ال جی لوازم خانگی را با چشم و گوش باهوش خواهد کرد

ال جی "موتور عصبی ال جی" اختصاصی خود را به وجود آورده است. علاوه بر این، در نظر است که داده های تصویر و صدا حتی زمانی که اتصال با ابر برقرار نیست پردازش شوند.
پنجشنبه، 9 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمید وثیق زاده انصاری
موارد بیشتر برای شما
ال جی لوازم خانگی را با چشم و گوش باهوش خواهد کرد
ال جی اخیرا دارای سرخط هایی در اخبار بوده است زیرا اکنون تراشه هوش مصنوعی خود را دارد. ال جی عزم کرده است که با تراشه خود برای محصولات خانگی هوشمند – جهت هوشمندتر ساختن آنها – دیگران را تحت تأثیر قرار دهد.
 
چطور؟ هنری سنت لگر در TechRadar گفت: "چیپ هوش مصنوعی ... بر اساس یک موتور عصبی اختصاصی است که تلاش می کند تا طریقه کارمغز انسان را تقلید کند."
 
ال جی "موتور عصبی ال جی" اختصاصی خود را به وجود آورده است. ریچارد لاولر در Engadget گفت، علاوه بر این، در نظر است که داده های تصویر و صدا حتی زمانی که اتصال با ابر برقرار نیست پردازش شوند.
 
ال جی اعلام کرد: "به عنوان بخشی از استراتژی خود برای سرعت بخشیدن به توسعه دستگاه های هوش مصنوعی برای خانه، ال جی تراشه هوش مصنوعی خود را (AI Chip) با موتور عصبی ال جی اختصاصی برای تقلید بهتر از شبکه عصبی مغز انسان توسعه داده است."
 
لاولر، Engadget گفت: "برای چند سال گذشته LG ادغام ویژگی های هوش مصنوعی را در انواع محصولات خود با نام تجاری ThinQ انجام داده است و اکنون سخت افزاری سفارشی طراحی شده است تا پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه را مقدور سازد."
 
آدان فاروکی، Ubergizmo، گفت: (1) پردازش بر روی دستگاه باعث می شود که بدون اتصال به اینترنت کار کند. (2) یک "منطقه امنیتی جداگانه اجرا شده با سخت افزار" برای ذخیره داده های شخصی است.
 
لاولر در Engadget به تفصیل در مورد پردازش روی دستگاه توضیح داد. به طور مشابه، موتور عصبی ال جی بر آن است که داده های تصویری و صوتی را حتی وقتی به ابر متصل نیست پردازش کند. این بدان معنی است که یک دستگاه با تراشه می تواند محیط خود را شناسایی کند و تنظیمات را مطابق با آن انجام دهد، از طریق مکانی که قبلاً نبوده است ناوبری کند و دستورات کاربر را به زبان طبیعی بفهمد – و همه اینها به صورت آفلاین.
 
ال جی گفت: "طوری طراحی شده است که پردازش هایی که نیازی به امنیت بالا ندارند، در یک منطقه عمومی اجرا شوند و کارهایی که نیاز به امنیت بیشتر دارند در یک منطقه امنیتی سخت افزاری جداگانه اجرا شوند."
 
به هر حال، ورای صحبت از موتور و قادر سازی های آن، آلاستر استیونسون در مجله Trusted Reviews می گوید: "جزئیات فنی در مورد تراشه هوش مصنوعی در سراسر جهان اندک است. اما LG می گوید که این تراشه به دستگاه های هوشمند، آگاهی مکانی به نحو قابل ملاحظه ای بهبود یافته، بازشناسی تصویر و شیء و توان نقشه کشی موقعیت را می دهد." "تراشه هوش مصنوعی ما برای ارائه راه حل های هوش مصنوعی بهینه برای محصولات آینده ال جی طراحی شده است."
 
ال جی الکترونیکس قصد دارد تا از چیپ جدید هوش مصنوعی در محصولات آینده روبات های جارو برقی، ماشین های شستشو، یخچال و فریزر و تهویه مطبوع استفاده کند.
 
