چگونه از پوست دور چشم خود به بهترین شکل ممکن مراقب کنیم؟

چروک دور چشم مشکلی است که تاثیر بسیاری را روی زیبایی پوست صورت می گذارد، بنابراین برای جلوگیری کردن از چروک دور چشم باید کارهایی را انجام داد که بسیار ساده و کاربردی هستند. با ما همراه باشید تا با بعضی از این راهکارها آشنا شوید.
جمعه، 2 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
چگونه از پوست دور چشم خود به بهترین شکل ممکن مراقب کنیم؟

راهکارهای درمانی برای جلوگیری از چین و چروک دور چشم

اگر شما از به وجود آمدن چین و چروک های دور چشم و بروز پیری زودرس ناراحت هستید، بهتر است چند راهکار ساده و البته کاربردی را به تناوب انجام دهید تا متوجه شوید که نگرانی و ناراحتی شما بی دلیل است بدین دلیل که جلوگیری از چین و چروک دور چشم براحتی توسط شما قابل اجراست.
 
استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب را جدی بگیرید
نور خوشید، طراوت بخش و زندگی ساز است، باعث پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می شود فلذا از سوی دیگر، باید در خاطر داشته باشیم که تماس مستقیم، بیش از اندازه و بدون محافظت با نور خورشید به خودی خود باعث بروز بیماری های مهم پوستی می شوند.

توصیه ما به شما این است که در هر فصلی از سال و در هر ساعتی از روز که از منزل خارج می شوید، یک لایه محافظ از کرم ضد آفتاب بر روی پوست و دور چشم خود بمالید.
 
عینک‌ آفتابی محافظ در برابر اشعه UV به چشمانتان بزنید
تابحال برای شما پیش آمده است که وقتی در تماس با نور مستقیم و شدید آفتاب قرار می گیرید، چشم های خود را تنگ می کنید تا نور آفتاب کمتر چشم را اذیت کند.  اگر شما در طول روز بارها و بارها این کار را انجام دهید، عضلات و پوست اطراف چشم دچار حالت جمع شدگی می شود و چروک سطحی ایجاد می گردد.

توصیه ما به شما این است که وقتی به فضای باز در تماس با نور خورشید می روید، حتما عینک آفتابی مناسب که کل چشم و پوست اطراف آن را پوشش دهد به چشم داشته باشید.

اشعه UV  آفتاب یکی از اشعه های مضر و خطرناک برای سلامت پوست است. عینک هایی را استفاده کنید که توانایی مقابله با اشعه UV آفتاب را داشته باشد.

چگونه از پوست دور چشم خود به بهترین شکل ممکن مراقب کنیم؟
 
ورزش عضلات دور چشم را هر شب انجام دهید
عضلات چشم هم مثل سایر عضلات بدن با ورزش و تمرین سفت و  خوش فرم شده و شل شدگی و افتادگی در آنها از بین می رود.

عضلات اطراف چشم بسیار ظریف هستند. برای اینکه همیشه در خاطرتان بماند، به شما اینگونه یادآور می شویم که عضلات اطراف چشم عضلات احساسی شما هستند زیرا خندیدن یا ناراحتی و اخم کردن بر فعالیت عضلات دور چشم اثر می کنند.

توصیه ما به شما این است هر شب قبل از خواب با انگشت های اشاره و شصت هر دو دست، کناره خارجی و پایین چشم هایتان را چند دقیقه ای ماساژ دهید تا عضلات اطراف چشم سرحال شوند و دچار افتادگی نگردند. 1
 
استفاده از کرم دور چشم با کیفیت و مرغوب
با شروع از سن پایین می توانید به جلوگیری از تشکیل چروک در ناحیه چشم کمک کنید، که اولین قسمت از چهره است و نشانه های پیری را نشان می دهد. اگر 20 ساله هستید و شروع به دیدن خطوط ظریف در اطراف چشم ها می کنید، باید از یک کرم چشم - برای تغذیه ناحیه حساس استفاده کرده و از آن محافظت کنید.
 
برنامه غذا و نوشیدنی
غذاهایی را بخورید که غنی از آنتی اکسیدان ها هستند :با به حداقل رساندن آسیب سلولی، آن ها با پیری مبارزه می کنند، به علاوه آن ها در فیبربالا، در چربی اشباع شده کم و منبع خوب از ویتامین هستند. سبزیجات، میوه ها، هر چیزی حاوی امگا 3 ( سالمون وحشی )، ، آجیل / دانه ها را مصرف کنید.
 
