عمل زیبایی چشم، راه حلی دائمی برای داشتن چشمانی جذاب

انتظارات واقع بینانه از این متد زیبایی داشته باشید چرا که قطعا جراح انتخابی شما در صورتی که یک فرد معتبر و ماهر باشد نهایت تلاش خود را خواهد کرد
پنجشنبه، 27 مرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
عمل زیبایی چشم، راه حلی دائمی برای داشتن چشمانی جذاب
چشم‌ها از جمله اندام‌های ارتباط‌دهنده‌ی عالی بدن محسوب می‌شوند چرا که می‌توانند طیف وسیعی از احساسات را در یک چشم به هم زدن به یکدیگر منتقل کنند. ولی تصور کنید اگر عبارتی که با چشمانتان ارائه می‌دهید همانی نباشد که واقعاً احساس می‌کنید، چه؟

با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست از بین می‌رود و این ممکن است منجر به افتادگی پلک، چشم و پایین آمدن ابرو شده و برای برخی افراد، ظاهری خسته یا بیمار ببخشد و بدین طریق در انتقال احساسات به اطرافیان دچار مشکل شود.

وقتی سن تاثیر خود را روی فرد گذاشته است، هشت ساعت خواب کامل کافی نیست، و/یا دیدتان کمی تیره شده است، ممکن است زمان مداخله جراحی فرا رسیده باشد.

بلفاروپلاستی (با نام مستعار جراحی پلک یا لیفت پلک) و ابروپلاستی (با نام مستعار لیفت ابرو یا لیفت پیشانی) و لیفت چشم از گزینه‌های درمانی رایج برای درمان پیری چشم و نیز چشم‌های خسته هستند، اما وقتی نیروهای این اعمال جوان کننده گفته شده صورت را با هم ترکیب کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت نمایید.

بلفاروپلاستی

با توجه به پوست در بالا یا زیر خطوط مژه، انواع متعددی از بلفاروپلاستی برای درمان مجموعه ای از نگرانی‌های زیبایی و عملکردی چشم وجود دارند. بلفاروپلاستی پلک بالا به طور خاص به افتادگی پوست در ناحیه فوقانی چشم می‌پردازد

در حالی که از بلفاروپلاستی پلک پایین می‌توان برای درمان کیسه‌های زیر چشم، پوست اضافی و موارد دیگر استفاده کرد. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که بلفاروپلاستی جزء محدود عمل‌های زیبایی است که به دلیل اختلال در بینایی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود در سال‌های گذشته، بلفاروپلاستی فوقانی و تحتانی بر برداشتن پوست زائد که باعث ایجاد سرپوش و چهره‌ای پیر می‌شد، متمرکز بود، که اغلب منجر به ظاهری لاغر یا استخوانی در فرد می‌شد.

ولی جراحی بلفاروپلاستی امروزه شامل سفت‌کردن ساختارهای حمایت‌کننده پلک‌ها، تغییر موقعیت بخشی از پوست شل برای حفظ خطوط جوان، برداشتن پوست مازاد روی پلک که می‌تواند دید افراد را مسدود کند، یا تغییر موقعیت پدهای چربی برآمده متمرکز می‌شود.

 
عمل زیبایی چشم، راه حلی دائمی برای داشتن چشمانی جذاب

مراحل انجام بلفاروپلاستی بالا و پایین

بلفاروپلاستی را می‌توان با بی‌حسی موضعی با آرامبخش یا با بیهوشی عمومی انجام داد. جراح باید بداند که آیا برای کاهش خطر لخته شدن خون از داروهایی مانند آسپرین یا وارفارین استفاده می‌کنید یا خیر.

در کل جراحی پلک فوقانی شامل موارد زیر است:
  • ایجاد برش (برش) در امتداد چین پلک در چین پوستی طبیعی پلک بالا
  • از بین بردن پوست، چربی یا ماهیچه اضافی این ناحیه
  • بستن برش - جای زخم معمولا در چین طبیعی پلک پنهان می‌شود.

