آیا راه حل هایی برای رفع نگرانی از آینده وجود دارد؟

تابحال نگرانی درمورد آینده، توانایی‌های شما را مختل کرده است؟ روند کار شما را؟ روزتان را؟ حالتان را؟ اگر پاسخ شما "بله" است، باید بدانید شما تنها فرد با چنین احساسی نیستید؛ بخصوص زمانی که نگرانیمان درمورد اتفاقات، افراد یا چیزهای دیگری که برای ما مهم هستند باشد. اشکال نگرانی این است که کاملاً باعث هدر رفتن وقت و انرژی ماست. همه ما به طور منطقی این موضوع را می‌دانیم اما همچنان دچار نگرانی می‌شویم. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارند که به ما کمک می‌کنند نگرانی‌های خود را کنترل کرده و در نتیجه زمان را برای خود ذخیره کنیم.
دوشنبه، 6 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا راه حل هایی برای رفع نگرانی از آینده وجود دارد؟

رهایی از نگرانی درباره آینده

همه ما ممکن است درباره اتفاقاتی که هنوز رخ نداده است، نگران باشیم. گاهی این نگرانی ها از رشد و پیشرفت ما جلوگیری می کند و بر سر جریان زندگی موانعی قرار می دهد. اما راه های رهایی از نگرانی درباره آینده کدامند تا بتوانیم زندگی آرامی با نیم نگاهی به آینده را تجربه نماییم؟
 
تمرین ذهنی
یکی از موثرترین راه های رهایی از نگرانی درباره آینده تمرین ذهنیست. برای این منظور کافیست به اطراف خود بنگرید و توجه خود را به زمان حال معطوف نمایید. به لحظات خوش بیندیشید و فکر کنید که این لحظات می تواند در آینده نیز وجود داشته باشد.
 
عمیق نفس کشیدن
یکی دیگر از روش هایی که می تواند شما را از هر استرسی به دور کند، تنفس عمیق است. شاید غیر قابل باور باشد، اما چند نفس عمیق سبب دور شدن افکار و احساسات منفی می شود.
 
قدردانی از بهترین راه های رهایی از نگرانی درباره آینده
قدردان باشید تا افکار مثبت در ذهن شما جاری شود و انرژی های منفی از شما دور شوند. برای دور شدن از استرس های زندگی، لیستی از تمام چیزهای مثبتی که دارید تهیه کنید و برای تمامی آن ها قدردان باشید. لازم نیست این لیست بسیار طولانی باشد، قدردانی از سه مورد نیز کفایت خواهد کرد.
 
کنار گذاشتن فکر کردن درباره آینده
سخت است اما شدنی .به جای آنکه فکر خود را مدام درگیر این موضوع کنید که اگر این اتفاق رخ دهد، چه می شود؛ روی اتفاقاتی و مواردی که یقینا رخ می دهند، تمرکز نمایید. حتی به جای پرسیدن این پرسش که ” چه می شود؟” از خود بپرسید ” من چه خواهم کرد؟”. با این روش به جای نگران بودن، برای اتفاقات احتمالی برنامه ریزی خواهید کرد.
 
کنترل کردن نگرانی
یک مشکل یا حل شدنیست یا نه. پس در هر دو صورت نگرانی به شما کمکی نخواهد کرد. پس بهتر است برای حل مشکلات احتمالی که در آینده رخ می دهد، فکر چاره باشید تا نگرانی
 
صحبت کردن درباره نگرانی از بهترین راه های رهایی از نگرانی درباره آینده
شما می توانید برای کنترل و جلوگیری از رشد نگرانی، درباره آن با کسانی که دوستشان دارید و برایتان قابل اعتماد است، صحبت نمایید.

این کار شما را تخلیه روحی می کند و می توانید بار سنگینی که روی دوش خود احساس می کنید را با دیگری شریک شوید. حتی نوشتن هم می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

راه های مختلفی برای دور شدن از نگرانی از آینده وجود دارد. اما اگر دمنوش های آرامش بخش به شما کمک نمی کند و می خواهید سریع ترین و آسان ترین راه را انتخاب نمایید، می توانید از شیوه هایی که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم، استفاده نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.