آینده جنگ در مصاحبه ای با شهید مهدی باکری

با درود و سلام به پیشگاه امام زمان و نایب بر حقش امام امت و درود و سلام به روح مطهر شهدا مخصوصاً شهدای جنگ و با سلام به خانواده های شهدا ، مفقودین ، اسرا ، و درود و سلام به پیشگاه امت مسلمان ایران به ویژه تبریز . در رابطه با تاریخچه جنگ حدوداً چهار سال قبل در شهریور 1359 حدود دو سال از عمر جوان انقلاب اسلامی می گذشت. ابرقدرت های جنایتكار دنیا به این نتیجه
سه‌شنبه، 25 فروردين 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آینده جنگ در مصاحبه ای با شهید مهدی باکری
آینده جنگ در مصاحبه ای با شهید مهدی باکری
آینده جنگ در مصاحبه ای با شهید مهدی باکری





بسم الله الرّحمن الرّحیم
با درود و سلام به پیشگاه امام زمان و نایب بر حقش امام امت و درود و سلام به روح مطهر شهدا مخصوصاً شهدای جنگ و با سلام به خانواده های شهدا ، مفقودین ، اسرا ، و درود و سلام به پیشگاه امت مسلمان ایران به ویژه تبریز .
در رابطه با تاریخچه جنگ حدوداً چهار سال قبل در شهریور 1359 حدود دو سال از عمر جوان انقلاب اسلامی می گذشت. ابرقدرت های جنایتكار دنیا به این نتیجه رسیدند كه تمام توطئه های داخلی بی نتیجه بود و با به بن بست كشاندن انقلاب و به سقوط كشیدن آن خواستند یك عمل نظامی انجام بدهند تا از نظر خودشان كاری كرده باشند و انقلاب را به مرحله سقوط بكشانند .صدام جنایتكار دارای خصوصیات پلیدی بود و برای این كار مناسب و خیال می كرد بعد از شاه از كشورهای دارا است، دست به این اقدام زد .
در شهریور 59 صدام با 12 لشگر پیاده و زرهی حمله اش را از قصر شیرین تا جزایر فاو آغاز كرد و با تمام قدرت و پشتیبانی ابرقدرتها و تبلیغاتی كه او را حق جلوه می داد و ابرقدرتها چه فكری و چه مالی به او كمك می كردند تا به ایران حمله كنند البته مقاومتها حماسه آفرین و یادآور جانبازی های صدر اسلام بود توسط مردم مسلمان و دلیر كه جلوی این تجاوز را می گرفتند .
آن حماسه هایی كه در خرمشهر بود جوان 12 ساله ای كه نارنجك را به خود بست و زیر تانك رفت و خودش شهید شد و تانك را از بین برد . امام امت این جوان را برای خود رهبر قرار داد حماسه های زیادی اتفاق افتاد و باعث شد رژیم بعثی مقداری از قوای خود را از دست بدهد و به اهدافی كه می خواست سریع برسد، نشود . اهدافشان این بود، قسمتی از خوزستان كه پالایشگاه نفت ایران را و چند بندر مهم ایران را تصرف كند هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی فشار عمده ای وارد كند و یك منطقه به نظر خودش آزاد شده و توطئه هایی را از آنجا علیه انقلاب انجام دهند .
كردستان را هم از نظر دمكراتها و گروهك های مفسد می خواستند به سقوط بكشانند . غافل از این كه این انقلاب از پشتیبانی خداوند متعال برخوردار است . و تمام توطئه ها كه قبلاً پیش بینی كرده بودند كه همه نقش برآب شد ما در موقعیتی موفق قرار گرفتیم .
سئوال : با توجه به ایثارگریها و رشادتهای ملت مسلمان بفرمایید این جنگ در چه حالی و چه موقعیتی است و آینده این جنگ به كجا می كشد ؟
جواب : برای تجاوز رژیم صدام حدود یك سال بعد از عملیات و بركناری بنی صدر و باند او اتحاد و وحدت بین نیروها و ارتش و سپاه و بسیج و تمام اقشار و به یومن وجود امام و زحمات ایشان ایجاد شد و بعد از یك سال تجاوز و حملات نیروهای بعثی شروع شد و به علت ضعف هایی که در دشمن وجود داشت و با تمام قوا وارد ایران شد با لطف الهی توانستیم با ضربات محكمی همچون عملیات شكستن حصر آبادان ، طریق القدس ، فتح المبین ، بیت المقدس ، رمضان و عملیات كربلا ، عملیات رمضان منجر به شكست دشمن ، گرفتن اسیر زیاد و خسارات بسیار وارد شد . به جایی رسیدند كه فهمیدند نباید مقاومت كنند . بعد از عملیات بیت المقدس بود كه فرار را بر قرار ترجیح دادند و عقب نشینی تاكتیكی .