سنت لگر گفت لوازم خانگی شما چشم و گوش خود را دارند. وی گفت: «شمول داده های بصری و سمعی به طور مؤثر به لوازم خانگی شما چشم و گوش می دهد... اطلاعات بیشتری می دهد که با آن بتوانند وظایف را به طور موثری انجام دهند.» همچنین ممکن است منجر به این شود که تغییرات فیزیکی و شیمیایی را در محیط آشکار کنند که ممکن است بر روی استفاده تاثیر بگذارد.
 
لاولر فکر می کند "این قطعا آخرین چیزی که ما درباره ال جی و هوش مصنوعی می شنویم نیست." وی گفت که شرکت کره‌ای به شدت در حال سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی بوده است، و یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید در تورنتو، به دنبال یکی دیگر در شمال امریکا در دره سیلیکون ، افتتاح کرد.
 

یک شبکه عصبی تمام اپتیکی روی یک تراشه تک

یک تیم محققان از دانشگاه مونستر، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه اکستر یک شبکه عصبی تمام اپتیکی را بر روی یک تراشه تکی ساخته است. در مقاله ای که در نشریه "طبیعت" منتشر شد، گروه تراشه های خود را معرفی می کند، که هیچ تبدیل اپتیکی به الکترونیکی ندارد و به خوبی کار می کند.
رایانه های مدرن با برق کار می کنند که به دستگاه ها قدرت می دهد و به عنوان یک رسانه ذخیره سازی و داده عمل می کند. اما برای چندین دهه، دانشمندان از خود می پرسیده اند که آیا ممکن است از نور به عنوان رسانه داده استفاده شود – و فوتون ها به جای الکترون ها در محاسبات وارد شوند. با این حال، مهندسان در تلاش برای ایجاد چنین دستگاهی دارای موانع بسیاری هستند که برجسته ترین آنها تنگناهایی است که در هنگام تبدیل بین سیستم های نوری و الکتریکی به وجود می آیند. در زمانهای اخیر، علاقه جدیدی به ساخت یک کامپیوتر مبتنی بر اپتیک وجود داشته است، اما اکنون تمرکز بر صرفه جویی در انرژی است. این تراشه به دستگاه های هوشمند، آگاهی مکانی به نحو قابل ملاحظه ای بهبود یافته، بازشناسی تصویر و شیء و توان نقشه کشی موقعیت را می دهد. کامپیوترهای مدرن بزرگ برای برنامه های کاربردی سنگین نیاز به برق زیادی دارند. منطق حکم می کند که رایانه های مبتنی بر نور باید انرژی کمتری مصرف کنند، به خصوص به این دلیل که آنها حرارت زیادی تولید نمی کنند و سیستم های خنک کننده منسوخ می شوند. در این تلاش جدید، محققان گامی به سوی ایجاد رایانه های مبتنی بر اپتیک با ساختن یک شبکه عصبی تمام اپتیکی بر روی یک تراشه تکی برداشته اند.
 
محققان متوجه شدند که یک نوع سیستم کامپیوتری به نظر می رسد بیشتر متمایل به اپتیک باشد - شبکه های عصبی عمیق. این به این دلیل است که چنین شبکه هایی بر روی نورون های مصنوعی با ارتباطات سیناپسی تکیه می کنند که می تواند بر اساس تجارب یادگیری گذشته تأثیر گذار باشد. آنها همچنین خاطر نشان کردند که مواد تغییر فاز بلورین نیز می تواند برای این هدف مفید باشد. آنها موادی هستند که تغییری را در ساختار به هنگام گرم شدن، در این مورد توسط یک لیزر، تجربه می کنند. با استفاده از چنین ماده ای، تیم یک تراشه با چهار نورون مرتبط با 60 سیناپس با استفاده از موجبرهایی برای کنترل جریان اطلاعات ارائه شده توسط نور، ساخت. تست نشان داد که تراشه قادر به یادگیری، شناخت الگوها و انجام محاسبات است.
 
منبع: نانسی کوهن، Tech Xplore


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما