فهرستی از موتورهای جستجوی اینترنتی

چندین موتور جستجوی اینترنتی وجود دارند که در روش خاص خود بی نظیر هستند. تعدادی از آنها را در این جا مرور می‌کنیم.
چهارشنبه، 6 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
فهرستی از موتورهای جستجوی اینترنتی
LexisNexis: در واقع بایگانی‌ای است که می‌توانید برای روزنامه‌ها، مجلات و اسناد قانونی جستجو کنید. این بزرگ‌ترین مجموعه سوابق عمومی، نظرات منتشر نشده و اطلاعات تجاری است. وکلا، دانشجویان و روزنامه نگاران بخش عمده ای از کاربران LexisNexis را تشکیل می‌دهند.
 
Lexxe: این موتور جستجوی اینترنت برای پاسخگویی به سؤالات کاربر از پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند. این کار توسط دکتر هونگ لیانگ کیو، یک کارشناس فناوری استرالیا تأسیس شده است.
 
جستجوی زنده (Live Search): این امکان را می‌دهد تا نتایج جستجوی اضافی را در همان صفحه وب مشاهده کنید و میزان اطلاعات همراه با هر نتیجه جستجو را تنظیم کنید. این موجب صرفه جویی در جستجوها می‌شود. جستجوی زنده چهارمین موتور جستجوی محبوب است. در سال 2009، مایکروسافت با جستجوی بینگ، موتور جستجوی وب جدیدی که در ژوئن 2009 به صورت زنده آمد، «جستجوی زنده» را تعریف کرد. این موتور، همان طور که برای جستجوهای خود تایپ می‌کنید، لیستی را به شما می‌دهد. امروز بینگ موتور جستجوگر محبوب است.
 
نقشه‌های جستجوی زنده (Live Search Maps): این یک سرویس نقشه برداری وب است که با مجموعه خدمات برنامه Microsoft Windows Live بسته بندی شده است.
 
Live Search QnA: این سرویس سؤال و پاسخ است که در خطوطی مشابه با Google Answers کار می‌کند.
 
Lucene: این یک کتابخانه بازیابی اطلاعات منبع باز است که به دلیل استفاده از آن به عنوان موتور جستجو بسیار معروف است.
 
Lycos iQ: این یک سایت جستجوی انسان است و توسط یک جامعه هدایت می‌شود. عملکردی شبیه به Google Answers دارد.
 
Magellan: این یک موتور جستجو است که توسطExcite ، یک پرتال محبوب اینترنتی و یک مارک شناخته شده در اینترنت، آورده شده است.
 
MagPortal.com: این یک موتور جستجو و دایرکتوری است که می‌تواند برای یافتن مقالات آنلاین استفاده شود.
 
Mahalo.com: این یک فهرست وب است و می‌تواند موتور جستجوی انسانی نامیده شود زیرا شامل تلاش انسان در قالب ویرایشگرانی است که صفحات نتیجه جستجو را می نویسند.
 
Mamma.com: Herman Turnurcuoglu آن را در سال 1996 راه اندازی کرد. در سال 2007، آن را به عنوان شرکت Copernic معرفی کرد. Mamma.com اولین موتور metasearch است.
 
MapQuest: این موتور ناشر نقشه و یک سرویس نقشه برداری آنلاین وب است.
 
MetaCrawler: این یک موتور metasearch است که نتایج حاصل از اکثر موتورهای جستجوگر برتر دنیا را ترکیب می‌کند. همچنین جستجوهایی در مورد تصاویر، فیلم ها و اخبار ارائه می‌دهد.
 
MetaLib: این یک سیستم جستجوی فدراتیو است که می‌تواند همزمان منابع گسترده‌ای را جستجو کند.
 
Miner.hu: این یک موتور جستجوی عمودی است که وبلاگ‌ها و فیلم‌ها را جستجو می‌کند. این موتور به طور عمده محتوای مجارستان را در اینترنت جستجو می‌کند.
 
Mininova: این یک سایت بزرگ فهرست تورنت است که به عنوان دایرکتوری و همچنین موتور جستجو برای فایل‌های تورنت فعالیت می‌کند.
 
mnoGoSearch: این یک موتور جستجوگر منبع باز است که ظرفیت جستجوی وب سایت‌های چند زبانه را دارد و نتایج آن را می توان با توجه طبقه بندی کرد. به زبان C نوشته شده است.
 
جستجوی بی شمار (Myriad Search): این موتور metasearch که توسط آرون وال تأسیس شده است نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر محبوب مانند یاهو و گوگل را ترکیب می‌کند.
 
