طرز تهیه کوکی پنیر خامه ای با لعاب نوتلا

در این مطلب قصد داریم یک نوع کوکی بسیار خاص که می تواند زینت بخش جشن ها و میهمانی های شما باشد را آموزش دهیم پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
يکشنبه، 20 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی پنیر خامه ای با لعاب نوتلا

مواد لازم برای تهیه کوکی پنیر خامه ای

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره سه پیمانه و دو قاشق غذا خوری (390 گرم)
بیکینگ پودر یک و یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک فنجان (230 گرم)
پنیر خامه ای، نرم شده در دمای اتاق چهار اونس (112 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
عصاره بادام یک قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه لعاب نوتلا

مواد غذایی مقدار
شکر قنادی دو پیمانه (240 گرم)
نوتلا یک سوم پیمانه (100 گرم)
خامه یا شیر غلیظ یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک مقداری اختیاری
فندق خرد شده برای تزئین یک دوم پیمانه (60 گرم)، اختیاری


طرز تهیه کوکی پنیر خامه ای با لعاب نوتلا

در این مطلب قصد داریم یک نوع کوکی بسیار خاص که می تواند زینت بخش جشن ها و میهمانی های شما باشد را آموزش دهیم پس پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
این کوکی های شکری بسیار نرم هستند که با پنیر خامه ای و عصاره بادام درست شده اند و روی آن ها لعاب خامه ای نوتلا قرار داده شده است و با تکه های فندق تزئین شده اند.
شما برای تهیه این کوکی ها در کل به سه ساعت و چهل و پنج دقیقه زمان نیاز دارید که سه ساعت سی دقیقه آن صرف آماده سازی مواد اولیه و البقی برای پخت و تزئین.

همچنین با مقدار مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانید سی و شش عدد کوکی سه اینچی تهیه کنید. باهم بریم و دستور پخت را ببینیم:

مرحله اول: ترکیب کردن مواد خشک
سیصد و نود گرم آرد، یک و یک دوم قاشق چایخ وری بکینگ پودر و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، دویست و سی گرم کره و صد و دوازده گرم پنیر خامه ای را با سرعت متوسط رو ​​به بالا حدود دو دقیقه با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و خامه ای شوند. دویست گرم شکر گرانول سفید را اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه دیگر هم می زنیم تا خوب باهم ترکیب شوند  و مخلوط پفکی حاصل شود. بعد یک عدد تخم مرغ، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک قاشق چای خوری عصاره بادام را اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه دیگر با دور تند هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک با مواد تر
مواد خشک را الک کرده به آرامی  به مواد مرطوب اضافه می کنیم و با سرعت کم هم می زنیم تا یکدست شوند. خمیر بسیار نرم و خامه ای خواهیم داشت.

طرز تهیه کوکی پنیر خامه ای با لعاب نوتلا

مرحله دوم: باز کردن خمیر
دست ها و وردنه را خوب آرد پاشی می کنیم. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلیکونی آردپاشی شده  قرار داده و با وردنه به ضخامت حدود یک چهارم اینچ پهن می کنیم. خمیر باز شده می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.

طرز تهیه کوکی پنیر خامه ای با لعاب نوتلا

مرحله سوم: استراحت کردن خمیر در یخچال
یکی از خمیرهای باز شده را کمی آرد پاشی می کنیم و یک تکه کاغذ روغنی روی آن قرار می دهیم. (این کار از چسبیدن جلوگیری می کند.) و دومین خمیر باز شده را روی آن می گذاریم. روی آن ها را با پلاستیک یا فویل آلومینیومی می پوشانیم، سپس حداقل دو ساعت در یخچال می گذاریم.
نکته:خمیر را حداکثر دو روز در یخچال می توانید نگهدارید.

مرحله چهارم: برش زدن کوکی ها با استفاده از کاتر مخصوص کوکی
پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) گرم می کنیم. سینی فررا با کاغذ روغنی یا ورقه های پخت سیلیکونی می پوشانیم. قسمت بالایی خمیر را با احتیاط از یخچال خارج می کنیم. با استفاده از کاتر شیرینی، خمیر را مانند شکل برش می دهیم. خمیر باقیمانده را دوباره گرد می کنیم و برش را ادامه می دهیم تا تمام شود. این کار را با تکه دوم خمیر تکرار می کنیم.
 توجه: به نظر خمیر زیادی نیست، اما از تکه های خمیری که دوباره پهن می کنیم، کلوچه های زیادی به دست می آید.

طرز تهیه کوکی پنیر خامه ای با لعاب نوتلا

مرحله پنجم: پخت کوکی ها
کوکی ها را داخل سینی به فاصله سه اینچ از هم می چینیم و در فر می گذاریم و به مدت دوازده تا سیزده دقیقه می پزیم تا دور لبه ها کمی قهوه ای شوند. سینی را بعد از گذشت نیمی از زمان پخت می چرخانیم تا کوکی ها یکدست و یکرنگ بپزند. بعد سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت پنج دقیقه داخل سینی خنک شوند سپس قبل از تزئین روی توری سیمی جمع می کنیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله آخر: آماده کردن لعاب نوتلا و تزئین کوکی ها
همه مواد را در یک کاسه متوسط ریخته و ​​با استفاده از همزن دستی یا برقی، با سرعت متوسط رو ​​به بالا حدود ۲ دقیقه باهم مخلوط می کنیم تا کرمی و یکدست شوند. اگر طعم فراستینگ خیلی شیرین است، کمی دیگر نمک اضافه کنید. روی هر شیرینی خنک شده بمالید و در صورت تمایل با فندق تزئین کنید. لعاب نوتلا بعد از 3 تا 4 ساعت در دمای اتاق و حدود 1 ساعت در یخچال کاملا می بندد.
نکته: برای لعاب نوتلا به مخلوط کن نیاز دارید. بعد از تهیه آن را روی شیرینی های خنک شده بمالید. بدون نیاز به قیف یا دکوراسیون پیچیده! و اگر مقداری آجیل دارید، می توانید مقداری فندق خرد شده روی آن بپاشید.

طرز تهیه کوکی پنیر خامه ای با لعاب نوتلا

نکاتی برای بهتر شدن کوکی ها
کوکی ها تا 3 روز در دمای اتاق و تا 1 هفته در یخچال تازه می مانند.
شیرینی های شکری ساده یا تزئین شده را می توان تا 3 ماه در فریزر منجمد کرد. قبل از اینکه آن ها را بین کاغذ روغنی بپیچید و در یک ظرف مناسب فریزر قرار دهید، صبر کنید تا لعاب نوتلا کاملاً ببندد. برای یخ زدایی هم کافی است در یخچال و یا در دمای اتاق قرار دهیم. همچنین می توانید خمیر کوکی را تا 3 ماه قبل از باز کردن در فریزر قرار دهید. خمیر را بعد از درست کردن به دو قسمت تقسیم کنید، هر دو نیمه را به شکل یک دیسک صاف در آورید، بعد هر کدام را در پلاستیک بپیچید، سپس فریز کنید. برای یخ زدایی خمیرها را در یخچال بگذارید، سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق برسانید. بعد خمیر را مطابق دستور باز کنید، سپس خمیر پهن کرده و به مدت 45 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شود و سپس مراحل برش زدن و پخت را ادامه دهید.

امیدورایم این کوکی های بی نظیر را تهیه کنید و آخر هفته در کنار عزیزانتان با یک فنجان چای یا قهوه میل کنید و لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.