چی هست، راه فلان حوزه چی هست، راه فلان آقا چی هست، راه فلان آقا چی هست، راه روحانیون فلان قسم‌شان چی است، راه فلان قسم‌شان چی است. خطوط مختلفی آنها عرضه می‌‌كنند و به مردم می‌‌خواهند بباورانند كه یك همچو مسائلی هست در ایران و اینها هركدام یك خط خاصی دارند، ‌در صورتی كه مسأله این طور نیست، هیچ خطی جز خط اسلام در ایران نیست و همه با هم در یك خط هستند. (1)
آقایانی كه در ماه محرم و صفر منبر می‌‌روند وظایف زیادی در این ابوابی كه ما الآن در آن هستیم دارند. یكی همین محكوم كردن این كسانی كه یك همچو حرفهایی را می‌‌زنند، كه كی خط چه دارد و كی خط چی. باید به مردم گفت كه اینها دشمنان شمایند كه می‌‌خواهند به شما مطالبی عرضه كنند كه شما را از بعضی مقامات یا از همه دلسرد كنند. امروز همه مقامات با هم هستند، همه رؤسایی كه در كار هستند، همه اینها با هم هستند و همه برای اسلام دلسوزی می‌‌كنند و برای اسلام حركت می‌‌كنند، خطوط مختلفی ما نداریم در ایران. اینها افترایی است كه دشمنهای ما و ایادی آنها درست می‌‌كنند. بعد از اینكه مأیوس شدند از قیام مسلحانه، و مأیوس شدند از حمله و از راههای مختلفی كه تاكنون اعمال كردند، حالا این هم یك راهی است كه پیش گرفته‌اند، كه «حوزه علمیه قم» چه می‌‌گوید و حوزه «روحانیت مبارز تهران» چی می‌‌گوید، و رؤسا، فلان رئیس با چند نفر یك راهی دارند، فلان رئیس با چند نفر راه دیگری دارند، روحانیین هرجا یك مطلبی دارند، در صورتی كه مسائل این نیست. من می‌دانم كه شما خودتان هم می‌‌دانید این را، لكن ساده دلها ممكن است كه باور كنند. (2)
اگر همه برای خدا هست، با هم تفاهم كنید. البته تبلیغ هیچ مانعی ندارد، لكن مثل مشروطه نشود. آن طور نشود كه هركدام دیگری را بكوبند و آنی كه دشمن ما می‌‌خواهد، خطوط مختلفه را در انتخابات عملی كند. شما همه می‌‌خواهید كه اسلام در این مملكت تحقق پیدا كند، همه می‌‌خواهید كه این جمهوری اسلامی ادامه پیدا بكند، ادامه این به این است كه شما در مواردی كه می‌‌بینید كه دارند شیاطین نقشه می‌‌كشند و توطئه می‌‌كنند تا شما را به جان هم بیندازند، بنشینید با هم و تفاهم كنید و آنها را مأیوس كنید. امروز دارند تهیه می‌‌بینند مخالفین شما، مخالفین جمهوری اسلامی، كه برای انتخابات ایجاد نفاق كنند، و این یك خطری است برای كشور ما. اینها با زور نمی‌توانند كاری انجام بدهند، نه امریكا، نه شوروی، با فشار و زور به یك كشوری كه همه با هم هستند نمی‌توانند آسیب برسانند، لكن با توطئه و وادار كردن عمال خودشان در داخل می‌‌توانند ایجاد نفاق كنند و بهانه هم انتخابات. (3)
اینهایی كه متكفل امور هستند، چه مجلس و چه دولت و چه قوّه قضائیه و همه اینها یك راه دارند می‌‌روند. البته نادر تویشان هست كه شیطان است، لكن به حسب نوع امور، اینها دارند یك راه می‌‌روند، خطوط مختلفه در كار نیست. این توطئه را كه می‌‌خواهند با اسم خطوط مختلفه، یك دسته را طرفدار یك جبهه بكنند و یك دسته را طرفدار یك جبهه بكنند، و در صورتی كه خود آنها با هم اختلاف ندارند، مریدها به اختلاف بیفتند و كم‌كم در همه جا همان حرفهایی كه در مشروطه بود، كه در یك شهر یك دسته اهل منبر مشروطه بودند یك دسته اهل منبر مستبد بودند، و در خانه‌ها همین مسائل بود و در بازار همین مسائل بود، یك وقت این طور نشود كه مردم را به جان هم بیندازند، این را برای طرفداری از فلان شخصیت و آن برای طرفداری از فلان شخصیت، در صورتی كه همه‌اش توهّم بیشتر نیست. (4)

راهبردهای تصریحی:

1- دشمن در پی القای خطوط و دسته بندیهای جناحی است.
2- می بایست توجه داشت كه هدف دشمن از القای خطوط دروغین، ایجاد اختلاف و تفرقه و به جان هم ‌انداختن مردم است.
3- بایستی اشخاصی را كه القای خطوط دروغین می‌‌كنند محكوم كرد.

نكات استنباطی:

1- دشمن دائماً در پی ایجاد خطوط و دسته بندیهای كاذب برای ایجاد تفرقه و تشتت در جامعه و غافل ساختن اذهان عمومی از مسائل اصلی كشور است.
2- دشمن با ایجاد دسته بندی و اختلاف، تلاش می‌‌كند اذهان عمومی و داخل را از توطئه‌ها و دشمنیهای خود منحرف نماید.
3- تأكید جناحها و مسؤولین بر نقاط اشتراك و پرهیز از طرح نقاط افتراق، ترفند دشمنان را خنثی می‌‌كند.

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج18، ص 169.
2. صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج18، صص 169 و 170.
3. صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج18، ص 172.
4.صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج18، ص 173.

منبع مقاله :
مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) (جلد هشتم) اصل شناخت دشمنان و ضرورت مرزبندی شفاف با آنان، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.