چرا یونیس باید دانشجویانی را برای ایمن کردن غذا و کره زمین آماده کند

آینده کشاورزی

در این مقاله به اهمیت نوسازی بخش کشاورزی با فناوری های روز و اهمیت اتخاذ رویه هایی برای تشویق تحصیل در رشته های کشاورزی پرداخته می شود. در این ارتباط به ویژه به تجربه استرالیا در این زمینه ها اشاره می شود.
شنبه، 29 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آینده کشاورزی
کشاورزی به زودی 100 میلیارد دلار استرالیا برای استرالیا ارزش خواهد داشت. این صنعت بیش از 250،000 نفر اشتغال دارد، 80٪ از مساحت زمین های این کشور را مدیریت می کند، و هدایت بخش های تجارت کشاورزی و غذا را در کلاس جهانی به عهده دارد. و در بازار اشتغال نامشخص فعلی، هر فارغ التحصیل جدید کشاورزی به طور متوسط شش فرصت شغلی برای انتخاب دارد.
 
کشاورزی امروزه سریع، جهانی، متنوع، و متکی به اکتشافات علمی پیشرفته است و به طور فزاینده ای به نگرانی های مصرف کنندگان در مورد منشأ، اخلاق و بهداشت پاسخ می دهد. با وجود همه این ها، کشاورزی هنوز نتوانسته است نظر بسیاری از دانش آموزان درخشان را به خود جلب کند.
 کشاورزی به عنوان یک صنعت رشد باقی خواهد ماند. در استرالیا سالانه حدود 300 تا 400 دانشجو با نوعی مدرک کشاورزی فارغ التحصیل می شوند. با وجود 17 دانشگاه در زمینه کشاورزی که تحصیلات کشاورزی قابل توجهی را ارائه می دهند این تعداد بالغ می شود بر سالانه فقط 23 دانشجو برای هر دانشگاه. و این تعداد هم در حال کاهش است.
 
 آینده کشاورزی
 
تصویر: سه نسل از کشاورزان در زمین های خود ایستاده اند. در حالی که برخی از مزارع از طریق نسل ها منتقل می شود، کمبود فارغ التحصیلان در رشته های کشاورزی وجود دارد. دن پیلد / AAP
 
کشاورزی، چرا به عنوان یک بخش رشد با مشاغل زیادی که ارائه می شود، جذابیتی برای دانشجویان ندارد؟ آیا ما مدل مناسبی برای جذب دانش آموزان فارغ التحصیل در کشاورزی داریم؟
 
بخشی از این مسئله اجتماعی است: کشاورزی، حتی جدا از زمانی که استرالیا در حال آتش سوزی است، در غبار پوشیده شده است، آب در آن طغیان می کند، یا زمانی که محصولات در آن از تشنگی می میرند، توجه زیادی را به خود جلب نمی کند. والدین و دانش آموزان، کشاورزی را با مناظر خشک و روستایی و کشاورزان درگیرِ مقیم آنجاها مرتبط می کنند، نه با علم و ژنتیک یا فناوری بالا برای تولید بهترین گوشت یا محصولات.
 
 آینده کشاورزی
 
تصویر:کشاورز با گاو در مزرعه‌ی دچار خشکسالی. پوشش رسانه ای مزارع آسیب دیده از خشکسالی و سیل چالشی برای تصویر کشاورزی است. دن پیلد / AAP
 

