کوکی شکلاتی با طعم نعنا

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کوکی بسیار جذاب و خوشمزه که با پوشش شکلات سفید نعنایی تهیه می شود آشنا کنیم. این کوکی ها را در مناسبت های مختلف می توانید درست کنید قطعا بچه ها لذت خواهند برد.
جمعه، 18 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
کوکی شکلاتی با طعم نعنا

مواد لازم برای تهیه خمیر کوکی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (170 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
آرد همه منظوره یک و نیم پیمانه (188 گرم)
پودر کاکائو طبیعی شیرین نشده (یا فرآیند هلندی)، به علاوه بیشتر برای سطح کار سه چهارم پیمانه (62 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه پوشش کوکی ها

مواد غذایی مقدار
شکلات سفید ریز خرد شده 4 چهار تکه 4 اونسی (450 گرم یا 16 اونس)
روغن نباتی، روغن نارگیل جامد یا روغن کانولا یک قاشق چای خوری
عصاره نعناع سه چهارم قاشق چای خوری
آب نبات های خرد شده نصف پیمانه (حدود 5 عدد نبات)


طرز تهیه کوکی شکلاتی با طعم نعنا

برای تهیه این کوکی ها در کل به سه ساعت زمان نیاز دارید که حدود دو ساعت و پانزده دقیقه آن صرف آماده سازی مواد اولیه می شود و حدودا ده دقیقه زمان نیز صرف پخت آن می شود و سی و پنج دقیقه نیز صرف خنک شدن و تزئین این کوکی های جذاب می شود. از این میزان مواد اولیه حدودا سی و شش عدد کوکی به دست می آید. کوکی های شکری شکلاتی ساده و نرم با شکلات سفید نعناع پوشانده  می شوند و با آب نبات های خرد شده که روی آن ها می پاشیم تزئین می شوند تا یک کوکی زیبا برای جشن ها و میهمانی ها درست شود!

قبل از شروع به تهیه کوکی ها به ابزار مورد نیاز برای این دستور پخت اشاره می کنیم:
میکسر
وردنه
قفسه خنک کننده
کاغذ روغنی و ورقه سیلیکونی
کاتر کوکی دایره ای
لیوان اندازه گیری شیشه ای 2 لیوان

مرحله اول: ترکیب کردن مواد مرطوب
در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن دستی یا برقی، صد و هفتاد گرم کره و دویست گرم شکر گرانول ریخته و با سرعت متوسط حدود ۲ دقیقه هم می زنیم تا کاملا یکدست و کرم رنگ شود. بعد یک عدد تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه کرده با سرعت بالا هم می زنیم. با استفاده از لیسک کناره ها و کف کاسه را می تراشی و مواد را وسط کاسه جمع می کنیم و مجدداً به میزان لازم هم می زنیم تا ترکیب شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
صد و هشتاد و هشت گرم آرد، شصت و دو گرم پودر کاکائو، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و ​​با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد مرطوب و خشک
مواد خشک را الک کرده و کم کم به مواد تر اضافه می کنیم و با سرعت کم و به آرامی مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.
نکته: خمیر نرمی به دست می آید اگر چسبناک است یک قاشق دیگر آرد اضافه کرده هم بزنید.

مرحله چهارم: آماده کردن خمیر
خمیر را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. وردنه، خمیر کوکی و سطح کار را با پودر کاکائو می پوشانیم. بعد هر قسمت را به ضخامت یک چهارم اینچ ( نیم سانت) روی یک تکه کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلیکونی باز می کنیم.

مرحله پنجم: سرد کردن خمیر
روی سطح یکی از خمیرها را آرد پاشی کرده و یک تکه کاغذ روغنی روی خمیر قرار می دهیم بعد تکه بعدی خمیر را روی کاغذ روغنی گذاشته و خمیر ها را با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی می پوشانیم و حداقل ۱ ساعت در یخچال می گذاریم تا سرد شوند.
نکته: سرد کردن خمی اجباری است چرا که باعث می شود کوکی ها در حین پخت شکل قالب خود را حفظ کنند. می توانید تا 2 آن ها را در یخچال نگهداری کنید.

مرحله پنجم: برش کوکی ها
 پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سپس داخل سینی فر را با  2 تا 3 ورقه پخت سیلیکونی و یا کاغذ روغنی می پوشانیم. یکی از تکه های خمیر را از یخچال خارج کرده و با استفاده از کاتر کوکی دایره ای 2.5 اینچی، به شکل دایره برش می زنیم. خمیر کوکی برش داده شده را به داخل سینی آماده شده منتقل می کنیم. خمیر باقیمانده را دوباره باز می کنیم و برش زدن را ادامه می دهید تا خمیر تمام شود برای تکه بعدی خمیر هم همین روند را ادامه می دهیم.

کوکی شکلاتی با طعم نعنا

کوکی شکلاتی با طعم نعنا

مرحله ششم: پخت کوکی ها
بعد از قالب زدن خمیر سینی را داخل فر گذاشته و کوکی ها را به مدت 10 دقیقه می پزیم. کوکی ها باید مرکز نرم و اطراف تقریبا برشته شده داشته باشند. سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت 5 دقیقه داخل سینی بمانند و سرد شوند، سپس آن ها را روی توری سیمی می چینیم تا قبل از تزئین کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم: پوشاندن کوکی ها با شکلات
 ابتدا 2 ورق کاغذ روغنی یا ورقه سیلیکونی روی سطح کار قرار می دهیم . سپس مایه شکلاتی را آمه می کنیم به این ترتیب که در یک کاسه متوسط چهارصد و پنجاه گرم شکلات سفید خرد شده و یک قاشق چای خوری روغن می ریزیم و داخل مایکروویو می گذاریم تا شکلات آب شود (روی بخار کتری هم این کار را می توانید انجام دهید یعنی اصطلاحا شکلات را بنماری کنید) هر از گاهی هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورت نیاز یک قطره دیگر روغن اضافه می کنیم تا رقیق شود. پس از آب شدن شکلات، یک دوم قاشق چای خوری عصاره نعناع به مخلوط اضافه می کنیم.
نکته: در صورت تمایل یک چهارم قاشق چای خوری بیشتر اضافه کنید. (پیشنهاد می کنیم از سه چهارم قاشق چای خوری عصاره نعناع  استفاده کنید زیرا وقتی شکلات سفید خودش را بگیرد، طعم نعناع فلفلی آن آنقدر قوی نخواهد بود.)

حالا یک عدد کوکی را داخل شکلات سفید می اندازیم. با استفاده از کفگیر دو طرفه یا انبر سالاد، کوکی را برمی گردانیم تا همه قسمت های آن با شکلات پوشیده شود. کوکی را از شکلات بیرون آورده و روی توری قرار می دهیم تا شکلات اضافی آن چکه کند و بریزد. حالا کوکی روکش شده را روی ورقه های آماده شده می گذاریم و سطح آن را با آب نبات های خرد شده یا ترافل رنگی تزئین می کنیم برای باقی کوکی ها هم این کار را تکرار می کنیم.

مرحله آخر: استراحت کوکی ها و سرو آن ها
بعد از تزئین کوکی ها اجازه می دهیم  آن ها به مدت 45 دقیقه در یخچال یا 90 دقیقه در دمای اتاق بمانند تا شکلات روکش آن ها کاملا ببندد.
نکته: کوکی های روکش شده در دمای اتاق به مدت 3 روز یا تا 10 روز در یخچال تازه می مانند.

کوکی شکلاتی با طعم نعنا

نکاتی برای بهتر شدن کوکی ها
کوکی‌های ساده یا با روکش شکلات را می توان تا ۳ ماه به خوبی در فریزر منجمد کرد. برای یخ زدایی آن ها را یک شب در یخچال می گذاریم. خمیر کوکی باز شده و آرد پاشی شده و را می توان تا 2 روز در یخچال خنک نگهداشت. همچنین می توانیم خمیر کوکی ها را (قبل از تقسیم و باز کردن در مرحله 4) تا 3 ماه فریز کنیم. سپس برای یخ زدایی یک شب در یخچال می گذاریم و بعد  به دمای اتاق می رسانیم و بعد از نرم شدن آن را همان طور که در بالا اشاره شد باز می کنیم.
برای طعم بهتر از پودر کاکائو هلندی استفاده کنید
از شکلات تخته ای سفید 4 اونسی استفاده کنید و از شکلات چیپسی سفید استفاده نکنید. شکلات های چیپسی سفید حاوی تثبیت کننده هستند و به گونه ای تهیه شده اند که در فر ذوب نمی شوند.

امیدواریم این دستور پخت را آماده کنید و در دورهمی ها در کنار عزیزانتان از خوردن آن ها لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.