نحوه دستبابی به تاریخچه گوگل و حذف آن

گوگل تمام جستجو هایی که در موتور جستجوی گوگل انجام می دهید، حتی آنهایی که فکر می کنید پنهان کرده اید، را ذخیره می کند و می توانید به همه آنها دسترسی داشته باشید. در ادامه مطلب توضیحاتی درباره این مورد و چگونگی حذف اطلاعات ذخیره شده ارائه داده ایم.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه دستبابی به تاریخچه گوگل و حذف آن

چگونه به تاریخچه استفاده از گوگل دسترسی پیدا کرده و آن را پاک کنیم؟

کاربرانی که اغلب از سرویس‌ های گوگل استفاده می‌ کنند احتمالاً از این‌ که گوگل اطلاعات مرتبط با استفاده آن‌ ها از این سرویس‌ ها را ذخیره می‌ کند باخبر هستند.

بنابراین آیا شما می‌ توانید به تاریخچه جستجو ها، مکان‌ ها و تمامی استفاده‌ های دیگر خود از سرویس‌ های گوگل دسترسی داشته باشید و یا آیا می‌ دانید چگونه بایستی این کار را انجام دهید؟ تمامی این اطلاعات در صفحه فعالیت‌ های من(My Activity) قابل‌ دستیابی است.

صفحه فعالیت‌ های من را می‌ توان به‌ عنوان آرشیوی از هر آنچه شما بر روی پلتفرم گوگل انجام داده‌ اید دانست. این فعالیت‌ ها شامل موتور جستجوی استاندارد، مرورگر کروم و حتی گوشی‌ های تلفن همراه اندرویدی هستند.

بسته به این‌ که چه مجوز هایی را برای گوگل صادر کرده‌ اید، می‌ توانید تاریخچه مرور وب، ویدئو هایی که در یوتیوب بازدید کرده‌ اید و خیلی چیز های نگران‌ کننده بیشتر مانند صدا های ضبط‌ شده و تاریخچه گفتگو هایتان بر روی سایت را نیز ببینید.

با یک جستجوی ساده می‌ توانید ببینید که گوگل دو سال اطلاعات ارزشمند فعالیت‌ های شما را نگهداری می‌ کند. اگر می‌ خواهید برگردید تا بدانید در دی‌ ماه دو سال قبل چه کرده‌ اید کافی است از طریق تقویمی که در صفحه به نمایش درآمده است تاریخ را تنظیم کنید.

اگر با اینکه گوگل چه مقدار اطلاعاتی را از شما در دست دارد مشکل‌ دارید و احساسی خوبی نسبت به آن ندارید. از این‌ که بدانید در وب‌ سایت My Activity یک گزینه برای حذف اطلاعاتتان وجود دارد خوشحال خواهید شد.

علاوه بر این می‌ توانید کنترل فعالیت‌ ها را خاموش و روشن کنید، بدین معنی که به گوگل اجازه بدهید و یا آن را از دستیابی به برخی اطلاعات خاص منع کنید.

اگر قصد پاک‌ سازی اطلاعات خود را داشته باشید، گوگل به شما هشدار خواهد داد که ممکن است تجربه کاربری‌ تان بر روی پلتفرم گوگل تأثیر بگذارد.

اما اگر حریم شخصی‌ تان برایتان اهمیت دارد پیشنهاد ما این است که اکثر مواردی را که احتیاج نمی‌ بینید خاموش نگه‌ دارید تا خیال آسوده‌ تری داشته باشید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.