دانش آموزان چه چیزی باید بدانند؟

دنیای کشاورزی ممکن است در شهری روستایی دور از بندر سیدنی آغاز شود، اما نهایتاً به بازارهای کالاهای لندن، پاریس و نیویورک ختم می شود و زیر بنای برخی از موفق ترین شرکت های جهان می شود. و این کار را با کمک برخی از نوآورترین دانشمندان کشور انجام می دهد.
 اکنون دانش داده ها، بیوانفورماتیک و ژنتیک، اساس بسیاری از فعالیت های کشاورزی است.برای جذب بهترین فارغ التحصیلان مدرسه، بسیار مهم است که آن چه به دانش آموزان ارائه می شود به همان اندازه تحول بخش، هیجان انگیز، متنوع و چالش برانگیز باشد. برای وام گرفتن از دولت فدرال، فرد فارغ التحصیل آماده‌ی کار (کشاورزی) فردا نیاز به تجربه و درک بهترین سیستم های کشاورزی منطقه ای دارد. این کشاورزی است که با چشم انداز متنوع و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی هماهنگ شده است.
 
لازم است دانشِ دانش آموزان در زمینه بسیاری از روش های تمرین کشاورزی باشد. این موارد دامنه ای دارند از روش های کشاورزی آلی و احیا کننده متمرکز بر تکثیر فرآیندهای طبیعی، تا کشاورزی دقیق هدایت شده با تکنولوژی و روند در حال ظهور استفاده از نهاده های محلی در سیستم های کشاورزی دایره ای.
 
روزهای قیچی و حمل و نقل ساده گذشته است. اهمیت منشأ درست از طریق زنجیره تأمین مشخص می شود - ما باید بتوانیم مواد غذایی را از چراگاه تا بشقاب رد یابی کنیم.
 ظهور کشاورزی دیجیتال باعث افزایش بیشتر استفاده از فناوری و داده ها برای تصمیم گیری در کل زنجیره تأمین از مزرعه تا مصرف کننده خواهد شد.فارغ التحصیلان همچنین برای مدیریت علم و اقتصاد کشاورزی به مهارت های آماری و تجربی قوی نیاز دارند. از زمان ظهور کشاورزی دقیق، مهارتهای کمی که فارغ التحصیلان نیاز دارند کاملاً دگرگون شده است. آنها برای تصمیم گیری آگاهانه و بهینه سازی تولید در مزرعه باید مجموعه داده های بزرگ را مدیریت کنند.
 
 آینده کشاورزی
 
تصویر: دو مرد به گیاهان گوجه فرنگی در مزرعه هیدروپونیک نگاه می کنند. کشاورزی مهارت های روز افزون فنی را می طلبد. دیوید ماریوز / AAP
 
این برنامه درسی باید فراتر از تمرکز تاریخی خود در طراحی تجربی گسترش یابد تا شامل آموزش داده های مکانی و زمانی همراه با آمارهای زیست محیطی باشد. کشاورزان برای بهینه سازی مدیریت و تهیه پیش بینی عملکرد با نقشه برداری فضایی، داده ها را به صورت بلادرنگ و نقشه برداری در مزرعه خود می خواهند.
 

یک آگاهی رو به افزایش از اخلاق

تأثیر تولید مواد غذایی نیز تحت بررسی موشکافانه روزافزونی است، که نمونه آن را در فیلم های اخیر بوسه بر زمین و یک زندگی در سیاره ما از دیوید آتنبورو  می توان دید.
 
مصرف کنندگان خواستار تولید بیشتر مواد غذایی هستند. آنها توسط گروه هایی که نگران سلامت و تغذیه بهتر، رژیم های غذایی متنوع تر، و یا طرفداری از عقاید مختلف اخلاقی هستند، نمایندگی می شوند.
 
گروه های دانشجویی فعلی همچنین از نظر اجتماعی آگاهانه ترین افراد در طول دهه های گذشته هستند. برنامه درسی جدید کشاورزی باید ابزاری را برای پرداختن به این برنامه های متنوع در اختیار آنها قرار دهد.
 
