چگونه میتوان برنامه های غیرقابل حذف اندروید را حذف کرد؟

دو دلیل برای اینکه برخی از برنامه ها غیرقابل حذف هستند وجود دارد. یکی اینکه برنامه های سیستمی اندروید بوده و دیگری برنامه هایی می باشند که به صورت Device administrators نصب شده اند.حال در ادامه بیایید ببینیم حذف برنامه های اندروید که پاک نمیشوند به چه صورت می باشد.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه میتوان برنامه های غیرقابل حذف اندروید را حذف کرد؟

حذف برنامه های غیرقابل حذف اندروید

یکی از معروف ترین شرکت های سازنده تلفن های هوشمند اندرویدی شرکت سامسونگ است که البته همین سازنده در رابط کاربری یا UI که در محصولاتش ارائه می‌کند چندین برنامه از پیش تعیین شده نصب دارد که همین موضوع هم باعث شاکی شدن بسیاری از کاربران است.

به عنوان برنامه Smart Manager یا برنامه Knox می‌تواند در زمان نصب برنامه های اندرویدی مشکلاتی زیادی را بوجود بیاورد یا حتی برنامه هایی که شاید اصلا از آنها استفاده ای نداشته باشید ولی بخشی از حافظه ذخیره سازی تلفن همراه شما را اشغال کرده اند.

برای حذف برنامه های غیرقابل حذف اندروید یا به اصطلاح برنامه های سیستمی مانند مدیر هوشمند سامسونگ ابتدا باید دستگاه خود را روت کنید.

با روت کردن دستگاه، شما دسترسی مدیریتی بیشتری بر دستگاه خود خواهید داشت و به سادگی و با نصب یک برنامه مانند System App Remover می‌توانید هر برنامه نصب شده و غیرقابل حذف در دستگاه خود را حذف کنید.
 

روت دستگاه اندرویدی

پس از اینکه دستگاه شما روت شد حالا می‌توانید ار چندین برنامه ای که برای حذف برنامه های نصب شده بر روی دستگاه نیاز به دسترسی روت نیاز دارند برای پاک کردن برنامه های سیستمی استفاده کنید.
 
حذف برنامه های غیرقابل حذف اندروید با برنامه System App Remover
ابتدا برنامه System App Remover اندروید را دانلود کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه بر روی دستگاه خود، با استفاده آیکون آن در منو برنامه های خود که با نام Unistall ظاهر می‌شود، آن را اجرا کنید.

در این زمان در صورتی که دستگاه خود را به درستی روت کرده باشید، این برنامه از شما درخواست دسترسی روت خواهد کرد که باید بر روی گزینه واگذاری، Grant یا Allow لمس کنید.

در نهایت با منویی کامل از برنامه های نصب شده بر روی دستگاه خود روبرو خواهید شد که می‌توانید با لمس هر کدام، آن برنامه را Uninstall یا حذف کنید.

بعد از حذف، برنامه به Recycle Bin برنامه منتقل خواهد شد که میتوانید در هر زمان برنامه حذف شده را بازگردانی کنید یا با پاکسازی کل Recycle Bin، برنامه را بطور کامل حذف کنید.

در صورتی که بعد از حذف برنامه همچنان آیکون برنامه را مشاهده می‌کنید، یکبار دستگاه خود را خاموش و دوباره روشن کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.