جراحی پلک پایین به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • ایجاد یک برش یا درست زیر مژه‌های پایین یا در داخل پلک پایین
  • تغییر موقعیت یا برداشتن چربی از کیسه‌های زیر چشم و گاهی اوقات مقدار کمی از پوست
  • حمایت از عضلات و تاندون پلک در صورت لزوم
  • بستن برش
  • جراح معمولاً از نوارهای نازک و چسبناکی به نام نوار بخیه برای حمایت از پلک‌ها پس از جراحی استفاده می‌کند. اینها معمولاً تا 1 هفته بعد حذف می‌شوند.
بلفاروپلاستی پلک  فوقانی ممکن است حدود 1 ساعت طول بکشد در حالیکه جراحی روی پلک پایین ممکن است تا 2 ساعت طول بکشد. اکثر زیباجویان عزیز نیز می‌توانند در همان روز به خانه بروند.
 

بهبودی پس از بلفاروپلاستی

  • توصیه می‌شود برای بهبودی پس از جراحی پلک حدود 1 هفته از محل کار مرخصی داشته باشید.
  • تا چند روز بعد از عمل از رانندگی پرهیز کنید. کبودی، محل زخم و قرمزی ممکن است چند هفته طول بکشد تا محو شوند.
  • برای کاهش تورم، هنگام استراحت، سر خود را با قرار دادن چند بالشت زیر سر چند روز بالاتر از بدن خود نگه دارید.
  • پلک‌های خود را به آرامی با استفاده از پماد یا قطره‌های تجویز شده تمیز کنید.
  • یک بسته سرد را برای چند روز روی چشم خود نگه دارید - یک بسته نخود فرنگی یخ زده را که در یک حوله پیچیده شده برای این کار امتحان کنید.
  • برای محافظت از چشمان خود در برابر آفتاب و باد از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • برای تسکین درد خفیف، از پاراستامول یا مسکن دیگری که تجویز شده است استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت شدید و شنا برای چند روز به شدت اجتناب کنید.
  • سیگار کشیدن بایستی هر چند برای دوره کوتاه، ترک شود، زیرا دود می‌تواند چشم شما را تحریک کند.
  • استفاده از لنزهای تماسی یا مالیدن چشم نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

عوارض جانبی قابل انتظار از بلفاورپلاستی شامل چه مواردی می‌شود؟

معمولاً پس از جراحی پلک ممکن است به طور موقت با موارد زیر مواجه شوید:
 
  • پلک‌های پف کرده و بی‌حسی که در شب به سختی بسته می‌شوند.
  • چشم‌های تحریک شده، حساس یا دچار آبریزش  که ممکن است چند هفته طول بکشد.
  • اسکار که در نهایت محو می‌شوند و تقریباً نامرئی می‌شوند.
  • گاهاً تاری یا دوبینی موقتی
  • کمی ناهموار به نظر رسیدن چشم‌ها
  • تجمع خون در زیر پوست (هماتوم) - معمولاً پس از چند هفته خود به خود از بین می‌رود.

انجام عمل بلفاروپلاستی به ندرت، می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌‎تری چون موارد زیر شود:

  • آسیب به عضلات چشم
  • افتادگی پلک پایین از چشم و چرخش به بیرون (اکتروپیون)
  • پلک پایین به سمت پایین کشیده می‌شود و سفیدی چشم را زیر عنبیه نشان می‌دهد (پس کشیدن پلک)
  • اختلال بینایی - اگرچه این بسیار نادر است و بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که بینایی آنها در دراز مدت بهبود می‌یابد.
  • خون ریزی بیش از حد
  • ایجاد لخته خون در ورید
  • عفونت
  • یک واکنش آلرژیک به ماده بیهوشی
جراح باید توضیح دهد که این خطرات و عوارض چقدر محتمل هستند و در صورت وقوع چگونه درمان می‌شوند. گاهی اوقات، متقاضیان متوجه می‌شوند که اثر مورد نظر حاصل نشده است و احساس می‌کنند که به عمل دیگری نیاز دارند.