تمام ابرقدرت ها پشتیبان دشمن بودند و ظاهراً دشمن صدام است همانطور كه امام فرمودند چرا ما خود را گول بزنیم این جنگ ، جنگ با كفار است و جمهوری اسلامی با امكانات كم و تعداد كم ولی در مقابل جمعیت زیاد كفار اتكا به نیروی الهی و قدرت الهی هستیم . جبهه كفر در ظاهر صدام به تجهیزات مدرن و ابرقدرتها هم پشتیبان آن بنابراین جنگی كه در حال حاضر بعد از شكستی كه عراق پیدا كرد حال جنگ ابرقدرتها با جمهوری اسلامی است و مكرر امریكا و روسیه شوروی اعلام كردند كه سقوط رژیم صدام برای ما قابل قبول نیست . برای ما سخت است در منطقه جمهوری اسلامی پیروز شود بنابراین مشخص است كه ما در مرحله ای از جنگ قرار گرفته ایم كه ابرقدرتها با اسلام در جنگ هستند كه مشكل است اعتقاد و ایمان و پایداری و مقاومت نیاز دارد . تا جنگ را پیش ببریم و این صحبت ده روز پیش امام است و وضع حاضر جنگ ، جنگ جمهوری اسلامی و ابرقدرتهاست . بنابراین تاكتیكها و ادوات جنگی و امكانات و زمان . حال سال چهارم است انشاالله به زودی پیروزی با ماست و خطی كه امام برای ما روشن كرده اند خط ایستادگی و مقاومت و مدت جنگ بیست سال . انشاءالله آمادگی در همه ما باشد و ثابت قدم باشیم تا پیروزی نهایی .
سئوال : با توجه به این كه جمعه را قرار داده ایم برای لبیك یا خمینی نقش مردم در جنگ چیست و در آینده چیست تا پیروزی نهایی ؟
امام فرمودند این انقلاب را مردم انجام داده اند مردم در صحنه با اتكا به خداوند رژیم شاه را ساقط كردند و در رابطه با رژیم شاه امریكا در دو قسمت مداخله داشت . مردم باید در صحنه باشند و صحنه گردان انقلاب باشند . تمام سختیها و مشكلات را تحمل كنند و به قول امام هیچ گله ای نداریم با اعتقاد و یقین به این كه این انقلاب الهی است در وصف انقلاب هم صحبتها زیاد است یكی از صحبتهای انقلاب جنگ است تا حالا صحنه گردان جنگ مردم بودند با نیروی مختلفی كه برای جنگ آمده اند و ایثارگری و جانفشانی، تمام این مشخص كننده حضور آنهاست چه با جان چه با درایت خود كه باید پشتیبان این جنگ باشیم كه دیدیم آن پیرزنهای مهربان .چه انقلاب چه جنگ پیش نمی رود مگر با پشتیبانی و حضور مردم در صحنه و از این به بعد هم مردم باید صحنه گردان اصلی باشند حضورشان فعال و تمام مشكلات كه هست باید تحمل خود را بیشتر كنیم تا این كه بتوانیم جنگ را پیش ببریم مگر با حضور مردم . بلندگوهایی كه برای جبهه كار می كنند و مردم را دعوت به حضور در جبهه و پشتیبانی می كنند باید انجام وظیفه كنند. چه از مساجد كه اعلام می شود كه جوانان به جبهه بیایند مانند همان منادیان اوایل اسلام است كه پیامبر فرستادند تا در مساجد و محله ها ندا دهند برای حضور در جبهه ها .
