طرز تهیه شیرینی های شکری با طعم تمشک

امروز قصد داریم یک مدل شیرینی را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم. خمیر این شیرینی باه علت اضافه کردن تمشک چرخ شده به آن طعم و رنگ ویژه ای دارد، همراه ما باشید تا با طرز تهیه آن آشنا شوید.
سه‌شنبه، 22 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه شیرینی های شکری با طعم تمشک

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی

مواد غذایی مقدار
تمشک خشک شده دو پیمانه (56 گرم)
آرد همه منظوره سه پیمانه (375 گرم)
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چای خوری
نصف قاشق چای خوری نمک
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
پنیر خامه ای، نرم شده در دمای اتاق چهار اونس (112 گرم)
شکر دانه ریز سفید یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
عصاره بادام یک قاشق چای خوری (اختیاری)


مواد لازم برای تهیه تاپینگ شکلاتی (اختیاری)

مواد غذایی مقدار
شکلات نیمه شیرین یا شیری، درشت خرد شده چهار اونس (113 گرم)


طرز تهیه شیرینی های شکری با طعم تمشک

امروز قصد داریم یک مدل شیرینی را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم. خمیر این شیرینی باه علت اضافه کردن تمشک چرخ شده به آن طعم و رنگ ویژه ای دارد، همراه ما باشید تا با طرز تهیه آن آشنا شوید.
کل زمانی که برای تهیه این شیرینی ها باید صرف کنید 2 ساعت و 45 دقیقه است که 2 ساعت و 30 دقیقه آن صرف آماده سازی مواد می شود و 13 تا 15 دقیقه از آن صرف پخت شیرینی ها. شاید به نظرتان زمان طولانی باشد ولی ارزش امتحان کردن را دارد. همچنین با این مقدار مواد اولیه ای که دارید 36 عدد شیرینی به دست می آید اگر کمتر یا بیشتر از این مقدار می خواهید بالطبع می توانید مقدار مواد اولیه را کم و زیاد کنید.

مرحله اول: آسیاب کردن تمشک و مخلوط کردن آن با مواد خشک
ابتدا با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز، دو پیمانه تمشک خشک شده را آسیاب می کنیم. تمشک پودر شده را به سه پیمانه آرد، یک و نیم قاشق چای خوری بکینگ پودر و نصف قاشق چای خوری نمک اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه کره و  چهار اونس پنیر خامه ای را با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود ۲ دقیقه با هم می زنیم تا کاملا یکدست و خامه ای شود. بعد یک پیمانه شکر گرانول سفید را اضافه می کنیم و حدود 1 دقیقه می زنیم تا مخلوط پفکی شود. سپس یک عدد تخم مرغ، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک قاشق چایخوری عصاره بادام (در صورت استفاده) را اضافه می کنیم و حدود 1 دقیقه با سرعت زیاد هم می زنیم تا مواد خوب باهم مخلوط شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و تر ( درست کردن خمیر شیرینی)
ابتدا مواد خشک را الک کرده و کم کم به مواد مرطوب اضافه می کنیم و با سرعت کم هم می زنیم تا یکدست شوند. خمیر بسیار نرم و خامه ای خواهیم داشت.

طرز تهیه شیرینی های شکری با طعم تمشک

مرحله چهارم: پهن کردن خمیر
دست ها و وردنه را خوب آرد پاشی می کنیم. خمیر را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلیکونی آرد پاشی شده می گذاریم و به کمک وردنه به ضخامت حدود یک چهارم اینچ ( نیم سانت) باز می کنیم. خمیر پهن شده می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.

مرحله پنجم: سرد کردن خمیر
روی یکی از خمیرهای باز شده را کمی آرد پاشی می کنیم و یک تکه کاغذ پروغنی روی آن قرار می دهیم. بعد دومین خمیر باز شده را روی آن می گذاریم و روی آن ها را با پلاستیک یا فویل آلومینیومی می پوشانیم، سپس حداقل 2 ساعت در یخچال می گذاریم تا سرد شود.
نکته: خمیر را حداکثر تا 2 روز می توانید در یخچال نگهدارید

