هالیوود و القای خشونت در اعمال عبادی و معنویت اسلامی

هالیوود برای پخش نفرت از اسلام در جهان از هیچ کوششی فرو‌گذاری نکرده است و حتی کار به آن‌جایی رسیده است که اعمال عبادی و معنوی مسلمانان را نیز مورد تحریف قرار داده و به عنوان یک پشتیبان برای انجام اعمال خشونت طلب مسلمانان معرفی کرده است.
يکشنبه، 7 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هالیوود و القای خشونت در اعمال عبادی و معنویت اسلامی
تخریب معنویت بزرگترین ظلم از جانب رسانه‌های ضد دین است
 
چکیده
هالیوود برای پخش نفرت از اسلام در جهان از هیچ کوششی فرو‌گذاری نکرده است و حتی کار به آن‌جایی رسیده است که اعمال عبادی و معنوی مسلمانان را نیز مورد تحریف قرار داده و به عنوان یک پشتیبان برای انجام اعمال خشونت طلب مسلمانان معرفی کرده است. آن‌چه در این مقاله می‌خوانید نگاهی است گذرا به این مساله که با تبیین و تحلیل از فیلم‌های ساخته شده از هالیوود به دست آمده است.

تعداد کلمات 1873/ تخمین زمان مطالعه 10 دقیقه
 هالیوود و القای خشونت در اعمال عبادی و معنویت اسلامی
استفاده هالیوود و رسانه‌های غربی از نماز، مسجد و دیگر شعائر اسلامی در قالب نماد و سمبل ترور و خشونت از دیگر ترفندهای ظالمانه و ضددینی این رسانه‌هاست. با توجه به بعضی فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و بازی‌های کامپیوتری که از دهه هفتاد به بعد در سینمای هالیوود ساخته شده به این نتیجه می‌رسیم که صحنه‌گردانان اصلی هالیوود با تدبیری شیطانی و برای ایجاد بغض و نفرت به نمادهای اسلامی، تروریست‌ها را در حالی نشان می‌دهند که قبل از انجام اعمال تروریستی خود در مسجد مشغول نیایش هستند و مسجد و نماز را عامل جسارت و تقویت‌کننده خشونت تروریست‌ها معرفی می‌کنند. در بعضی فیلم‌ها تروریست‌ها را طوری نشان می‌دهند که قبل از انجام اعمال تروریستی با توجهی خاص وضو گرفته، مشغول نماز شده و وانمود می‌کنند این نماز (نمازی که مقدمه یک عمل تروریستی است)، بهترین نیایشی بود که تا به حال انجام داده‌ام.
از جمله فیلم‌ها و سریال‌هایی که می‌شود در این رابطه نام برد «سریال ۲۴» و فیلم‌های «یونایتد ۹۳»، «مردی که فردا را دید»، «پنج مناره در نیویورک»، «محاصره»، «اسم من خان است»، «سنگسار ثریا»، «دروغ‌های حقیقی»، «از پاریس با عشق»، «سیریانا»، «مجموعه دروغ‌ها»، «فتنه»، «تسلیم» و ده‌ها فیلم دیگر که در این زمینه ساخته شده است.
