کاهش وزن جزئی دستاوردهای بزرگ سلامتی به دنبال دارد.

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهند کم کردن فقط 5 درصد از وزن بدن شما می توانند تاثیر مثبت به سزایی در تندرستی‌تان داشته باشد.
چهارشنبه، 8 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کاهش وزن جزئی دستاوردهای بزرگ سلامتی به دنبال دارد.

کاهش وزن جزئی دستاوردهای بزرگ سلامتی به دنبال دارد.
 

 

مترجم: ایرج علیزاده
منبع:راسخون




 

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهند کم کردن فقط 5 درصد از وزن بدن شما می توانند تاثیر مثبت به سزایی در تندرستی‌تان داشته باشد.
در این مطالعه، در افرادی که 5 درصد از وزن بدنشان را کم کرده اند، بهبودهایی در فاکتورهای گوناگون ریسک برای بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو حاصل شد که شامل چگونگی پاسخ بدن آنها به انسولین و اینکه عملکرد سلول‌های آنان در لوزالمعده چگونه بوده است (ایستایی انسولین، حالتی که در آن سلول‌های بدن به درستی به انسولین پاسخ نمی‌دهد، خطر بیماری قلبی و دیابت نوع دو را در فرد افزایش می‌دهد.)
یافته‌ها نشان می‌دهند که حتی یک کاهش وزن کوچک هم مزایای سلامتی مهمی در سیستم‌های چند اندامی بدن دارد. و هرچه کاهش وزن بیشتر باشد مزایای سلامتی نیز بیشتر خواهد بود. با کاهش وزن‌های بیشتر در بین افراد مورد آزمایش این مطالعه نه تنها حساسیت به انسولین بهبود یافت بلکه محققان مزایای دیگری شامل کاهش میزان التهاب در بدن مشاهده کردند.
در این مطالعه، چهل نفر چاق به صورت کاملا تصادفی به یک برنامه کاهش وزن یا یک برنامه حفظ وزن مقرر شدند. تمامی شرکت کنندگان قبل از آغاز برنامه‌های تعیین شده، تست‌های مبنی برای آزمایش را تجربه کردند. از 20 درصد شرکت‌ کنندگان در برنامه کاهش وزن خواسته شد تا 5 درصد از وزن بدنشان را کم‌کنند. بر اساس مطالعه از 10 درصد این شرکت کنندگان خواسته شد تا کاهش وزن را ادامه دهند تا به کاهش 15 درصدی وزن بدنشان برسند. محققان به این نتیجه رسیدند که شرکت‌کننگانی که 5 درصد وزن بدنشان را کم کرده بودند حساسیت به انسولین و فشار خون پایین سیستولیک( انقباض قلب) و میزان تری‌گلیسرید ( نوعی چربی مربوط به بیماری‌های قلبی) را در خون‌هایشان بهبود بخشیده بودند.
علاوه بر این تمامی این پیشرفت‌ها در شرکت‌ کنندگانی که بیش از 5 درصد وزن بدنشان را کم کرده بودند مشاهده شد و به طور مستمر در حال افزایش بود.
گروهی که هدفش کم کردن 10 درصد از وزن بدن بود به طرز تقریبا شگرفی بهبود وضعیت بهتری داشت. اما گروهی که تلاش می‌کرد 15 درصد از وزن بدن را کاهش دهد به نتایج به مراتب بهتری دست یافت. به علاوه، کاهش وزن بیشتر با کاهش التهاب و همینطور نشانه‌هایی از توانایی بهتر برای مبارزه با فشار اکسایش، که می‌تواند به سلول‌ها آسیب برساند همراه بود.
اخیراً تعداد زیادی از سازمان‌های درمانی و دولتی، شامل اتحادیه قلب امریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، کاهش وزن 5 تا 10 درصد از وزن بدن را برای کسانی که چاق بوده اند توصیه کردند. اگرچه هیچ مطالعه‌ای روی نتیجه کم‌کردن وزن بدن تا 5 درصد متمرکز نشده است.
بر اساس این یافته‌ها، باید این رهنمودهای کوچک را مورد ملاحظه قرار دهیم و به کاهش وزن 5 درصدی بدن تاکید کنیم تا اینکه بر روی کاهش 5 تا 10 درصدی وزن بدن که احساس شکست را زمانی که بیماران به کاهش وزن مورد نظر که بیش از 5 درصد است نمی‌رسند، افزایش می دهد.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.