این جنگ در ادامه جنگ پیامبر است بنابراین تا شنیدن ندای امام توسط فرماندهان نظام واجب و ضروری است تا موقع نیاز جبهه به منطقه برویم هر كسی كه توان دارد ، رئیس ، روحانی ، كارگر ……… لبیك یا خمینی همان لبیك به پیامبر است و همان لبیكی كه در زمان پیامبر می گفتند و هر كاری داشتند زمین می گذاشتند و خود را به پیامبر می رساندند و این بلندگوها به منزله همان ندادهندگان زمان پیامبر است حال مردم و امت لبیك گویان خالص هستند كه آن زمان هم بود . مردم باید با تمام مشكلات كه این مشكلات فرعی است و مشكل اصلی به فرموده امام جنگ است را كنار بگذاریم یعنی مشكلات فرعی فدای مشكلات اصلی شود به اندازه ای مردم در جبهه ها شركت كنند كه لازم و ضروری است . با تمام مشكلات بتوانند نیرو به جبهه ها بدهند . با حضور مداوم و مستحكم خود بتوانیم با عملیات پی در پی ضربات محكمی به پیكر پوسیده صدام بزنیم . جنگ با صدام مقداری پیچیده شد و از آن حالت سادگی بیرون آمده چرا چون ابرقدرتها با سیاستهای كارشناسانه و ادوات جنگی خود در مقابل اسلام صف آرایی كرده اند پس چون جنگ پیچیده شد ما هم باید پیچیده جنگ كنیم مثل قبل نیست كه جمعی جمع می شدیم و پیش می رفتیم شاید الان گروهی بیایند و جنگی یا عملیاتی هم نشود . وقتی فرماندهان اعلام كردند ما فوراً در جبهه ها حضور به هم برسانیم كه انشاءالله با شركت فعالانه و اطمینان به مسئولین و لبیك واقعی به امام و حضور مستمر ما این جنگ را به اتمام برسانیم . انشاءالله .
سئوال : صحبت شیرین است ولی به خاطر كمبود وقت شما به عنوان فرمانده لشگر 31 عاشورا در آخرین صحبتهای خود چه پیامی برای رزمندگان و ملت و امت اسلام دارید بیان كنید ؟
پاسخ :اول كه انشاءالله همه جوانان آماده باشند تا با ابلاغ عمومی در جبهه ها حضور به هم برسانند . بعضی مسائل در جامعه هست كه هم مردم به ما می گویند و خودتان خبر دارید و امام اخیراً صحبتهایی فرموده اند. توطئه هایی در حال انجام است كه هم در جبهه ها كه مانع پیشروی رزمندگان شوند و هم در داخل جبهه.... اتحاد ما چه كنند ؟ نفاق وارد می كنند تا این مشكلات و توطئه چینی ها و نارضایتی ها باعث شود تا حكومت و دولت و رزمندگان تضعیف شوند و روحیه خسته و كسالت باری را ایجاد نمایند و در بین مردم اشاعه دهند مردم ما باید آگاه باشند به این دسیسه ها . از طرف چه شخص متعهد و چه شخص عادی چه آگاهانه باشد و چه ناآگاهانه باید پرهیز كنیم تا حكومت تضعیف نشود . چه شخص متعهد، چه منافقین. نفاق و ایجاد نفاق به وسیله تبلیغات زیاد به وسیله مردم ناآگاه چه نوع خطر جدی است و پرهیز نكردن خیانت است. اتحاد بین مردم از بین نرود و صحبتهایی كه امام اخیراً فرموده اند مردم باید با جان و دل آنها را گوش و انجام دهند . همه باید انجام دهید ما در راهی قرار گرفته ایم كه خیلی سخت است به فرموده امام باید به اتمام برسانیم و در نیمه راه قرار نگیریم و تا آخر ادامه دهیم . حفظ وحدت و یكپارچگی مستلزم دوری از نفاق ، تبعیت از امام ،ومهم ترین شناختن دوست و دشمن و كسانی كه دلسوز ما نیستند یعنی انقلاب نكردند ، جبهه نیامده اند به سختی نیفتاده اند و خود را خیلی خوب و صحنه گردان نشان می دهند اینان را بشناسیم و بدانیم اینان خیانتكار به ما هستند هركاری كه باعث تضعیف حكومت اسلامی می شود باید پرهیز كنیم چون كارها و عملیات بزرگی در پیش داریم . ما باید به این اهداف برسیم درست است كه مشكلات رفاهی هست ولی اینان در نظر ما اصل نیست اگر ما اسلام نداشته باشیم اینها به درد ما نمی خورد . اگرچه بهترین خوراكها و بهترین زندگی ها را داشته باشیم مانند كسی هستیم كه دین نداریم ....
منابع :
www.sajed.ir
www. aga-mehdi.blogfa.com





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.