در فصل‌های مختلف «سریال ۲۴» از جمله: فصل دو، چهار، شش، هفت و هشت مشاهده می‌شود تروریست‌های مسلمان برای تقویت روحی و روانی خود به مسجد پناه برده و بعد از نماز و نیایشی با اخلاص، دست به اقدامات وحشیانه تروریستی می‌زنند. امنیت عمومی مردم را به هم می‌زنند در جای جای آمریکا بمب اتم کار گذاشته و بعد از تهدید و گرفتن امتیازاتی از دولت مردان آمریکایی باناجوانمردی تمام، بمب‌ها را منفجر می‌کنند.صحنه‌گردانان اصلی هالیوود با تدبیری شیطانی و برای ایجاد بغض و نفرت به نمادهای اسلامی، تروریست‌ها را در حالی نشان می‌دهند که قبل از انجام اعمال تروریستی خود در مسجد مشغول نیایش هستند و مسجد و نماز را عامل جسارت و تقویت‌کننده خشونت تروریست‌ها معرفی می‌کنند. در بعضی فیلم‌ها تروریست‌ها را طوری نشان می‌دهند که قبل از انجام اعمال تروریستی با توجهی خاص وضو گرفته، مشغول نماز شده و وانمود می‌کنند این نماز (نمازی که مقدمه یک عمل تروریستی است)، بهترین نیایشی بود که تا به حال انجام داده‌ام.
داستان سریال «۲۴» مربوط به شخصیتی به نام جک باور است که در سی تی یو یا واحد ضدتروریستی، کار می‌کند. این سریال به علت نشان دادن صحنه‌های متعدد شکنجه و استفاده از شخصیت‌های مسلمان به عنوان تروریست و نمادهای اسلامی عنوان نمادهای تروریستی در نیمی از فصل‌ها، مورد انتقادهای جزئی مسلمانان قرار گرفته است. با این حال در طول هشت فصل، بارها نامزد دریافت جوایز مختلف شده است.
در بعضی بازی‌ها تلاش بسیار زیادی صورت گرفته نمادهای اسلامی از جمله صدای اذان برای بسیاری از مخاطبان تداعی‌کننده خشونت و ظلم به زن باشد و به نحوی مخاطبان غربی با نمادهای اسلامی این‌گونه شرطی شوند. «انگری بردز» یکی از این بازی‌هاست. در نسخه به روز شده این بازی برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها و بارها مسجدی را خراب کرد و همچنین خوک‌هایی را که داخل مسجد ساکن هستند باید از بین برد تا به مرحله بعد راه پیدا کرد!
«آرگو» نشان می‌دهد نوای اذان و عبارات مقدسی چون «لا اله الا الله» کلیدهایی برای تهدید و تحدید منافع آمریکا در جهان هستند.
«هواپیمای رئیس‌جمهور» فیلمی است که مسلمانان جواب هر اعتراضی را در آن با گلوله می‌دهند و اوج وقاحت فیلم جایی است که با نمایش نماز مسلمانان هواپیماربا، سعی دارد به بیننده القاء کند که یکی از دلایل جنایت‌های مسلمانان، نماز آن‌هاست و نمازشان به آن‌ها جرأت کشتار و ترور می‌دهد. بارها در طول فیلم، سرکردۀ کسانی که هواپیمای رئیس‌جمهور را دزدیده‌اند، از واژه‌هایی مانند «الله اکبر» و «محمد رسول الله» استفاده می کنند تا به صورت کامل تمام این نمادهای مقدس اسلامی را ترویج کننده جنایت نشان دهند. از شیطنت‌های مشخص تصویری این فیلم تأکید بر جای خالی برج‌های دوقلوست که صدای اذان روی این تصاویر قرار داده شده تا برای تماشاگر این ذهنیت ایجاد شود که عامل این حادثه تروریستی، چنین ندا و صاحبان این طرز تفکر است.

