گیاه کاسنی فرنگی و طرز تهیه یک نوع سالاد با استفاده از آن

کاسنی فرنگی یکی از سبزیجات زمستانی فوق العاده است، در این نوشتار توضیحاتی را درباره این گیاه بیان می کنیم و شما را با طرز تهیه یک مدل سلاد با آن آشنا خواهیم کرد.
شنبه، 25 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گیاه کاسنی فرنگی و طرز تهیه یک نوع سالاد با استفاده از آن

سالاد کاسنی فرنگی


مواد لازم بای تهیه سالاد کاسنی فرنگی
مواد غذایی مقدار
روغن زیتون یک قاشق غذا خوری
آب لیمو یک قاشق غذا خوری
عسل یک قاشق چای خوری
سیر رنده شده یک حبه
پیاز قرمز خرد شده سه قاشق غذا خوری
کاسنی فرنگی خرد شده چهار پیمانه
مغز گردوی خرد شده چند عدد
زرد آلوی خشک شده چند عدد


طرز تهیه سالاد کاسنی فرنگی

در این مطلب قصد داریم در مورد  مشخصات ظاهری ارزش غذایی و خواص کاسنی فرنگی صحبت کنیم همچنین طرز تهیه یک نوع سالاد با استفاده از کاسنی فرنگی را آموزش خواهیم داد.

گیاه کاسنی فرنگی بسیار شبیه کاهو است و به آن کاهو کاسنی هم گفته می شود.

برگ های کاسنی فرنگی نسبت به کاهو رنگ تیره تری دارد و از ضخامت بیشتری برخوردار است.

کاسنی فرنگی که با نام گیاه آندیو نیز شناخته می‌ شود، گیاهی از خانواده کاسنی‌ ها می‌ باشد که گیاهان رادیکشیو، اسکارول، فریزی و فینیشرال را شامل می‌شود.

این گیاه بافتی ترد و عطری شیرین دارد و به مقدار کم و البته خوشایندی، طعمی تلخ دارد و در دو حالت خام یا پخته مصرف می‌شود.

در نتیجه می توانید هنگام پخت کاسنی فرنگی آن را گریل کنید یا حتی سرخش کنید.

مصرف دو فنجان کاسنی فرنگی در طول روز، چهل و سه درصد از نیاز به ویتامین A و سیو پنج درصد فولات و بیست و یک درصد منگنز را تامین می‌کند. این گیاه همچنین شامل مقدار بسیار زیادی ویتامین K است که در فرآیند انعقاد خون موثر می‌باشد. تیامین (ویتامین B1)، نیاسین (ویتامین B3)، پانوتنیک اسید (ویتامین B5) و پیریدوکسین (ویتامین B6) از دیگر مواد موجود در آندیو هستند که این‌ ها همه با یک دیگر همکاری می‌کنند تا متابولیسم سالم چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ ها را تامین کنند. کلسیوم، آهن و ویتامین C نیز به فراوانی در این گیاه یافت می‌شوند.

حتی گفته می شود مواد مغذی کاسنی فرنگی بیشتر از اسفناج است اما باید بگوییم هر دو در یک سطح هستند چرا که هر دوی آن ها جزو سبزیجات تیره رنگ می باشند.

برای خرید کاسنی فرنگی توجه داشته باشید که حتما برگ های سالمی داشته باشند همچنین اندازه آن ها بسیار متفاوت است.

برای نگهداری از کاسنی فرنگی بهتر است بعد از خرید آن را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید و تا جای ممکن هوای آن را بگیرید بعد درب آن را ببندید و داخل یخچال بگذارید با این روش می توانید آن را به مدت یک هفته سالم نگهداری کنید.

برای استفاده از کاسنی فرنگی ته آن را ببرید و با آب سرد آن را بشویید توجه داشته باشید که کاسنی فرنگی ها بسیار گل و لای دارند و در شستن آن ها باید بسیار دقت داشته باشید.

سعی کنید برگ های کاسنی فرنگی را داخل یک ظرف بزرگ پر از آب سرد بریزید و آن ها را یکی یکی بشویید.

بعد برای مصرف آن ها را به صورت نواری خرد کنید.

اگر می‌ خواهید با کاسنی فرنگی غذا درست کنید نیازی به آب گیری آن ها نیست اما اگر می خواهید با کاسنی فرنگی سالاد درست کنید آن ها را حتما آب کشی کنید.

همانطور که می دانید آب و روغن با هم ترکیب نمی شوند و اگر کاسنی فرنگی را آب کشی نکنید سس به خوبی با برگ های آن ترکیب نمی شود.

کاسنی فرنگی را به دلیل طعم تلخ و شیرینی که دارد می توانید با پیاز، سیر، لیمو، سرکه و انواع پنیر، روغن زیتون، انواع مغز، میوه خشک و میوه تازه و یا هر ماده ای که دوست دارید مصرف کنید.

طرز تهیه سالاد کاسنی فرنگی
آماده کردن این سالاد بسیار راحت است.
برای تهیه سس سالاد یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق چای خوری عسل، یک حبه سیر رنده شده و سه قاشق غذا خوری پیاز قرمز خرد شده مخلوط می کنیم و بعد آن را به چهار پیمانه کاسنی فرنگی خرد شده اضافه می کنیم و هم می زنیم.

در آخر هم چند عدد مغز گردوی خرد شده را همراه با چند عدد زرد آلوی خشک شده روی سالاد می ریزیم و تمام.

این سالاد بسیار خوشمزه است و از ترکیب مواد مختلف با کاسنی فرنگی تهیه شده است.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را ببرید و برایتان مفید بوده باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.