سالاد مرغ برمه‌ ای

مرغ یکی از شایع ترین پروتئین های مصرفی در جهان است. این پرنده برای هزاران سال است که در سراسر جهان به عنوان غذا مصرف می شود. خواص مرغ به خاطر میزان پروتئین بالای آن در دنیا شناخته می شود.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سالاد مرغ برمه‌ ای

طرز تهیه سالاد مرغ برمه‌ ای

مناسب برای 4 نفر

335 کالری

استفاده از آب لیمو ترش و موسیر بجای مایونز، یک تغییر ساده است اما تأثیر زیادی در این دستور سالاد مرغ دارد و یک حس تازگی و سبکی به آن می‌دهد.

برای رنگ بیشتر می‌توانید بجای کلم سبز از یک تکه کلم قرمز استفاده کنید.
 
زمان آماده سازی
25 دقیقه
 
زمان پخت
25 دقیقه
 
مواد لازم
ران مرغ بدون استخوان نیم کیلو

موسیر نصف‌ شده یک‌ سوم فنجان

آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری

روغن کانولا یک‌ چهارم فنجان

سس ماهی ۲ قاشق چایخوری

فلفل قرمز یک چهارم قاشق چایخوری

کلم رنده‌ شده ۳ فنجان

گشنیز تازه نصف فنجان

آرد نخود بو داده ۱/۵ قاشق غذاخوری

موسیر سرخ‌ شده یک‌ سوم فنجان
 
مراحل پخت
1.مرغ را در یک قابلمه‌ بزرگ قرار دهید و رویش را با آب بپوشانید. بگذارید به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید تا آرام بجوشد، سر ظرف را بگذارید و حدود ۶ تا ۸ دقیقه یا تا زمانی که دماسنج فوری که در کلفت‌ ترین قسمت مرغ وارد می‌کنید، ۱۶۵ درجه‌ی فارنهایت را نشان دهد، بپزید. آن را روی یک تخته‌ برش تمیز بگذارید و اجازه دهید ۵ دقیقه خنک شود. سپس آن را ریش ریش کنید.

2.در این حین، موسیر تازه و آب لیمو را در یک کاسه باهم مخلوط کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند.

3.روغن، سس ماهی و فلفل قرمز خردشده را به موسیر اضافه کرده و بهم بزنید. مرغ، کلم، گشنیز و ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود را اضافه کرده و خوب بهم بزنید.

قبل از سرو، روی آن را با موسیر سرخ‌شده و نصف قاشق غذاخوری آرد باقی‌مانده تزئین کنید.

4.برای آماده کردن آرد نخود بوداده: یک‌چهارم فنجان آرد نخود را در یک تابه‌ متوسط و خشک روی شعله‌ی متوسط حرارت دهید. مرتبا بهم بزنید تا طلایی شود (حدود ۳ دقیقه). آن را در یک کاسه‌ی کوچک بریزید و اجازه دهید خنک شود.

می‌توانید آن را در یک ظرف سربسته بریزید و تا ۲ ماه در یک محل خشک و تاریک نگهداری کنید. (آرد نخود از نخود خشک آسیاب‌شده درست می‌شود و در سالادهای برمه‌ای بکار می‌رود. می‌توانید آن را در فروشگاه‌ها در بخش مواد غذایی طبیعی یا بدون گلوتن پیدا کنید. آن را در ظروف سربسته ریخته و در فریزر بگذارید).

5.برای آماده کردن موسیر سرخ‌شده و روغن موسیر سرخ‌شده، یک صافی ریز را روی یک کاسه‌ مقاوم در برابر حرارت بگذارید. نصف فنجان روغن کانولا را در یک ماهی‌تابه‌ کوچک روی شعله‌ی متوسط – بالا گرم کنید.

نصف فنجان موسیر نصف‌شده و برش‌خورده را اضافه کنید. شعله را به متوسط کاهش دهید و آن را سرخ کنید. دائما بهم بزنید تا قهوه‌ای طلایی شود (۳ تا ۵ دقیقه). موسیر و روغن را در صافی بریزید.

موسیر جمع‌ شده در پشت صافی را درون یک بشقاب که با حوله‌ی کاغذی پوشانده‌اید، خالی کنید. در صورت تمایل، روغن آن را نگه دارید. موسیر سرخ‌شده را در ظرف سربسته بریزید و تا یک هفته در دمای اتاق نگهداری کنید. روغن را تا ۲ ماه در یخچال بگذارید.
 
نکته
سس ماهی که از ماهی تخمیرشده‌ی شور بدست می‌آید، یک چاشنی تند با بوی قوی است که به همراه سایر مواد اولیه‌ی آشپزی آسیایی در سوپر مارکت‌ ها موجود است. سعی کنید از نوع کم‌ سدیم آن استفاده کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.