 

بیشتر بخوانید: اسلام ‌ستیزی در هالیوود


فیلم «یونایتد 93»، پروازی با نام یونایتد 93 در تاریخ 11 سپتامبر، توسط عده‌ای از جوانان مسلمان به قصد منهدم نمودن کاخ سفید ربوده شده است. بنا به ادعای کاخ سفید در روز 11 سپتامبر 2001، چهار هواپیما که به سمت کالیفرنیا در حال پرواز بودند، توسط اعضای گروه القاعده (15 تبعه عربستان، 2 تبعه امارات، 1 تبعه مصر، 1 تبعه لبنان) دزدیده شدند که دو هواپیما به برج‌های مرکز تجارت جهانی برخورد کردند؛ یک فروند به ساختمان پنتاگون اصابت کرد و هواپیمای چهارم هم که به قصد تخریب کاخ سفید ربوده شده بود، در شانکسویل ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد. فیلم یونایتد ۹۳ داستان همین هواپیمای چهارم را روایت می‌کند. فیلم با صحنه‌ای آغاز می‌شود که این جوانان با خواندن نماز و قرآن و مجهز شدن به ابزاری چون خنجر و چاقو، خود را برای چنین عملیات تروریستی آماده می‌کنند. در سکانس دیگری در هواپیما شاهد هستیم که یکی از جوانان در بدو اقدام به هواپیماربایی، بدون هیچ اخطاری، «الله اکبر» گویان چاقوی خود را در پهلوی مسافری بی‌گناه فرو می‌برد؛ و همه را به گروگان می‌گیرند و دو خلبان را کشته و یکی از این سه جوان که خود نیز خلبان است، کنترل هواپیما را به دست گرفته و در حالی که عکس کاخ سفید را روی فرمان هواپیما قرار می‌دهد، هواپیما را به سمت کاخ سفید هدایت می‌کند. یکی دیگر از این سه مسلمان جوان نیز با چاشنی‌های همراه خود، بمبی دست‌ساز درست کرده و به صورت انتحاری به خود می‌بندد و با اذکار مداوم اسلامی که بر لب دارد، همه مسافران هواپیما را در صورت واکنش غیر معمول، به منفجر کردن آن تهدید می‌کند. در نهایت با تلاش مسافران، هواپیما قبل از رسیدن به مقصد، در میانه راه از مسیر منحرف شده و سقوط می‌کند.
کارگردان سعی کرده جوانان مسلمانان را عقده‌ای، نفهم، بسیار خشن و غیر‌منطقی که به راحتی برای رسیدن به هدف خود، هر بی‌گناهی را قربانی می‌کنند و تمام این عملیات تروریستی را به قصد تقرب الى‌الله انجام می‌دهند (آموزه‌های دینی که مسلمانان به آن معتقدند، اساساً و ذاتاً خشونت‌زا هستند و به همین دلیل جوانان با مطالعه بیشتر آیات قرآنی و ادعیه اسلامی، تحریک‌پذیری بیشتری برای انجام اعمال تروریستی پیدا می‌کنند) نشان داده می‌شوند.
در فیلم «غیر قابل تصور» این اسلام و مسلمانی است که بیش از هر کشور، ملتی و ملیتی، هدف هجمه ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ یعنی علی‌رغم آن‌که در چند صحنه از فیلم بر ملیت آمریکایی استیون یانگر تأکید می‌شود و حتی هلن برودی نیز برای جلوگیری از ادامه شکنجه وی، به «H» و رؤسایش یادآور می‌شود که قربانی‌شان شهروندی آمریکایی است اما آن‌چه برای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی غرب اهمیت پیدا می‌کند ربطی به آمریکایی بودن یا غیرآمریکایی بودن استیون ندارد، بلکه مهم مسلمان بودن اوست. چنان‌چه اطلاعات به دست آمده از وی شامل دفعات رفتنش به مسجد و ارتباط با مسلمانان دیگر می‌شود؛ یعنی مسئله‌ای که حساسیت آمریکا را به این فرد برانگیخته، مسلمان بودن اوست.
از نظر هالیوود همه مسلمانان (اعراب) شبیه هم بوده و تفاوتی در شکل و اخلاقیات‌شان وجود ندارد. آن‌ها سه کلمه تروریست، مسلمان و عرب را یکسان می‌دانند. حال آن‌که تنها پانزده درصد مسلمانان عرب هستند! در اکثر آثار هالیوودی مسلمانان افرادی وحشی، متجاوز، زن‌باره و نامتعهد به اصول انسانی، خشونت‌گرا و مأنوس با کشتن و خون ریختن و قطع کردن اعضا (مُثله) به تصویر کشیده می‌شوند که تروریسم برای آن‌ها نوعی عبادت و منبعث از آموزه‌های اسلامی است. مسلمانی که با بسم الله و الله اکبر آدم می‌کشد و با آیات قرآن شکنجه می‌کند. تصویر جوامع مسلمان‌نشین هم، فلاکت زده و بدبخت و مرکز فتنه و ترور نشان داده می‌شود و تمام این‌ها را برای شرطی‌سازی ذهن و تداعی معانی با نمادهای اسلامی ترکیب می‌کنند.
تداعی خشونت در مورد مکان‌های مخصوص مسلمانان نیز دیده می‌شود به طوری که این بدبینی و دلهره همان‌طور که از اذکار اسلامی بر احساس مخاطب نقش می‌بندد، از محل تجمع و عبادت مسلمانان هم این حس به مخاطب دست می‌دهد.
به چند نمونه از این فیلم‌ها توجه کنید.
جدول: شرطی‌سازی مسجد با خشونت و ترور توسط هالیوود

