آموزش طرز تهیه چند مدل کیک انجیر

کیک انجیر یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کیک انجیر، کیک انجیر وارونه و کیک انجیر ساده و ماسکارپونه همراه ما باشید.
پنجشنبه، 30 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش طرز تهیه چند مدل کیک انجیر

کیک انجیر


مواد لازم کیک انجیر
انجیر تازه۵ عدد
آردحدود ۲٫۵ فنجان
تخم مرغ۳ عدد
شکر½ فنجان
وانیل۱ قاشق چایخوری
روغن½ پیمانه
آب½ پیمانه
شیر½ فنجان
پودر نارگیل۴ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
ماست½ فنجان

دستور پخت کیک انجیر
مرحله اول
برای تهیه کیک انجیر خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا رنگش روشن شود، سپس شیر را به همراه روغن اضافه می کنیم و در حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله ماست و پودر نارگیل را اضافه می کنیم و مجددا در حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم، سپس دو مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم
حالا مواد را مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب های کاپ کیک را با کپسول کاغذی یا روغن جدا کننده کیک چرب می کنیم.

مرحله چهارم
در ادامه دو سوم حجم قالب ها را با مایه کیک پر می کنیم و یک انجیر ورقه شده هم روی مایه کیک قرار می دهیم، سپس قالب ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کاپ کیک های انجیر اماده شوند.

مرحله پنجم
در صورتی که بخواهیم کیک را به صورت یک تکه و بزرگ درست کنیم، ابتدا یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی با روغن جداکننده کیک پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار محکم به سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم
در این مرحله انجیرهای اسلایس شده را آردی می کینم و روی مایه کیک به ترتیب می چینیم، سپس کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا اماده شود، به دلیل اینکه حجم کیک بیشتر است باید حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر بماند.1

آموزش طرز تهیه چند مدل کیک انجیر


کیک انجیر وارونه

کیک انجیر وارونه کاراملی مانند بسیاری از کیک‌ های میوه‌ ای وارونه درست می‌شود. میوه در ته قالب چیده می‌شود و خمیر روی میوه ریخته شده و موقع سرو وارونه می‌شود. انجیر‌ها با شیره خاص خودشان ظاهری کاراملی و بافتی نرم پیدا می‌کنند. بخاطر استفاده از رنده پوست پرتقال، طعم و بوی پرتقال را هم می‌ توان در کیک انجیر وارونه کاراملی یافت.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک انجیر وارونه
برای ترکیب انجیر
کره ذوب شده به میزان ۶ قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ ای روشن به میزان ۲/۳ پیمانه
انجیر به تعداد ۱۲ عدد ، دو نیم شده

مواد کیک
کره به میزان ۱/۲ پیمانه
شکر سفید به میزان ۲/۳ پیمانه
شکر قهوه‌ ای روشن به میزان ۱/۳ پیمانه
تخم‌ مرغ به تعداد ۲ عدد ، دمای اتاق
خامه ترش به میزان ۱/۲ پیمانه
شیر کامل به میزان ۱/۴ پیمانه
اسانس وانیل به میزان ۲ قاشق چای‌ خوری
آرد به میزان ۱ و ۱/۲ پیمانه
رنده پوست پرتقال به میزان ۱ قاشق چای‌ خوری
بیکینگ‌ پودر به میزان ۲ قاشق چای‌ خوری
نمک به میزان ۱/۲ قاشق چای‌ خوری

مراحل طرز پخت کیک انجیر وارونه
فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید. کل دیواره‌ های قالب کمربندی را با کره چرب کنید. کره ذوب شده را داخل قالب بریزید. شکر قهوه‌ ای را به طور یک دست روی آن بپاشید. از وسط شروع کنید به چیدن انجیر‌ها به طوری که قسمت برش خورده ته قالب قرار گیرد و در عین حال دوایر هم مرکز با انجیر‌ها درست کنید.

