اطلاعات عمومی : کوه های یخی سبز رنگ !

سالیان متمادی، جهانگردان خبر از مشاهده یخهای قطبی سبز رنگ خبر میدادند. دانشمندان بر این باور بودند که رنگ سبز، چیزی جز انعکاس نور خورشید(در هنگام غروب) بر روی یخهای سفید(متمایل به آبی) نمی باشد.اما آنها اخیرا به این نتیجه رسیدند که این یخ ها واقعا سبز رنگ هستند. اما چنین چیزی چگونه ممکن است ؟
چهارشنبه، 28 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اطلاعات عمومی : کوه های یخی سبز رنگ !
اطلاعات عمومی : کوه های یخی سبز رنگ !
اطلاعات عمومی : کوه های یخی سبز رنگ !

منبع:http://fishfishery.blogfa.com
سالیان متمادی، جهانگردان خبر از مشاهده یخهای قطبی سبز رنگ خبر میدادند.
دانشمندان بر این باور بودند که رنگ سبز، چیزی جز انعکاس نور خورشید(در هنگام غروب) بر روی یخهای سفید(متمایل به آبی) نمی باشد.اما آنها اخیرا به این نتیجه رسیدند که این یخ ها واقعا سبز رنگ هستند. اما چنین چیزی چگونه ممکن است ؟
در واقع به علت وجود مواد غذایی در بعضی نقاط قطبی، فیتوپلانکتون ها که سبز رنگ هستند در اعماق آب وجود دارند. در نتیجه در برخی کوه های یخ، حجم زیادی از فیتوپلانکتون ها دیده میشود. جای تعجب این است که بخش فوقانی این کوه ها که خارج از آب می باشند، سبز رنگ هستند. واقعیت اینست که این یخ های قطبی در اثر مرور زمان و سنگین شدن قسمت های فوقانی( و یا سبک تر شدن قسمتهای تحتانی) وارونه شده و در نتیجه قسمت های سبز رنگ به روی آب می آیند. لازم به توضیح است که از مجموع کوه های یخی، کمتر از یک درصد آنها به رنگ سبز هستند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.