مرحله ششم: برش زدن خمیر با کاتر شیرینی
پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سینی فر را با 2تا 3 عدد کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلیکونی می پوشانیم. قسمت بالایی خمیر را با احتیاط از یخچال خارج می کنیم. دقت کنید که اگر خمیر به قسمت زیری آن چسبیده است، دست خود را زیر آن بکشید تا بتوانید خمیر را بردارید. با استفاده از کاتر شیرینی، خمیر را به شکل دلخواه برش می زنیم. (م از کاترهای شیرینی قلبی استفاده کرده ایم) خمیر باقیمانده را دوباره گرد می کنیم و برش زدن را ادامه می دهیم تا تمام شود. این کار را با تکه دوم خمیرهم تکرار می کنیم.
توجه: به نظر خمیر زیادی نیست، اما از تکه های خمیری که دوباره پهن می کنیم، شیرینی های زیادی به دست می آوریم.

طرز تهیه شیرینی های شکری با طعم تمشک

مرحله هفتم: پختن شیرینی ها
شیرینی های برش خورده  را روی داخل سینی به فاصله 3 اینچ از هم می چینیم و سینی را داخل فر گذاشته و به مدت 12 تا 13 دقیقه آن ها می پزیم تا دور لبه ها کمی قهوه ای شوند. اگر فر شما دارای نقاط داغ است، همین که زمان به نیمه رسید سینی را بچرخانید تا شیرینی ها یکدست بپزند. بعد از پخت سینی را از فر خارج کرده اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 5 دقیقه داخل سینی فر بمانند و خنک شوند سپس قبل از تزئین روی  توری سیمی می چینیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله آخر: درست کردن تاپینگ شکلاتی و تزئین شیرینی ها
 برای درست کردن تاپینگ، چهار اونس شکلات را در یک کاسه می ریزیم و روی کتری در حال جوش بن ماری می کنیم یا از مایکروویو استفاده می کنیم و آن را 20 ثانیه در مایکروویو قرار می دهیم و بعد از گذشت چند ثانیه مایکروویو را متوقف می کنیم و شکلات را هم می زنیم و این کار را در طول زمان گفته شده انجام می دهیم تا کاملا شکلات آب شود. کوکی های خنک شده را در شکلات ذوب شده غوطه ور می کنیم و روی توری سیمی می گذاریم تا شکلات اضافی آن ها بچکد و یا اینکه طبق تصویر و یا هر جور که شما دوست دارید تزئین می کنیم و روی کاغذ روغنی می چینیم و در یخچال یا در دمای اتاق قرار می دهیم تا شکلات ببندد. توجه کنید که شیرینی ها تا 3 روز در دمای اتاق و تا 1 هفته در یخچال تازه می مانند.

نکاتی برای بهتر شدن شیرینی ها
دستورالعمل انجماد: شیرینی های شکری ساده یا تزئین شده را تا 3 ماه می توان به خوبی فریز کرد. ابتدا باید صبر کنید تا شکلات کاملاً ببندد بعد آن ها را در ورقه های کاغذ روغنی پیچیده و در یک ظرف مناسب قرار داده و در فریزر بگذارید. برای یخ زدایی، کافی است آن ها را در یخچال یا در دمای اتاق قرار دهید. همچنین می توانید خمیر کوکی را قبل از باز کردن آن تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. خمیر را طبق دستور آماده کنید، به دو قسمت تقسیم کنید، هر دو نیمه را به شکل یک دیسک صاف در آورید، سپس هر کدام را در پلاستیک بپیچید و فریز کنید. برای یخ زدایی کافی است خمیرها را در یخچال بگذارید، سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق برسانید. خمیر را مطابق دستور باز کنید، سپس خمیر باز شده را به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت قبل از برش زدن و پخت در یخچال قرار دهید و سرد کنید.
این شیرینی را با سایر میوه ها هم می توانید درست کنید. ما این خمیر شیرینی شکری را با توت فرنگی خشک شده، زغال اخته و انبه تست کرده ایم. تمشک های خشک شده قوی ترین طعم را دادند.
از میوه های یخ زده نمی توانید استفاده نکنید میوه حتما باید خشک شده باشد تا بتوان آن ها را آسیاب کرد و به پودر تبدیل کرد.
سایر تاپینگ‌ها: از آیسینگ هم به عنوان زئین می توانید استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی های شکری با طعم تمشک


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.