از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

داشتن غبغب بسیار ناخوشایند است و منجر به بد جلوه دادن چهره ی شما خواهد شد. بدتر از همه این است که رژیم غذایی و ورزش به تنهایی برای از بین بردن این چربی ها کافی نیست. اگرچه این مشکل اغلب به خاطر اضافه وزن است اما بالا رفتن سن و حتی ژنتیک هم در داشتن غبغب بی تاثیر نیست.
چهارشنبه، 10 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

تمرین موثر برای از بین بردن غبغب

داشتن غبغب بسیار ناخوشایند است و منجر به بد جلوه دادن چهره ی شما خواهد شد. ساخت چربی در این قسمت بدن میتواند حاکی از این باشد که شما مستعد ابتلا به بیماری های قلبی می باشید؛ نه تنها فقط افراد چاق غبغب دارند بلکه اگر در قسمت فک ماهیچه هایتان آویخته شده و شل باشند شما هم میتوانید دچار غبغب شوید و این در نهایت منجر به از دست دادن شکل صورت خواهد شد این مسئله معمولا بعد از گذر از سن خاصی اتفاق میافتد اما بهتر است همیشه در این مورد محتاط بود، به همین دلیل هم اکنون چند نمونه از موثرترین ورزش ها را در این بخش  به جهت کاهش غبغب مشاهده خواهید کرد ؛ تنها با صرف چند دقیقه در هر روز ، میتوان عضلات گردن و فک را تقویت و شاهد کاهش غبغب بود خبر خوب این که تمرین ها نسبتا آسان هستند و بنابر این شما میتوانید آن ها را در هر زمان و در خانه انجام دهید.

ذخایر چربی در این منطقه به طرز قابل ملاحظه ای مشخص است. بدتر از همه این است که رژیم غذایی و ورزش به تنهایی برای از بین بردن این چربی ها کافی نیست. اگرچه این مشکل اغلب به خاطر اضافه وزن است اما بالا رفتن سن و حتی ژنتیک هم در داشتن غبغب بی تاثیر نیست.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

آموزش آب کردن غبغب

حرکت دورانی زبان

در یک مکان راحت بنشینید و کمرتان را صاف کنید. دهانتان بسته باشد ، سپس زبانتان را در اطراف سقف دهان بچرخانید ، سعی کنید در روز سه بارر تکرار شود. کمرتان را صاف کنید در حالیکه شانه هایتان پایین هستند سر خود را به طور کامل به عقب برگردانید، تا زمانی که به سقف نگاه کنید، سپس زبان تان را به سقف دهان فشار دهید و درحالیکه این حرکات را انجام میدهید باید سر را به قفسه ی سینه بزنید و فشار آوردن به سقف دهان را متوقف نکنید در هنگام انجام این تمرین متمرکز شوید و زبانتان را آرام به موقعیت اول بازگردانید این کار را حداقل 20 بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

اخم کردن

انجام این ورزش در هر دو حالت ایستاده و نشسته امکان پذیر است ؛ کاری را انجام دهید که با آن راحتید و اذیت نمیشوید ؛ لب پایینی تان را تا جای ممکن از دهانتان بیرون بیاورید، درست مثل نوزادان هنگامی که میخواهند شروع به گریه کنند و هنگامی که اخم میکنید عضلات گرنتان را راست نگه دارید و سرتان را جوری خم کنید که چانه با قفسه ی سینه برخورد کند، در هنگام ورزش همیشه کمر و شانه هایتان را در حالت راست و صاف قرار دهید ؛ وقتی چانه با قفسه ی سینه برخورد کرد ، به پوزیشن اولیه بازگردید و استراحت کنید و سپس تکرار مجدد برای حداقل 15 بار در روز.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

حرکت O

کمرتان را صاف و شانه هایتان را پایین نگه دارید سپس گردن را به عقب کج کنید، با لب هایتان شکل حرف" او" درست کنید ،این حرکات رادرحالیکه گردن و کمر صاف هستند به مدت 20 تا 25 ثانیه انجام دهید و بعد به پوزیشن اول برگردید، این حرکت را حداقل 10 بار تکرار کنید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

گردش چرخشی چانه

این حرکت را نیز میتوان در هر دو حالت نشسته یا ایستاده انجام داد ؛ نکته مهم این است که کمر باید باید تا حد ممکن صاف باشد ، سپس چانه را به یکی از شانه ها بزنید و این کار را دوباره با شانه ی دیگر انجام دهید ، چانه تا وقتی که به شانه ی دیگر برسد باید حرکت نیم دایره ای را بکنید ؛ اطمینان حاصل کنید که هنگام انجام این تمارین شانه هایتان پایین هستند. باید 10 بار انجام دهید ؛ برای انجام این ورزش باید صاف بایستیدو دست کنارتان مستقیم و در امتداد بدن قرار گرفته باشد.

برای انجام این ورزش باید صاف بایستید و دست تان درامتداد شما قرار بگیرد، سپس سرتان را به سمت سقف خم کنید ، لب ها را تا حد ممکن جمع کنید تا جایی که کشش را در عضلات چانه و گردن احساس کنید برای حداقل پنج ثانیه نگه دارید و بعد به پوزیشن اولیه باز گردید، هر روز 15 دفعه انجام شود.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

تلفظ حروف صدادار

این ورزش آخر ، بسیار ساده است و در هر زمان میتوان آن را انجام داد؛ در حالیکه کمرتان را صاف نگه داشته اید بایستید، حالا حروف صدادار را به آرامی با دهان

باز تلفظ کنید و این کار را تا جای ممکن انجام دهید ؛حروف صدا دار در زبان انگلیسی شمال این حروف می باشند:O-A-E-U-I 
 

تمرین فشار پیشانی برای رفع غبغب

* می توانید این تمرین را به صورت نشسته یا ایستاده انجام دهید - هر کدام را راحت تر هستید را انتخاب کنید.
* دستان خود را بر روی پیشانی خود قرار داده و سر خود را به سمت دستان خود فشار دهید. سر یا دستان خود را حرکت ندهید ، فقط فشار وارد کنید.
* این وضعیت را به مدت 10 ثانیه حفظ کنید.
* همین حرکت را تکرار کنید ، اما دستانتان را پشت سر بگذارید و سرتان را به عقب فشار دهید. سپس این حالت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.
 
از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

 تمرین گردن قو

یک حرکت کلاسیک یوگا مناسب برای از بین بردن غبغب، این تمرین ساده و در عین حال موثر است. سر خود را به سمت چپ بچرخانید و به آرامی به عقب متمایل شوید. عضلات زیر گوش خود را احساس کنید. 6 تا 8 ثانیه در این حالت بمانید. سر را به حالت صاف برگردانید و همان حرکت را برای سمت راست خود تکرار کنید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

قورت دادن مثل ماهی

در حالت نشسته، می توانید این تمرین رفع غبغب را انجام دهید. دوباره به سقف نگاه کنید ، اما این بار ، دست راست خود را روی استخوان یقه قرار دهید و فشار ملایم و رو به پایین وارد کنید. لب های خود را به دور دندان بپیچید و دهان خود را باز و بسته کنید. این حرکت را 5 بار تکرار کنید. دستان خود را تغییر دهید و 5 بار دیگر عمل را تکرار کنید.
 
از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

لیفت گردن

اکنون روی یک حصیر دراز بکشید و شکم خود را بالا بگذارید ، زانوها را خم کرده و دست ها را در کنار تنه قرار دهید. به آرامی سر و گردن خود را از زمین بلند کنید. در حالی که سرتان در هوا است ، سرتان را به آرامی به راست و سپس به چپ بچرخانید. سر خود را به حالت اول به سمت جلو قرار دهید و سر خود را به سمت پایین پایین بیاورید. قبل از احساس خستگی هر چند بار تکرار کنید. 
 

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

 سگ رو به بالا

روزی زمین دراز کشیده و معده را به سمت پایین و در حالی که پاهایتان صاف است قرار دهید. در حالی که آرنج ها درست زیر شانه ها قرار گرفته اند ، هر دو دست خود را صاف کنید. چانه خود را به سمت بیرون متمایل کرده و به سمت بالا فشار دهید تا بدن در وضعیت c معکوس قرار گیرد. چند ثانیه نگه دارید و سپس تکرار کنید.
 

 کشش بلع

حالا می توانید به حالت نشسته برگردید و دوباره به سقف نگاه کنید. سر خود را به سمت عقب متمایل کنید ، زبان خود را بر روی سقف دهان فشار دهید و آن را ببلعید. در حالی که سرتان هنوز به سمت عقب متمایل است و زبانتان به سقف دهان شما فشار دارد ، سر را به سمت راست برگردانید و قورت دهید. به حالت اولیه برگردید و قورت دهید. سر خود را به سمت چپ برگردانید و قورت دهید. برای هر جهت 4 بار تکرار کنید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

ماسک گلیسیرین

اگر می خواهید غبغب تان را از بین ببرید باید تمایل به استفاده از ماسک های طبیعی را در خود تقویت کنید. یکی از ماسک هایی که می تواند این چربی های آویزان صورت و گردن را از بین ببرد ماسک گلیسیرین است. بدین منظور یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با چند قطره روغن نارگیل با کیفیت مخلوط کنید. این مخلوط را با پد آرایشی روی چانه و گردن بزنید. پس از چند دقیقه هنگامی که کاملا جذب شد، منطقه را با آب فراوان خنک کنید. برای نتیجه بهتر می توانید این ماسک را 5 بار در هفته استفاده نمایید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

