دستور پخت فلفل دلمه‌ ای شکم‌ پر با رویه‌ ی پنیر فتا

فلفل دلمه‌ای شکم پر روش خوبی برای استفاده از فلفل‌های دلمه‌ای رنگارنگ است. این غذا خوشمزه و شگفت انگیز است و پیشنهاد خوبی برای همراهی با سایر غذا‌های مهمانی است. در ادامه طرز تهیه فلفل دلمه‌ ای شکم‌ پر با رویه‌ ی پنیر فتا را آورده ایم. با ما همراه باشید. نوش جان.
يکشنبه، 29 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت فلفل دلمه‌ ای شکم‌ پر با رویه‌ ی پنیر فتا

طرز تهیه فلفل دلمه‌ ای شکم‌ پر با رویه‌ ی پنیر فتا

مناسب برای 2 نفر

288 کالری

این یک شام گیاهی کاملا سیرکننده است که ۴ واحد از ۵ واحد سبزیجات مورد نیاز روزانه‌ی شما را تأمین می‌کند. فلفل‌ های دلمه‌ ای را با پنیر خامه‌ ای، لوبیا، بادمجان و فتا پرکنید.
 
زمان آماده سازی
10 دقیقه
 
زمان پخت
25 دقیقه
 
مواد لازم
فلفل دلمه‌ ای بزرگ ۲ عدد

زیره‌ی سابیده شده۱ قاشق چایخوری

گشنیز سابیده‌ شده ۱ قاشق چایخوری

گوجه‌ فرنگی خرد شده ۴۰۰ گرم

پیاز قرمز ۱ عدد

سیر ۱ حبه

چیلی قرمز ۱ عدد

بادمجان کوچک ۱ عدد

لوبیا قرمز کنسروی ۲۲۰ گرم

گشنیز یک دسته‌ ی کوچک

تخم‌ مرغ بزرگ ۱ عدد

پنیر فتای کم‌ چرب ۲۵ گرم

پنیر خامه‌ ای کم چرب ۵۰ گرم

شابانک ۲ مشت

لیمو برش‌ هایی برای چکاندن روی غذا
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۱۹۰ درجه‌ ی سانتیگراد گرم کنید. فلفل‌های نصف‌شده را درون یک ظرف فر کم عمق قرار دهید، به‌طوری که پوست‌ شان به سمت بالا باشد و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کباب کنید.

2.در این حین، ادویه‌ ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا عطرشان بیرون بیاید. سپس گوجه‌ فرنگی، پیاز، سیر، چیلی، بادمجان و لوبیا قرمز را به همراه آبش اضافه کنید.

سر تابه را بگذارید تا ۲۰ دقیقه بپزد. گاهی اوقات بهم بزنید. سعی کنید هیچ مایع دیگری اضافه نکنید؛ این مخلوط باید کاملا خشک باشد. سپس گشنیز را اضافه کنید.

3.تخم‌ مرغ را با پنیر فتا و پنیر خامه‌ ای مخلوط کنید و خوب بهم بزنید. فلفل‌ ها را برگردانید و مخلوط بادمجان را درون آنها بریزید. مخلوط را فشار دهید تا مقدار بیشتری از آن در هر فلفل جای بگیرد. روی آن، مخلوط فتا بریزید و ۱۰ دقیقه‌ی دیگر در فر قرار دهید تا مواد روی آن کمی سفت شوند.

اگر مقداری از مواد آب شد و به پایین چکه کرد، نگران نشوید، چون در ظرف سفت خواهد شد. فلفل‌ ها را روی شابانک و در کنار برش‌های لیمو سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.