بستن ميثاق بين امام عليه السلام وياران

در روايت وارد شده امام زمان (ع) در کنار کوه صفا از يارانش بيعت مي گيرد . چند ياري که آن ها را در کنار رکن و مقام مي بينند ، مي خواهد آزمايش کند از آن ها جدا مي شوند به مدينه مي رود . پشت سر حرکت مي کنند به مدينه مي روند تا خدمت امام (ع) برسند . مجددا امام (ع) مدينه را ترک مي کنند و به مکه مي آيند ، دوباره پشت سر امام حرکت مي کنند و در مکه خدمت امام مي رسند . وقتي اين امتحانات را پس مي دهند ، آن گاه در کنار کوه صفا امام زمان (ع) از آنان بيعت مي گيرد و مي گويد
پنجشنبه، 10 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بستن ميثاق بين امام عليه السلام وياران
بستن ميثاق بين امام عليه السلام وياران
بستن ميثاق بين امام عليه السلام وياران

در روايت وارد شده امام زمان (ع) در کنار کوه صفا از يارانش بيعت مي گيرد . چند ياري که آن ها را در کنار رکن و مقام مي بينند ، مي خواهد آزمايش کند از آن ها جدا مي شوند به مدينه مي رود . پشت سر حرکت مي کنند به مدينه مي روند تا خدمت امام (ع) برسند . مجددا امام (ع) مدينه را ترک مي کنند و به مکه مي آيند ، دوباره پشت سر امام حرکت مي کنند و در مکه خدمت امام مي رسند . وقتي اين امتحانات را پس مي دهند ، آن گاه در کنار کوه صفا امام زمان (ع) از آنان بيعت مي گيرد و مي گويد : من اين پيمان را از شما مي خواهم . چندين ماده در اين پيمان است که به اختصار عرض مي کنم .

مواد پيمان نامه ي ياران و لشکريان امام (ع)

امام به آنان مي فرمايد : پيمان ببنديد که
1) در ميدان نبرد حق نگريزيد
2) دزدي نکنيد
3) عمل نامشروع و خلاف شرع و کارهاي حرام و زشت و منکر مرتکب نشويد
4) کسي را جز به حق نزنيد
5) از دنيا ، به اندوختن زر و سيم نپردازيد.
6) جو و گندم که خوراک عمومي است را احتکار نکنيد
7) مسجدي را ويران نسازيد
8) شهادت ناحق ندهيد
9) مومنين را هرگز کوچک نکنيد
10) ربا نخوريد
11) در سختي ها و مشکلات پايمرد وصبور باشيد
12) کسي که خداي يکتا را پرستش مي کند لعنت نکنيد
13) شراب نخوريد
14) لباس زربافت نپوشيد
15) لباس ابريشم و لباس خز نپوشيد
16) شخص فراري را تعقيب نکنيد
17) خون حرامي را نريزيد
18) به منافق و کافر انفاق نکنيد
19) خاک را بالش خود قرار دهيد ، يعني متواضع و فروتن باشيد
20) از کارهاي ناشايست بپرهيزيد .
21) امر به معروف و نهي از منکر را ترک نکنيد . تا زماني که اين گونه عمل کنيد من بر عهده خودم نسبت به شما پايدارم و از شما حمايت مي کنم . (1)
مجموعا پيماني از ياران خويش مي گيرد ، آن ياران آهنين اراده ، شکست ناپذير ، که در باب امامت و ولايت و توحيد و نبوت مخلص اند .
طبيعي است که اگر چنين گروهي تشکيل بشود ، با تشخيص الهي امام زمان (ع) که در گذشته ذکر شد باطن افراد را به روشني مي بيند و حق و باطل را به خوبي مي شناسد ، طرفداران حق و باطل رابه خوبي تشخيص مي دهد ، چنين ياراني در کنار امام زمان (ع) قرار مي گيرند ، اگر کوه در برابر آن ها قرار بگيرد آن را از جا بر مي کنند ، آن ها هستند که بازوان امام زمان (ع) هستند و لطف الهي به وسيله ي آنان محقق مي شود .
ان شاءالله خداوند ما را در عصر انتظار ، براي خود سازي و آماده سازي خود و جامعه مان ياري کند که در حد صلاحيتي باشيم که اگر امام زمان (ع) تشريف آوردند ، ما را به عنوان سرباز خود بپذيرند و موفق بدارد .

پی نوشت:

1. چشم انداز حکومت امام مهدي ، ص 121.

منبع:کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.