چگونه جنسیت فرزندمان را خودمان انتخاب کنیم؟

جنسیت فرزند را انتخاب کنید (قسمت سوم)

غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند از کلیه و غذاهای شور، موز، خرما، هویج، سیب زمینی، جگر، گوشت و تخم مرغ و غذاهایی که برای دختر مناسب است عبارتند از؛ شیر و فرآورده های آن، ماهی ساردین، خاویار، بادام، کاکائو و جوانه گندم و کلم، کدو و فلفل سبز.
جمعه، 3 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جنسیت فرزند را انتخاب کنید (قسمت سوم)
مقدار نیاز روزانه به پتاسیم یک میلی گرم است اما در رژیم های غذایی معمولا تا ۱۵ برابر این مقدار پتاسیم وجود دارد. کلسیم که مقدار احتیاج روزانه آن در بدن ۸۰۰ میلی گرم در روز است، در فرآورده هایی مثل شیرکاکائو، ماست، بستنی، شلغم، بادام و ساردین وجود دارد. منابع غذایی حاوی منیزیم نیز شامل قهوه، کاکائو، غلات، سبزیها، مخمر آبجو، سویا، چغندر، گردو، جوانه گندم است.
 
در بعضی تحقیقات با این روش تا ۸۵ درصد موفقیت گزارش شده که برای چنین روش ساده، ارزان و بدون ضروری نتیجه بسیار خوبی است. یکی از تغییرات دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می گیرد، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری است.
 
بالارفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است، مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است. از روش تصحیح رژیم گاه در مراکز انتخاب جنسیت در کشورهای انگلستان، فرانسه، کانادا همراه با روش جدا کردن اسپرماتوزوئیدها استفاده می شود ولی در آمریکا کمتر از این روش استفاده می شود.
 
استفاده از میوه های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گزاری، محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید و مناسب تر می کند، چرا که قند خون به سرعت بالا می رود. این غذاها شامل؛ گلوکز، ساکاروز، شربت ذرت، عسل، آب نبات، غلات صبحانه شیرین شده، هویج، بیسکوئیت، سیب زمینی پخته، کشمش، نان گندم سفید، نوشابه های دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است. رابطه میان رژیم غذایی غنی و کودکان مذکر ممکن است توضیحی تکاملی داشته باشد. در اغلب گونهها فرزندان مذکر می تواند بسیار بیشتر از فرزندان مونث باشد. اما تنها اگر شرایط مطلوب باشد- در شرایط نامطلوب اعضای نر گونه ممکن است اصلا نتوانند جفت گیری کنند، در حالیکه ماده ها به طور مداوم تری تولید مثل می کند. به طور خلاصه غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند از کلیه و غذاهای شور، موز، خرما، هویج، سیب زمینی، جگر، گوشت و تخم مرغ و غذاهایی که برای دختر مناسب است عبارتند از؛ شیر و فرآورده های آن، ماهی ساردین، خاویار، بادام، کاکائو و جوانه گندم و کلم، کدو و فلفل سبز. همچنین جالب است که بدانید به گزارشی یک بررسی که در انگلیس انجام شده است، نشان میدهد رژیم غذایی کم انرژی که حداقل کالری، مواد معدنی و مواد مغذی را داشته باشد، با احتمال بیشتری به تولد نوزاد دختر منجر می شود.
 
فیونا ماتیوز از دانشگاه اکستر در انگلیس و همکارانش می خواستند که دریابند که آیا رژیم غذایی زن تاثیری در جنسیت فرزند او خواهد داشت یا نه. این پژوهشگران از ۷۴۰ زن که برای اولین بار باردار شده بودند و از جنسیت جنین خود آگاه نبودند، خواستند تا اطلاعات مشروحی در مورد عادات غذا خوردن خود پیش و از باردارشدن ارائه کنند. این زنان بر حسب میزان کالری دریافتی در حول و حوش زمان لقاح به سه گروه تقسیم شدند.
 
پنجاه و شش درصد زنان گروهی که بیشترین میزان دریافت کالری را داشتند، نوزاد پسر داشتند، در حالیکه در گروهی که کمترین میزان مصرف غذا را داشتند، این میزان ۴۵ درصد بود. گروهی که بیشتر نوزاد پسر به دنیا آورده بودند، علاوه بر میزان بیشتر کالری دریافتی، با احتمال بیشتری طیف وسیع تری از مواد مغذی از جمله پتاسیم، کلسیم و ویتامین های E ، C و B۱۲ دریافت کرده بودند. نسبت نوزاد پسر همچنین برای زنانی که روزانه دست کم یک ظرف غلات صبحانه می خوردند، در مقایسه با افرادی که یک ظرف یا کمتر از آنها در هفته می خوردند، به شدت بالا می رفت.
 
