اطلاعاتی جالب در مورد تنوع سیب‌ها و خاستگاه آنها – قسمت اول

و زمستان فصل سیب است! سیب‌ها فاقد چربی، کلسترول و سدیم آزاد هستند. این میوه معجزه‌آور، دارای خواص تغذیه‌ای فراوانی است و در انواع متعددی در سراسر جهان یافت می‌شود.
جمعه، 20 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اطلاعاتی جالب در مورد تنوع سیب‌ها و خاستگاه آنها – قسمت اول
آیا می‌دانید سیب بسیار محبوب است و حدود 80 درصد از مردم در سراسر جهان آن را مصرف می‌کنند. نکته شگفت آور دیگر این است که، تقریباً نیمی از کل این محصول تولیدی فقط از چین به دست می‌آید!
 
سیب یکی از محبوب‌ترین‌ها در سراسر جهان است. پادشاه میوه‌ها ابتدا در جنوب قزاقستان به وجود آمد و بعدأ در سراسر چین و رم پخش شد. در قزاقستان، به عنوان Alma شناخته شده است، و در آن منطقه به عنوان آلما آتا شناخته می‌شود، به معنی "پدر همه سیب‌ها". اصطلاح "سیب" از واژه انگلیسی "æppel" مشتق شده است. سیب در سال 1620 توسط مهاجران انگلیسی به ایالات متحده آمریکا معرفی شد.
 
سیب‌ها با آنتی اکسیدان‌هایی که دارند، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شوند. آنها از حدود هزار سال پیش شناخته شده‌اند و از آن زمان تاکنون روش‌هایی برای بهبود آنها به وجود آمده است. اما آیا می‌دانستید که بیش از 7500 نوع سیب وجود دارد؟ این تعداد خیلی زیاد است، آیا اینطور نیست؟
 
این سیب‌ها در بریتیش کلمبیا، کانادا، توسط یک گیاه شناس کشف شدند. آنها به نام "غذای خدایان" نامگذاری شده‌اند، زیرا آنها با پوست تقریبا فلورسنتی صورتی و شکل مخروطی دیده می‌شوند. سیب بسیار محبوب است و حدود 80 درصد از مردم در سراسر جهان آن را مصرف می‌کنند. آنها با گوشت خوشمزه آبدار که دارای طعم و عطر شیرین هستند، براق نیز می‌باشند. عطر بهشتی نادر آن، درمانی برای تمام حواس است، که به دلیل عطر متمایزی است که سیب دارد.
 
سیب سیاه آرکانزاس
این سیب‌ها در آرکانزاس، ایالات متحده آمریکا کشف شده است. آنها را می‌توان به راحتی تشخیص داد، زیرا آنها تیره‌ترین نوع سیب هستند. و پوست آنها همچنان در حال تیره شدن است. هنگامی که تازه باشد، سیب سیاه آرکانزاس کاملاً ترش است و دارای طعمی عالی است. آنها خوب حفظ می‌شوند و می‌توانند حتی تا 6 ماه ماندگار باشند، البته زمانی که به خوبی ذخیره شوند.
 
برابرن (Braeburn)
برابرن یکی از محبوب‌ترین سیب‌های تجاری است که در نیوزیلند تولید می‌شود. این سیب توسط رگه‌های نارنجی مایل به قرمز در پس زمینه سبز یا زرد شناخته شده است. این سیب دارای عطر و طعم آبدار تند و شیرین است. آنها از اکتبر تا ژانویه در دسترس هستند، اما بهتر است در ماه نوامبر مصرف شوند.
 
کالوین بلان- خواستگاه: فرانسه
این سیب‌ها در فرانسه تولید می‌شوند و بهترین سیب‌های دسری هستند. آنها نسبتاً دستکاری شده‌اند، با اشکال و لکه‌های ناهموار زشت. پوست سبز با رنگ قرمز است و گوشت آن به رنگ زرد کمرنگ است و حاوی طعم گلابی یا موز است. اگرچه آنها کمی پرز دار هستند، به سختی خام خورده می‌شوند. این نوع سیب اغلب برای تهیه نوعی دسر کلاسیک در فرانسه انتخاب می‌شود.
 
کیمو (Cameo)
کیمو نیز به عنوان Caudle شناخته می‌شود. این گیاه در واشنگتن به وسیله یک گیاه شناس به وجود آمده و در بازار نسبتا جدید است. به نظر می‌رسد تقریبا مانند سیب قرمز باشد، هر چند کیمو رنگ قرمز پر رنگ سابق را ندارد. بهتر است هنگامی که ترد است و کمی طعم گلابی دارد، تازه خورده شود. آنها از اکتبر تا اوت در دسترس هستند.
 
سیب توت فرنگی کانادا
این سیب‌ها با طعم و مزه استثنایی، و با گوشت آبدار همراه است. آنها اغلب متوسط ​​یا بزرگ هستند و شکل مخروطی دارند. پوست قرمز رنگ با اندکی سبز است. این میوه در پاییز و فقط برای یک ماه نگه داشته می‌شود. آنها سیب‌های خوبی برای تهیه دسر هستند.
 