 
عمل زیبایی چشم، راه حلی دائمی برای داشتن چشمانی جذاب
 

لیفت چشم

علاوه بر بلفاروپلاستی، لیفت چشم نیز از جمله تکنیک‌های زیبایی است که به منظور رفع افتادگی پلک‌ها و یا برطرف کردن پف چشم‌ها انجام می‌گیرد. برای این تکنیک روش‌های مختلفی اعم از جراحی لیفت چشم و یا روش‌های غیرجراحی وجود دارند که در هر دو صورت شما عزیزان بایستی اولا از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید

ثانیا انتظارات واقع بینانه از این متد زیبایی داشته باشید چرا که قطعا جراح انتخابی شما در صورتی که یک فرد معتبر و ماهر باشد نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین نتیجه را از عمل لیفت چشم برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

روش‌های مختلفی برای انجام عمل لیفت چشم وجود دارد که جراح شما با توجه به شدت مشکل چشمان شما و نیز بررسی آناتومی و وضعیت چشمتان یکی از آنها را برای بهبود مشکلات ظاهری چشم شما انتخاب خواهد کرد، از جمله تکنیک‌های مورد استفاده برای این هدف زیبایی می‌توان موارد زیر را نام برد:
 

لیفت چشم با نخ

در این تکنیک از نخ‌های جذبی استفاده می‌شود که بدون هیچ نوع آسیبی به چشم، از زیر پوست  و از مکان‌های مشخصی با استفاده از سوزن‌های ریزی رد شده و باعث کشیده شدن پوست شده و عمل لیفت را انجام می‌دهند، ماندگاری این تکنیک چیزی حدود 12 الی 18 ماه است که با بیحسی موضعی نیز انجام می‌گیرد.
 

لیفت چشم با دستگاه پلکسر

در این تکنیک با استفاده از دستگاه خاص و با تکنیک پلاسما لایه‌هایی از پوست چشم تبدیل به گاز شده و همین خود باعث جمع شدن پوست می‌شود، همین تحریک گرمایی تولید کلاژن در پوست را نیز تحریک کرده و باعث افزایش دوام این نوع درمان تا حدود 5 سال می‌شود، نگران حرارت ایجاد شده توسط این دستگاه نیز نباشید چرا که هیچ آسیبی به پوست شما وارد نخواهد کرد.
 

لیفت چشم با تزریق چربی

در این تکنیک از چربی‌های بدن خود فرد برداشته و در امتداد ابرو و زیر چشم تزریق می‌کنند.
 

لیفت چشم با تزریق ژل و بوتاکس

که از جمله روش‌های غیرتهاجمی و محبوب درمانی برای برطرف کردن افتادگی چشم است که علاوه بر لیفت چشم می‌تواند خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط ریز اطراف چشم را نیز برطرف کند. ولی ماندگاری این متدها چندان طولانی نیست و هر چند وقت یکبار باید آن را تکرار کرد.
 

لیفت چشم با جراحی

این روش لیفت چشم بیشتر برای کسانی که از افتادگی پلک شدید رنج می‌برند که با روش‌های غیرجراحی قابل برطرف شدن نیستند توصیه می‌شوند. این روش درمانی و زیبایی برای اصلاح افتادگی پلک، رفع پف پلک، برداشتن پوست اضافی پلک و یا نواحی اطراف چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد

ولی با این تکنیک نمی‌توان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و یا سیاهی زیر چشم را برطرف نمود. اثرات جراحی لیفت چشم معمولا تا سالها باقی می‌ماند ولی متاسفانه با افزایش سن و طی روند پیری مجددا ممکن است بروز کنند.

لیفت ابرو

همانطور که از نامش پیداست، لیفت ابرو ابرو را به سمت بالا کشیده و چشمان شما را نمایانتر می‌کند. انگیزه اصلی برای انجام لیفت ابرو، اصلاح از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست است که باعث می‌شود پوست پیشانی ضعیف شود. نسخه‌های مدرن این جراحی که از طریق برش‌های کوچک پنهان در زیر خط مو انجام می‌شود لیفت طبیعی ایجاد می‌کند.

به گفته جراحان زیبایی لیفت ابرو، ابرو را بالاتر برده و باعث می‌شود زیبایی چشم بیشتر به چشم آمده و ظاهر آن بزرگ‌تر به نظر برسد، لیفت چشم و ابرو همچنین میزان چین و چروک‌های اطراف چشم را با سفت کردن پوست این نواحی کاهش می‌دهد، و از میزان پوست اضافی پلک که روی چشم افتاده نیز می‌کاهد.

لیفت چشم و ابرو می‌تواند به ظاهر ناحیه چشم بدون نیاز به جراحی پلک طراوت و شادابی ببخشد. با این حال، بسیاری از زیباجویان عزیز ترجیح می‌دهند تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی ترکیبی و لیفت چشم و ابرو با هم  قرار گیرند که ظاهری کاملاً جوان را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

لیفت چشم و  ابرو برای متقاضیانی که ابروهای کم پشت یا آویزان دارند توصیه می‌شود که به کاهش علائم پیری کمک کرده و دیگر از نظر ظاهری نیز فرسوده، عصبانی یا ناراضی به نظر نمی‌رسند.
 

مزایای ترکیب بلفاروپلاستی، لیفت چشم و  لیفت ابرو

همانطور که توضیح دادیم، حفظ هارمونی صورت هدف اصلی هر درمان زیبایی صورت است و گاهی اوقات این به معنای ترکیب روش‌ها برای دریافت بهترین نتیجه است. بنابراین، سوال اینجاست که چگونه این دو تکنیک زیبایی بلفاروپلاستی و لیفت چشم و ابرو می‌تواند در بهبود وضعیت زیبایی چشم‌ها مثمر ثمر واقع شوند؟

مقرون به صرفه است: انجام ترکیبی روش‌های زیبایی می‌تواند در صرفه‌جویی در هزینه‌ها تا حدودی موثر واقع شود، به ویژه هزینه‌های جانبی حاصل از هر دو تکنیک را می‌توان بدین طریق تا حدودی کاهش داد.

صرفه جویی در زمان: جراحی هم برای عمل و هم برای بهبودی نیاز به زمان دارد. بنابراین جفت شدن دو درمان بلفاورپلاستی و لیفت چشم و ابرو با هم یک تا دو ساعت طول می‌کشد و شما بزرگواران به جای تحمل دوبار دوره نقاهت، روند بهبودی را تنها یک بار تجربه می‌کنید.

درد کمتری تحمل می‌کنید:  بعد از جراحی باید مقداری از ناراحتی را انتظار داشت، اما همانطور که اشاره کردیم، ترکیب فرآیندهای بهبودی شما را از مواجهه با دو دور بهبودی نجات می‌دهد.

طبیعی‌تر به نظر می‌رسد: اگر هم ابروها و هم پلک‌ها به سمت پایین حرکت کرده و تمایل به افتاده شدن دارند، اصلاح آن‌ها به یکباره ممکن است جامع‌ترین و بهترین نتیجه را ارائه دهد.

شما بری مدتی از اعمال هر نوع تغییر زیبایی در چهره خود معاف خواهید شد: نتایج حاصل از جراحی هم زمان لیفت چشم و ابرو و بلفاروپلاستی به طور قابل ملاحظه‌ای ماندگار هستند و نیاز شما به هر نوع جوانسازی اضافی  در این ناحیه از صورت را برای یک دهه حذف می‌کند.

جمع بندی

وقتی نوبت به زیبا و جوانسازی چشم می‌رسد، بسیاری از روش‌ها می‌توانند مناسب باشند، اما برای کسانی که نگران افتادگی پلک و چشم و ابروهای آویزان هستند، انجام بلفاروپلاستی پلک بالا، لیفت چشم و لیفت ابرو و پیشانی با دستگاه اندوتاین می‌تواند تاثیرگذارترین نتیجه را داشته باشد.

ازطرفی رویکرد ترکیبی نتیجه جامع‌تری ارائه می‌دهد، هنگامی که شلی پوست بینایی را مسدود می‌کند، اصلاح میدان بینایی بیشتری را فراهم می‌کند، نتایج بادوام‌تری ارائه می‌دهد و تغییرات طبیعی برتری را ایجاد می‌کند.

به یاد داشته باشید، ژنتیک، شیوه زندگی و سایر عوامل محیطی دیگر در پیری صورت شما نقش دارند، بنابراین حتماً با یک جراح پلاستیک دارای مجوز معتبر مشورت کنید تا مطمئن شوید که بهترین درمان را برای نگرانی‌ها و اهداف زیبایی‌شناسی خود دریافت می‌کنید.

https://www.nhs.uk/conditions/cosmetic-procedures/eyelid-surgery/
https://aedit.com/aedition/combining-blepharoplasty-and-brow-lift


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.