به گفته این پژوهشگران این یافته های غیر منتظر با تغییر تدریجی به نفع دختران در نسبت های جنسی نوزادان تطبیق دارد. پژوهش های قبلی نشان داده است که علیرغم همه گیری فزاینده چاقی، میزان میانگین دریافت کالری در اقتصادهای پیشرفته کاهش پیدا کرده است. شمار بزرگسالانی که صبحانه نمی خورند نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به گفته این پژوهشگران یافته های آنها ممکن است توضیح دهنده این امر باشد که چرا در کشورهای پیشرفته که زنان جوانان به رژیم های کم کالری روی آورده اند، جمعیت پسران در حال کاهش است.
 
یافته‌های این بررسی به یک مکانیسم طبیعی برای انتخاب جنسیت اشاره می کند. رابطه میان رژیم غذایی غنی و کودکان مذکر ممکن است توضیحی تکاملی داشته باشد. در اغلب گونهها فرزندان مذکر می تواند بسیار بیشتر از فرزندان مونث باشد. اما تنها اگر شرایط مطلوب باشد- در شرایط نامطلوب اعضای نر گونه ممکن است اصلا نتوانند جفت گیری کنند، در حالیکه ماده ها به طور مداوم تری تولید مثل می کند.
 
اگر مادر منابع فراوانی در اختیار داشته باشد، صرف منابع در تولید فرزندان مذکر معقول است، زیرا به نسبت به داشتن یک دختر، احتمال بیشتری وجود دارد که برای او نوههای بیشتری تولید کند. اما در زمانهای کمبود منابع، سرمایه گذاری بی خطرتری است. پژوهش ها در مورد لقاح آزمایشگاهی (IVF) نشان دهنده آن بوده است که میزان های بالاتر گلوکز یا قند، رشد و نموی رویانهای مذکر را تحریک می کند، در حالیکه باعث مهار رشد رویانهای مونث می شود.
 
اگر که قصد دارید از این روش برای تعیین جنسیت فرزندتان قبل از بارداری استفاده کنید حتما نکات زیرا به خاطر بسپارید :
١- حتما با یک متخصص زنان زایمان یا حداقل پزشک عمومی تماس بگرید تا یک چکاب کامل بشوید و از نظر بیماری هایی مانند سرخچه، دیابت، بیماریهای ارثی و ژنتیکی و ... سلامتی تان محرض شود، زیرا در صورت داشتن این بیماری ها هم ممکن است رژیم غذایی تاثیر منفی بروی بدن شما بگذارد و هم ممکن است اگر نگذارد این بیماریها بر جنین و نوزاد آینده شما تاثیر منفی بگذارند، پس حتما با پزشکتان مشورت کنید و او را از تصمیم خود برای بارداری آگاه سازید تا او نیز اگر داروهای مضری را مصرف می کنید قطع یا تعدیل کند.
 
۲- از زمانی که تصمیم میگیرید صاحب فرزند شوید، عادت های خوب را تجربه کرده و عادت های بد را رها کنید. سلامت همسر شما نیز در این چند ماه قبل از حاملگی خیلی مهم است. چون حدود ۷۰ روز طول میکشد تا اسپرم مرد به رشد کامل برسد.
 
۳- در این دوران بیشتر مواظب سلامت خودتان باشید و از انجام رفتارهای پرخطر و تماس با محیط هایی که احتمال بیماری شما را افزایش می دهند خود داری کنید، بر فرض مثال چنانچه در منزل گربه دارید و می خواهید جای آن را تمیز کنید یا باغبانی کنید. از دستکش استفاده کنید تا احتمال بروز بیماری توکسوپلاسموزیس که گاهی در رشد جنین تاثیر می گذارد کاهش یابد.
 
۴- برای گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مطلوب حتما با یک متخصص تغذیه تماس بگرید و قصد خود را برای بارداری با ایشان در میان بگذارید و بر طبق جنسی که می خواهید بدنیا آورید با او مشورت کنید.
 

منبع: 9 ماه انتظار شیرین، بتول جعفری گلستان، چاپ دوم، نوید حکمت، قم 1396


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.