اطلاعاتی جالب در مورد تنوع سیب‌ها و خاستگاه آنها – قسمت دوم

و زمستان فصل سیب است! سیب‌ها فاقد چربی، کلسترول و سدیم آزاد هستند. این میوه معجزه‌آور، دارای خواص تغذیه‌ای فراوانی است و در انواع متعددی در سراسر جهان یافت می‌شود.
جمعه، 20 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اطلاعاتی جالب در مورد تنوع سیب‌ها و خاستگاه آنها – قسمت دوم
در قسمت اول این مقاله به بررسی سیب و انواع آن پرداختیم. اکنون قسمت دوم و نهایی این مقاله را بخوانید.
هانی کریسپ (Honeycrisp)
در مینه سوتا در سال 1960، هانی کریسپ کشف شد و همان طور که عنوان نام آن نشان می‌دهد، دارای طعم عسل شیرین و فوق العاده ترد است. آنها سیب‌های متوسط ​​و بزرگ با پایه زرد یا سبز و سایه‌های قرمز هستند. این یک سیب شگفت‌آور با طراوت و با اسیدیته کم است. آنها بهتر است  تازه یا به عنوان دسر خورده شوند. هانی کریسپ در بازار از سپتامبر تا فوریه در دسترس است.
 
آیدارد (Idared)
این گونه در ایالات متحده آمریکا تولید شد. آنها متوسط سایز ​​و قرمز رنگ با پایه سبز هستند. گوشت سفید با طعم و مزه آبدار است. ایده‌آل برای پخت و پز و طعم آن قوی‌تر می‌شود زمانی که پخته شود. اغلب برای تهیه کیک‌ها و سس‌ها مورد علاقه است، آیدارد شکل خود را در هنگام پخت شدن، نگه می‌دارد. این سیب برای ذخیره‌سازی عالی است و در سپتامبر یا اواسط اکتبر برداشت می‌شود.
 
جاز (Jazz)
جاز عمدتاً در ماه اکتبر در دسترس است. این سیب‌ها دارای یک علامت تجاری از نوع Scifresh هستند و متقابل بین گالا و بربرن هستند. این نوع در استرالیا توسعه یافته است، برای تهیه سس عالی است و اما برای ذخیره و خوردن خام چندان خوب نیست.
 
منبع: Maya Pillai - NutiNeat
 
جونا گلد (Jonagold)
جونا گلد از نیویورک در ایالات متحده آمریکا ریشه گرفت. این سیب یک نوع سیب بزرگ با رنگ سرخ و قرمز در پایه زرد یا سبز است. گوشت زرد رنگ آن دارای طعم شیرین است. این سیب‌ها آبدار هستند و اغلب برای کیک و سالاد استفاده می‌شوند. این سیب از اکتبر تا ماه مه در دسترس است.
 
جاناتان (Jonathan)
جاناتان یک سیب سرخ است که ریشه آن در سال‌های 1820 میلادی است. جاناتان نام یک گیاه شناس در ووداستاک، نیویورک است که آن را کشف کرده است، یک سیب دارای طعم شیرین است. آنها سیب‌هایی متوسط ​​با پوست سخت اما صاف هستند. سیب جاناتان اغلب برای ساخت سس‌ها و دسر استفاده می‌شود.
 
ماکون (Macon)
ماکون در ژنو، نیویورک تولید شد. این نوع سیب که بهترین سیب برای خوردن در نظر گرفته شده است. اغلب قرمز رنگ است و یا در رنگ‌های بنفش، و گاهی اوقات سیاه و سفید دیده می‌شود. دارای گوشت سفید و شیرین، شکننده و معطر است که باعث می‌شود آن را در میان آمریکایی‌ها محبوب کند. متأسفانه این سیب‌ها خوب ذخیره نمی‌شوند و بهتر است قبل از کریسمس مصرف شوند.
 
مکلنتوش قرمز (McIntosh Red)
مکلنتوش قرمز در انتاریوی کانادا به دست آمده است و یکی از محبوب‌ترین انواع سیب در امریکاست. سیب‌ها با آنتی اکسیدان‌هایی که دارند، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شوند. آنها اغلب قرمز هستند زمانی که رسیده شوند و دارای عطر و بوی کمی ترش می‌باشند. این سیب‌ها بسیار آبدار و ترد بوده اما در اواخر زمستان آنها شکل خود را از دست می‌دهند، و تنها رنگ قرمز روشن را حفظ می‌کنند. مکلنتوش به سختی برای آشپزی استفاده می‌شود، زیرا شکل خود را حفظ نمی‌کند، اما با ترکیب سایر گونه‌ها، طعم خوبی را می‌سازد.
 
ملرز، خاستگاه: اوهایو، ایالات متحده آمریکا
این سیب‌های بزرگ و تقریباً مسطح شده از اوهایو منشأ گرفته شده و سیب رسمی آنجاست. آنها زرد و سبز با رگه‌های قرمز روشن، درشت و اغلب با طعم شیرین و اسیدی هستند. آنها برای تازه خوری و همچنین برای اهداف پخت و پز مورد علاقه هستند. بهترین زمان برای مصرف آنها در طول کریسمس است.
 