ظهور کشاورزی دیجیتال باعث افزایش بیشتر استفاده از فناوری و داده ها برای تصمیم گیری در کل زنجیره تأمین از مزرعه تا مصرف کننده خواهد شد. فارغ التحصیلان باید بدانند که چگونه می توان از فناوری های دیجیتال برای تجزیه و تحلیل استفاده کرد - ارائه محصولات منحصر به فرد که به شدت با اولویت هایی مانند پایداری ارتباط دارند - و به وسیله آنها به تولیدات مزرعه ارزش بخشید. محصولات پیچیده دارای ارزش افزوده این امکان را ایجاد می کنند که تولید کنندگان از مزیت گسترش سریع در بازارهای جهانی، به ویژه از طریق دروازه های آسیا، استفاده کنند.
 ما باید بتوانیم مواد غذایی را از چراگاه تا بشقاب رد یابی کنیم.کشاورزان همچنان برای حفاظت از زمین تلاش می کنند. این امر با فراخوان برای پرداخت برای خدمات اکوسیستمی پشتیبانی می شود که از تنوع زیستی پشتیبانی می کنند.
 
فارغ التحصیلان آینده با درک بیشتری از آن چه باعث ایجاد یک منظر مقاوم می شود مسلح خواهند شد. آنها قادر خواهند بود از شواهد علمی برای حمایت از تصمیمات مدیریت مزرعه و اطمینان از پرداخت خدمات اکوسیستم خود استفاده کنند. آنها قادر خواهند بود استراتژی های مدیریت زمین را برای هر مزرعه متناسب کنند.
 

خواسته شده: یک برنامه درسی بصیر

یک برنامگه درسی جدید کشاورزی فرصت های فوق العاده ای را برای دانش آموزان فراهم می کند. اکنون دانش داده ها، بیوانفورماتیک و ژنتیک، اساس بسیاری از فعالیت های کشاورزی است. این به طرز چشمگیری مجموعه مهارت های فارغ التحصیلان را افزایش می دهد.
 
در حالی که دامداری و کشت محصول در بخش اصلی ما باقی مانده است، دانش آموزان آینده باید تلاش کنند تا از بهترین متخصصان ژنتیک، آسیب شناسان و بوم شناسان باشند. بعضی اوقات همه اینها در یک فرد مجتمع می شود.
 
یک برنامه درسی جدید بصیر همچنین باید شامل تمرکز بر کارآفرینی و جستجوی بازار باشد - که منجر به ایجاد شرکت های نوآور می شود - و اطمینان می دهد که فارغ التحصیلان چشم اندازی جهانی دارند.
 
 آینده کشاورزی
 
تصویر: دستانی پر از دانه. فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی برای تولید محصولات خود و عرضه آن به دنیا نیاز به مهارت های کارآفرینی دارند. ریچارد وین رایت / AAP
 
آنها باید قادر به ایجاد چنان مشاغل کشاورزی باشند که در حالی که معرض خطرهای فزاینده مانند تغییرات آب و هوایی هستند به حدی چابک باشند که بتوانند به نوسانات پاسخ دهند، یا برای استفاده از بازارهای جدید باز سازی شوند. برای برآوردن انتظارات مصرف کنندگان، مهارت های کارآفرینی نیز مورد نیاز خواهد بود.
کشاورزی امروزه سریع، جهانی، متنوع، و متکی به اکتشافات علمی پیشرفته است و به طور فزاینده ای به نگرانی های مصرف کنندگان در مورد منشأ، اخلاق و بهداشت پاسخ می دهد.دانشگاه ها باید به گوش دادن و همکاری با صنعت و مصرف کنندگان ادامه دهند و پاسخگوی روندها و نگرانی های جهانی باشند. کشاورزی به عنوان یک صنعت رشد باقی خواهد ماند. مدیریت دقیق و سرمایه گذاری در زمینه آماده سازی دانشجویان برای آینده کشاورزی، اطمینان خواهد داد که آنها می توانند رهبران تغییر مثبت و فرصت های آینده برای کره زمین باشند.
 
منبع: دامیِن فیِلد، برنت کِیسر، لِین یونگ، پاولاین رُس، استفن کَتل، University of Sydney


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.