کورتلند
این سیب همه منظوره،  در ژنو و نیویورک تولید شد. این سیب دارای رگه‌های سبز مایل به قرمز و یک پس زمینه زرد است. گوشت سفید آن در برابر قهوه‌ای شدن مقاومت می‌کند که باعث می‌شود برای انواع سالاد و دسرها مناسب باشد. طعمش ترد، آبدار و شیرین است. با این حال، عطر و طعم خود را در طول ذخیره سازی از دست می‌دهد.
 
سیب امپراطوری، خواستگاه: ژنو، نیویورک
سیب‌های امپراتوری در دهه 1960 در ژنو، نیویورک معرفی شدند. آنها گرد، تیره رنگ و نارنجی، با برخی از رگه‌های سبز هستند. گوشت سفید ترد است دارای طعم شیرین تارت و انگور است. سیب امپراطور بهتر از سیب درختی خورده می‌شود، به خصوص زمانی که آنها ترد و آبدار هستند. آنها اغلب در سالاد و کیک‌ها استفاده می‌شوند.
 
گلدراش (GoldRush)
این سیب یکی از بهترین سیب‌های خوشمزه است. همان طور که از نام آن مشخص است، آنها دارای رنگ طلایی هستند. گوشت ​​متوسط، جامد، و زرد کم رنگ است. آنها دارای اسیدیته بالا و طعم پیچیده‌ای هستند. گلدراش یک سیب دارای قابلیت نگهداری عالی است که دارای قابلیت ذخیره سازی تا هفت ماه است.
 
گالا (Gala)
این گونه‌ها در کانادا کشف شده است و یکی از بهترین سیب‌های تازه است که موجود می‌باشد. گالا یک سیب کوچک و نازک است. این سیب دارای پایه قرمز با تکه‌های زرد یا سبز است. دارای گوشتی قوی و خوش بو است، با عطر وانیلی مانند شیرین. اگرچه گالا بهتر است تازه تازه مصرف شود، برای تهیه سالاد و سس نیز عالی است.
 
خوشمزه طلایی
طلایی خوشمزه، همچنین به عنوان سیب زرد خوشمزه شناخته می‌شود، که در غرب ویرجینیا، در ایالات متحده آمریکا ایجاد شد. آنها سیب‌های متوسط ​​تا بزرگ، با رنگ زرد روشن و طعم ملایم شیرین هستند. آنها پوست زرد کم رنگ دارند که مستعد آسیب دیدن است و از این رو باید با دقت مورد توجه قرار گیرند. این سیب‌ها در ماه سپتامبر برداشت می‌شود و دومین نوع سیبی هستند که بسیار پر طرفدار هستند. خوشمزه طلایی، برای ساخت سالاد و سس سیب عالی است، و از آن جهت است که به راحتی قهوه‌ای نمی‌شود.
 
فوجی، خاستگاه: توکیو، ژاپن
سیب فوجی، همان طور که از نام آن پیداست، در ژاپن به وجود آمد، و از ریشه لغوی کوه فوجی گرفته شده است. این سیب‌ها اغلب بزرگ هستند. آنها قرمز رنگ به همراه رنگ زرد هستند. فوجی دارای طعم ملایم و شیرین است و بیش از حد اسیدی نیست. آنها برای هر نوع پخت و پزی بهترین هستند، زیرا آنها دارای پوست ضخیم هستند که شکل آن را حفظ می‌کند بدون آنکه بیش از حد مضر باشد. در ایالات متحده، این سیب‌ها در ماه اکتبر برداشت می‌شوند.
 
سیب اسمیت
این سیب‌ها احتمالاً به راحتی قابل تشخیص هستند (به دلیل رنگ سبز رنگ آنها). آنها توسط ماریا ان اسمیت در استرالیا کشف شدند. سیب بزرگ اسمیت به سختی تازه خورده می‌شود، اما اغلب در کیک و سالاد استفاده می‌شود. این میوه دارای طعم تند، آبدار و اسیدی است در زمانی که رسیده باشد. این سیب دارای پوست سخت است، که اجازه می‌دهد آن را به خوبی ذخیره سازی کنند. این نوع سیب در تمام طول سال در دسترس است، گرچه آن را در آوریل براشت می‌کنند.
 
گرانشتاین (Gravenstein)
این سیب بومی ساوتلند جنوبی در دانمارک است. آنها در سال 1669 کشف شدند. آنها پوست سبز روشن و سبز مایل به زرد مایل به سبز دارند. این سیب همچنین دارای یک نوع قرمز است که به نام قرمز گرانشتاین شناخته شده است که قرمز با رنگ زرد است. برداشت گرانشتاین دشوار است و بهترین زمان مصرف آن، به صورت تازه است. آنها به دلیل طعم ترش آن زیاد مورد پسند نیستند، اغلب به کمپوت سیب و دسر سیب تبدیل می‌شوند.
 
ادامه این مقاله را در قسمت دوم مقاله مطالعه کنید.
 
منبع: Maya Pillai - NutiNeat


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.