Nadji.si: Interseek این موتور جستجوگر و پورتال وب را ایجاد کرد. این سایت پر بازدیدترین سایت اسلوونی است.
 
Namazu: این نرم افزار رایگان موتور جستجوگر تمام متن است که در Pearl نوشته شده است و می‌تواند به عنوان موتور جستجوی وب کار کند.
 
Naver : یک پورتال جستجو است که در کره جنوبی محبوب است. در سال 1999 راه اندازی شد و اولین پورتال بود که موتور جستجوی خاص خود را داشت. براساس گزارش‌ها، این موتور در فهرست موتورهای جستجوگر محبوب جهان رتبه پنجم را دارد.
 
Newslookup.com: این یک موتور جستجوی خبر است که اولین موتوری است که به کاربران امکان می‌دهد اخبار را بر اساس منطقه منبع سازمان اخبار جستجو کنند. جستجوی زنده چهارمین موتور جستجوی محبوب است. این شامل اخبار از بسیاری از سایت‌های رسانه‌ای برجسته است و نتایج بی طرفانه‌ای را به درخواست کاربر ارائه می‌دهد.
 
NextBio: این یک موتور جستجوگر تعاملی است که جستجوهای مرتبط با علوم زیستی را امکان پذیر می‌سازد. این کمک می‌کند تا محققان اطلاعات مربوط به اختراعات و اکتشاف‌های خود را بازیابی کنند.
 
Nicado: Nicado Limited این موتور جستجو را ایجاد کرد که مبتنی بر جستجوی ایمیل و شماره تلفن‌های قدیمی است. کاربران ثبت نام شده مجاز به جستجوی بانک اطلاعاتی نیکادو از طریق شماره تلفن یا آدرس ایمیل هستند.
 
North Light Group: در جستجوی پورتال‌های تحقیقاتی، و تجزیه و تحلیل متن و جستجوی شرکت تخصص دارد.
 
Nutch: این یک موتور جستجوی اینترنتی منبع باز است که مبتنی بر Lucene Java است.
 
Omgili: این یک موتور جستجوی عمودی است که نتایج خود را بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر مانند انجمن‌ها و گروه‌های بحث و گفتگو قرار می‌دهد. این موتور در میلیون‌ها بحث آنلاین می‌خزد.
 
Onkosh: این یک پورتال وب برای وب عربی است و جستجوی وب، جستجوی تصویر، جستجوی فایل‌ها و همچنین جستجوی بلاگ‌ها و انجمن‌ها را تسهیل می‌کند. Onkosh همچنین جستجوهای دایرکتوری را ارائه می‌دهد و اخبار عربی را نمایش می‌دهد.
 
OpenFTS: این یک موتور جستجوی پایگاه داده نرم افزار رایگان است که بر اساس پایگاه داده PostgreSQL است.
 
Open Text 4: در سال 1994، شرکتOpen Text، شرکت میزبانOpen Text 4، این موتور جستجو را راه اندازی کرد که با AltaVista رقابت می‌کند.
 
PeekYou: در آوریل 2006 توسط مایکل Hussey تأسیس شد. PeekY  یکی از موتورهای جستجوگر بسیار محبوب مردم است که بیش از 150 میلیون نفر را از ایالات متحده و کانادا فهرست بندی کرده است.
 
Pharos: این یک موتور جستجوی چندرسانه‌ای اروپایی است که توسطFast Search and Transfer ، که یک شرکت نروژی است که در سال 1997 تاسیس شده است، توسعه می‌یابد.
 
Picsearch: این در واقع یک شرکت سوئدی است که جستجوی تصویر، و موارد صوتی و تصویری را از طریق وب سایت‌های بزرگ فراهم می‌کند. همچنین یک پلت فرم اشتراک گذاری ویدیو را توسعه می‌دهد.
 
Pixsta: این یک موتور جستجوگر تصویر است که توسط دکتر دانیل هیز طراحی شده است. این موتور فقط بر اساس برچسب‌ها نیست. این موتور تصاویر را تجزیه و تحلیل می‌کند تا ویژگی‌های آنها مانند شکل، رنگ و بافت را مشخص کند.
 
Podscope: این اولین موتور جستجوی مصرف کننده بود که فهرستی از کلمات گفتاری را ایجاد کرد.
 
Properazzi.com: این یک موتور جستجوی املاک و مستغلات آنلاین است که ملک مورد اجاره و موارد فروش را نشان می‌دهد. این موتور به لیست‌های املاکی از حدود 58 کشور از اروپا می‌خزد.
PubGene: این یک موتور جستجوی عمومی است که اطلاعات مربوط به بهداشت و پزشکی را ارائه می‌دهد.
 
منبع: مانالی اوک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما