كوكوى قارچ، بادمجان و گردو

* شيوه پخت: پياز را به صورت نگينى خرد كرده و كمى تفت بدهيد اكنون تخم مرغ ها را با نمك و فلفل و آرد خوب هم بزنيد تا پف كند. سپس زعفران و قارچ خرد شده و پياز داغ را به اين مخلوط بيفزاييد و پس از آن در روغن داغ ريخته و بگذاريد با حرارت كم به شكل كوكو درآيد. بعد از آن كه هر دو روى كوكو سرخ شد آن را در يك ديس چينى بكشيد و اطرافش را با تربچه هاى نقلى قرمز رنگ و ساير سبزى هاى پخته و يا خام تزيين كنيد. انواع
شنبه، 7 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كوكوى قارچ، بادمجان و گردو
كوكوى قارچ، بادمجان و گردو
كوكوى قارچ، بادمجان و گردو

نويسنده:مريم دلبران

به تخم مرغ احترام بگذاريم!

همان طور كه در فصل سرد از خوردن آش و سوپ و خوراك لذت مى بريم، انواع كوكوها نيز خواهان بسيارى دارد. در اين شماره مواد اوليه و شيوه پخت چند نوع كوكو را آورده ايم به شرط آن كه آشپز يا كدبانوى خانه نظر لطفى هم به روغن زيتون و قارچ داشته باشد.

* كوكوى قارچ

مواد لازم( براى دو نفر): قارچ: ۱۵۰ گرم، تخم مرغ: ۳ تا ۴ عدد، پياز متوسط: ۲ عدد، زعفران حل شده: يك قاشق غذاخورى، آرد: يك قاشق سوپخورى، نمك و فلفل: به اندازه كافى.
* شيوه پخت: پياز را به صورت نگينى خرد كرده و كمى تفت بدهيد اكنون تخم مرغ ها را با نمك و فلفل و آرد خوب هم بزنيد تا پف كند. سپس زعفران و قارچ خرد شده و پياز داغ را به اين مخلوط بيفزاييد و پس از آن در روغن داغ ريخته و بگذاريد با حرارت كم به شكل كوكو درآيد.
بعد از آن كه هر دو روى كوكو سرخ شد آن را در يك ديس چينى بكشيد و اطرافش را با تربچه هاى نقلى قرمز رنگ و ساير سبزى هاى پخته و يا خام تزيين كنيد. انواع ترشى ها هم پيشنهاد ديگر سرآشپز صفحه زندگى است.

كوكوى بادمجان

مى گويند واژه بادمجان فارسى اصيل ايرانى است و برعكس واژه بادنجان را عرب زبان ها به كار مى برند در هر صورت هيچ فرقى به حال بادمجان ندارد!
مواد لازم ( براى سه نفر) : بادمجان متوسط: ۶ عدد، پياز خرد و تفت داده شده ۲ قاشق غذاخورى، نعنا خشك: يك قاشق مرباخورى، تخم مرغ: ۶ عدد، روغن زيتون: يك فنجان، زرشك: ۲ قاشق غذا خورى و نمك و فلفل هم به مقدار لازم.
شيوه پخت: بادمجان ها را پس از پوست كندن رنده كنيد و كمى نمك روى آنها بپاشيد و با فشار دو دست، آب آنها را بگيريد. حال تخم مرغ ها را با كمى نمك و فلفل، زردچوبه و نعنا خشك خوب هم بزنيد تا كف كند. اكنون نوبت افزودن بادمجان و پياز رسيده است. در صورت تمايل زرشك را همين الان اضافه كنيد. به همان شيوه اى كه كوكوى قارچ را درست كرديد مايه حاوى بادمجان را هم در روغن داغ بريزيد و پس از كوكو شدن در ديس بكشيد و از همان چاشنى ها نيز استفاده كنيد.

كوكوى گردو

شايد اين كوكو را تا به حال درست نكرده باشيد. اين نوع غذا بيشتر براى كودكان سودمند است و مى تواند ميان وعده پر و پيمانى به حساب آيد.
مواد لازم: گردوى چرخ شده: ۲۵۰ گرم، پياز رنده شده: يك عدد متوسط، نعنا خشك: قاشق مرباخورى، تخم مرغ: ۵ عدد، روغن زيتون: نصف فنجان و نمك و فلفل: به اندازه كافى.
شيوه پخت: تخم مرغ ها را با نمك، فلفل و نعنا خشك و پياز تفت داده شده مخلوط كرده و خوب هم بزنيد تا پف كند سپس با افزودن گردو به آن، دوباره مخلوط را هم بزنيد و مايع كوكو را در تابه حاوى روغن داغ بريزيد و با حرارت كم بگذاريد غذا آماده شود.
گردو زود مى سوزد بنابراين مرتب در تابه را برداريد. به محض سرخ شدن، آن را برگردانيد. چون اين كوكو سريع روغن جذب مى كند به هنگام سرخ شدن دوباره كمى روغن در تابه بريزيد تا نسوزد. رنگ اين كوكو قهوه اى تيره مى شود.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.