داخل همزن کاسه‌ای با قطعه خمیرگیر (در همزن‌های معمولی دو میله فنری برای این کار هست)، کره و شکر را بزنید تا سبک و پف شود. تخم‌ مرغ‌ها، خامه ترش، شیر کامل و اسانس وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. داخل کاسه‌ای جداگانه، آرد ، رنده پوست پرتقال ، بیکینگ‌ پودر و نمک را با هم ترکیب کنید. به آرامی مواد خشک را به مواد مرطوب در حین همزدن اضافه کنید و فقط در حد ترکیب شدن بهم بزنید.

خمیر را به طور یک دست روی انجیر‌ها بریزید و به مدت ۱ ساعت بپزید. پس از خروج از فر، حداقل ۱۰ دقیقه بگذارید داخل قالب خنک شود سپس برگردانید.2

آموزش طرز تهیه چند مدل کیک انجیر


کیک انجیر ساده و ماسکارپونه

کیک انجیر ساده و ماسکارپونه با ترکیبی عالی درست می‌شود. استفاده از پنیر ماسکارپونه ، شیر ترش به آن بافتی نرم و لطیف می‌دهد. استفاده از مربای انجیر همزمان با خود میوه باعث می‌شود طعم انجیری کامل تری داشته باشید. این کیک سبک با شیرینی ملایم، لطیف، قطور، میوه‌ای و مربایی است. در واقع توصیفی کامل از کیکی انجیری است.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک انجیر ساده و ماسکارپونه
آرد به میزان ۲ و ۱/۲ پیمانه
بیکینگ‌ پودر به میزان ۲ قاشق چای‌ خوری
جوش شیرین به میزان ۱/۲ قاشق چای‌ خوری
نمک به میزان ۱/۲ قاشق چای‌ خوری
شکر سفید به میزان ۱/۲ پیمانه
کره به میزان ۱/۴ پیمانه، ذوب شده و کمی خنک
تخم‌ مرغ به تعداد ۲ عدد
شیرترش به میزان ۱ و ۱/۲ پیمانه
اسانس وانیل به میزان ۱ قاشق چای‌خوری یا ۱/۴ قاشق چای‌خوری اسانس بادام خالص
پنیر ماسکارپونه به میزان ۳/۴ پیمانه هم دمای اتاق
عسل به میزان ۳ قاشق غذا خوری
مربای انجیر به میزان ۱/۳ تا ۱/۲ پیمانه
انجیر تازه به تعداد ۴ عدد، دو نیم شده

مراحل طرز پخت کیک انجیر ساده و ماسکارپونه
شبکه را در وسط فر قرار دهید و فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. یک قالب با قطر ۲۰ سانت و ارتفاع ۷ سانت را با کره چرب کنید و آن را کمی آردپاشی کنید. داخل کاسه‌ای با اندازه متوسط، آرد، بیکینگ‌ پودر، جوش شیرین و نمک را با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید. داخل کاسه‌ای کوچک، شکر ، کره ، تخم‌ مرغ و شیرترش را با هم مخلوط کنید. اسانس وانیل یا بادام را افزوده و بهم بزنید.

مخلوط شیرترش را به یکباره به مواد خشک اضافه کنید. بهم بزنید تا ترکیب شوند و هیچ گلوله‌ ای داخل خمیر نماند. خمیر را با لیسک یا اسپاتول داخل قالب ریخته و پهن کنید.

داخل کاسه‌ ای کوچک، عسل و ماسکارپونه را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی خمیر بصورت لکه‌ای و تکه تکه قرار دهید. مربای انجیر را هم روی خمیر بصورت تکه‌ای و لابلای خمیر ماسکارپونه قرار دهید. با استفاده از چاقوی کره، مربا را داخل خمیر ماسکارپونه بپیچانید. انجیر‌های برش زده را هم روی خمیر‌ها به صورت لکه‌ای قرار دهید، اما به خمیر فشار ندهید.

خمیر را به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه بپزید یا تا زمانی که وقتی که سیخ چوبی در مرکز آن فرو می‌کنید، تمیز بیرون بیاید. بگذارید کیک به دمای اتاق برسد سپس آن را برش بزنید و سرو کنید. می‌توان آن را ساده و یا با خامه زده شده، سرو کنید. اگر کیک را داخل پلاستیک سلفون بپیچانید، به مدت ۳ روز می‌ توان آن را در یخچال نگهداری کرد.3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.bartarinha.ir
3.www.bamatn.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.