برای جلوگیری از چروک دور چشم مقدار زیادی آب بنوشید
ما آموزش دیده ایم که باور کنیم نوشیدن هشت لیوان آب روزانه مناسب است - همه این تعداد برای نوشیدن آب کافی است.

اما در واقعیت، هیچ عدد جادویی وجود ندارد " نیازبه آب در واقع منحصر به فرد و می تواند با توجه به وزن بدن، سطح فعالیت، وضعیت سلامتی و دمای بیرون متفاوت باشد.
 
نکات
به محض اینکه بیدار شدید یک لیوان آب بنوشید.

وقتی شب ها می خوابید ، آب را کنار تخت خواب خود بگذارید.

در محل کار ، آب را روی میز کار خود نگاه دارید.

یک یادداشت روی کامپیوترتان بگذارید تا به شما یاد آوری کند آب بنوشید.

یک بطری آب را در کیف همراه خود حمل کنید.

قبل و بعد از ورزش آب بنوشید. اگر بیش از 60 دقیقه ورزش کنید، یک نوشیدنی ورزشی را در نظر بگیرید.
 
تاثیر خوابیدن بر جلوگیری از چروک دور چشم
خواب زمانی است که بدن آسیب روزانه را بازسازی می کند و تعلیق این فرآیند باعث کاهش سرعت جابجایی سلول ها و دخالت در جریان مناسب خون به پوست می شود که رنگ را زرد می کند. " کمبود خواب می تواند تمام شرایط پوستی از جمله آکنه، اگزما و پسوریازیس را بدتر کند.

چگونه از پوست دور چشم خود به بهترین شکل ممکن مراقب کنیم؟
 
لیزر درمانی
دوستان عزیزم اگر به من باشد ترجیح می‌دهم تا جایی که ممکن است، مخصوصا در مورد مشکلاتی که صحبت مرگ و زندگی نیست، خودم را زیر تیغ جراحی نبرم یا به پزشک متوسل نشوم. می‌دانم همه‌ی ما دوست داریم پوست‌مان چروک کمتری داشته باشد. از طرفی ممکن است چیزی که برای من کمتر اهمیت دارد برای شما خیلی مهم باشد. به همین دلیل در این بخش مقاله درباره‌ی تمام روش‌ها از جمله لیزر درمانی صحبت خواهم کرد.

بسیاری از جراحان زیبایی آمریکا، گزینه‌های مختلفی مثل بوتاکس، لایه‌برداری، لیزر و انواع جراحی را برای درمان چروک‌های صورت پیشنهاد می‌کنند.

دکتر ریچارد باکستر (Richard Baxter) درباره‌ی بوتاکس می‌گوید: «از بین بردن چروک‌های موسوم به پنجه‌کلاغی با بوتاکس معمولا ۳ ماه طول می‌کشد و گزینه‌های دیگر مانند لیزر یا لایه‌برداری شیمیایی معمولا برای خطوط عمیق پوست و چین و چروک‌ها مناسب‌تر هستند.»

برای آنکه بفهمید کدام راه‌ حل‌ برای رفع چین و چروک‌ صورت شما مناسب‌تر است بهتر است با پزشک مشورت کنید تا بهترین راه حل را به شما توصیه کند.
 
روغن‌ ها
ممکن است خیلی متوجه نباشیم اما مواد موجود در آشپزخانه‌ی ما تأثیر زیادی روی پوست و زیبایی ما دارند. بسیاری از ما نمی‌دانیم که روغنی مثل روغن نارگیل خواصی دارد که فقط برای پخت‌وپز مفید نیست.

روغن نارگیل دارای آنتی‌اکسیدانی است که بدن ما به شدت به آن نیاز دارد و از این لحاظ جزو درمان‌های خانگی خوب محسوب می‌شود.

روغن نارگیل سرشار از ویتامین‌ های E ،A و پروتئین‌های ضروری است که تولید کلاژن را افزایش می دهد؛ همان کلاژنی که موجب خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. روغن نارگیل به تشکیل سلول‌های پوستی تازه و حفظ بافت همبند پوست کمک می‌کند. این بافت همبند مانع ضعیف شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. از طرفی روغن نارگیل باعث لطافت پوست هم می‌شود. 3

پی نوشت:
1.www.drdr.ir
2.www.namnak.com
3.www.chetor.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما