طرز تهیه کوکی کره ای با فیلینگ شکلاتی

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یک مدل بیسکویت کرم دار خوشمزه را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم که کره ای و نرم هستند و با گاناش پرتقالی و شکلات پر شده اند و قطعا بچه ها عاشقش می شوند، همراه ما باشید.
شنبه، 19 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی کره ای با فیلینگ شکلاتی

مواد لازم برای تهیه کوکی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده تا دمای اتاق یک پیمانه ( 230 گرم)
شکر قنادی سه چهارم پیمانه (90 گرم)
پوست پرتقال یک و نیم قاشق غذا خوری (حدود 1 پرتقال)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
زرده تخم مرغ درشت، به دمای اتاق یک عدد
عصاره وانیل خالص یک و نیم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
آرد همه منظوره به اضافه مقدار بیشتری برای آردپاشی سطح کار و وردنه دو پیمانه (250 گرم)
شکر درشت برای رویه(اختیاری)


مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی

مواد غذایی مقدار
خامه سنگین نصف پیمانه (120 میلی لیتر) 
شکلات نیمه شیرین، ریز خرد شده چهار اونس (113 گرم)


طرز تهیه کوکی کره ای با فیلینگ شکلاتی

امروز می خواهیم در کنار هم یک مدل بیسکویت یاد بگیریم، می توانید با کاتر های مختلف بیسکویت ها را قالب بزنید که برای کودکتان هم جذاب باشدو به عنوان میان وعده در مدرسه استفاده کند.زکل زمان مورد نیاز برای تهیه این بیسکویت ها 2 ساعت است که 10 دقیقه از آن صرف پخت و بقیه آن صرف آماده سازی و سرد کردن خمیر و تهیه گاناش می شود و با این مقدار مواد اولیه می توانید 20 تا 24 عدد بیسکویت مغزدار آماده کنید و در طول هفته استفاده کنید.

قبل از شروع لازم است به ابزار مورد نیاز برای تهیه این دستور اشاره شود:
همزن دستی یا برقی
کاسه مخلوط کن شیشه ای
وردنه
کاتر کوکی گرد لبه فلوت دار 
ورقه پخت سیلیکونی
کاغذ روغنی
توری خنک کننده 

مرحله اول: آماده کردن خمیر
در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن دستی یا برقی، دویست و سی گرم کره را با سرعت متوسط ​​حدود دو دقیقه هم می زنیم تا کاملا یکدست و کرم رنگ شود. بعد نود گرم شکر قنادی و یک و یک دوم قاشق غذا خوری پوست پرتقال را اضافه می کنیم، سپس حدود یک دقیقه هم می زنیم تا ترکیب شوند. سپس یک عدد زرده تخم مرغ و یک و یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و با سرعت بالا هم می زنیم تا مخلوط شوند، مواد را از کناره ها به وسیله لیسک می تراشیم و در وسط  کاسه جمع می کنیم و هم می زنیم. در آخر دویست و پنجاه گرم آرد را الک کرده و کم کم اضافه می کنیم  و هم می زنیم تا یکدست شوند. خمیر نرمی حاصل می شود.
نکته: اگر خمیر چسبناک است یک قاشق دیگر آرد اضافه کنید و ورز دهید

مرحله دوم: صاف کردن خمیر
دست ها، سطح کار و وردنه را کمی آرد پاشی می کنیم. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی یا یک ورقه پخت سیلیکونی(ما ورقه پخت سیلیکونی نچسب را پیشنهاد می دهیم)  آرد پاشی شده می گذاریم با استفاده از وردنه به ضخامت حدود یک چهارم اینچ باز می کنیم. خمیر باز شده می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.

طرز تهیه کوکی کره ای با فیلینگ شکلاتی

مرحله سوم: استراحت کردن خمیردر یخچال (سرد کردن خمیر)
سطح یکی از خمیرها را آرد پاشی کرده و یک تکه کاغذ روغنی روی آن قرار می دهیم و خمیر دوم را روی آن می گذاریم وآن ها را با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی می پیچیم و حداقل یک ساعت در یخچال قرار می دهیم
نکته: اگر می خواهید خمیر را بعدا استفاده کنید می توانید حداکثر آن را دو روز در یخچال نگهدارید فقط خوب باید خمیر را بپوشانید

مرحله چهارم: برش زدن خمیر با استفاده از کاتر مخصوص کوکی
پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سینی فر را با دو ورقه بزرگ سیلیکونی یا با کاغذ روغنی می پوشانیم و کنار می گذاریم یکی از تکه های خمیر را از یخچال خارج کرده و با استفاده از کاتر کوکی یک و نیم اینچی، خمیر را برش می زنیم. ما از کاتر کوکی گرد یک و نیم اینچی استفاده کرده ایم. خمیر باقیمانده را دوباره پهن می کنیم و برش زدن را ادامه می دهیم تا تمام شود. با تکه دوم خمیر همین کار را تکرار می کنیم. کوکی ها را داخل سینی فر به فاصله دو اینچ از هم می چینیم.

طرز تهیه کوکی کره ای با فیلینگ شکلاتی

مرحله پنجم: پخت کوکی ها
سینی را به داخل فر انتقال می دهیم و کوکی ها را به مدت نه تا ده دقیقه می پزیم تا اطراف لبه ها کمی قهوه ای شوند. بعد از پنج دقیقه سینی را می چرخانیم تا تمام نقاط کوکی ها یکسان بپزد.  بعد از پخت سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کوکی‌ها به مدت پنج دقیقه روی ورقه های پخت داخل سینی خنک شوند، سپس قبل از تزئین به روی توری سیمی منتقل می کنیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله ششم: آماده کردن گاناش
نکته قابل توجه: گاناش شکلاتی حداقل به 30 دقیقه زمان نیاز دارد تا غلیظ شود تا بتوان آن را استفاده کرد. توصیه می کنیم گاناش را همزمان با پختن کوکی ها شروع کنید تا آماده شود.
برای درست کردن گاناش صدو سیزده گرم شکلات خرد شده را در ظرفی می ریزیم و کنار می گذاریم. بعد صد و بیست میلی لیترخامه را در یک قابلمه کوچک گرم می کنیم تا به آرامی شروع به جوشیدن کند. سپس روی شکلات می ریزیم و اجازه می دهیم دو تا سه دقیقه بماند تا شکلات کم کم نرم شود. به آرامی هم می زنیم تا کاملا ترکیب شوند و شکلات ذوب شود. بعد از اینکه شکلات آب شد مخلوط خامه و شکلات را حداقل سی دقیقه یا تا زمانی که قابل استفاده باشد کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود و غلیظ شود.
نکته: همانطور که دیدید گاناش از دو ماده درست شد و قبل از استفاده حتما اجازه دهید سرد شود و غلیظ شود و به عنوان لایه میانی در بیسکویت ها استفاده کنید.
نکته: لازم به ذکر است هر چه بیشتر از پخت کوکی ها بگذرد طعم قوی تر پرتقال را احساس خواهید کرد

مرحله آخر: سرو کوکی ها
گاناش را روی سطح صاف یک کوکی پهن می کنیم و یک کوکی دیگر را روی آن می گذاریم و به این ترتیب کوکی با فیلینگ شکلاتی درست می کنیم و با باقی مانده کوکی ها هم همین کار را تکرار می کنیم.
کوکی ها به مدت 3 روز در دمای اتاق یا به مدت 1 هفته در یخچال می توان نگهداشت
نکته: گاناش شکلاتی را می‌توان تا ۳ روز قبل از استفاده آماده، پوشانده و در یخچال نگهداری کرد. قبل از استفاده اجازه دهید در دمای اتاق بماند تا نرم شود یا به مدت 5 تا 10 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. همچنین کوکی های ساده را می توان تا 3 ماه به خوبی در فریزر منجمد کرد. برای یخ زدایی آن ها را یک شب در یخچال قرار دهید. خمیر کوکی را قبل از باز کردن می توان به دو قسمت تقسیم کرد و به شکل یک دیسک درآورد و داخل پلاستیک پیچید و تا 3 ماه فریز کرد. برای یخ زدایی هم آن را یک شب در یخچال می گذاریم سپس به دمای اتاق می رسانیم. در مرحله 3 فقط 30 دقیقه در یخچال می گذاریم تا سرد شود.
امیدواریم از این دستور تهیه کوکی کره ای با فیلینگ شکلاتی استفاده کنید و در کنار عزیزانتان نهایت لذت را ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.