متسو (Mutsu)
متسو، همچنین در ایالات متحده به عنوان Crispin شناخته می‌شود، ابتدا در ژاپن دیده شد. به نظر می‌رسد تقریباً مانند گونه دلانگ باشند. این سیب دارای رنگ سبز و نه بزرگ اندازه است. آنها بهترین ترجیح برای آشپزی هستند، به این دلیل که این سیب شکل خود را به خوبی نگه می‌دارد. متسو دارای عطر و بوی مطبوعی نیست که به دلیل اسیدیته بالای آن است.
 
نیوتون (Newtown)
انواع این سیب در روستای Newtown در لانگ آیلند، که در حال حاضر به عنوان Elmhurst شناخته شده است، یافت می‌شود. آنها دارای رنگ سبز یا زرد هستند. عطر و طعم آنها پیچیده است و نیاز به زمانی برای رسیدن دارد. گوشت آن زرد رنگ است و دارای عطر کاج می‌باشد.
 
نورتون اسپای (Northern Spy)
نورتون اسپای یک نوع سیب طلایی محبوب در آمریکا است. اگرچه این یک سیب بسیار خوبی نیست، اما دارای ویتامین C بالا است. پوست آن اغلب سبز با سایه‌های قرمز است، و گوشت سفید و آبدار دارد. این سیب معمولاً برای ساخت کیک، آب سیب، و کمپوت استفاده می‌شود. نورتون اسپای همچنین از آن جهت که بسیار خوب ذخیره سازی می‌شود، محبوب شده است.
 
پینک لیدی (Pink Lady)
پینک لیدی یک علامت تجاری است. نام واقعی این نوع سیب‌ها Cripps Pink است. این محصول در استرالیا تولید شده و در هوای گرم بسیار خوب رشد می‌کند. این سیب سبز صورتی رنگی در پس زمینه سبز دارد. این سیب‌های متوسط ​​برای تهیه سرکه، آبمیوه، و طعم دهنده شیرین اما گاهی اوقات با طعم تلخ مشهور هستند. پینک لیدی بسیار محبوب است و تلاش زیادی برای بهبود کیفیت آن می‌شود. آنها به شکل تازه برای تهیه سالاد و دسر تازه استفاده می‌شوند و یا به صورت مربا ساخته می‌شوند.
 
بیوتی قرمز (Rome Beauty)
بیوتی قرمز یا سرخ رم در اوهایو در ایالات متحده آمریکا تولید می‌شود. این سیب‌ها دارای رنگ براق تیره قرمز، با پوست ضخیم هستند. این سیب دارای گوشتی نرم، سفید و طعم ملایم است. این سیب شیرین نیست و از این رو خام خورده نمی‌شود، اما پختن، طعم آن را بهبود می‌دهد. آنها در اواخر ماه سپتامبر در بازار موجود هستند.
 
لذیذ قرمز (Delicious)
این سیب‌ها مشهورترین و گسترده‌ترین سیب‌های آمریکا هستند. آنها در پرو، آیووا تولید می‌شوند و دارای رنگ قرمز هستند. گرچه لذیذ قرمز به نظر می‌رسد بسیار خوشمزه باشد، عطر و بوی آن نسبتا ملایم است. نقص دیگر Red Delicious پوست آن است، که تلخ و بسیار سخت است، و آن را برای جویدن سخت می‌کند. این سیب‌ها در ماه سپتامبر و اکتبر برداشت می‌شوند و بیشتر به خاطر سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
اسپارتان
اسپارتان در دهه 1930 در کانادا به وجود آمد. آنها سیب‌های کوچک و متوسطی ​​هستند که دارای طعم شیرین می‌باشند. آنها اغلب با رنگ زردچوبه‌ای سبز رنگ دیده می‌شوند. گاهی نیز آنها دارای رنگی قرمز، گوشت آبدار سفید و خوشمزه هستند و به نظر می‌رسد در بین کودکان محبوب باشند. تنها نقص این سیب این واقعیت است که نمی‌توان آن را برای مدت طولانی ذخیره کرد.
 
واین سپ (Winesap)
واین سپ، یک سیب است که به نام "Virginia Winesap" نیز شناخته می‌شود. این سیب در نیوجرسی کشف شد و دارای یک رنگ قرمز بر پایه سبز یا زرد است. این سیب بسیار آبدار، ترد و کمی تند است. این نوع سیب معمولاً برای پخت و پز استفاده می‌شود.
 
این گونه سیب‌هایی که معرفی شد، تنها چند نوع سیب بودند که بیشتر مشهور هستند و در بسیاری از نقاط به طور گسترده‌ای یافت می‌شوند. بنابراین دفعه بعد که به خرید سیب می‌روید، برخی از انواع جدید این میوه شگفت‌آور را امتحان کنید!
 
منبع: Maya Pillai - NutiNeat


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.