دستور تهیه سالاد الویه روسی

در این نوشتار سالادالویه روسی را با مواد اولیه بسیار ساده آموزش می دهیم اگر از علاقمندان به غذاهای روسی هستید همراه ما باشید.
شنبه، 5 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه سالاد الویه روسی

سالاد الویه روسی


مواد لازم برای تهیه سالاد الویه روسی
مواد غذایی مقدار
سیب زمینی متوسط  چهار عدد
هویج درشت سه عدد
تخم مرغ آب پز پنج عدد
خیار شور خرد شده حدودا یک پیمانه (هفت یا هشت عدد)
نخود فرنگی یک پیمانه
کالباس خرد شده یک پیمانه
شوید یک دسته بزرگ
پیازچه سه عدد
سس مایونز به مقدار لازم
خامه ترش نصف پیمانه
نمک یک قاشق غذا خوری


طرز تهیه سالاد الویه روسی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد الویه را به شما عزیزان آموزش دهیم این سالاد نسخه روسی سالاد سیب زمینی است که روس ها آن را خیلی دوست دارند و آن را می توانید روی تمام میزهای شام تعطیلات روس ها یا مهمانی های خاص آن ها پیدا کنید.
درست کردن این سالاد بسیار آسان است و می توانید قبل از مهمانی هایتان  و از روز قبل آن را درست کنید و یا اینکه  می توانید مواد آن را از قبل آماده کنید و در لحظه آخر فقط آن را سر هم کنید.

مرحله اول: توضیحاتی درباره مواد اولیه
در اینجا لازم است توضیحاتی درباره برخی از مواد اولیه بیان شود، ما برای این دستور پخت سیب زمینی، هویج، تخم مرغ، نخود فرنگی و ... لازم داریم. سیب زمینی ها و هویج ها را با پوست آب پز می کنیم  تا حسابی نرم شوند بعد در قابلمه هایشان را بر می داریم و در جای خنک (دمای اتاق) قرار می دهیم تا خنک شوند به طوری که بتوانیم آن ها را با دست بگیریم و پوستشان را بکنیم. همچنین تخم مرغ ها را آب پز می کنیم و کنار می گذاریم تا آن ها نیز خنک شوند، در مورد نخود فرنگی باید بگوییم که می توانید از نخود فرنگی فریز شده یا کنسروی و یا تازه استفاده کنید.
نکته مهمی که موقع درست کردن این سالاد باید یادتان باشد این است که همه مواد را باید به یک اندازه خردکنید و برای اینکه کرتان راحت تر شودو ساده تر پیش رود همه چیز را به اندازه نخود فرنگی خرد کنید زیرا اندازه آن ها خیلی برای این سالاد مناسب هست.

مرحله دوم: خرد کردن مواد اولیه
 ابتدا پوست سیب زمینی ها، هویج ها و تخم مرغ ها را می کنیم. بعد می رویم سراغ درست کردن سالاد محبوب روسیمان. خب همه مواد یعنی سیب زمینی ها، هویج ها،تخم مرغ ها، پیازچه ها، کالباس، شویدها و خیار شورها را به اندازه نخود فرنگی خرد می کنیم که به این ترتیب همه مواد سالاد باهم هماهنگ بوده و سالاد ظاهر زیباتری خواهد داشت.
نکته: ما در اینجا از کالباس سینه بوقلمون دودی استفاده می کنیم که باعث خوشمزه تر شدن سالاد می شود

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد
هنگام خرد کردن مواد یک کاسه بزرگ کنار دستمان می گذاریم و هر کدام از مواد اولیه را که خرد کردیم داخل کاسه می ریزیم و در آخر نخود فرنگی را اضافه می کنیم حالا نوبت اضافه کردن سس است برای این کار نصف پیمانه خامه ترش، نصف پیمانه سس مایونز و حدود یک قاشق غذا خوری نمک می ریزیم و همه مواد را باهم خوب هم می زنیم تا مخلوط شوند و تمام مواد با سس پوشانده و ترکیب شوند. اگر احساس کردید سس سالاد کم شده و یا دوست داریدسالاد سس بیشتری داشته باشد می توانید خامه ترش یا مایونز بیشتری اضافه کنید. ( ما هم در اینجا مقدار کمی سس مایونز اضافه می کنیم)
نکته: در اینجا ما سس مایونز روغن زیتون را ترجیح می دهیم استفاده کنیم و این اختیاری است اگر دوست ندارید یا در دسترستان نیست می توانید از هر نوعی که دوست دارید استفاده کنید

مرحله آخر: سرو سالاد
حالا سالاد ما آماده شده و باید آن را سرو کنیم. قبل از اینکار آن را می چشیم تا اگر کم نمک باشد مقداری نمک اضافه کنیم. خب حالا آن را به یک ظرف سرو زیبا منتقل می کنیم توجه کنید که اگر نمی خواهید همان لحظه سرو کنید روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید.

امیدواریم که از این دستور خوشتان آمده باشد و آن را درست کنید و میل کنید و لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.