آدامس بدون قند

جویدن راهی بسیار تاثیر گذار برای تسکین چربی های سست چانه و گردن به شمار می رود. با توجه به اینکه شما نباید اضافه وزن داشته باشید بنابراین بهتر است از خوراکی هایی با چربی بالا، قند بالا و کالری زیاد دوری نمایید. جویدن آدامس بدون قند برای چندین بار در روز باعث می شوند که عضلات صورت شما به طوری شگفت انگیز تمرین و تحرک داشته باشند.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

روغن جوانه گندم

یکی از دلایل شل شدن پوست در واقع از بین رفتن بافت الاستیک پوست به سبب بالا رفتن سن و سال است. بدین منظور سعی کنید غبغب را با روغن جوانه گندم هفته ای چند بار ماساژ دهید. از انتهای گردن شروع کرده، به آرامی ماساژ دهید و کم کم به سمت چانه حرکت کنید. پس از 15 دقیقه ماساژ، اجازه دهید روغن شب تا صبح روی غبغب باقی بماند. غلظت ویتامین E در روغن جوانه گندم باعث تغذیه و ترمیم پوست می شود.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای خاصیت سفت کنندگی برای پوست است. این ماسک هم ارزان است و هم به راحتی در دسترس همگان قرار دارد. به سادگی می توانید یک قاشق غذاخوری شیر تازه را با دو عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا ماسک سفیده تخم مرغ خود را داشته باشید. به صورت آزمایشی روزی یک بار این ماسک را تهیه کرده و روی غبغب بزنید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

کره کاکائو

کره کاکائو یکی دیگر از مواد مغذی برای بهبود بخشیدن غبغب است. چند قاشق غذاخوری کره کاکائوی خالص و با کیفیت را در مایکروویو گرم کنید. پس از آماده شدن آن را به آرامی روی غبغب قرار دهید. این کار را می توانید دو بار در روز یک بار قبل از خواب و یک بار قبل از دوش گرفتن انجام دهید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

ویتامین E

علاوه بر استفاده از روغن جوانه گندم بر روی غبغب که ویتامین E مورد نیازتان را تا حد زیادی تامین می کند، بهتر است از مکمل های ویتامین E نیز بهره ببرید.

این کار پوست را از داخل بهبود می بخشد. شما همچنین می توانید ویتامین E را از طیف گسترده ای از غذاها دریافت نمایید. به یاد داشته باشید ویتامین E غذاها نسبت به مکمل های ویتامین E برای بدن تان بهتر عمل می کنند. سویا، حبوبات، آجیل، دانه ها، جو، برنج قهوه ای، جگر، بادام زمینی و سبزیجات سبز رنگ از جمله مواردی هستند که می توانید آنها را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. در صورت تمایل برای استفاده مکمل های ویتامین E حتما از پزشک تان بخواهید که دوز مناسب برای مصرف شما را تعیین کند.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

چای سبز

چای سبز غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هاست که سوخت و ساز بدن را تسریع می کنند. سرعت کاهش وزن را افزایش داده و سلامت و ظاهر پوست را بهبود می بخشند. در وعده صبحانه تان از نوشیدن چای سبز لذت ببرید و یا در روزهای گرم با اضافه کردن کمی نعناع تازه به چای سبزتان فوایدش را نیز افزایش دهید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

خربزه

هنگام خلاص شدن از شر غبغب خواهید فهمید که برخی از خوراکی ها برای این منظور عالی هستند صرفنظر از اینکه موضعی یا داخلی استفاده شوند. یکی از این خوراکی های مفید خربزه است. با توجه به میزان فراوان آب و فیبر، خربزه راه بسیار خوبی برای شل کردن چربی و غبغب است. علاوه بر خوردن این میوه، شما می توانید آب خربزه را بگیرید و آن را به پوست خود بمالید. شما می توانید گاهی آب خربزه را با مقدار مساوی از آب سیب ترکیب کرده و آن را روی غبغب ماساژ دهید. فقط 20 دقیقه پس از مصرف باید با آب سرد سطح پوست را شستشو دهید.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

ماساژ شیر

یکی دیگر از راه های آسان و کم هزینه برای رفع غبغب ماساژ آن با شیر است. به سادگی مقدار کمی شیر را روی غبغب ماساژ دهید. بین 15 تا 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس منطقه را با آب گرم شستشو دهید. راه دیگر این است که شیر تازه را با عسل مخلوط کرده و با آن ماسک تهیه کنید. این ماسک 10 دقیقه پس از مصرف باید شسته شود.

از بین بردن غبغب با ورزش و روشهای طبیعی

نتیجه

روش های از بین بردن غبغب کم هزینه و به آسانی قابل تهیه هستند به طوری که بسیاری از مواد لازم را شما در خانه خود می توانید پیدا کنید.
رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم همیشه کلیدی ترین راه برای این مشکل محسوب می شود.
راهنمایی هایی که در بالا ذکر شد برای تسریع در سفتی عضلات و محکم کردن پوست هستند که می توانند علائم سن و سال را نیز کاهش دهند.


منبع: سایت نمناک
سایت هفت گنج
سایت بخارمگ


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.