 
نام فیلم مسجد؛ جای فتنه
اسم من خان است در مسجد عده‌ای مسلمان گرد هم آمده‌اند و به سخنرانی دکتر فیصل رحمان که آن‌ها را به انتقام از هندوها و اسرائیلی‌ها و حامیان آن‌ها یعنی آمریکا تشویق می‌کند گوش می‌دهند.
تسلیم در مسجد عده‌ای جوان مسلمان به سخنرانی رهبرشان که آن‌ها را تشویق به جهاد برضدآمریکا می‌کند گوش می‌دهند.
غیر قابل تصور یکی از ملاک‌های ماموران اف.بی.آی که به دنبال ردّ تروریست‌ها هستند، رفتن اشخاص به مسجد است و اگر شخص به مسجد برود مشکوک است؛ و تروریست اصلی، از نمازگزاران مسجد پادشاه فهد است.
پنج مناره در نیویورک عده‌ای جوان در مسجد به حرف‌های رهبرشان درباره جهاد و شهادت گوش می‌دهند و او آن‌ها را به آمادگی برای حکومت جهانی اسلام فرا می‌خواند.
پنج مناره در نیویورک عده‌ای مسلمان در مسجد به حرف‌های رهبرشان درباره لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان و فلسطین صحبت می‌کند و آن‌ها را شیطان می‌نامند و آمریکا را کشوری معرفی می‌کند که با سلاح خود سعی می‌کند دنیا را کنترل کند و سازمان ملل هم دراین باره بی‌توجه است.
سریال 24 تروریست‌ها به مسجد رفت و آمد دارند و تنها محلی که می‌توان آن‌ها را پیدا کرد مسجد است.

 

نمایش پی نوشت ها:

نام فیلم: 2 Season:24 سال تولید: 2002 کارگردان: Ian Toynton; Stephen Hopkins تهیه کننده: Jon Cassar; Kiefer Sutherland نویسنده: Joel Surnow; Robert Cochran کشور سازنده: امریکا کمپانی: ۲۰ th Century Fox
نام فیلم:24 3 Season سال تولید: 2003 کارگردان: Ian Toynton; Paul Shapiro تهیه کننده: Ron Howard; Jon Cassar نویسنده: Joel Surnow; Robert Cochran کشور سازنده: آمریکا کمپانی: th Century Fox۲۰
نام فیلم: 4 Season:24 سال تولید: 2005 کارگردان: Ian Toynton; Stephen Hopkins تهیه کننده: Brian Grazer; Ron Howard نویسنده: Joel Surnow; Robert Cochran کشور سازنده: امریکا کمپانی: th Century Fox۲۰
نام فیلم: 5 Season:24 سال تولید: 2006 کارگردان: Jon Cassar; Joel Surnow تهیه کننده: Brian Grazer; Ron Howard نویسنده: Robert Cochran; Howard Gordon کشور سازنده: امریکا کمپانی: th Century Fox۲۰
نام فیلم: 6 Season:24 سال تولید: 2007 کارگردان: Milan Cheylov; Brad Turner تهیه کننده: Brian Grazer; Ron Howard نویسنده: Manny Coto; Joel Surnow کشور سازنده: امریکا کمپانی: th Century Fox۲۰
نام فیلم: 7 Season:24 سال تولید: 2009 کارگردان: Milan Cheylov; Brad Turner تهیه کننده:Brian Grazer; Ron Howard نویسنده: Manny Coto; Joel Surrow کشور سازنده: آمریکا کمپانی: th Century Fox۲۰
نام فیلم: 8 Season:24 سال تولید: 2010 کارگردان: Milan Cheylov; Brad Turner تهیه کننده: Brian Grazer; Mann Coto نویسنده: Manny Coto; Brannon Braga کشور سازنده: امریکا کمپانی: Fox
او مأموری ماهر و با تجربه است و هر روز (هر فصل)، تلاش او را برای متوقف کردن یک رشته حملات تروریستی از جمله سوء قصد به جان رئیس­جمهور، حملات هسته­ای، بیولوژیکی و شیمیایی، حملات مجازی و خنثی کردن توطئه­های شرکت­های بزرگ و شناختن عوامل فساد در دولت نشان می­دهد. هر فصل این سریال، ۲۴ قسمت است.
نام فیلم: Argo سال تولید: ۲۰۱۲ کارگردان: Ben Affleck تهیه کننده: George Clooney;
Ben Affleck نویسنده: Chris. Terrio; Joshuah Bearman کشور سازنده: امریکا کمپانی Warner Bros Pictures.
نام فیلم: United93 سال تولید: 2006 کارگردان: Paul Greengrass تهیه کننده: Tim bevan, Eric Fellner نویسنده: Paul Greengrass کشور سازنده: انگلستان کمپانی: Uneversal Studios

منبع: اسلام هراسی در سینمای هالیوود اثر «سید مهدی گنجیانی» و «محمود علی پور»؛ به سفارش انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ انتشارات بوستان کتاب.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.