طرز تهیه کیک لوف مرمری

در این مطلب قصد داریم شما همراهان گرامی را با طرز تهیه یک نوع کیک بسیار خاص و خوشمزه آشنا کنیم در ادامه همراه ما باشید.
دوشنبه، 21 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک لوف مرمری

مواد لازم برای تهیه مایه کیک لوف مرمری

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره دو پیمانه (255 گرم)
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق نصف پیمانه ( 115 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
روغن گیاهی یک سوم پیمانه(80 میلی لیتر)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق سیده دو عدد
خامه ترش پرچرب، به دمای اتاق رسیده یک چهارم پیمانه (60 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق غذا خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده دو سوم پیمانه به علاوه دو قاشق غذا خوری (190 میلی لیتر)
پودر کاکائو طبیعی یا هلندی شیرین نشده سه قاشق غذا خوری (16 گرم)
پودر اسپرسو نصف قاشق چای خوری (اختیاری است اما توصیه می شود)


مواد لازم برای گاناش شکلاتی

مواد غذایی مقدار
شکلات نیمه شیرین با کیفیت، ریز خرد شده چهار اونس (113 گرم)
خامه یا شیر سنگین شش قاشق غذا خوری (90 میلی‌لیتر)


طرز تهیه کیک لوف مرمری

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک بسیار خاص و خوشمزه آشنا کنیم قطعا شما از تهیه این کیک لذت خواهید برد و آن را دوست خواهید داشت چرا که دستور تهیه آن بسیار ساده است.
برای تهیه این کیک در کل به چهار ساعت زمان نیاز دارید که بیست و پنج دقیقه ار آن صرف آماده سازی مواد اولیه و شصت و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک است.

مرحله اول: گرم کردن فرو چرب کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن و گرم می کنیم و یک قالب مستطیلی 9×5 اینچی را کاملاً چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دویست و پنجاه و یک گرم آرد، یک و یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
با استفاده از همزن دستی یا برقی، صد و پانزده گرم کره و دویست گرم شکر را با سرعت متوسط رو ​​به بالا  حدود دو دقیقه با هم مخلوط می کنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و هشتاد میلی لیتر روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شوند. مخلوط همچنان کاملاً خامه ای خواهد بود. حالا دو عدد تخم مرغ را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر با دور تند هم می زنیم و سپس شصت گرم خامه ترش و یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم. توجه کنید که مخلوط گلوله خواهد شد نترسید اشکالی ندارد.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر و آماده کردن خمیر
مواد خشک را الک کرده و به آرامی داخل مواد خیس می ریزیم و همزن را روی سرعت پایین قرار می دهیم و در حالی که همزن کار می کند، دو سوم پیمانه شیر را به آرامی در آن می ریزیم. با سرعت کم هم می زنیم تا همه مواد با هم ترکیب شوند. بیش از حد مخلوط نکنید. ممکن است لازم باشد همه مواد را با دست هم می زنیم تا مطمئن شویم که ته کاسه گلوله های بزرگی از آرد وجود ندارد. خمیر کمی غلیظ خواهد شد.
اکنون حدود سه الی سه و نیم پیمانه خمیر خواهیم داشت. کمی کمتر از نصف مایه کیک را به کاسه دیگری منتقل می کنیم. به مایه ای که کمتر هست دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر) شیر، سه  قاشق غذا خوری پودر کاکائو و یک دوم قاشق چای خوری پودر اسپرسو اضافه می کنیم و هم می زنیم تا رنگ آن قهوه ای شود.
ابتدا  یک لایه نازک از خمیر وانیلی ساده در کف قالب آماده خود می ریزیم. روی آن را با چند قاشق از خمیر شکلاتی می پوشانیم، سپس چند قاشق از خمیر وانیلی، سپس خمیر شکلاتی می ریزیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا زمانی که مایه کیک تمام شود. با استفاده از چاقو مایه وانیلی و شکلاتی را کمی هم می زنیم تا یک طرح زیگزاگ مانند ایجاد شود.

طرز تهیه کیک لوف مرمری

طرز تهیه کیک لوف مرمری

مرحله پنجم: پخت کیک
حدود شصت و پنج الی هفتاد و پنج دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز کیک فرو می کنیم و تمیز بیرون می آید آن را می پزیم. این زمان تقریبی است و مطمئنا دمای فرها با یکدیگر متفاوتند در نتیجه بعد از گذشت پنجاه و پنج دقیقه با دقت خمیر را تحت نظر قرار می دهیم. اگر فر شما طوری است که روی کیک خیلی سریع قهوه‌ای می‌شود، هنگام پخت آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.
کیک را بعد از پخت از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی در قالب بماند و خنک شود و بعد روی توری سیمی به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم و سپس آن را از قالب خارج می کنیم. توجه داشته باشید که سطح کیک با سرد شدن کمی فرو می رود و این کاملا طبیعی است. با خیال راحت به خنک کردن کیک روی توری سیمی ادامه می دهیم.

مرحله آخر: درست کردن گاناش و تزئین و سرو کیک
همانطور که کیک سرد می شود، رویه گاناش را درست می کنیم به این ترتیب که چهار اونس شکلات و شش قاشق غذا خوری خامه را در یک کاسه متوسط ​​می ریزیم و آن را روی یک قابلمه ​​آب در حال جوشیدن قرار می دهیم و بن ماری می کنیم دقت کنید که کف کاسه نباید با آب تماس پیدا کند. مرتب هم می زنیم تا شکلات آب شود و گاناش یکدست شود. از روی حرارت برمی داریم و به مدت 20 تا30 دقیقه یا تا زمانی که کمی غلیظ شود در دمای اتاق قرار می دهیم.
بعد گاناش را روی کیک می ریزیم و با چند عدد شاتوت تزئین می کنیم. حالا کیک را در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم از خوردن آن با یک فنجان چای یا قهوه لذت می بریم.
نکته:  کیک را (با یا بدون رویه) می توان به مدت 3 روز در دمای اتاق و به مدت 1 هفته در یخچال نگهداری کرد

طرز تهیه کیک لوف مرمری

نکاتی برای بهتر شدن کیک
فریز کردن: کیک با رویه یا بدون آن را می توان تا ۳ ماه به خوبی در فریزر منجمد کرد. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید، سپس به دمای اتاق برسانید یا سرد سرو کنید.
روغن: برای داشتن بهترین طعم و بافت، از روغن گیاهی استفاده کنید. می توانید روغن کانولا یا زیتون را جایگزین کنید. کیک ممکن است با روغن نارگیل آب شده طعم چرب داشته باشد، اما اگر می خواهید کیک را با روغن نارگیل آب شده درست کنید، لازم است که سایر مواد را به دمای اتاق برسانید تا روغن نارگیل هنگام مخلوط کردن خمیر سفت نشود.
شیر کامل و خامه ترش: به راحتی خامه ترش را با ماست ساده کم چرب می توانید جایگزین کنید. برای داشتن بهترین نتیجه، از شیر کامل استفاده کنید. جایگزین کردن خامه ترش ویا شیر را با دوغ در این دستور توصیه نمی کنیم.
توجه کنید که همه اقلام داخل یخچال باید به دمای اتاق برسند تا مواد به راحتی با هم مخلوط شوند.
پودر اسپرسو: پودر اسپرسو طعم کیک را شبیه قهوه نمی کند. در عوض، طعم شکلات را عمیق تر می کند. اختیاری است، اما برای داشتن طعم بهتر، آن را به شدت توصیه می کنیم. در صورت تمایل می توانید به جای پودر اسپرسو از همان مقدار قهوه فوری (پودر) استفاده کنید.
گاناش: برای گاناش، ما از 4 اونس یک تخته شکلات شیری استفاده کرده ایم. شکلات شیری نرم تر از شکلات نیمه شیرین شده است و بنابراین گاناش رقیق تری تولید می کند. اگر از شکلات شیری استفاده می‌کنید خامه غلیظ را به یک چهارم پیمانه (4 قاشق غذا خوری؛ 60 میلی‌لیتر) کاهش دهید. اگر از شکلات نیمه شیرین شده استفاده می کنید، از شش قاشق غذا خوری (90 میلی لیتر) خامه غلیظ همانطور که در بالا اشاره شده استفاده کنید تا یک گاناش غلیظ خوب حاصل شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.