طرز تهیه کوکی های شکری قلبی

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کوکی بسیار جذاب که می تواند گرما بخش دورهمی ها و جشن های دوستانه و خانوادگی شما باشند آشنا کنیم در ادامه همراه ما باشید.
دوشنبه، 21 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی های شکری قلبی

مواد لازم برای تهیه کوکی های شکری قلبی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره دو و یک چهارم پیمانه (281 گرم)
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (170 گرم)
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه (150 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
عصاره بادام یک چهارم یا یک دوم قاشق چای خوری (اختیاری برای طعم اضافه)


مواد لازم برای تهیه رویال آیسینگ

مواد غذایی مقدار
شکر قنادی، الک شده چهار  پیمانه (480 گرم)
پودر مرنگ سه قاشق غذا خوری
آب به دمای اتاق رسیده نه الی ده قاشق غذا خوری
رنگ خوراکی ژله ای به مقدار لازم با رنگ های دلخواه


طرز تهیه کوکی های شکری قلبی

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کوکی بسیار جذاب که می تواند گرما بخش دورهمی ها و جشن های دوستانه و خانوادگی شما باشند آشنا کنیم در ادامه همراه ما باشید.
این  کوکی های شکری تزئین شده برای جشن های تولد، سالگردهای ازدواج، اعیاد و جشن ها مناسب می باشد و می تواند در تعطیلات آخر هفته دورهمی به یاد ماندنی را برای شما و عزیزانتان به ارمغان بیاورد.
برای تهیه این کوکی ها در کل به شش ساعت زمان نیاز دارید که که سه ساعت آن صرف آماده سازی مواد اولیه، یازده دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و سرو می باشد.
همچنین با مقدار مواد اشاره شده در این دستور می توانید حدودا بیست و پنج عدد کوکی سه اینچی تهیه کنید.

مرحله اول: ترکیب کردن مواد خشک
دویست و هشتاد و یک گرم آرد، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و ​​با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، صد و هفتاد گرم کره را با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود یک دقیقه هم می زنیم تا یکدست شود. صد و پنجاه گرم شکر گرانول سفید را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود. یک عدد تخم مرغ، دو قاشق چای خوری وانیل و یک چهارم یا یک دوم قاشق چای خوری عصاره بادام (در صورت استفاده) را اضافه می کنیم و با دور تند حدود یک دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
مواد خشک را به آرامی الک کرده و به مواد مرطوب اضافه می کنیم و با دور کند مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. اگر خمیر خیلی نرم و چسبناک به نظر می‌رسد، می‌توانیم یک قاشق غذا خوری دیگر آرد اضافه کنیم تا قوام بهتری برای باز کردن با وردنه داشته باشد.

مرحله چهارم: باز کردن خمیر
خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلیکونی آردپاشی شده می گذاریم و به کمک وردنه به ضخامت حدود یک چهارم اینچپهن می کنیم. خمیر باز شده می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.

مرحله پنجم: استراحت کردن خمیر در یخچال
قطعات خمیر را با کاغذ روغنی یا فویل می پوشانیم و حداقل یک الی دو ساعت در یخچال قرار می دهیم.
نکته: خمیر باز شده را حداکثر می توان دو روز در یخچال نگهداشت

مرحله ششم: برش زدن خمیر با استفاده از کاتر مخصوص کوکی
پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) روشن و گرم می کنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی یا ورقه های پخت سیلیکونی می پوشانیم. یکی از تکه های خمیر را از یخچال خارج می کنیم و با استفاده از کاتر کوکی به شکل قلب برش می دهیم. خمیر باقیمانده را دوباره باز می کنیم و برش زدن را ادامه می دهیم تا تمام شود. با قطعه دوم خمیر نیز همین مراحل را تکرار می کنیم.

طرز تهیه کوکی های شکری قلبی

مرحله هفتم: پخت کوکی ها
کوکی های برش خورده را داخل سینی فر چیده و در فر می گذاریم و به مدت 10 الی 11 دقیقه کوکی ها را می پزیم، تا زمانی که اطراف لبه ها کمی قهوه ای شود. حتما بعد از گذشت نیمی از زمان پخت سینی را می چرخانیم تا کوکی ها یکدست بپزند. اجازه می دهیم کوکی‌ها به مدت پنج دقیقه روی ورقه پخت داخل سنی خنک شوند، سپس قبل از تزئین به روی توری سیمی منتقل می کنیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله آخر: درست کردن آیسینگ و تزئین و سرو کوکی ها
در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن دستی یا برقی، همه مواد را با سرعت بالا به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند. به طوری که وقتی با لیسک از مایه آیسینگ برمی داریم مایه در عرض 10 تا 12 ثانیه بریزد و صاف شود. اگر خیلی غلیظ بود، کمی آب اضافه می کنیم. (در روزهای مخصوصاً خشک، در مجموع 12-14 قاشق غذا خوری آب اضافه می کنیم.) و اگر خیلی رقیق بود، کمی شکر قنادی الک شده اضافه می کنیم. آیسینگ را در 6 کاسه مختلف تقسیم می کنیم. یک قطره کوچک از رنگ های زیر را در هر کاسه می ریزیم: صورتی، بنفش، سبز، زرد و نارنجی. کاسه ششم برای نوشتن است. از 2 تا 3 قطره قرمز استفاده می کنیم.
آیسینگ را داخل قیف پلاستیکی با سری گرد شماره 5 می ریزیم و شیرینی ها را با آیسینگ رنگی تزئین می کنیم. از سری گرد شماره 1 برای نوشتن استفاده می کنیم. آیسینگ ظرف 2 تا 3 ساعت می بندد و سفت می شود.
کوکی های تزئین شده یا ساده را به مدت 5 روز در دمای اتاق و به مدت 10 روز در یخچال می توان تازه نگهداشت.
کوکی های تزئین شده را بلا فاصله می توانید سرو کنید و یا اینکه در ظرف مناسب بچینید و داخل یخچال بگذارید و در زمان مناسب با یک فنجان چای یا قهوه سرو کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه کوکی های شکری قلبی

نکاتی برای یهتر شدن کوکی ها
دستورالعمل انجماد: شیرینی های ساده و یا تزئین شده را می توان تا 3 ماه به خوبی فریز کرد. توجه کنید که قبل از اینکه شیرینی ها را بین ورقه های کاغذ روغنی بپیچید و در یک ظرف مناسب فریزر قرار دهید، صبر کنید تا شکلات روی آن ها کاملا ببندد. برای یخ زدایی، کافی است آن ها را در یخچال یا در دمای اتاق قرار دهید. می‌توانید خمیر کوکی را (قبل از باز کردن طبق دستور بالا) تا ۳ ماه منجمد کنید. برای این کار، خمیر را از وسط تقسیم کنید، هر دو نیمه را به شکل یک دیسک صاف درآورید، هر کدام را در پلاستیک بپیچید و سپس فریز کنید. برای یخ زدایی خمیر، آن ها را در یخچال قرار دهید، سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق برسانید. خمیر را طبق دستور بالا باز کنید، سپس طبق دستور به مدت 45 دقیقه سرد کنید دیگر نیازی به سرد کردن خمیر به مدت 1 تا 2 ساعت نیست.
ابزار های لازم برای تهیه این دستور پخت: میکسر | کاسه مخلوط کن شیشه ای | وردنه چوبی | ست کوکی گرد | کاغذ روغنی یا ورقه سیلیکونی | قفسه خنک کننده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.