علل، علائم و درمان بزرگ شدن قلب - 3

بیوپسی روشی است که از طریق آن نمونه‌هایی از بافت‌های قلب به منظور بررسی و ارزیابی جمع آوری می‌شوند، در نتیجه دلایل افزایش اندازه قلب تشخیص داده می‌شوند. این نمونه ممکن است از طریق روش کاتتریزاسیون قلبی جمع آوری شوند.
يکشنبه، 14 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
علل، علائم و درمان بزرگ شدن قلب - 3
  علل، علائم و درمان بزرگ شدن قلب - 3

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون



 

بافت برداری
بیوپسی روشی است که از طریق آن نمونه‌هایی از بافت‌های قلب به منظور بررسی و ارزیابی جمع آوری می‌شوند، در نتیجه دلایل افزایش اندازه قلب تشخیص داده می‌شوند. این نمونه ممکن است از طریق روش کاتتریزاسیون قلبی جمع آوری شوند.
درمان
با در نظر گرفتن عوارض مختلفی که ممکن است با کاردیومگالی در ارتباط باشند، نیازی به گفتن نیست که درمان آن به علت خاص این وضعیت بستگی دارد. برنامه‌ی درمانی ممکن است ترکیبی از داروهای خوراکی، روش‌های پزشکی، و یا حتی عمل‌های جراحی باشد. این موارد درمانی در ذیل توضیح داده شده‌اند.
درمان‌های دارویی
دیورتیک‌ها ـ این داروها به کاهش میزان آب و سدیم در بدن کمک کرده، در نتیجه فشار خون را پایین می‌آورند.
مسدود کننده‌های بتا ـ به کاهش فشار خون در نتیجه کاهش فشار بر روی قلب کمک می‌کنند.
مهار کننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) یا مسدود کننده‌های گیرنده‌ی آنژیوتانسین (ARBs) ـ هر دو این داروها به عملکرد پمپاژ قلب با کاهش فشار خون کمک می‌کنند. پزشک شما ممکن است استفاده از هر کدام از این دو دارو را بسته به وضعیت سلامت‌تان تجویز نماید.
داروهای ضد انعقاد ـ به منظور جلوگیری از لخته شدن خون در بدن و کاهش خطر انسداد، که ممکن است به حمله قلبی منجر شود این داروها تجویز می‌شوند.
دیگوکسین ـ جهت کمک به کنترل ضربان غیر طبیعی قلب، در نتیجه اجازه به قلب در پمپاژ درست، این دارو تجویز می‌شود.
روش‌های پزشکی و جراحی
دفیبریلاتور کاردیوورتر قابل کاشت (ICDs) ـ یک دستگاه کوچک است که در قفسه سینه به ویژه در بیماران با موارد شدید آریتمی کار گذاشته می‌شود. ICD به نظارت بر ضربان قلب با دادن شوک الکتریکی جهت کنترل ضربان قلب شما کمک می‌کند.
پِیس میکر یا ضربان ساز دو بطنی (Biventricular Pacemaker) ـ در یک قلب سالم، حفره‌های پایینی در یک زمان با هم پمپ می‌کنند، و با حفره‌های بالایی هماهنگ می‌باشند. با این حال، در صورت داشتن نارسایی قلبی، این هماهنگ سازی از دست رفته است. پیس میکر دو بطنی به منظور رسیدن به همسان سازی مجدد قلبی کار گذاشته می‌شود. این دستگاهی است که به کمک یک باتری کار کرده و متشکل از سیم‌هایی تحت عنوان لید (leads) است. این لیدها به جهت همسان یا همزمان سازی حفره‌های بالایی و پایینی در بافت قلب قرار داده می‌شوند.
جراحی دریچه‌ی قلب ـ عمل جراحی دریچه قلب به منظور ترمیم و یا تعویض دریچه‌ی معیوب در قلب انجام می‌شود. در این عمل ممکن است دریچه‌ی مصنوعی جایگزین شود و یا یک بافت دریچه ممکن است از بدن یک فرد مرده گرفته شود و یا در برخی موارد، از بدن گاو یا خوک به جهت ترمیم دریچه‌ی قلب گرفته می‌شود.
دستگاه کمک بطنی - A VAD یک پمپ مکانیکی است که از طریق یک باتری کار کرده، به قلب در انجام عملکرد پمپاژ خود به طور مناسب کمک می‌کند. این دستگاه درون قفسه سینه‌ی شما از طریق عمل جراحی باز کار گذاشته می‌شود. در اغلب مواقع، این دستگاه در بیمارانی که منتظر پیوند قلب می‌باشند، کار گذاشته می‌شود. معمولاً دوره‌ی انتظاری برای انجام یک پیوند وجود دارد به این دلیل که تعداد بیماران بیشتر بوده و تعداد دهندگان قلب کمتر می‌باشد.
جراحی بای پس عروق کرونر ـ این گزینه در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که علت کاردیومگالی بیماری عروق کرونر باشد. در این عمل جراحی، رگ سالمی از مچ دست، پاها، و یا قفسه سینه گرفته، و در سراسر ناحیه‌ی تنگ یا مسدود شده‌ی شریان قرار داده می‌شود. این عمل جهت منحرف کردن جریان خون از ناحیه‌ی مسدود شده جهت حفظ جریان خون سالم به قلب انجام می‌شود.
پیوند قلب ـ در موارد شدید، که در آن تصحیح عملکرد قلب غیر ممکن است، پیوند قلب ممکن است لازم باشد. قلب بزرگ شده با یک قلب سالم که معمولاً از یک اهدا کننده گرفته می‌شود، جایگزین می‌گردد.
کنترل منظم سطح فشار خون و کلسترول به تشخیص بهبود وضعیت قلب کمک می‌کند. یک برنامه‌ی تناسب اندام، هماهنگ با یک برنامه‌ی رژیم غذایی برای قلب بزرگ شده، بایستی به دقت پیروی شود. از آنجا که این اختلال، باعث مرگ ناگهانی قلبی است و برای هیچ گروه سنی استثناء قائل نمی‌شود، ضرورت دارد که عملکرد قلب تحت نظارت یک پزشک مورد اعتماد مورد بررسی قرار گیرد.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.