جرم و جنایت و پیشگیری از فقر

جرم علت و پیامد فقر می‌باشد. فقر موجب بی‌ثباتی و رنج فراوان در جامعه می‌گردد که این دو پدیده از جمله علل اساسی بوده که جنایت را در جامعه ترویج می‌بخشد. فقر منجر به آسیب شدید اجتماعی در آمریکای مرکزی و
جمعه، 18 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
جرم و جنایت و پیشگیری از فقر
جرم و جنایت و پیشگیری از فقر

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
جرم علت و پیامد فقر می‌باشد. فقر موجب بی‌ثباتی و رنج فراوان در جامعه می‌گردد که این دو پدیده از جمله علل اساسی بوده که جنایت را در جامعه ترویج می‌بخشد. فقر منجر به آسیب شدید اجتماعی در آمریکای مرکزی و جنوبی، غرب آسیا و آفریقا شده است. کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته هر دو نسبت به پدیده‌هایی مانند فقر و جرم آسیب پذیر هستند. این دو پدیده‌ی مضر اجتماعی به صورت همه گیر کل جامعه را در برگرفته و باید تلاش‌های گسترده‌ای به منظور ارائه‌ی راه حل‌هایی جهت ریشه کن کردن کامل آن‌ها انجام داد.
تلاش‌هایی جهت پیشگیری از جنایت و فقر انجام اقدامات جهت جلوگیری از وقوع جرم جنایت و فقر نیازمند حمایت‌های بیشتر جوامع بین المللی می‌باشد. این حمایت‌ها شامل ارزیابی مناسب و استفاده از همکاری‌های بین المللی و کمک‌های فنی می‌باشد. مرحله 1: تلاش‌هایی در جهت مقابله با فقر توسط دولت‌های سراسر جهان صورت گرفته است. سیاست گذاری کنترل مواد مخدر ارتقاء یافته و در حال حاضر یک راهکار جامع اتخاذ شده که بخش‌های داخلی سراسر سازمان‌های مختلف ملی را به هم وصل می‌کند. در طی سال‌های اخیر تلاش‌هایی در جهت کاهش رفتار جنایی و همچنین تلاش‌هایی نیز در زمینه‌ی ارتقاء اتحاد جهانی و حل مشکلات موجود در سطوح مختلف در کشورهای مختلف صورت گرفته است.
مرحله 2: تلاش‌های جهانی به منظور مبارزه با فقر و جنایت بر روی پروژه‌های مربوط به مواد مخدر متمرکز می‌باشد. تحقیقاتی در جهت تمرکز بر روی مناطق خاص و ایجاد تشکلات قوی‌تر در زمینه‌ی عملیات مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است. موفقیت پروژه‌هایی که به طور موثر به این مشکلات می‌پردازند، وابسته به کمک‌هایی است که کشورهای دیگر و وام دهندگان به آن‌ها ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای پیشگیری از جرم


مرحله 3: کشورهای درگیر در این عملیات باید با نهادها و کشورهای تولید کننده‌ی مواد مخدر و اسلحه در تعامل باشند. ساخت اسلحه و مواد مخدر گرسنگی مردم را برطرف نمی‌کند، راهکارهای بین المللی کنترل مواد مخدر محدود به کنترل عرضه و تقاضای سلاح و مواد مخدر نیست، بلکه این استراتژی‌ها باید مانع از تولید، قاچاق و فروش آن‌ها گردد. در این راستا کمک‌های فنی و مالی از طریق سازمان‌های چند ملیتی ارائه می‌گردد.
مرحله 4: درک ارتباط بین مواد مخدر قانونی، قاچاق اسلحه و یا جرایم سازماندهی شده. راه حل‌های این موضوع در شناسایی و حمله به منابع مالی برای تروریسم نهفته است. تلاش‌های جهانی در جهت تقویت امکانات مالی و به اشتراک گذاری اطلاعات صورت گرفته است. همکاری‌های بین منطقه‌ای جدیدی نیز در این راستا انجام شده است. دولت‌های سراسر جهان از طریق اجراء قوانین سختگیرانه به مبارزه با مواد مخدر و تولید سلاح پرداخته‌اند. این کار به نوبه‌ی خود به بهبود وضعیت اجتماعی کشورهای مختلف کمک می‌کند.
تروریسم
تروریسم چالشی بوده که امنیت و رفاه منطقه‌ای را تهدید می‌کند. برای جلوگیری از وقوع این پدیده نیاز به اجراء قوانین قدرتمند توسط دولت‌ها می‌باشد. جهت پرداختن به موضوعات فقر و جنایت، باید مکانیزم‌های موجود در این زمینه جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی مورد تاکید قرار گیرد. نیاز به افزایش همکاری‌های ضد تروریستی در چارچوب تقویت مالی و قانونی بین کشورهای مختلف نیز وجود دارد.
اثرات منفی و عواقب اجتماعی اقتصادی مخرب حاصل از پدیده‌های فقر و جرم و جنایت نیز باید در سطح جهانی مورد بررسی قرار گیرد. کشورهای در حال توسعه نیازمند دریافت کمک‌های بیشتری به منظور اجراء استراتژی‌های بین المللی جهت مقابله با این چالش‌ها می‌باشند. پیشگیری کامل از جرم و جنایت امکان پذیر نیست، اما با ارائه‌ی راهکارهایی می‌تواند از افزایش این حوادث در سطح جامعه جلوگیری کرد. این راهکارها شامل آموزش عمومی به افراد، تحقیق و انتشار اطلاعات و همچنین ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای می‌باشد.
انجام اقدامات جهت جلوگیری از وقوع جرم جنایت و فقر نیازمند حمایت‌های بیشتر جوامع بین المللی می‌باشد. این حمایت‌ها شامل ارزیابی مناسب و استفاده از همکاری‌های بین المللی و کمک‌های فنی می‌باشد.
منبع مقاله : برگرفته از سایت اپینیون فرانت
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.